Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 213 214 215 216 217 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 21-04-2008, 14:24
          Länk hit: #4281

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Oj, du åkte tidigare för att hinna springa före jobbet? Det kallar jag duktigt!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 21-04-2008, 14:26
          Länk hit: #4282

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

thanks.gif

Som sagt - ibland får man trixa å fixa för att få ihopet. Livet i övrigt och löparplanerna går inte alltid hand i hand tyvärr.....

Som tur är är det ju toppenväder nu också så en ny plan (om inget oförutsett händer)är att jag även ska springa hem från jobbet på onsdag och till jobbet på torsdag för att trots allt få lite mil i benen den här veckan också.

Redigerat av stina: 21-04-2008, 14:28

Citera
          LadyG
          Inlägg 21-04-2008, 14:27
          Länk hit: #4283

Medlem

Jag skulle aldrig klara det, jag som är så morgontrött smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 21-04-2008, 14:29
          Länk hit: #4284

Medlem

Men du har ju dom härliga vårkvällarna nu istället - då är det jag som är seg.... Sen kan ju du planera dina dagar bättre som du vill - jag har bara en massa j-a möten på dagarna just nu. Grrrrr.....

Citera
          LadyG
          Inlägg 21-04-2008, 20:57
          Länk hit: #4285

Medlem

Ush, det låter skit rent ut sagt!

Nå, jag hoppade allt vad träning hette idag, Fizzgiggs hosta har hållig mig vaken hela natten så jag är dödstrött nu.

Det fick bli en promenad i vårsolen istället, på eftermiddagen medan fåglarna fortfarande kvittrade hysteriskt. Det är väldigt vackert ute just nu!

--------------------

Citera
          estet
          Inlägg 21-04-2008, 21:19
          Länk hit: #4286

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Planering är bra.. Sprang både lör och sön för jag är på utbildning i veckan. Långa dar och hemma sent.

Jag går en massageutbildning, åh så fantastiskt skönt att ta emot och att få ge. Det är avspännings/avslappningsmassage.

--------------------
          Zon 6

Citera
          stina
          Inlägg 23-04-2008, 13:52
          Länk hit: #4287

Medlem

Åh, jag som älskar massage! Ska nog boka in det snart.....

Igår sprang jag 1600-metersintervaller. Det gick inte helt lysande - fick håll. Idag har jag kört backträning och det gick desto bättre. Körde 500m i ganska kraftigt motlut och därefter 500 m återhämtning. 5 sådana set blev det, totalt 5 km.

Ikväll ska jag springa hem från jobbet - det är ca 1 mil väldigt fin löpväg. Förutom början precis - då jag måste springa genom Slussen. Men sedan är det en lång sträcka längs Karlbergskanalen och där är det fint.

Imorgon bitti blir det löpning till jobbet också för sedan sitter jag i konferens 2 heldagar inkl middag imorgon kväll så då blir det ingen löpning. På lördag åker vi ner till landet och fortsätter med avsloppsgräveriet men jag hoppas ändå få in ett löppass på söndag em. Fast det är lika bra att springa på just nu så snart tillfälle ges för säkerhets skull.....

Håller med om att man verkligen får planera, trixa å fixa allt som oftast för att "få till det". Men vill man så går det oftast..... smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 23-04-2008, 19:06
          Länk hit: #4288

Medlem

Nu har jag sprungit hem och det gick bra. 9 km blev det (inte 10), för jag gick ner över Slussen pga trafiken och stannade lite innan hemma för att handla. 53 sköna minuters löpning fick jag i alla fall... :-D

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-04-2008, 19:18
          Länk hit: #4289

Medlem

Visst är det mysigt att ge sig ut och springa i det här vädret? Jag kutade 5km innan idag, runt sjöarna och det är ju så underbart vackert! Man får sicksacka lite mellan alla som promenera men det kan jag ta, det är så fint just nu.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-04-2008, 19:19
          Länk hit: #4290

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har varit och styrketränat igen och så "råkade" jag ha tre stycken tiokronor på mig så då var jag ju tvungen att stoppa dem i solariet. giggle.gif Det är skönt att ha lite färg när våren kommer.

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-04-2008, 19:21
          Länk hit: #4291

Medlem

Vilken slump att de var just där biggrin.gif

Jag är så harig så jag använder brun-utan-sol, men så brukar jag bränna mig också när solen börjar lysa...

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 23-04-2008, 19:40
          Länk hit: #4292

Medlem

CITAT (LadyG @ 23-04-2008, 20:18) *
          Visst är det mysigt att ge sig ut och springa i det här vädret? Jag kutade 5km innan idag, runt sjöarna och det är ju så underbart vackert! Man får sicksacka lite mellan alla som promenera men det kan jag ta, det är så fint just nu.

Ja!!!! Så varmt det var. Känns lustigt att springa omkring i kortärmat när folk går omkring i tjocka jackor.

Fast jag gillar inte att behöva kryssa för mycket. Höll på att gå illa för mej i Gamla stan på vägen hem - jag fick hoppa åt sidan så jag missade trottoarkanten och trampade snett. Fick jätteont i fotled och knä, men tack och lov gick det över och jag känner inget alls nu. Allt för att ett helt gäng ockuperade trottoaren! Grrrrrr.....

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-04-2008, 19:50
          Länk hit: #4293

Medlem

Akta tassarna så här nära maran! Jisses, att inte folk kan se sig för! Alla löpare borde få ha en sådär tuta som de har på hockeymatcher, en sån som säger BRÖL i 180 decibel biggrin.gif
          Då skulle folk flytta sig minsann!

Jag springer inte lika fort som du så mig gör det inget om jag måste kryssa, men jag kan tänka mig att det blir knepigare i högt tempo.

Visst känner man sig avklädd i tights och t-shirt? Även om det är av funktionsmaterial, det är ju träningskläder, så känner iaf jag mig väldigt avklädd fortfarande. Man är ju så van vid att ha flera lager tyg, så att ge sig ut med bara så lite känns lite... lite biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 23-04-2008, 19:54
          Länk hit: #4294

Medlem

Det vore nå't att ha! tongue.gif

Jag sprang absolut inte fort genom Gamla stan - det gick inte och dessutom var jag gisten i benen första biten!

Jag brakade dessutom in på Hemköp klädd så för att handla. Fast jag kände mej så naken efter en stund så jag drog på mig vindjackan som jag hade i ryggan. En sak är att springa omkring så, då ser ju folk vad man håller på med. Men att skrida omkring i affären halvklädd när alla andra har jackor på sig kändes konstigt..... Dessutom var jag braksvettig - måste sett lustigt ut.

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-04-2008, 19:59
          Länk hit: #4295

Medlem

Det måste ha varit en syn för gudar biggrin.gif

Fast visst syns det väl vad man håller på med ändå, man är ju löparklädd?

Jag mötte ganska många löpare i vindjacvka och byxor!!! Skönt när det blåser och är kallt, men idag?? När det är strålande sol och 15 grader vamrt? Är inte det att överdriva?

--------------------

Citera
          estet
          Inlägg 24-04-2008, 11:59
          Länk hit: #4296

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

laugh.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          stina
          Inlägg 24-04-2008, 12:59
          Länk hit: #4297

Medlem

Ja fast vad är att vara löparklädd? Ja, jag hade tights och linne, men jag är inte säker på att dom som inte springer sätter ett likhetstecken mellan det och löpning automatiskt..... Jag kände mej ruskigt naken i alla fall. biggrin.gif

Sprang in till jobbet imorse också - underbart i morgonsolen!!!!

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-04-2008, 15:15
          Länk hit: #4298

Medlem

Det kan du iofs ha rätt i, fast om jag ser någon i löparskor/gympadojor och med tighta byxor och t-shirt så tänker nog jag löpare iaf, även om jag inte själv ser mig som löpare direkt. I själ ch hjärta är jag fortfarande kampsportare, även om det var ett tag sedan jag var nere smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-04-2008, 18:52
          Länk hit: #4299

Medlem

Mätte min 5km-slinga med klockan för första gången och den är nästan 6km så inte konstigt att jag tyckt det känts drygt. Hade nästan på känn att allt inte stod rätt till och det gjorde det inte smile.gif

Men den är så mysig att det inte gör något, jag tänker fortsätta springa där oavsett hur lång eller kort den rundan är.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-04-2008, 09:18
          Länk hit: #4300

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Maken är ledig idag så då skjutsade jag lillan till skolan så fick Lilleman ligga kvar i sängen med pappa. Efter att jag lämnat henne passade jag på att ta ett extrapass på gymet. Kroppen var ganska seg så jag tog ett lite kortare och lättare pass styrketräning.

Citera

223 sidor V  « < 213 214 215 216 217 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 22:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon