Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 215 216 217 218 219 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Magdis
          Inlägg 29-04-2008, 10:28
          Länk hit: #4321

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (krellus @ 29-04-2008, 11:16) *
          Jag tror att vi alla vet att Stinas kondis måste förbättras avsevärt!!! flirting.gif
          Or maybe not...

Ja preciiiiiis! giggle.gif
          Själv håller jag givetvis på att bli förkyld igen när jag äntligen kommit igång med träningen igen. Har svinont i halsen. devil.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 29-04-2008, 11:14
          Länk hit: #4322

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (krellus @ 29-04-2008, 11:16) *
          Jag tror att vi alla vet att Stinas kondis måste förbättras avsevärt!!! flirting.gif
          Or maybe not...

lol

Jag tänkte nog mer att den redan är så bra att det väl knappt går att göra den bättre. smile.gif

Magdis, stackare du får hålla dig till promenader och sådant som inte är farligt för hjärtat då.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          estet
          Inlägg 29-04-2008, 13:17
          Länk hit: #4323

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

CITAT (estet @ 19-04-2008, 22:24) *
          Sprungit idag och tränat hemma med vikter och core. Vi har en motionslåda på jobbet där vi lämnar en lapp varje gång vi tränar. Har gett mej f*n på att vinna i april men det kan bli jämt mot alla hundägare som promenerar mycket. smile.gif

Jaha, kom på 4:de plats efter 3 hundägare! laugh.gif Vad var det jag sa..Hon som vann hade 33 lappar på 27 dagar för att hon går ut med sin hund flera ggr per dag. Jag hade 21 lappar/dagar.

Sprungit 2 dar i rad nu, kanke det blir gymmet ikväll.

Vi har anmält oss på jobbet till Vårruset, spännande!

Visst ja, vann ett presentkort hos en massör genom jobbet, en utlottning av alla som löser träningskort.

--------------------
          Zon 6

Citera
          stina
          Inlägg 29-04-2008, 15:03
          Länk hit: #4324

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Nu har jag fått svaret på konditionstesten och min återhämtningsförmåga har förbättrats. Syreupptagningsförmågan gav ungefär samma resultat som i september, men PT'n trodde att den egentligen förbättrats, men att värdet var lite missvisande pga att jag just nu tränar väldigt hårt och att kroppen är lite trött. Förra testet gjordes i september, alltså ganska nära efter semestern och efter en viloperiod brukar värdena bli bättre. Vi ska göra om det i september och kolla. Fast jag är inte trött och det sa hon var det viktigaste - att jag alltså känner mej stark. Hon trodde säkert att jag ska orka fram tom maran, men tyckte att jag sedan ska växla ner lite och ta en lugnare period. Jag kikade tillbaka i min träningsdagbok och jag har kört på hårt nästan non-stop sedan i augusti förra året. Hmmmmm, inte konstigt kanske att kroppen börjar längta efter lite vila.

Idag har jag kört 400-metersintervaller. 12x400 m i 4:15-tempo med 400m jogg emellan. Det gick som tåget faktiskt konstigt nog. Jag var lite tveksam till valet av dag för intervaller med tanke på gårdagens övning, men kroppen slutar aldrig förvåna mig.

Redigerat av stina: 29-04-2008, 15:07

Citera
          estet
          Inlägg 29-04-2008, 20:28
          Länk hit: #4325

Medlem

Det blev en lätt styrketräning i kväll.

Magdis! Satt och läste på sittande roddmaskinen vilka muskler som används - du tränar hela övre ryggen plus biceps.

Igår när jag var ute och sprang höll jag på att trampa i en vägbrunn (-heter det så?) men lyckades parera så jag bara trampade på kanten.
          Känns lite idag, inte i aktivitet utan det moler till då och då i vilande. Känns inte alls när jag springer, testade lite på väg från brevlådan. Tuur där. Har tidigare haft stora problems med att vricka fötterna tom när jag går. Tror det beror på en stukad fotled jag inte tog hand om. Tror jag fortsätter med styrke i veckan och vilar foten.

Det låter bra det där Stina! bravo.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          Magdis
          Inlägg 29-04-2008, 21:12
          Länk hit: #4326

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Hoppas fossingen blir bättre snart då!

Ja att roddmaskinen tränar hela överkroppen kände jag dagen efter! giggle.gif Benen måste också involveras för jag har världens träningsvärk i baksidan av låren och skinkorna och jag kan inte ha fått det enbart av benpressen. Axlarna blev inte så mörbultade som jag förväntade mig, det kanske beror på att de börjar bli lite vältränade nu kan man ju hoppas. smile.gif

Imorrn skulle jag ha kört ett dunderpass igen men den devil.gif förkylningen kommer sätta stopp för det.

Citera
          stina
          Inlägg 30-04-2008, 08:13
          Länk hit: #4327

Medlem

Igår sprang jag hem från jobbet. Ett lugnt och skönt pass i solen. Längs hela kajen från Slusen och in till Tegelbacken (nära Centralen) satt människor i solen och mös, hade picknick, åt glass eller solade. Min löpväg går också några kilometer längs Karlbergskanalen och där var också massor av människor som gick, satt, cyklade eller joggade. Det ÄR en fantastisk huvudstad vi har med allt detta vatten! smile.gif

Imorse BANGADE JAG! Jag hade tänkt springa in till jobbet, men började packa ihop grejerna vi ska ha med till landet - vi åker direkt efter jobbet mitt på dagen idag. Klockan tickade iväg och när jag var klar kände jag att jag inte orkade dra på mig springkläderna och kuta iväg. Jag tog t-banan istället..... sleep.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 30-04-2008, 09:51
          Länk hit: #4328

Medlem

Det är ju inte så fel att lyssna lite extra noga på kroppen just nu, du är ju inne i en riktigt hårt träningsperiod. Jag tror inte löpningen blir lidande av att du inte sprang dit, du har ju sprungit en hel del ändå ju smile.gif

Det enda som blir lidande blir psyket smile.gif
          Iaf kan jag bli lite nojjig om jag hoppar över ett pass, eller byter ut det mot något. Då kan jag börja inbilla mig att jag får bnörja om från början, från allra första början igen nästa gång. Ren inbillning förståss, och det går över till nästa pass :-)

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          estet
          Inlägg 30-04-2008, 21:26
          Länk hit: #4329

Medlem

Rejäl styrke idag, foten känns mycket bättre. Vila i mogon. smile.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-05-2008, 09:59
          Länk hit: #4330

Medlem

Kutade 17,5km igår och fick lite ont i knäet men idga känner jag inget - än. Vet inte om det kanske kommer när jag börjar använda kneät.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-05-2008, 16:02
          Länk hit: #4331

Medlem

Usch - håller tummarna att det känns bra!

Idag har jag sprungit ett underbart långpass. 29 km blev det och jag sprang omkring i vår så här års helt sagolikt vackra huvudstad. Bestämde inte rutten i förväg utan sprang dit näsan pekade med delmål längs vägen. Jätteskönt, jätteroligt och det gick väldigt bra faktiskt.

Nu är jag stel, stolt och skrider så sakteliga fram när jag måste röra på mig. Ser faktiskt riktigt ädel ut. tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-05-2008, 17:42
          Länk hit: #4332

Medlem

Låter hur mysigt som helst, jag har promenerat en hel timme i solen och är nästan lite röd känns det som. Jisses, jag kanske får färg i ansiktet!!!
          Fast knäet är ömt nu, trots att jag tog det lugnt. Avstår all form av träning tills det är dags, så hoppas jag det räcker så.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-05-2008, 17:51
          Länk hit: #4333

Medlem

Låter härligt - rosa är fint! smile.gif

Låter också klokt att vila.
          Kom det medan du sprang?
          Hur långt sprang du innan det onda kom?
          Var gör det ont - är det fram på knäskålen eller ovanpå knäskålen?
          Gjorde det jätteont så att du fick avbryta?
          Stickande? Skärande? Molande? Huggande?
          Gör det ont vid rörelse eller vid belastning?

Många frågor - men jag grunnar...... trostar.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-05-2008, 18:04
          Länk hit: #4334

Medlem

Kom det medan du sprang?
          Jag upptäckte det först när vi hade sprungit en stund, jag vet däremot inte om det började tidigare.

Hur långt sprang du innan det onda kom?
          Cirka 15km hann vi, sen tuffade jag på en stund till i långsammare tempo för att känna efter om det var "på riktigt" eller om det var ont i nervösen som du brukar säga smile.gif

Var gör det ont - är det fram på knäskålen eller ovanpå knäskålen?
          Inne i knäet, under knäskålen kanske man kan säga. Det är obehagligt att trycka på knäet, men inte smärtsamt.

Gjorde det jätteont så att du fick avbryta?
          Njae, egentligen hade jag kunnat fortsätta. Fast jag vågade inte chansa, det hade kunnat börja göra ont, och det hade nog inte vart ett bra tecken.

Stickande? Skärande? Molande? Huggande?
          Det är en annorlunda känsla, inte smärtsamt eller ont utan bara ovanligt.

Gör det ont vid rörelse eller vid belastning?
          Det är lite obehagligt att trycka mitt på knäskålen, det är ganska obehagligt att kliva ner för en trappa tungt men annars är det helt okej. Hittade en liten liten öm punkt på utsidan av knäet, men det var ett blåmärke såg jag sen. Det är fullt möjligt att jag slagit i knäet också med andra ord även om jag inte har något minne av att ha gjort det.

Vet inte om jag gör någon klokare med mina svar smile.gif

Redigerat av LadyG: 04-05-2008, 18:04

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-05-2008, 18:08
          Länk hit: #4335

Medlem

Inte mej, men jag ska ta med mig din förklaring till expertisen så får vi se om dom kanske kan komma på något....

När du skriver "under knäskålen", menar du då bakom eller menar du nedanför? Fasiken - det är lika svårt att snacka krämpor som att snacka hur man stretchar.... g.gif Om du menar bakom så är det knäleden som smärtar. Den konstiga känslan - om det är "tröghet" du känner kan det vara vätska. SÅ mycket har jag lärt mig i alla fall om knän och smärta.

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-05-2008, 18:26
          Länk hit: #4336

Medlem

Inte innanför, alltså inuti utan under. Hm... nu blev jag så mycket tydligare *fniss*
          Jag tror inte det är själva leden som stökar, men man kan ju inte veta säkert iofs.

Kom att tänka på det, det är lika obehagligt att trycka på höger knäskål på det där viset så det kan ju vara så att jag tryckt lite för mycket på knäet. Man ska inte puffa skålen i sidled så mycket va?

Redigerat av LadyG: 04-05-2008, 18:28

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-05-2008, 18:33
          Länk hit: #4337

Medlem

Vet du vad:

Jag tror att det är som du skrev på Funbeat - att du slagit i knät. Och nu är du skitnojig och känner efter och känner efter och klämmer, vickar och har dig. Låt bli knät, sluta känn efter, luta dig tillbaka och vila ett par dagar så går det säkert över av sig själv. Jag låter bli att forska i vad det kan vara, då får du kanske en massa möjliga diagnoser som gör dig ännu nojigare! Har det inte gått över eller blivit avsevärt bättre om ett par dagar så drar jag igång det tunga artilleriet!

wub.gif från Stina!

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-05-2008, 18:48
          Länk hit: #4338

Medlem

Tack, antagligen har du rätt. Gissningsvis är det nog bara jag som är så nervös att jag börjat se spöken med nerverna.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-05-2008, 18:51
          Länk hit: #4339

Medlem

Du ser - nervösen som jag först frågade om!

Sluta omedelbart klämma och puss på ultralöparnosen!

/Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-05-2008, 18:55
          Länk hit: #4340

Medlem

Du har så mycket tålamod, du är för snäll helt enkelt!

Jag ska sluta kämma och låta knäet vara. Hade det varit något "på riktigt" hade det väl inte försvunnit så där hux flux? (Förlåt, jag pillade lite och hittar inte det där stället där det var annorlunda. Ove hittade det innan, men nu hittar jag det inte längre.)

Redigerat av LadyG: 04-05-2008, 18:57

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 215 216 217 218 219 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 07:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon