Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 210 211 212 213 214 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 04-04-2008, 19:45
          Länk hit: #4221

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Ja, mycket mer kan man inte göra. Jag ska också ligga och gona mig imorgion bitti, fast jag lär väl vara för nervös för att kunna ligga still så väldigt länge smile.gif

Är inte du nervös?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 04-04-2008, 19:52
          Länk hit: #4222

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Nej, faktiskt inte.... Jag vet inte vad som skulle kunna hända som jag borde bli nervös för. Förstår att jag kanske borde vara det eftersom så många brukar vara det, men nej. Jag kommer göra så gott jag kan, vet att jag orkar ta mig runt på något sätt om inget händer och har inga krav på mig själv att springa på en speciell tid för att "lyckas". Måste jag bryta så är det ingen katastrof och framför allt inget jag kan påverka. Det ska bara bli kuligt att få springa tillsammans med andra "löparnördar"! smile.gif Är jag konstig???? blink.gif

Fast jag är fokuserad och målinriktad så det räcker och blir över!

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-04-2008, 22:40
          Länk hit: #4223

Medlem

Lite konstig är du nog alls biggrin.gif

Jag är nervös för oss båda tror jag smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 05-04-2008, 05:58
          Länk hit: #4224

Medlem

Idag är det dax. Ligger i sängen och dricker kaffe och vaknar så sakteliga.

Allt känns bara bra. Ute är det 7 grader redan - bådar gott.

Nu vet jag varför jag inte är nervös. Redan i förrgår, när jag påbörjade operation uppladdning, beslutade jag att min hjärna inte får vara med och lägga sig i den här löpningen. Den har absolut ingenting att tillföra - det här sköter min kropp bättre utan hjärnspöken och funderingar på hur ont det kommer göra mot sltuet och hur j-a lååååångt jag faktiskt ska springa. Så min hjärna är alltså utestängd sedan i förrgår - det e bar å spring och hur jag gör det vet jag utann att tänka..... tongue.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 05-04-2008, 06:30
          Länk hit: #4225

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Åhhh, så imponerad jag blir av er Stina och LadyG...................jag ska hålla tummarna för er hela dan tummenupp.gif bravo.gif . Hur man nu gör det med kratta och sekatör i händerna, men det löser sig nog giggle.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-04-2008, 07:29
          Länk hit: #4226

Medlem

Stina, risken finns ju också att du inte blir nervös förrän du står där men det får vi väl hoppas att du slipper smile.gif

Tack Gillan, det börjar bli dags att göra sig iordning och åka snart. Fjärilarna är ute tidigt i år...

--------------------

Citera
          Citrona
          Inlägg 05-04-2008, 07:33
          Länk hit: #4227

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Ja, tjejer, jag håller också alla tummar och tår (inkl den blåröda, svullna, onda...). Här i Uppsala är det soligt och vackert men ganska kyligt och blåsigt. Skönt att det inte regnar iaf!! Nu ser vi fram emot rapporter, det blir jättespännande att höra hur det har gått för er. Har någon av er sprungit en mara förut?

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-04-2008, 16:08
          Länk hit: #4228

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Herre min je!!! Jag har fått träningsvärk i röven av att gå!!!! Jag började ju gårdagen med en timmes promenad. Sen packade jag ryggsäcken inklusive sovsäck o gav mig av till min studieort. Där gick jag till min partnerskola. Sen ner till centrum och en bit till. Allt detta med tung ryggsäck. Efter att ha lämnat ifrån mig ryggsäcken gick jag ännu en sväng på stan i flera affärer. Väl tillbaka där jag lämpat av säcken så hade stegräknaren skakat fram till dryga 19000 steg. Så många steg har jag inte gått på flera veckor tror jag. hehehehehe.

Citera
          stina
          Inlägg 05-04-2008, 18:21
          Länk hit: #4229

Medlem

Nu är jag hemma igen efter maran.

Det gick bra, men sista halvan blev väldigt kämpig för jag fick en gräslig hosta. Så jag fick helt sonika dra ner rejält på tempot för att över huvud taget kunna ta mig i mål.

Tiden blev 4 timmar och 30 min. Ca 30 min långsammare än vad jag hoppats på, men jag är ändå nöjd och stolt att jag tog mig i mål trots hosta så att jag sista milen hade kramper i magmusklerna. Fick tidvis springa som en fällkniv, hostandes och tryckandes på magen. Urk!!!!

Summa:
          Det var en väldigt häftig upplevelse
          Man lär sig sannerligen stå ut med smärta
          En mara är fruktansvärt långt
          Det här var bara en av måååååånga maror jag tänker springa - det gav absolut mersmak

Hälsar en minst sagt stel Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-04-2008, 19:01
          Länk hit: #4230

Medlem

Härligt Stina, underbart att du tyckte om det!!! biggrin.gif

Ta hand om din hosta nu bara! Jag är orolig för dig, du såg plågad ut.

Jag har lärt mig så mycket idag att jag inte kan vara helt missnöjd med att jag fick stiga av vid 22km. Tiden så långt blev runt 2:40 men det hade kunnat sluta illa om jag hade envisats. Det som felades mig, fick jag veta av mer rutinerade löpare, var salt. I min iver att ladda med vatten och kolhydrater glömde jag saltet, normalt saltar jag inte maten när jag lagar den och jag saltar inte när jag äter. Det skyller jag livsmedelseverket för, eftersom det är de som säger att en svensk får i sig 2-3 gånger saltbehovet per dag.

Jag trodde det var vätskebrist, så jag trattade i mig mängder av vatten - och sen var det ju kört.

Vilken tur att jag lärde mig det idag och inte i maj, när jag ska springa Lidingö Ultra..!

Redigerat av LadyG: 05-04-2008, 19:02

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 05-04-2008, 19:31
          Länk hit: #4231

Medlem

Tack ladyn - det lovar jag. På onsdag åker jag ju till Kanarieöarna i en vecka och då ska jag ligga i solstolen och pilla mej i naveln mest hela dagarna. Möjligen vara med på något yoga- och pilatespass och kanske jogga lite lugnt längs Atlantstranden. rolleyes.gif

Tråkigt att du fick bryta, men det var mycket klokt av dej! Jag tror faktiskt inte det där med att låta bli att salta på maten gäller dej som tränar så himla hårt. Du blir av med enorma mängder salt när du svettas. Prova att slicka på armen när du sprungit - det smakar ettersalt!!!!

Jag mådde lite illa sista biten, men jag har köpt mig en påse saltgodis att mumsa på nu ikväll.

Hoppas du mår bättre nu!!!!

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-04-2008, 19:37
          Länk hit: #4232

Medlem

Så underbart det låter, och det tycker jag du är värd! smile.gif

Du kanske såg Peter, han var precis snöig i ansiktet av salt, det var då jag började inse hur mycket salt man egentligen behöver. Och det var nog därför jag nästan fick kramp i vaderna på ultraseminariet, jag som (då också) trodde det var vätskebrist för jag sprang milen helt utan vatten.

Huvudvärken är kvar, jag törs inte ta Ipren för jag tror att så länge skallen bankar vill kroppen ha något av mig. Så jag fortsätter äta salta saker och väntar ut den. Den är mindre nu, vi åt lasagne innan och jag saltade lite faktiskt. Men inte mycket, jag vill inte chocka kroppen.

Men du gjorde ju ett strålande lopp! Du fick ju till en riktigt bra tid, i synnerhet om man tänker på hur du hostade! Snacka om stålvilja :-)

Vår egen Stål-Stina :-)

Redigerat av LadyG: 05-04-2008, 19:38

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 05-04-2008, 19:44
          Länk hit: #4233

Medlem

Tack gulle, gulle dej! wub.gif

Ja, jag såg Peters ansikte. Såg ut som mej när jag lagt en ansiktsmask! biggrin.gif

Nej, ta ingen ipren ännu tycker jag. Tryck i dej lite mer salt är mitt råd - jag tror inte du chockar kroppen eftersom du har sådan saltbrist. Har du inga salta jordnötter? En näve sådana skulle säkert göra susen.... Ramlösa, är inte det saltat? Skicka älsklingen till kiosken kanske????

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-04-2008, 20:02
          Länk hit: #4234

Medlem

Det enda jag är grymt missnöjd med är att jag var gruvligt sugen på chips igår... Det var förmodligen kroppens sätt att säga "ge mig salt", men jag tog det för gottegrisens rop på gottis..! Hade jag inte varit så envis så hade jag förmodligen inte fått saltbrist alls.

Förr drack jag mycket Ramlösa, och då hade jag aldrig såna här problem. Men det har kommit sen vi bytte till Soda Stream och gör eget bubbelvatten... Tänk det tänkte jag inte på förrän nu när du säger det!!!

Nästa gång ska jag se till att ha chips eller nått hemma till både före och efter ett långt lopp. Ikväll får det gå bra med salta kex och mögelost wub.gif

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 06-04-2008, 06:35
          Länk hit: #4235

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Vad duktiga ni har varit stina och ladyG bravo.gif . Med tanke på stina som tar sig i mål med sån hemsk hosta, får man nog hålla med LadyG om "Stål-Stina". Klart du var duktig du med L! Springa så pass långt utan salt i kroppen är ingen lek det heller. Men så får du absolut inte göra igen nono.gif rtfm.gif ........farligt, farligt. Hoppas det känns bättre idag. Nu får vi se fram mot rapporter från Lidingö då..........

Det var bara några ord från en som är mycket imponerad av er och som själv nöjer sig med att gå blush.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Magdis
          Inlägg 06-04-2008, 09:13
          Länk hit: #4236

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag är också otroligt imponerad av Stina och LadyG! bravo.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-04-2008, 10:26
          Länk hit: #4237

Medlem

Tack vad snälla ni är, idag har jag i princip ingen träningsvärk alls. Anar att Stina lider lite mer, men hon sprang ju den dubbla sträckan.

Man ska inte lyssna så mycket på Livsmedelsverket om man tränar, har jag lärt mig. Man ska lyssna på erfarna löpare som redan gjort mina misstag och som vet vad som måste göras. Så i fortsättningen ska jag ha lite salt på maten, det är inte mig de menar SLV när de säger 2-3 gånger för mycket salt per dag.

Läste på om saltbrist igår, och det är tydligen lika farligt som vätskebrist! ohmy.gif
          Fånigt att symptomen är så lika, jag trodde att det var vätskebrist så jag drack ju ännu mer.

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 06-04-2008, 11:12
          Länk hit: #4238

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Starkt jobbat löparkvinnor!

LadyG: jag fikc solsting en sommar och fick tipset att helt sonika ta en tesked salt. Det enda som hände var att huvudvärken gav med sig. Inget farligare. Jag tor inte man chockar kroppen. Den fixar sånt där så snillrikt.

Citera
          Citrona
          Inlägg 06-04-2008, 11:29
          Länk hit: #4239

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Heja Stina och LadyG! Mycket starkt jobbat av er båda två. Trist att du måste bryta LadyG, men klokt att du tog rätt beslut. Saltbrist är inte att leka med. Mitt ex fick saltbrist när vi var i Grekland och det var över 40 grader varmt, han blev jättesjuk men repade sig när han fick i sig en sked salt.

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-04-2008, 11:37
          Länk hit: #4240

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 06-04-2008, 12:12) *
          Starkt jobbat löparkvinnor!

LadyG: jag fikc solsting en sommar och fick tipset att helt sonika ta en tesked salt. Det enda som hände var att huvudvärken gav med sig. Inget farligare. Jag tor inte man chockar kroppen. Den fixar sånt där så snillrikt.

Jag tog en sked gröna ärtor med lite salt på lite pö om pö igår, försökte dosera det lite under kvällen och GUD så gott det var!!! Det var ju ren njutning, och det var ju bara kalla ärtor med salt...!

Solsting är väl salt och/eller väskebrist? Det kan man väl få feber av?

CITAT (Citrona @ 06-04-2008, 12:29) *
          Heja Stina och LadyG! Mycket starkt jobbat av er båda två. Trist att du måste bryta LadyG, men klokt att du tog rätt beslut. Saltbrist är inte att leka med. Mitt ex fick saltbrist när vi var i Grekland och det var över 40 grader varmt, han blev jättesjuk men repade sig när han fick i sig en sked salt.

Jag är mest nöjd att jag inte gjorde det här misstaget i maj, när jag ska springa så mycket och intensivt. Lidingö vill jag inte sumpa för något!
          Blev ditt ex också jättetörstig, trots att det var saltbrist?

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 210 211 212 213 214 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 22:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon