Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 201 202 203 204 205 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Citrona
          Inlägg 01-02-2008, 14:54
          Länk hit: #4041

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Oj vad det går undan, Stina! Själv var jag på Activio-spinning på lunchen. 45 minuter, det kändes liiite segt av nån anledning. Hade svårt att komma upp i riktigt hög puls. I alla fall så vägde jag mig på gymmet (väger mig bara där, min egen våg är en glädjevåg), och hör och häpna, jag har gått ner 7 hg sedan igår!! Det innebär att jag nådde den här månadens mål så när som på en dag. Kände mig så sur igår för att vikten stod och stampade, men jag kände mig lite lättare idag så jag vägde mig igen, och visst hade jag rätt rolleyes.gif Det var precis vad jag behövde för att känna mig lite peppad.

Har gjort upp ett träningsschema nu, det känns så bra att träna nästan varje dag så jag kör på. Så här ser min vecka ut:

söndag 03-feb Löpband 6 km
          måndag 04-feb Activio 45 min
          tisdag 05-feb Löpband 6 km
          onsdag 06-feb Spinning/Core 60 min
          torsdag 07-feb Löpband 6 km
          fredag 08-feb Activio 45 min
          lördag 09-feb Vila

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2008, 15:01
          Länk hit: #4042

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Bravo Citrona! Och du - löpning är ett sjukt bra sätt att tappa i vikt! Snacka om förbränningssyssla!!!! Jag har själv tappat 2 kg (ofrivilligt) på kort tid nu - ska börja hälla rapsolja på maten för att få i mig det jag behöver. Så keep up jogging tjejen!!!! tummenupp.gif

Citera
          Citrona
          Inlägg 01-02-2008, 18:16
          Länk hit: #4043

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Ja, Stina, jag vet ju att det är bra för förbränningen, det är därför jag har gett mig fanken på att jag skall lära mig springa. Då behöver jag ju inte passa några spinningtider. Dessutom bor jag 200 m från ett jättefint elljusspår i skogen, så när det blir lite mer vår skall jag försöka mig på att lufsa runt där.

Under min förra träningsperiod tränade jag mest styrka, det blev 1-2 spinningpass i veckan. Då tog det längre tid att gå ner i vikt, den här gången vill jag tappa fett först och sen bygga muskler. Fast jag kör lite armar, axlar och mage redan nu.

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2008, 19:31
          Länk hit: #4044

Medlem

Ja, jag längtar också till våren. Framför allt mina långpass längtar jag efter att få springa ute! smile.gif Det är som du skriver det bästa med löpning - inga tider att passa. Passar mej perfekt. Och det roliga är ju att ju fler kilon du tappar, desto lättare blir det att springa! Sen är du fast i "löpträsket" och får bulka för att inte försvinna.... tongue.gif

Jag kör också lite styrketräning. Och så boxas jag ju och klättrar - BARA löpning blir ju lite enahanda.

Jag gjorde precis som du tänker göra när jag bestämde mig för att gå ner i vikt: Först bort med fläsket och sedan fick musklerna komma. För mej funkade det perfekt! smile.gif Sen är det ju kuligare att bygga muskler när dom inte är gömda i eventuellt fett - man ser resultatet snabbare.

Redigerat av stina: 01-02-2008, 19:34

Citera
          Magdis
          Inlägg 01-02-2008, 22:37
          Länk hit: #4045

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Här är en till som längtar efter våren. Jag längtar efter att få träna också men jag är fortfarande ruskigt dålig. Bihålorna och rossel i lungorna. sad.gif
          En glad grej idag var iallafall att jag tog bort förbandet på min nya piercing och rengjorde och bytte förband. Det såg hur fint ut som helst! Inte det minsta rött omkring hålen, man kunde knappt tro att det är så nygjort. smile.gif

Citera
          estet
          Inlägg 01-02-2008, 23:55
          Länk hit: #4046

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Fick en fråga idag av en jobbarkompis som tycker hennes ben väger ett ton bly varje gång hon springer. Hon har sprungit i flera år, varit med på tjejmilen, vårruset osv. så hon har inte nyss börjat. Kan ni svara på varför?

Hon springer, styrketränar 2-3 dar/vecka och promenerar. Springer varje gång efter grötfrukosten.

Själv har jag vilat idag och odlat min träningsvärk, f*n vad det är besvärligt med värk i magmusklerna! crazy.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          Iris i V-botten
          Inlägg 02-02-2008, 18:29
          Länk hit: #4047

Medlem
          Antal inlägg: 194
          Medlem nr: 462

Kanske hon tränar fel och glömmer att stretcha. Vid löpning ska man ha" långa " muskler. För mycket "stabbiga " muskler ger styrka men inte smidighet. Sen måste kroppen också ha vila för att återhämta sig. Ett annat fel kan vara järnbrist då inte blodet kan ta tillvara syret på rätt sätt , enkelt uttryckt.

--------------------
          Livet är vad som händer dig medan du planerar för annat

Citera
          estet
          Inlägg 02-02-2008, 22:08
          Länk hit: #4048

Medlem

Tack för ditt svar! thanks.gif Hon har haft järnbrist efter en op i höstas.

--------------------
          Zon 6

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-02-2008, 22:40
          Länk hit: #4049

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Blodpudding är löparnas bästa vän. Det är jättebra mot något som är känt som löparanemi, dvs järnbrist pga för mycket ivrigt löptränande.

Järnbrist ska man helst få behandlat av läkare, även om de flesta självmedicinerar och tar järntabletter i tid och otid. Problemet med det är att man aldrig kan vara säker på att hB och andra värden verkligen återställts. Effekten kan mycket väl vara temporär och mestadels psykisk. Ett blodprov skulle kunna reda ut det är lätt som en plätt.

Dessutom, det kan i vissa fall ligga sjukdom bakom järnbristen. I så fall ska en läkare absolut konsulteras.

Idag testade jag att äta blodpudding före långpasset och jag höll mig stadigt mätt hela tiden, jag som alltid brukar bli vrålhungrig efter ett tag! Dessutom hade jag bättre ork också, inte helt fel när man ska gneta på 3 timmar på ett löpband. 22,6km kom jag och det är väl inte fy skam. Det ger ett snittempo på 7,5km/h ungefär.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          estet
          Inlägg 02-02-2008, 22:52
          Länk hit: #4050

Medlem

Vi brukar hjälpas åt och kolla på varann på jobbet blodtryck, blodvärden å sånt. Det är bra! Jobbarkompisen har behandlats/behandlas för sin järnbrist.

Tror väl jag det om du håller på i 3 timmar att du måste äta innan! laugh.gif Jag brukar äta direkt efteråt men jag springer inte så länge. Innan tar jag nån smörgås och dryck.

--------------------
          Zon 6

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-02-2008, 00:01
          Länk hit: #4051

Medlem

Toppen att ha sådana möjligheter, vilken lyx smile.gif

Egentligen borde jag gå och kolla mig snart, men jag är så jämrans nålrädd att jag drar mig för det.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          estet
          Inlägg 03-02-2008, 01:21
          Länk hit: #4052

Medlem

Haha! Jag är livrädd så tårarna sprutar om jag ska vacc. mej. Konstigt nog är jag obrydd smile.gif om det ska tas blodprover, för 2 veckor sen sist. Men det känns ju mindre, kanske därför?

--------------------
          Zon 6

Citera
          stina
          Inlägg 03-02-2008, 07:57
          Länk hit: #4053

Medlem

Men hallå LadyG - hb mäter man ju med ett stick i fingret - inte med en spruta! biggrin.gif

Ja det gäller att hitta den "matmetod" som funkar bäst för en själv. För mej är det viktigast vad jag äter kvällen innan långpasset. Så igårkväll bulkade jag rejält. Sen äter jag lite lagom någon timme innan jag ska iväg och springa. Under passet blir jag aldrig hungrig utan fyller på med snabb energi (druvsockervatten/gel). Fast jag äter iofs aldrig ett samlat stadigt mål under dagen utan lite och ofta hela tiden - har kommit på att jag mår bäst så för att inte få blodsockersvängningar. Mitt stadiga mål blir på kvällarna då det är OK att falla i "paltkoma" wink.gif .

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 03-02-2008, 11:10
          Länk hit: #4054

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Nu har jag äntligen kommit till skott!! Letade ju hela förra vintern efter en bra träningscykel men hittade inte den som jag ville ha. Igår slog jag till och köpte en riktigt bra crosstrainer som nu står monterad och klar. Ett litet testpass blev det i går. Jag är helnöjd.
          Senaste månaderna har kört på crosstrainer 2 ggr/v x 50 minuter och det är nog det mest effektiva jag gjort ur konditions-och förbränningssynpunkt.
          Det känns skönt att ha ett bra redskap hemma som komplement till gymmet.

--------------------
          Lena

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 03-02-2008, 11:16
          Länk hit: #4055

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Vill förresten passa på att haka på snacken om hB och järnbrist.
          Vill uppmana alla att bli blodgivare, ett utmärkt sätt att göra något riktigt bra och dessutom regelbundet få en koll på sina blodvärden. Vi har konstant brist på blod vid våra sjukhus. Där jag jobbar går det ut krislarm regelbundet i radio. Tänk om alla friska kunde ställa upp - vilken skillnad det skulle göra! och man vet aldrig när man själv ligger där i behov av några påsar.

--------------------
          Lena

Citera
          stina
          Inlägg 03-02-2008, 17:37
          Länk hit: #4056

Medlem

Grattis till nya cykeln Lena! tummenupp.gif

Nu har jag sprungit. 2,5 mil blev det - konstant fart 5:30 min/km. Det blir en totaltid av 2 timmar, 17 minuter och 30 sekunder.

Det är jag nöjd med! smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-02-2008, 18:27
          Länk hit: #4057

Medlem

Jag skulle nog bli blodgivare om jag inte vore så rädd för nålen, för en i övrigt frisk och pigg människa som jag borde kunna avvara några droppar. Fast jag är t o m rädd för de där små sakerna man gör hål i fingrarna med för att ta en enda droppe. Larvigt egentligen, men jag vet på ett ungefär varför jag är så rädd för nålar. (Blev stucken väldigt ofta när jag var liten, bland annat en gång i ljumsken av någon outgrundlig aneldning. Det gjorde helvetiskt ont. Har aldrig kommit överens med nålar sen dess.)

Fats idag har det varit kul, har varit på ju-jutsun med Fizzgigg och vi hade skoj. Vi bankade på varnda och försökte ta det lugnt med mina träningsvärkande ben biggrin.gif
          Jag sprang ju en bit igår smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-02-2008, 11:58
          Länk hit: #4058

Medlem

Ny vecka, nya utmaningar smile.gif

Idag ska jag ta mig an spinning och core med träningsvärk i benen. Det ska bli intressant!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-02-2008, 14:41
          Länk hit: #4059

Medlem

Ha så kul Ladyn! smile.gif

Själv har jag brummat omkring i gymmet idag. Kuligt som omväxling till löpningen! biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-02-2008, 20:29
          Länk hit: #4060

Medlem

Jodå, det var jätteskoj när jag väl kom igång. Det var lite segt till en början, men det visste jag ju att det skulle vara så det var bara att bita ihop smile.gif

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 201 202 203 204 205 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 11:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon