Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 214 215 216 217 218 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Whiskuchi
          Inlägg 25-04-2008, 09:21
          Länk hit: #4301

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Ähem. Ni som verkar träna så mycket.. är det ok om en Friskis-motionär hänger här? wink.gif

Jag försöker pallra mig iväg tre gånger i veckan, vanligtvis Styrka Medel, Kijympa och Kibox. Boxen är favorit (jag hade ingen aning själv om att det är så tillfredsställande att slåss crazy.gif )

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-04-2008, 10:05
          Länk hit: #4302

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Självklart Whiskuchi, alla är hur välkomna som helst smile.gif

Visst är det kul att slåss? Det är en av de roligare träningsformerna!

Vad är kijympa?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 25-04-2008, 10:34
          Länk hit: #4303

Medlem

CITAT (LadyG @ 25-04-2008, 11:05) *
          Självklart Whiskuchi, alla är hur välkomna som helst smile.gif

Visst är det kul att slåss? Det är en av de roligare träningsformerna!

Vad är kijympa?

Det är ungefär som ett medelpass fast konditionen är ersatt av en del slag och sparkar (i luften, inte mot partner som i Kiboxen)

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-04-2008, 10:40
          Länk hit: #4304

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 25-04-2008, 11:34) *
          Det är ungefär som ett medelpass fast konditionen är ersatt av en del slag och sparkar (i luften, inte mot partner som i Kiboxen)

Spännande, det blir en hel del balans på köpet då förstår jag?
          Tycker nog det är lite roligare att få slå någon än bredvid eller i luften whistling.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 25-04-2008, 13:29
          Länk hit: #4305

Medlem

CITAT (LadyG @ 25-04-2008, 11:40) *
          Spännande, det blir en hel del balans på köpet då förstår jag?
          Tycker nog det är lite roligare att få slå någon än bredvid eller i luften whistling.gif

Mj, litegrann, men det pass jag gått med mest balans är Core smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-04-2008, 13:09
          Länk hit: #4306

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 25-04-2008, 14:29) *
          Mj, litegrann, men det pass jag gått med mest balans är Core smile.gif

Core? Fascinerande, det är det pass jag tycker är helt klart tuffast av alla!

--------------------

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 26-04-2008, 19:30
          Länk hit: #4307

Medlem

CITAT (LadyG @ 26-04-2008, 14:09) *
          Core? Fascinerande, det är det pass jag tycker är helt klart tuffast av alla!

Jag måste ha gjort något fel, jag känner mycket mer i magmusklerna dagen efter ett Kibox-pass än efter Coren confused.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-04-2008, 20:20
          Länk hit: #4308

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 26-04-2008, 20:30) *
          Jag måste ha gjort något fel, jag känner mycket mer i magmusklerna dagen efter ett Kibox-pass än efter Coren confused.gif

Du behöver inte göra fel, det kan mycket väl vara så att de övningar ni gör på coren är lätta för dig, du kanske är väldigt bra på dem medan det är andra övningar i kiboxen som du inte behärskar lika bra? Bara gissar, det kan ju bero på ledaren också. Kiboxledaren kanske kör hårdare med er?

--------------------

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 26-04-2008, 20:27
          Länk hit: #4309

Medlem

CITAT (LadyG @ 26-04-2008, 21:20) *
          Du behöver inte göra fel, det kan mycket väl vara så att de övningar ni gör på coren är lätta för dig, du kanske är väldigt bra på dem medan det är andra övningar i kiboxen som du inte behärskar lika bra? Bara gissar, det kan ju bero på ledaren också. Kiboxledaren kanske kör hårdare med er?

Ja, det ska gudarna veta, jag kan knappt hålla vattenflaskan när passet är slut - och jag älskar det! yahoo.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-04-2008, 20:29
          Länk hit: #4310

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 26-04-2008, 21:27) *
          Ja, det ska gudarna veta, jag kan knappt hålla vattenflaskan när passet är slut - och jag älskar det! yahoo.gif

Då är det säkert därför smile.gif

Kom hem från en löprunda precis nyss, 10km i Ursvik. Ett backigt helvete, men vackert! Näst bästa tiden, var bara 33 sekunder från nytt perosnbästa så jag är skapligt nöjd och lite trött smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-04-2008, 11:57
          Länk hit: #4311

Medlem

Jag har ytte-pyttelite träningsvärk i gumpen idag giggle.gif
          Antar att det var backarna i Ursvik som gjorde det, det känns hur som hlest bra!

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2008, 19:11
          Länk hit: #4312

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Varit och styrketränat ikväll och den här gången körde jag verkligen skiten ur musklerna. Jag var darrig i både armar och ben när jag kom ner till duschrummet. Återuppladdar mig med en proteinshake just nu.

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-04-2008, 19:32
          Länk hit: #4313

Medlem

Härligt Magdis, körde du några roliga övningar? Några favoritövningar?

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2008, 20:06
          Länk hit: #4314

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (LadyG @ 27-04-2008, 20:32) *
          Härligt Magdis, körde du några roliga övningar? Några favoritövningar?

Mina favvisar är sittande rodd och sittande framåtlutad rodd bl.a. Det blev mycket sånt och så värmde jag dessutom upp i roddmaskinen. biggrin.gif Mest axelträning blev det ikväll. Det känns som att det skulle kunna bli en härlig träningsvärk. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-04-2008, 20:33
          Länk hit: #4315

Medlem

CITAT (Magdis @ 27-04-2008, 21:06) *
          Mina favvisar är sittande rodd och sittande framåtlutad rodd bl.a. Det blev mycket sånt och så värmde jag dessutom upp i roddmaskinen. biggrin.gif Mest axelträning blev det ikväll. Det känns som att det skulle kunna bli en härlig träningsvärk. smile.gif

Rodd är bra för hela överkroppen, bli inte förvånad om du får träingsvärk i ryggen också biggrin.gif
          Sittande rodd tycker jag också om, den är så härlig för man kan lägga på så tungt och få känna sig riktigt stark!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 27-04-2008, 21:28
          Länk hit: #4316

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Hej på er!

Jag har varit på landet i helgen och ägnat mig åt att försöka få en stor yta stenfri. Gått framåtlutad och krafsat fram stenar tills jag var så trött i ryggen så jag la mig ner och krafsade istället och kastade stenarna i skottkärran. smile.gif Ingen vanlig träning i helgen alltså. Imorgon ska jag göra ett konditions- och maxpulstest så då får jag springa tills ögonen ploppar ur huvudet. crazy.gif

Citera
          krellus
          Inlägg 28-04-2008, 15:15
          Länk hit: #4317

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Tro inte att ni går säkra... jag är inne och läser regelbundet även om jag inte skriver så ofta.

Igår blev det långpass på landet. Underbart springväder. Egentligen skulle jag ha sprungit under lördagen men då ville jag vara lite i trädgården istället så söndagen fick det bli.

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          stina
          Inlägg 28-04-2008, 18:55
          Länk hit: #4318

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Hej Krellus! biggrin.gif

Idag gjorde jag alltså ett maxpuls- och konditionstest igen. Fick börja med att värma upp i 5 minuter och sedan sprang jag 2 km i 6 min/km medan min puls kollades var 200:e meter. Direkt när dom 2 kilometrarna var avverkade började PT'n öka min fart och maxpulstestet tog vid. Det var rejält kämpigt mot slutet då pulsen under en tid som kändes som en evighet hoppade upp och ner mellan 184 och 186 innan jag gjorde ett extraryck och den till slut stannade på 187. Exakt samma resultat som i september alltså. Sedan kollade kon min puls hela tiden medan jag gick sakta - för att se hur lång tid det tog för den att komma ner till 110.

I september i år ska vi göra om konditionstestet, men något mer maxpulstest behöver jag inte göra - nu vet vi att 187 är korrekt. Resultatet från konditionstestet dröjer några dagar.

Efter testerna kom det mest plågsamma - stretchen. Aj, aj, aj. Hon hängde på mej och töjde ut höftböjare, alla dom olika gumpmusklerna, bröstmuskler och lårmuskler. Fy fasiken vad ont det gjorde emellanåt - DÅ höll ögonen på att ploppa ur huvudet på mej! help.gif Jag var rejält sned i rörligheten i bäckenet tydligen. Stel i höger bak och vänster fram och ordentligt kort i höftböjarna. Fick skäll som vanligt...... sleep.gif

Redigerat av stina: 28-04-2008, 18:57

Citera
          LadyG
          Inlägg 29-04-2008, 09:16
          Länk hit: #4319

Medlem

trevligt att du fick din maxpuls bekräftad, fast vad blev resultatet av konditionstestet? Att den är bra?

--------------------

Citera
          krellus
          Inlägg 29-04-2008, 10:16
          Länk hit: #4320

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

CITAT (LadyG @ 29-04-2008, 10:16) *
          trevligt att du fick din maxpuls bekräftad, fast vad blev resultatet av konditionstestet? Att den är bra?

Jag tror att vi alla vet att Stinas kondis måste förbättras avsevärt!!! flirting.gif
          Or maybe not...

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera

223 sidor V  « < 214 215 216 217 218 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 07:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon