CITAT (stina @ 07-05-2008, 14:49)

Men Ladyn - tänk så här:
Du har så gott om tid på dig så att du kan gå runt om du vill. Om någon skulle säga till dej: På lördag ska du ut och gå hela dagen - skulle du vara nervös då? Gå runt grejar du ju lätt som en barnlek!
Om jag inte förstått fel så har du som mål att ta dig runt under maxtiden så då har du ju absolut ingenting att vara nervös för! Eller???? Försök bena ut exakt vad du tänker än att bara ha ett dimmigt "orosmoln" i huvudet så känns det kanske lättare. Eller jag kanske har fel? Du kanske faktiskt har något specifikt att oroa dig för?
Idag har jag alternativtränat - inte sprungit alltså. Jag har kört lite powerwalk som uppvärmning, sedan roddmaskin och därefter ett corepass. Kl 16.15 lägger jag mig på massagebänken för en timmes helkroppsmassage. Kutter!!!!!
Självklart har du rätt, när du säger på det viset låter det ju inte så farligt!
Tiden är tilltagen för att man ska kunna GÅ runt, och jag siktar ju på att komma i mål - inte vinna, inte i år iaf

Fast det är 5km längre än jag någonsin färdats för egen maskin förut, vi gick/sprang ju 45km nu i vintras men det var ju med flitigt med vila.
Å andra sidan sprang jag 42 i oktober på under 6 timmar, då skulle jag alltså haft 4 timmar att ta mig ytterligare 8km. Det kan jag lugnt påstå att det hade jag klarat redan då.
Det kommer säkert gå bra, jag har inget att vara nervös för.
Det jag är mest orolig för är nog att inte komma i mål, att någon plockar av mig från banan. Det skulle jag inte gilla alls.
Bra att du tog det lugnt med löpningen med tanke på jätteinsatsen du gjorde häromdagen! Det är ju inte utan att man blir lite avis på det där med massagen