Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 206 207 208 209 210 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 06-03-2008, 08:50
          Länk hit: #4141

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Tar en ofrivillig vilodag idag, jag är nämligen väldigt trött i vaderna nu. Jag har sprungit på bra tider två dagar i rad, och på löpband med 1% lutning vilket jag inte är direkt van vid. Det känns att löpsteget fått jobba extra, så jag vilar. Imorgon ska vi bowla, då hoppas jag benen är i ordning igen :-)

Redigerat av LadyG: 06-03-2008, 08:50

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          estet
          Inlägg 07-03-2008, 21:53
          Länk hit: #4142

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

I veckan har det blivit 3 styrkepass och 2 löpturer. I morgon blir det ca 15 mil med burkande på skotern -ajaj i rump och benmuskler!

--------------------
          Zon 6

Citera
          Citrona
          Inlägg 07-03-2008, 22:14
          Länk hit: #4143

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

LadyG, kör ni core enligt Les Mills? I så fall, vad tycker du om senaste programmet? Mycket fokus på rygg och en hel del på rörlighet... Jag höll på att dö i onsdags, den där bryggan klarade jag INTE! Sidoplankan/kryss är lättare faktiskt.
          Jag körde spinning/core i onsdags, 10 styrkeövningar igår och activio-spinning idag. Nu är jag darrig i benen. MEN GÅR INTE NER I VIKT!!!! Igår vägde jag mer än nånsin... Jag fattar ingenting. Låren är kraftigare, det är väl efter alla löppass. Men magen minskar inte å andra sidan...

Vad tydligt det är att det är olika muskler som jobbar i löpning resp spinning. Förut när jag bara spinnade, hade jag aldrig problem med mjölksyra. Nu springer jag mest, har inte spinnat på ett tag. Idag på activio-passet tog benen slut när pulsen bara låg på 75% av max. Var tvungen att sätta mig ett par gånger, det händer inte när jag spinner mer regelbundet. Så det bästa är väl egentligen att variera så mycket som möjligt. Och så ska jag börja gymma mer, jag gillar att ta ut mi på maskinerna. Dips är min nya favorit - snygga armar till sommaren smiley_small_hug.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-03-2008, 11:13
          Länk hit: #4144

Medlem

Åh, jag önskar jag visste men jag har bara gått en si så där fem gånger än, så jag har noll koll på vad det är jag gett mig in på biggrin.gif

Det finns en liten risk för att aptiten ökar när man tränar hårt, och då äter man mer än man kanske tänkt sig från början. Risken med det är att viktnedgången uteblir, trots att man tränar hårt. Enda sättet att få veta det är att föra matdagbok och räkna ut vart det gått fel. Det fick jag göra, innan jag lärde mig hur stora portioner jag kunde ta.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          estet
          Inlägg 08-03-2008, 21:55
          Länk hit: #4145

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Skoterturen blev nära 20 mil idag. Tigerbalsam, ibumetin och hämtmat är medicinen för ömma leder och slutkörda mucckler. ninja.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          Citrona
          Inlägg 09-03-2008, 00:16
          Länk hit: #4146

Medlem

Ja, LadyG, jag vet allt om det där med maten. Men jag äter absolut inte mer nu, tvärtom äter jag mycket bättre mat när jag tränar än när jag är inaktiv. Jag känner att mina ben har blivit kraftigare (muskler), jag står ut och hoppas (vet) att rätt som det är så når jag punkten när fettet plötsligt försvinner och min kropp blir slankare. Det gäller bara att hålla ut. Tur att jag känner att min kondition är mycket bättre redan, annars hade jag nog gett upp.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-03-2008, 14:25
          Länk hit: #4147

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Hej hopp! Jag hoppas att det går bra för er alla!! Jag har åkt på en rejält seg och jobbig förkylning. Jag har varit förkyld i mer än 20 dagar nu. Tänk en vanlig förkylning där man hackhostar en dag, slemhostar två-tre dagar och snorar. Ta och gångra det lite så förstår ni varför den är seg. Har hört att det är några sådana som går nu så jag tror inte att det är något farligt. Bara jäkligt trist att det inte går över någon gång.

Jag har ändå gått nån promenad då o då och igår spelade jag o sambon pingis. Det var riktigt roligt och eftersom vi slutade efter 3 så var jag inte död.

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-03-2008, 08:24
          Länk hit: #4148

Medlem

Sitter här och surar för nu är jag stenförkyld, febrig och snorig och nyser så det skakar.

Ha det skoj med träningen ni som kan, passa på att njuta av att ni är friska och starka och mår bra smile.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-03-2008, 10:48
          Länk hit: #4149

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag är inne på min 46:e förkylningsdag nu (två förkylningar som gick ihop) och jag har inte tränat på flera veckor *sur*
          Det känns i både kroppen och själen att jag inte har fått åka iväg och ha mina timmar för mig själv.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 12-03-2008, 19:45
          Länk hit: #4150

Medlem

LadyG: satans vad trist! om en människa som du som äter ordentligt o tränar blir förkyld då fattar jag att en sån slappis som jag kan bli det.

Magdis: Nej! Är det sant! Senast jag skrev här i tråden var du ju förkyld! Var det så länge sedan? Är det de två som gått ihop. Fy bubblan vad träligt!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-03-2008, 08:00
          Länk hit: #4151

Medlem

Är Stina också sjuk?? Eller är hon kanske på semester eller så.

Jag hälsar till Stina i allafall. hej hej!

Citera
          stina
          Inlägg 15-03-2008, 17:46
          Länk hit: #4152

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Hej-hej! Nejdå, jag är inte sjuk - har bara varit lite dålig på att titta in här på ett tag.

Jag tränar på som vanligt, imorgon ska jag ut med ett gäng och springa terränglöpning. Det ska bli skoj - alltid roligt att träffa andra "löparnördar" och snacka lite när man annars tränar ensam. rolleyes.gif Synd om LadyG som också skulle ha följt med men där förkylningen satte stopp för dom planerna. sad.gif

Jag lär vara helt slut när jag kommer hem så just nu puttrar en kallops på spisen som bara är att värma när jag kommer hem. Det gäller att planera.....

Jag var iofs förkyld för 2 veckor sedan, men tack och lov så höll det bara i sig 2 dagar. Jättehängig söndag, halvrisig måndag och pigg och träningsduglig på tisdagen. Snacka om racerförkylning! biggrin.gif

Må så gott hälsar Stina

Redigerat av stina: 15-03-2008, 17:47

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-03-2008, 17:50
          Länk hit: #4153

Medlem

Stina: okej! vad roligt du verkar ha det. skönt att du bara fick en räserförkylning.

Citera
          stina
          Inlägg 15-03-2008, 19:41
          Länk hit: #4154

Medlem

Jaaa Anna, jag har det faktiskt oförskämt skoj.... smile.gif

Hoppas du också har det bra! yes.gif

Citera
          Citrona
          Inlägg 15-03-2008, 22:46
          Länk hit: #4155

Medlem

Jag var på gymmet idag, öppet hus m anledning av nya releaser för gruppträningsprogrammen. Jag körde nya BodyPump-passet, det var kul, men eftersom jag inte kört BP på evigheter, vågade jag inte lägga på så tunga vikter. Det blev lite för lätt, men hellre det än tvärtom, jag gör så lätt illa mig om jag tar i för tungt. Men jag gillar verkligen BP, skall börja köra det lite oftare nu. Det är bara så svårt att hinna med allt jag vill göra. Jag vill springa på bandet men också hinna spinna ett par gånger i veckan. Gymmet hägrar med mina egna utvalda övningar, och så skall jag försöka passa in BP-passen.... Hur GÖR ni andra?? För att hinna alltså.

Citera
          stina
          Inlägg 16-03-2008, 16:27
          Länk hit: #4156

Medlem

Citrona: Jag tränar mycket på luncherna, men jag har sk oreglerad arbetstid så jag kan ta långa luncher tack och lov....

Idag var jag med på långpassträning vid Skavlöten (Täby).

Dagens löpning blev för mej 3,15 mil på tiden 3:16. Det är jag väldigt nöjd med med tanke på att det var en grymt jobbig bana (början var ett skämt med en stigning som fick en att börja fundera på att börja knyppla istället) och att jag inte tränat någon terränglöpning sedan i höstas. Det känns i bak och lår nu - jag lovar! :-D Men jag hade bestämt mig för att ge järnet idag så det är helt enligt planerna....

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-03-2008, 21:45
          Länk hit: #4157

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ikväll har jag varit och gymmat för första gången på 4 veckor!!! Maratonförkylningen har jag satt käppar i hjulen men nu kunde ingenting hindra mig. Det var jättekul att komma dit igen. Jag tog det lugnt förstås så det borde inte bli några luckor i immunförsvaret bara för det. För säkerhets skulle ska jag ta lite Echinacea. Nu hoppas jag på att vara tillbaka i mina träningsrutiner igen. smile.gif

Citera
          Citrona
          Inlägg 16-03-2008, 22:05
          Länk hit: #4158

Medlem

Hahaha, Stina. Du är ju bara för kul! Knyppla.... Det skulle se ut, det! Men för att återgå till tidsåtgången: 3:15 idag? Vem F-N har 3 timmar över för sig själv en lördag?? Själv har jag spenderat 12 TIMMAR i en idrottshall idag. Var där kl 07 i morse med matsäck, kamera, videokamera, mobiltelefon, trött unge mm. Efter diverse påklädning, sminkning och håruppsättning fick vi igång småtjejerna. De var tvåa ut på mattan, gjorde ett strålande framträdande. Sen gick hela dagen och vi fick se den ena truppen efter den andra, samt ett antal individuella framträdanden... Dagen kulminerade kl 17 med prisutdelning där våra sötnosar fick en silvermedalj och samtidigt en plats i SM den 3-4 maj!!!! Kl 18. 30 var vi hemma igen, till ett kök där frukostdisken förstås stod kvar. Men huga så stolta vi är!

Vilken idrottsgren det handlar om? CHEERLEADING FÖRSTÅS!! Vilka tjejer!! GO, SPIRITS, GOOOO......

Jag glömde att nämna en väldigt viktig detalj: När man sitter stilla på en stol på läktaren för att man inte vågar lämna platsen då det är KNÖKFULLT med folk, blir magen ungefär som efter en flygresa till Thailand. Tvärstopp, typ.... Fast man inte äter nånting på hela dagen så känns magen som en luftballong. Fy sjutton, hoppas jag kommer ifrån en stund i morgon fm, jag behöver springa av mig!!!!

Citera
          stina
          Inlägg 17-03-2008, 14:15
          Länk hit: #4159

Medlem

Citrona: Jag har det. Jag har inga barn och en sambo som är av samma åsikt som mej - man ska ha tid tillsammans och man ska ha tid för sig själv för att förhållandet ska funka så bra som möjligt. Är man ensamstående med barn förstår jag att det måste vara jätteknepigt att få egen tid, hade jag haft barn hade jag sett till att var och en fick ägna sig åt egna aktiviteter med regelbundenhet. Annars hade jag snabbt varit ensamstående igen, jag lovar!

Och vad man sedan gör av sin egentid är ju upp till var och en - jag prioriterar träning och väljer det i första rummet.

Redigerat av stina: 17-03-2008, 14:16

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 17-03-2008, 15:54
          Länk hit: #4160

Medlem

Magdis: Kanon! Vad roligt att du kände dig pigg nog att ta dig till gymmet!

Jag längtar efter at orka något överhuvudtaget. Så här seg har jag inte känt mig på flera månader... Jag blir trött efetr typ en timme vaken... Skulle vilja skrika men inte det heller lär hjälpa. Bara att sega på i uppförsbackarna. bildligt sagt alltså.

Heja på alla ni som tränar!

Citera

223 sidor V  « < 206 207 208 209 210 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 23:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon