Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 220 221 222 223 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          estet
          Inlägg 14-07-2008, 10:58
          Länk hit: #4421

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Semester från jobbet nu och träningen förra veckan så nu tar jag nya tag igen. smile.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          krellus
          Inlägg 15-07-2008, 14:37
          Länk hit: #4422

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Springer som vanligt.

Senaste passen har varit en blandning... kortare på 7 km, sedan backträning och långintervall dagen efter det. I förrgår blev det ett längre pass men jag kände mig seg. Min form går lite upp och ner just nu.

Ni tränar väl under semestern? flirting.gif

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          estet
          Inlägg 17-07-2008, 23:51
          Länk hit: #4423

Medlem

Skönt att vara igång med styrketräningen igen efter ett uppehåll. Har ju sprungit som vanligt hela tiden.

--------------------
          Zon 6

Citera
          stina
          Inlägg 20-07-2008, 09:45
          Länk hit: #4424

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Oooops - länge sedan jag skrev här inser jag.....

Mitt inflammerade muskelfäste gav med sig och 14 dagar efter Stockholm marathon sprang jag en träningsrunda med ett gäng (ca 54 km). 14 dagar efter var jag ute en ny runda på ca 55 km med ett gäng igen. Då brakade mitt knä rejält och först nu har jag kunnat springa ordentligt igen. Terränglöpning får jag dock hålla mig ifrån ett tag till för det känns i knät när det blir buckligt underlag.

För övrigt har jag semester, har haft 3 veckor nu och har 2 veckor kvar. En riktig "mega-semester" känns det som. Mycket tid går åt i trädgården på landet - jag som inte skulle göra fler rabatter har dragit igång ett jätteprojekt........

Citera
          krellus
          Inlägg 21-07-2008, 07:29
          Länk hit: #4425

Medlem

Ta det här på rätt sätt Stina men om du har problem med dina knän så kanske du bör undvika att springa 55 km.

--------------------

Citera
          estet
          Inlägg 21-07-2008, 11:58
          Länk hit: #4426

Medlem

Har tränat på annat sätt hela helgen, kärrat murblock och lyft dem på plats så det blev 2 fina murar hos mina föräldrar.
          Pappa började i fredags men fick ryggskott så jag fortsatte. Alltså den träningsvärken -underarmar, ryggen, höfterna & låren. Men roligt var det och ett fint resultat blev det! smile.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          Piccante
          Inlägg 27-07-2008, 11:58
          Länk hit: #4427

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Kan någon förklara? läste precis 2 artiklar om träning på Aftonbladet, enligt den ena så förbränner simning ca 600kcal/ timme och enligt den andra 250 kcal/ 30 min (500 kcal/tim) en skillnad på 100 kcal. Jag förstår at tdet säkert varierar från person till person och att det är medelvärde de anger men en skillnad på 10 är ganska mycket. Finns det någon sajt med tabeller som visar hur mkt man förbränner vid olika aktivitet?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          stina
          Inlägg 28-07-2008, 07:19
          Länk hit: #4428

Medlem

CITAT (krellus @ 21-07-2008, 08:29) *
          Ta det här på rätt sätt Stina men om du har problem med dina knän så kanske du bör undvika att springa 55 km.

Jag har inte tidigare haft några knäproblem - vet inte vad som hände. Som tur är gick det över snabbt, men jag har inte sprungit några långpass ännu. Men hur som helst är jag lite inne på dina tankar - fast inte pga knät. Lite less just nu på att springa så långt och framför allt så långsamt som det krävs på dom distanserna. Ska fokusera mer på kortare och snabbare ett tag framöver. :-)

Citera
          krellus
          Inlägg 28-07-2008, 09:55
          Länk hit: #4429

Medlem

Jag känner ungefär som du.

Nöta en mara eller springa en halvmara? Lutar åt att "bara" springa mil och halvmaror. Roligare och mera offensiv löpning. Vi får se...

Sprang i helgen men det gick riktigt uselt. Värmen tog bort glädjen. Det var tungt och segt.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 29-07-2008, 08:01
          Länk hit: #4430

Medlem

Jag har sprungit väldigt lite under värmeböljan faktiskt. Haft lite "träningssemester" sas. Igår gick jag faktiskt till gymmet och sprang en mil på löpbandet i luftkonditioneringen. otroligt skönt....

Citera
          krellus
          Inlägg 29-07-2008, 11:47
          Länk hit: #4431

Medlem

För mig blev det gym:et nu på morgonen. Vi har ett gym i källaren på jobbet.
          Riktigt nice. Det var länge sedan...

--------------------

Citera
          Citrona
          Inlägg 29-07-2008, 21:31
          Länk hit: #4432

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Halloj tjejer! Jag prenumererar ju på inlägg i denna tråd, och nu var det jättelänge sedan jag fick något mail om nytt inlägg. Men nu ikväll kom det, och då var jag inne och läste vad ni har skrivit sedan sist. Alltså, ni måste skriva oftare, för det är bara när jag läser om er träning som jag blir sugen själv på att köra ett pass! Nu har jag i alla fall köpt nya skor, mina NYA joggingskor inköpta i april och endast använda ett tjugotal gånger, var ju bara borta häromveckan när jag fick för mig att jag skulle springa ett varv i spåret. Vilken jättebra ursäkt jag fick där!! Jag var till gymmet och letade efter skorna, troligen har jag glömt dem där, men de var förstås borta. Jättefina skor (Brooks) som kostade en massa pengar -cry-.gif
          Hur som helst så var det rea på Team Sportia förra veckan, jag var dit och hittade ett par Nike Structure Triax 11, otroligt sköna skor som jag fick prova på bandet och blev filmad, man riktigt ser på filmen hur skorna stöttar upp mina pronerande fötter. HUR kan ett par skor vara så lätta, de väger ingenting!
          Sen har det ju varit väl varmt för att inviga dessa underverk, så snart det blir lite svalare skall jag ge mig ut och springa, riktigt längtar efter det nu. Fortsätt skriva här så jag blir påmind om hur man egentligen skall träna.....

Citera
          stina
          Inlägg 05-08-2008, 18:15
          Länk hit: #4433

Medlem

Ha-ha, får väl skriva några rader för inte kan man gå med dåligt samvete för att man inte gjort vad man kunde för att inspirera dig. :-)

Under värsta värmeböljan tog jag det ganska lugnt med träningen, men förra veckan drog jag igång igen. Har varvat styrketräning och löpning (boxningen börjar inte förrän i slutet av augusti tyvärr). Igår sprang jag korta intervaller och slog faktiskt hastighetsrekord - lyckades komma upp i 18,5 km/tim. *mallig* Idag har jag tränat styrketräning. Jag är också med i två "utmaningar" på träningssajten www.funbeat.se där jag häckar mycket. Vi kör en armhävningsutmaning och en plankutmaning som går ut på att man ska köra plankan så länge man orkar/så många armhävningar man orkar varje dag. Det är väldigt kul och väldigt sporrande att följa sina egna och andras framgångar. Träning ger helt klart resultat....

Citrona: Hej å hå - träna på! tongue.gif

Citera
          estet
          Inlägg 06-08-2008, 22:46
          Länk hit: #4434

Medlem

Har sprungit kortare men snabbare sträckor med mer backar senaste tiden. Lagom och rolig uppvärmning för styrketräningen. smile.gif

Sprang under värsta värmen men var noga med att sakta ned och gå och dricka med jämna intervaller.

--------------------
          Zon 6

Citera
          Citrona
          Inlägg 07-08-2008, 09:11
          Länk hit: #4435

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Åh vad du är duktig Stina! Jag vill va' som du-u-u....
          Skall kolla på Funbeat vad det är för utmaning du pratar om. Kan alla vara med?

Citera
          stina
          Inlägg 07-08-2008, 21:25
          Länk hit: #4436

Medlem

Klart alla kan va me Citrona - du är så välkommen! :-) Det hoppar in folk hela tiden.

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-08-2008, 21:39
          Länk hit: #4437

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Idag har jag äntligen kommit mig iväg till gymet igen. Sist jag tränade var den 15:e juni! Jag kommer att vara grymt ledbruten imorrn men det var skönt att komma igång igen. Som en extra uppmuntran köpte jag mig en ny träningströja också. smile.gif En kritvit slimmad tröja från Craft. Fast i gamla tankebanor som jag är köpte jag ju storlek S och det visade sig återigen vara en liten smula tajt, nog för att den tröjan ska sitta tajt men det var svårt att få av sig den sen. biggrin.gif Men om man ska se det från den ljusa sidan så ser man inte lika spinkig ut om tröjan sitter som ett korvskinn. giggle.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 07-08-2008, 22:12
          Länk hit: #4438

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Magdis @ 07-08-2008, 22:39) *
          Idag har jag äntligen kommit mig iväg till gymet igen. Sist jag tränade var den 15:e juni! Jag kommer att vara grymt ledbruten imorrn men det var skönt att komma igång igen. Som en extra uppmuntran köpte jag mig en ny träningströja också. smile.gif En kritvit slimmad tröja från Craft. Fast i gamla tankebanor som jag är köpte jag ju storlek S och det visade sig återigen vara en liten smula tajt, nog för att den tröjan ska sitta tajt men det var svårt att få av sig den sen. biggrin.gif Men om man ska se det från den ljusa sidan så ser man inte lika spinkig ut om tröjan sitter som ett korvskinn. giggle.gif

Aha, det är såå man gör sej större, köper mindre tröja giggle.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 08-08-2008, 07:42
          Länk hit: #4439

Medlem

Visst! Och sedan kan du riva sönder den lite så att den ser ut som om den spruckit - över biceps tex. :-)

Citera
          Platinum
          Inlägg 08-08-2008, 07:50
          Länk hit: #4440

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

CITAT (Markus_H @ 27-07-2008, 12:58) *
          Kan någon förklara? läste precis 2 artiklar om träning på Aftonbladet, enligt den ena så förbränner simning ca 600kcal/ timme och enligt den andra 250 kcal/ 30 min (500 kcal/tim) en skillnad på 100 kcal. Jag förstår at tdet säkert varierar från person till person och att det är medelvärde de anger men en skillnad på 10 är ganska mycket. Finns det någon sajt med tabeller som visar hur mkt man förbränner vid olika aktivitet?

Visst finns det det smile.gif

Här är en t.ex http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=1011&a=4381

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera

223 sidor V  « < 220 221 222 223 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-12-2025, 12:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon