Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 216 217 218 219 220 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 04-05-2008, 19:04
          Länk hit: #4341

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Som man bäddar får man ligga - du är ju min vän ju! wub.gif

Och du - knän är sällan likformiga. Börjar man analysera dom ordentligt finns det flera konstiga knölar och håligheter på det ena som inte finns på det andra. Sen är dom sällan precis lika tjocka.

Nu är det färdigpillat - BASTA! nono.gif biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-05-2008, 19:09
          Länk hit: #4342

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jo, det upptäckte jag. Högerknäet är tjockare än det vänstra så det var en sabla tur att det var vänster jag nojjade mig över smile.gif

Just nu känner jag inte alls från nånstans, ingen ömhet, ingen skum känsla eller något. Hade det varit en riktig skada hade det inte kunnat försvinna från timme till annan heller, det tror jag bara inte på biggrin.gif

Men herregud så lätt man kan skrämma slag på sig själv!

Tack, du är verkligen en bra vän!!! kompiskram.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-05-2008, 12:40
          Länk hit: #4343

Medlem

Idag har jag gått omkring och verkligen ansträngt mig för att inte vicka, klämma, peta, knixa, nypa eller undersöka på något annat sätt. Det känns bra när jag sitter och går, och jag ska inte träna idag så bedömningen av hälsoläget under all annan användning av knäet får anstå tills jag ska använda det smile.gif

Har dessutom fått alla startbevis nu, Lidingö Ultra, Göteborgsvarvet och Stokholm marathon.

Herregud vad har jag gett mig in på..!

Redigerat av LadyG: 05-05-2008, 12:40

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 05-05-2008, 21:59
          Länk hit: #4344

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Nu har jag varit förkyld (och alltså inte tränat på) en vecka thumbdown.gif Det är oerhört synd om mig faktiskt. Jag blir mycket sjukare än aaaaaaalla andra när jag är förkyld. flirting.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-05-2008, 08:51
          Länk hit: #4345

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 05-05-2008, 22:59) *
          Nu har jag varit förkyld (och alltså inte tränat på) en vecka thumbdown.gif Det är oerhört synd om mig faktiskt. Jag blir mycket sjukare än aaaaaaalla andra när jag är förkyld. flirting.gif

Awww, stackare. Det är inte lätt att drabbas av den värsta förkylninegn sen spanska sjukan minsann, då har man det inte lätt smile.gif

Krya på dig!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 06-05-2008, 19:40
          Länk hit: #4346

Medlem

Stackars, stackars dej! Det är som du skriver själv oehört synd om dej - faktiskt! trostar.gif

Idag har jag sprungit 400-metersintervaller. Det gick som tåget! tongue.gif

Imorgon tror jag att jag ska hitta på något annat än att springa - kanske jag är med på corepasset som omväxling. Nog dax att låta benen vila en dag även om dom känns pigga och springsugna..... g.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-05-2008, 20:05
          Länk hit: #4347

Medlem

Synd att du jobbar på mornarna, annars har Salveo ett muskelpass klockan 7 på torsdagar wink.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 06-05-2008, 20:22
          Länk hit: #4348

Medlem

Klockan 7 - är du galen jänta! fear.gif

Är du sugen???? wink.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-05-2008, 20:40
          Länk hit: #4349

Medlem

CITAT (stina @ 06-05-2008, 21:22) *
          Klockan 7 - är du galen jänta! fear.gif

Är du sugen???? wink.gif

Jag? Som är så vansinnigt morgontrött? Du skojar smile.gif

--------------------

Citera
          estet
          Inlägg 06-05-2008, 21:46
          Länk hit: #4350

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Det var tidigt! Flera timmar för tidigt för mej med...

I morse stod alarmet på 8.30 för att jag skulle hinna träna innan jag började jobba 12. Åt frukost, läste tidningarna på nätet, drog på mej mössan och hips vips var kl. 10 när jag for iväg!
          Vet inte var tiden tog vägen innocent.gif för mkt surfande. Kom på jobbet med en smootie i ena handen och i den andra en Gainomax eftersvettandes från bastun med 5 min. till godo. biggrin.gif

I morgon är jag ledig så då har jag inga tider att passa.

--------------------
          Zon 6

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 06-05-2008, 21:55
          Länk hit: #4351

Medlem

*snörvlar ynkligt* Tack för ert medlidande, det kändes som ... öööh .. bomull för min sargade själ crying.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          estet
          Inlägg 06-05-2008, 22:05
          Länk hit: #4352

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Ja just det, krya på dej!! trostar.gif blomma.gif

Redigerat av estet: 06-05-2008, 22:06

--------------------
          Zon 6

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-05-2008, 09:18
          Länk hit: #4353

Medlem

*nervös* Bara 3 dagar kvar till loppet.
          Vad har jag gett mig in på?

Hoppas du mår bättre nu Whiskuchi, med lite tur kan det börja vända snabbt.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-05-2008, 13:49
          Länk hit: #4354

Medlem

Men Ladyn - tänk så här:

Du har så gott om tid på dig så att du kan gå runt om du vill. Om någon skulle säga till dej: På lördag ska du ut och gå hela dagen - skulle du vara nervös då? Gå runt grejar du ju lätt som en barnlek!

Om jag inte förstått fel så har du som mål att ta dig runt under maxtiden så då har du ju absolut ingenting att vara nervös för! Eller???? Försök bena ut exakt vad du tänker än att bara ha ett dimmigt "orosmoln" i huvudet så känns det kanske lättare. Eller jag kanske har fel? Du kanske faktiskt har något specifikt att oroa dig för? kram2.gif

Idag har jag alternativtränat - inte sprungit alltså. Jag har kört lite powerwalk som uppvärmning, sedan roddmaskin och därefter ett corepass. Kl 16.15 lägger jag mig på massagebänken för en timmes helkroppsmassage. Kutter!!!!!

Redigerat av stina: 07-05-2008, 13:49

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-05-2008, 18:29
          Länk hit: #4355

Medlem

CITAT (stina @ 07-05-2008, 14:49) *
          Men Ladyn - tänk så här:

Du har så gott om tid på dig så att du kan gå runt om du vill. Om någon skulle säga till dej: På lördag ska du ut och gå hela dagen - skulle du vara nervös då? Gå runt grejar du ju lätt som en barnlek!

Om jag inte förstått fel så har du som mål att ta dig runt under maxtiden så då har du ju absolut ingenting att vara nervös för! Eller???? Försök bena ut exakt vad du tänker än att bara ha ett dimmigt "orosmoln" i huvudet så känns det kanske lättare. Eller jag kanske har fel? Du kanske faktiskt har något specifikt att oroa dig för? kram2.gif

Idag har jag alternativtränat - inte sprungit alltså. Jag har kört lite powerwalk som uppvärmning, sedan roddmaskin och därefter ett corepass. Kl 16.15 lägger jag mig på massagebänken för en timmes helkroppsmassage. Kutter!!!!!

Självklart har du rätt, när du säger på det viset låter det ju inte så farligt!
          Tiden är tilltagen för att man ska kunna GÅ runt, och jag siktar ju på att komma i mål - inte vinna, inte i år iaf biggrin.gif
          Fast det är 5km längre än jag någonsin färdats för egen maskin förut, vi gick/sprang ju 45km nu i vintras men det var ju med flitigt med vila.
          Å andra sidan sprang jag 42 i oktober på under 6 timmar, då skulle jag alltså haft 4 timmar att ta mig ytterligare 8km. Det kan jag lugnt påstå att det hade jag klarat redan då.
          Det kommer säkert gå bra, jag har inget att vara nervös för. sweatingbullets.gif

Det jag är mest orolig för är nog att inte komma i mål, att någon plockar av mig från banan. Det skulle jag inte gilla alls.

Bra att du tog det lugnt med löpningen med tanke på jätteinsatsen du gjorde häromdagen! Det är ju inte utan att man blir lite avis på det där med massagen smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-05-2008, 18:45
          Länk hit: #4356

Medlem

Klart jag har rätt! crazy.gif

Ni kommer få en underbar dag i sommarvärmen! Inte plockar dom dej av banan heller - och skulle dom behöva göra det så skulle orsaken till det vara något annat än att du kroknar och ett större bekymmer än själva loppet - det är jag övertygad om! Det ska mycket till innan dom rycker någon av banan! Det kommer gå hur bra som helst - du är kärnfrisk och stark och har en vilja av stål!

Massagen var underbar. Hon koncentrerade sig främst på rygg, rumpa och baksida ben - det behövdes. Otroligt duktig på att hitta alla små ömma elaka muskelknutor - inte alltid en angenäm upplevelse när handen tvärstannar och hon börjar trycka och gnida.... ohmy.gif Men det allra mesta är sagolikt skönt, levande ljus, skum beslysning, varma handdukar och svag lugn musik. Kutter.....

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-05-2008, 18:50
          Länk hit: #4357

Medlem

Så mycket som du sprungit, eller så hårt kanske jag ska säga, så behövde du säkert en rejäl massage också. Musklerna trivs säkert jättemycket nu smile.gif

Jag har i princip bara promenerat, nu på sistone i så lugn takt att jag inte kan regga det som träning faktiskt eftersom det inte varit något tempo att tala om. Men det räcker som motion just nu, helt klart. Sen får vi se hur mycket det blir nästa vecka biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-05-2008, 19:00
          Länk hit: #4358

Medlem

Risken finns att musklerna är lite sega imorgon när jag ska springa - ibland blir det så dagen efter. Men då får jag ta det lite lugnt bara. smile.gif

Har full förståelse för att du tar det lugnt!

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 07-05-2008, 20:11
          Länk hit: #4359

Medlem

Det värsta har faktiskt gett med sig, i morse var jag bara tät i ena näsborren, och just nu känner jag mig helt frisk. Hoppas verkligen jag är bra i morgon (för då är det kibox) biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 08-05-2008, 18:59
          Länk hit: #4360

Medlem

Härligt att du är bättre! Kickbox verkar himla kul - det har jag aldrig provat.

Idag har jag sprungit. Sprang först 7 km snabbdistans och sedan körde jag 2 km backträning och 1 km lugn jogg som avslutning.

Imorgon blir det ett kortare löppass och därefter boxning.

Citera

223 sidor V  « < 216 217 218 219 220 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 04:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon