Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 208 209 210 211 212 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 23-03-2008, 20:33
          Länk hit: #4181

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Jag blev tyvärr lite hängig så jag har vilat ett par dagar. Känner mej dock bättre nu även om jag fortfarande hostar lite. Det lär jag nog tyvärr hålla på med ett tag så jag trotsar det och imorgon ska jag springa igen. Känns det inte bra så avbryter jag. Jag hostar mest när jag lägger mej ner nu men tack och lov har jag superhostmedicin som jag tar när jag ska sova. smile.gif Jag tror att det är bra att ta hostmedicin vid torrhosta för det blir som en ond spiral - halsen blir irriterad och så hostar man och av hostan blir halsen irriterad osv. Bra om halsen (och jag) får vila på natten tror jag. smile.gif Det värsta är att jag sover så konstigt av hostmedicinen - får mardrömmar, men det tar jag bara jag får sova....

Det verkar gå någon styggelse till förkylning som ger hosta - halva jobbet har låtit som jag vet inte vad som det är inte konstigt att jag blivit smittad....

Citera
          stina
          Inlägg 24-03-2008, 19:53
          Länk hit: #4182

Medlem

Idag har jag i alla fall varit och sprungit lite. Det blev både kortare och långsammare än planerat (15 km i 6:00-tempo istället för 25 km i 5:30-temp) för att jag inte ville bli för trött och tappa kollen på hur kroppen egentligen reagerade på löpningen. Men det gick jättebra så imorgon kör jag igång på riktigt igen. :-) När man springer sig riktigt trött är det svårt att känna om kroppen mår som den ska, när jag kom hem i torsdags efter att ha sprungit 2 mil i högre tempo hade jag feber utan att märka det. Det ville jag inte upprepa!

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-03-2008, 21:32
          Länk hit: #4183

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Klokt att du tar det lugnt, riskera inget nu så här nära Vällingby!

Idag var jag och äldsta dottern på spinn/core - jädrar så kul vi hade!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 25-03-2008, 07:31
          Länk hit: #4184

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Heja på!!

Det är så skönt med ljuset ute nu! Och när jag ser intressanta sporter på tv blir jag peppad att själv ta tag i min träning. Jag tycker det är ruttet att jag inte tar hand om min kropp så att jag kan springa ifrån en skurk eller att jag inte ska kunna orka bära en massa ved eller liknande.

I dag ska jag klämma in en promenad igen för att få solljus i cellerna.

Ha det bra alla!!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 25-03-2008, 16:13
          Länk hit: #4185

Medlem

Ja nu ska jag gå ut och gå i snöyran! Är det någon mer som ska ut o gå eller så idag?

Citera
          stina
          Inlägg 25-03-2008, 19:07
          Länk hit: #4186

Medlem

Jag har sån förskräcklig hosta så jag har fått träna försiktigt idag. 5 km lugn jogg blev det.

Citera
          stina
          Inlägg 26-03-2008, 13:06
          Länk hit: #4187

Medlem

Hostar fortfarande så även dagens träning fick gå i lugnets tecken. Har av sjukvårdsexpertisen här på jobbet fått OK till träning som inte är alltför påfrestande för hjärtat så idag blev det 30 min rask promenad på löpbandet, 10 min i roddmaskinen och 30 min corepass. smile.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-03-2008, 13:22
          Länk hit: #4188

Medlem

Skönt med sjukvårdsexpertis som ger råd. Bra jobbat med promenerandet.

Citera
          stina
          Inlägg 26-03-2008, 13:45
          Länk hit: #4189

Medlem

Jaaa - jag är i trygga händer! smile.gif

Tack!

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-03-2008, 20:41
          Länk hit: #4190

Medlem

Kutade 6km idag på moderata 45 minuter, men det är jag nöjd med. Jag har inte löptränat så mycket på sistone så det kändes skönt att orka. Det var inte det värsta jag varit med om, ska jag erkänna. :-)

Edit: Stavfel

Redigerat av LadyG: 26-03-2008, 20:41

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-03-2008, 12:05
          Länk hit: #4191

Medlem

Igår testade jag sittande rodd, det har jag inte kört på evigheter och till min stora glädje klarade jag av att tangera personbästa 50kg utan allt för mycket besvär. yahoo.gif

Idag har jag möjlighet att träna vad jag vill, jag står som en åsna mellan en massa goda hötappar och önskar att jag kunde träna ALLT! biggrin.gif

Vi får se vad det blir, lite gott och blandat lär det nog bli.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 27-03-2008, 19:30
          Länk hit: #4192

Medlem

Hoppas du hittade på något riktigt kuligt LadyG!

Själv hade jag tänkt springa intervaller, men fick tänka om efter första intervallen eftersom jag fick en gruvlig hosta och nästan som kramp i luftrören. Lugn löpning fick det bli istället.....

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-03-2008, 12:18
          Länk hit: #4193

Medlem

Jag styrketränade igår, och det satte sig i bröstmusklerna idag. Nu är jag nöjd igen biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 28-03-2008, 14:09
          Länk hit: #4194

Medlem

Härligt! smile.gif

Jag sprang 7 km (i lugnt tempo) idag och rodde i 20 min.

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-03-2008, 15:40
          Länk hit: #4195

Medlem

Rodd är jobbigt, men bra för hela kroppen i princip. Rune Larsson, ultralöparen, rekommenderar det om man vill bli en bra löpare. Fast det är du ju redan smile.gif

Tänkte på det där med perspektiv, är det inte så att 5km löpning är långt för de allra flesta? För mig är "att springa långt" runt en halvmara, då börjar det bli långt. Jag måste ju fått en sjukt skev uppfattning om vad långt är helt enkelt eller?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 28-03-2008, 18:28
          Länk hit: #4196

Medlem

Vad bra - det hade jag faktiskt ingen aning om!

Jo visst är det så. För att det ska vara ett långpass för mej ska distansen vara 2-siffrig och första siffran ska vara en 2:a. Minst 20 km alltså. :-)

5 km är uppvärmning, 10-15 km är ett medeldistanspass för mej.

5 km ställer jag mig normalt inte på löpbandet för förutom nu då jag är lite "inkurant" eller om jag värmer upp inför någon annan träning. :-)

Jag har förresten skaffat värsta batteriet av kureringsattiraljer idag. Vitlökskapslar, vitaminer, Kan-Jang, slemlösande tabletter och ingredienser till en "häxbrygd" som jag ska testa ikväll. Man ska blanda riven färsk ingefära, chilipeppar, citron/apelsin/gapejuice. Urk!!!!!

Hur som helst så mår jag bra (förutom då hostan). Men jag pratade med en läkare på jobbet idag igen som sa att halsen liksom får "spader" och hakar upp sig så man kan hosta långt efter att infektionen är över. Hostan genererar hosta sas. Jobbigt men inte så mycket att bry sig om tydligen.

Snart ska jag iväg till en granne och få en ansiktsbehandling. Jag ska inte bara bli frisk - jag ska bli sagolikt vacker också! flirting.gif

Citera
          estet
          Inlägg 28-03-2008, 21:32
          Länk hit: #4197

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Jag har varit rejält sänkt, sovit dygnet runt nästan, hög feber och hostat lungorna aviga, nästan lunginflammationvarning. Men det gav sig för nån dag sedan, nu hostar jag bara slem annars pigg. Väntar med träning ännu för att hostan sitter så långt ned...

Har legat så mkt så ryggen gick i strejk, kunde inte böja mej framåt, fi f*n vad sträckte, domnade och värkte ända ned till fötterna.

Känner mej väldigt "plufsig" och halvsvag pga träningsfrånvaro... biggrin.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 31-03-2008, 08:08
          Länk hit: #4198

Medlem

Estet: jag hoppas att du blir pigg o alert snart.

I DN söndag hade de ett uppslag med några yoga-övningar. Det såg inte så konstigt ut. En del av dem kände jag igen och en av dem gör jag varje morgon redan. Kanske att jag kommer att prova dem framöver för de såg ut att vara sköna för ryggen.

Citera
          Magdis
          Inlägg 31-03-2008, 10:07
          Länk hit: #4199

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har kommit av mig med träningen TOTALT nu p.g.a dessa sabla förkylningar och influensor. MÅSTE komma igång snart igen o då blir det att börja på noll igen. sad.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 31-03-2008, 10:13
          Länk hit: #4200

Medlem

Ja precis så är det för mig med. grr.

Men visst hade du varit på gymmet rätt nyligen Magdis??

Jag o sambon gick en promenad i skog o mark igår. Jätteskönt solsken och en massa fåglar som kvittrade. härligt!

Citera

223 sidor V  « < 208 209 210 211 212 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 04:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon