Hej på er träningsfreakar
NU behöver jag all peppning jag kan få. VARFÖR händer ingenting med fläsket, jag har nu varit på gymmet 18 gånger sedan den 15 januari. Jag har sprungit 10 joggingpass mellan 5 och 6 km varje gång. Varit på 5 spinningpass, ett corepass samt kört 30 olika styrkeövningar a 3x12. Dessutom har jag promenerat 3x1 tim förutom en massa kortare promenader med hunden, ofta c:a 30 min (de håller jag inte reda på). Vikten står stilla! Jag gick först UPP ett kilo, det kunde jag ta eftersom jag vet att det ofta blir så i början av en träningsperiod. Rätt som det var så gick jag ner 7 hg, men nu har jag gått upp igen och står på startvikt. Magen är exakt lika stor som när jag började. Låren är tjockare, jeansen sitter klistrade. Jag har ingen stor övervikt, väger 65 kg och vill gå ner till 59-60. Jag äter bra, tre mål om dagen + något mellis. Jag äter kyckling, fisk, grönsaker, frukt, nötter, enbart osötat fullkornsbröd, naturell yoghurt, nästan inget godis, absolut inget fikabröd, inte en enda semla... Vad f-n skall jag göra för att gå ner i vikt?? Idag vilar jag, hade tänkt gymma men då jag sprang 6 km igår och har alldeles för mycket på jobbet för att hinna ifrån så bestämde jag mig för att ta en vilodag. I morgon blir det 6 km på bandet igen. EN positiv effekt har jag redan märkt, jag orkar mer, min puls går inte upp så mycket under löppasset som den gjorde förra veckan. Men jag vill bli smalare!!!!!!!!!!!!!!!
Till Magdis vill jag bara säga att jag VET vad det innebär att vara utan lukt- och smaksinne. Jag känner nästan aldrig lukt eller smak, bara i kortare perioder. Har hyperkänsliga slemhinnor och trångt i näsan, vilket medför att minsta lilla svullnad gör att både lukt och smak försvinner. Så har det varit i många år och det är jättetrist, men man vänjer sig. Desto underbarare de korta perioder då smak och lukt återkommer

Jättesynd om dig som är sjuk, gå till doktorn genast om du inte redan har gjort det!! Bihåleinflammation och lungdito är verkligen inget att leka med...