Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 199 200 201 202 203 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          anna_rispan
          Inlägg 28-01-2008, 18:36
          Länk hit: #4001

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Halloj...sad.gif

Idag gjorde jag mitt mest misslyckade träninsgpass på länge. Allt berodde på min överkänsliga näsa. När jag kom in i styrekhallen luktade det gammal stinkande sporthall. O inne i uppvärmningen var alla maskiner (jag klarar av) upptagna. Cyklarna var lediga i ofs. Men där lyckades jag inte sänka sadlarna, som förövrigt stank gammal svett. Till slut fick jag plats på löpbandet och gick en rask uppvärmande promis.

Ja sen ut i det stinkande styrekrummet igen där jag fick plats vid latsmaskinen. Det gick väl okej. sen gick jag o körde i maskinen där man tränar mellan skulderbladen. Sen tillbaka till latsen.

Sen palla jag inte alla obehagliga dofter längr utan jag mådde illa o gick därifrån. Trist.

Jaja, nya tag i framtiden. Jag får ta o gå dit när det är mindre folk o mindre varmt så att alla gamla svettdofter håller sig på mattan.

Citera
          stina
          Inlägg 28-01-2008, 19:07
          Länk hit: #4002

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Usch vad trist Anna.... Men imorgon är det en ny dag! trostar.gif

På mitt gym står det flaskor med rengöringsmedel överallt och alla torkar av maskinerna med det efter användande. Skönt tycker jag - vill inte ta i andras svett....

Löpningen idag gick bra - även om jag inte var taggad för några fartunder med tanke på gårdagens löpning + att jag hoppade upp på löpbandet direkt efter knakelibrakbesök hos kiropraktorn. Sprang en mil i lugnt tempo (56 minuter). Hade planerat in 7 km, men kände mig så pass stark så jag fortsatte 3 km till. Ska hinna med 6 mil den här veckan så det lättar inför fortsättningen i veckan....

Redigerat av stina: 28-01-2008, 19:10

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-01-2008, 19:53
          Länk hit: #4003

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har inte kunnat träna sen i onsdags p.g.a sjukdom. sad.gif Blir så sur på alla dessa förkylningar, en i månaden har det ju varit minst. Mina två dagar i veckan är dyrbara, därför känner jag mig extra sur över att mista en dag.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-01-2008, 19:55
          Länk hit: #4004

Medlem

Fasen Magdis! Hur kommer det sig att du råkar på så mycket förkylningar?? Trist är det.

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-01-2008, 19:56
          Länk hit: #4005

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 28-01-2008, 19:55) *
          Fasen Magdis! Hur kommer det sig att du råkar på så mycket förkylningar?? Trist är det.

Jag skyller på mitt förskolebarn. Det är alltid hon som blir sjuk först. Med 40 barn i klassen blir det många sjukdom och sen går de bara runt, runt, runt, runt, runt.

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-01-2008, 19:57
          Länk hit: #4006

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Nu är jag nöjd och lycklig, jag är nyss hemkomen från spinning/core-passet och idag var spinningen lite tuffare och jag hängde med bättre på corepasset. Gissningsvis får jag nog lite träningsvärk nånstans, hoppas jag. biggrin.gif

Fast spinning i 75 minuter? Aldrig, då väljer jag 3-timmarspasset på löpbandet vilken dag som helst!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-01-2008, 19:57
          Länk hit: #4007

Medlem

Magdis: Urk! sad.gif

Redigerat av anna_rispan: 28-01-2008, 19:57

Citera
          Citrona
          Inlägg 28-01-2008, 21:00
          Länk hit: #4008

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Fy vad trist, Anna! Jag är så glad för mitt "gamla" gym har blivit så fräscht, det är helrenoverat alldeles nyligen och det känns verkligen som en nystart att börja träna där igen. Ventilationen är jättebra, jag känner aldrig att det luktar svett där om man inte råkar stå bredvid nån som inte har tvättat träningskläderna efter förra passet sick.gif

Jag var på Activio-spinning på lunchen idag. Tog inget Bricanyl innan eftersom jag skulle på spirometri direkt efter och inte ville maskera ev astmasymptom med medicinen. Jag fick inte andnöd, men kände mig ganska orkeslös och hade svårt att komma upp i riktigt hög puls. Låg på 75-80% av maxpuls under största delen av passet. Jag hade lite, lite ont i halsen i morse, kanske jag har nåt virus i kroppen. Jag har också svårt för killen som var spinningledare idag, gillar inte alls hans pass av olika anledningar. Det bidrog nog också till att jag inte kunde få ut max av passet. I morgon blir det första försöket att springa 6 km, LadyG!!!!!!! Som tur är skall jag ju dra ner lite på tempot från förra veckan, tror du skrev 8 km/h mot 8,2 förra veckan. Jag är lite orolig att jag inte skall orka, men jag har laddat in en ny bra bok i mp3-spelaren, så jag skall verkligen kämpa på.

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-01-2008, 21:12
          Länk hit: #4009

Medlem

Heja Citrona, ta det lugnt bara så kommer du fram smile.gif

Tveka inte att gå 20-30 sekunder om det blir jobigt för benen, du förlorar jättelite tid men vinner massor av ny energi på korta promenader i löpningen. Passa på att ta lite vatten eller sportdryck undertiden. På långpassen springer jag 20 minuter, går och dricker 1 minut ungefär och sen springer jag 20 minuter igen, tills jag är uppe i den tid jag ska vara ute. Men i början sprang jag 10 minuter, gick 1 osv så det kan man göra som man vill. 1 minut av 10 är fortfarande bara 10% av totala sträckan, då har du sprungit 90% av vägen och det är ju inte illa smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          krellus
          Inlägg 29-01-2008, 08:02
          Länk hit: #4010

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

För mig blev det bara en kort runda på 6km igår kväll. Tungt i låren men det gick hyfsat.
          Ikväll är det dags för frisören samt lite core...

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          LadyG
          Inlägg 29-01-2008, 11:44
          Länk hit: #4011

Medlem

Ha det så skoj på corepasset Krellus smile.gif

--------------------

Citera
          Citrona
          Inlägg 29-01-2008, 15:08
          Länk hit: #4012

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Jippiiii yahoo.gif

Sprang 6 km hur lätt som helst. Det tog 46 minuter, jag gjorde som LadyG sa och saktade ner lite var 10:e minut för att dricka vatten. I gengäld sprang jag lite snabbare de sista 5 minuterna eftersom det kändes så lätt att springa. Lyssnade på bok en del av tiden, såg lite på TV (Hem till byn!!) så tiden flög iväg. Det var mest det jag var rädd för, att jag skulle ledsna. Benen kändes bra, flåset helt OK, pulsen höll sig på en behaglig nivå hela tiden. Foten ömmar lite grann, men det blir ju i alla fall inte värre. Jag kände mig så otroligt nöjd när jag var klar. NU KAN JAG JU SPRINGA!!

Citera
          LadyG
          Inlägg 29-01-2008, 16:35
          Länk hit: #4013

Medlem

Starkt Citrona, visst är det en härlig känsla att klara av att springa så länge smile.gif

Känslan du beskriver låter perfekt, det ska inte vara mer ansträngande än så. Man ska längta till nästa pass när man slutar, då har man prickat rätt. Det är då löpningen blir en livslång kamrat, inte ett nödvändigt ont som det är för en del. blir själv sugen när jag läser det du skriver smile.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-01-2008, 10:51
          Länk hit: #4014

Medlem

Det blir ingen träning för mig ikväll heller, är ännu sjukare nu. ranting.gif
          Men igår fick jag min "belöning" som jag funderat ut åt mig själv, en liten motivation till att fortsätta hålla magen platt och fin: En navelpiercing! smile.gif Den är bandagerad i sterilt förband i 2 veckor framöver men sen kanske det kommer bildbevis. biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 30-01-2008, 11:33
          Länk hit: #4015

Medlem

Stackare, men då borde det bli bättre snart?
          Tjusigt med navelsmycke, men gjorde det inte ont?

--------------------

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 30-01-2008, 11:39
          Länk hit: #4016

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Magdis @ 30-01-2008, 10:51) *
          Det blir ingen träning för mig ikväll heller, är ännu sjukare nu. ranting.gif
          Men igår fick jag min "belöning" som jag funderat ut åt mig själv, en liten motivation till att fortsätta hålla magen platt och fin: En navelpiercing! smile.gif Den är bandagerad i sterilt förband i 2 veckor framöver men sen kanske det kommer bildbevis. biggrin.gif

oj, ja, undrar precis som Stina, Gjorde det inte ont? ( jag e lite klemig med smärta..)
          Då måste du vara såå försiktig om du piercar dej och är en massa sjuk

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 30-01-2008, 11:40
          Länk hit: #4017

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2008, 11:39) *
          oj, ja, undrar precis som Stina, Gjorde det inte ont? ( jag e lite klemig med smärta..)

giggle.gif innocent.gif
          a0a.gif

--------------------

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 30-01-2008, 11:45
          Länk hit: #4018

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (LadyG @ 30-01-2008, 11:40) *
          giggle.gif innocent.gif
          a0a.gif

Ja, vadådå??? ranting.gif

--------------------

Citera
          krellus
          Inlägg 30-01-2008, 11:48
          Länk hit: #4019

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

CITAT (LadyG @ 29-01-2008, 11:44) *
          Ha det så skoj på corepasset Krellus smile.gif

Förlåt -cry-.gif Jag svek igår!
          Jag gick till frisören men var så otroligt trött när jag kom hem så jag bangade...
          Ikväll blir det hur som helst träning igen rolleyes.gif

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          LadyG
          Inlägg 30-01-2008, 11:51
          Länk hit: #4020

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2008, 11:45) *
          Ja, vadådå??? ranting.gif

Kolla vem det var som oroade sig för smärtan en gång till, Stina har inte kommenterat än smile.gif

CITAT (krellus @ 30-01-2008, 11:48) *
          Förlåt -cry-.gif Jag svek igår!
          Jag gick till frisören men var så otroligt trött när jag kom hem så jag bangade...
          Ikväll blir det hur som helst träning igen rolleyes.gif

Sånt händer, bryt ihop och kom igen.
          Du ger väl inte upp core-planerna helt?

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 199 200 201 202 203 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 03:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon