Heja LadyG och Stina! Vad duktiga ni är som skall springa marathon! Jag har varit i fjällen på påsklovet, visserligen blev det några mil i spåret under veckan, men mest åkte jag ju utför, det ger inte så himla mycket när man samtidigt äter och dricker en massa gott varje kväll. Skulle tränat söndag, måndag, tisdag... men först idag kom jag iväg till gymmet. Började på löpbandet, tänkte springa 6 km men det kändes bara helt fel från början. Hade glömt vatten, fick kliva av och hämta. Hade glömt handduk... Efter en liten stund blev jag SUPERkissnödig!! ALLT var emot mig, jag kom aldrig igång liksom. Så efter 2 km klev jag av bandet och gav mig på maskinerna i stället. Körde axlar, två övningar, och dips. Kom sen till stora ryggmaskinen, "total back" som jag kallar den. Man sätter vikterna på sidan om maskinen. Killen som hade haft den före mig hade (förstås) inte tagit bort vikterna som man skall, utan jag fick lyfta av hans vikter. På ena sidan satt det en 20-kg:s platta, jag skulle ha 10 kg på varje sida. Så jag lyfte av den och gick över till andra sidan. Lyfte av även den 20-kg:s plattan, men SÅG INTE att det satt en 2,5 kg:s platta framför den stora! Varpå jag fick den "lilla" viktplattan på min stortå........
Jag har så jävelusiskt ont nu så jag kan inte ens ha skor på mig! HUR SKA JAG NU KUNNA TRÄNA?? Förb-de typer som inte kan sätta tillbaka vikterna efter sig. Hade han gjort det så hade detta aldrig hänt.