Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 221 222 223  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Citrona
          Inlägg 08-08-2008, 09:09
          Länk hit: #4441

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Stina, jag hittade armhävningstråden av en slump. Hur hittar jag planktråden?? Jag bara MÅSTE komma igång med träningen igen, kanske kan detta peppa mig.

Redigerat av Citrona: 08-08-2008, 09:11

Citera
          stina
          Inlägg 08-08-2008, 09:27
          Länk hit: #4442

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Gå in i Grupper. Den ligger ganska högt upp i listan. Hittar du den inte kan du i Grupper söka på "Plankan-utmana dig själv"

Tala om när du gått med så att jag och LadyG hittar dej! Kul!!!!! Mej hittar du som "Fia-Lotta Hurtbulle"

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-08-2008, 10:49
          Länk hit: #4443

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (stina @ 08-08-2008, 08:42) *
          Visst! Och sedan kan du riva sönder den lite så att den ser ut som om den spruckit - över biceps tex. :-)

Ja det fixar sig säkert en vacker dag när jag försöker få av mig den efter träningen. Man måste skala av den nerifrån o liksom vränga den över kroppen men tar jag o sliter lite i ärmarna så brister de nog snart. blush.gif

Tidernas värsta träningsvärk har jag idag, inte helt oväntat. Jag får smörja på lite liniment o se glad ut. biggrin.gif

När jag börjar jobba om tre veckor kommer jag kanske inte hinna träna så mycket (då heller) men det finns ett litet gym på sjukhuset som vi får använda gratis. Det finns hantlar, skivstänger, konditionsmaskiner och en del enklare träningsmaskiner (benpress, axelpress m.m.) På gymet där jag har månadskort nu finns det ju hur mycket som helst, men det kostar skjortan också. Hur skulle ni ha gjort? Fortsatt att betala dyra pengar för att kunna träna lyxigt nån gång i veckan eller sagt upp kortet och tränat gratis på det enklare gymet?

Citera
          Felicia
          Inlägg 08-08-2008, 11:30
          Länk hit: #4444

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

CITAT (Magdis @ 08-08-2008, 11:49) *
          Ja det fixar sig säkert en vacker dag när jag försöker få av mig den efter träningen. Man måste skala av den nerifrån o liksom vränga den över kroppen men tar jag o sliter lite i ärmarna så brister de nog snart. blush.gif

Tidernas värsta träningsvärk har jag idag, inte helt oväntat. Jag får smörja på lite liniment o se glad ut. biggrin.gif

När jag börjar jobba om tre veckor kommer jag kanske inte hinna träna så mycket (då heller) men det finns ett litet gym på sjukhuset som vi får använda gratis. Det finns hantlar, skivstänger, konditionsmaskiner och en del enklare träningsmaskiner (benpress, axelpress m.m.) På gymet där jag har månadskort nu finns det ju hur mycket som helst, men det kostar skjortan också. Hur skulle ni ha gjort? Fortsatt att betala dyra pengar för att kunna träna lyxigt nån gång i veckan eller sagt upp kortet och tränat gratis på det enklare gymet?

Jag skulle ha tränat på det enklare gymet och sen lagt pengarna på något annat trevligt istället men det beror väl på vilka krav man har på träningen.
          För min del är det stilltje just nu. Har gjort illa foten så ett ben har gått av, mot tån till, så det går inte göra så mycket tyvärr. Inget dom gipsar heller utan det är bara att ta det lugnt och halta runt..
          Har i alla fall bestämt mig för att köpa årskort på simhallen och börja simma minst 2 gånger i veckan. Bra för ryggen också som jag har problem med. Kanske gå någon Yoga eller Pilateskurs också om det blir nån..
          Har precis fått jobb på orten och därmed mer fritid så nu ska det blir mer ordning på kroppen, hade jag tänkt crazy.gif

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Citrona
          Inlägg 08-08-2008, 13:40
          Länk hit: #4445

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Magdis, antingen skulle jag fortsätta på det lyxigare gymmet och försöka hinna träna där oftare genom att tänka på hur mycket pengar jag hade betalat. Om det är omöjligt att hinna dit mer än en gång i veckan skulle jag hellre träna gratis på det enklare stället.

Stina, jag hittade inte dig först men sen förstod jag att det var du som var hurtbullen giggle.gif

Jag heter Citrona även på Funbeat. Jag är så himla otränad nu så jag får väl vara glad om jag klarar tre armhävningar crazy.gif

Citera
          stina
          Inlägg 09-08-2008, 17:26
          Länk hit: #4446

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Magdis: Finns det inte klippkort istället på "lyxgymmet"? Då kan du gå där en gång i veckan och lyxträna och sedan köra på det andra gymmet resten av träningen. Jag har ett månadskort för lunchträningen och klippkort på hemmagymmet dit jag går max en gång i veckan. Sedan har jag ett klippkort för klättringen. Att ha månadskort för att gå en gång i veckan blir väldigt dyr träning....

Citera
          Magdis
          Inlägg 09-08-2008, 19:23
          Länk hit: #4447

Medlem

Jag ska ta reda på om det finns klippkort, gör det det så är det ju absolut bästa lösningen. Jag ska nog vänta och se hur mycket träning på gymet det blir när jag börjat jobba och så bestämmer jag mig sen.

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 10-08-2008, 15:07
          Länk hit: #4448

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Nu känner jag att jag kan skriva i denna tråden yes.gif Jag har nämligen äntligen "gjort det"!! alltså köpt nya gångstavar yahoo.gif
          Det är den nya sorten som heter Bungypump Det som skiljer Bungypump från traditionella gångstavar är att den är fjädrande vilket ger en effektivare träning. Och efter en veckas träning sweatingbullets.gif kan jag säga att de är effektiva. Man tränar alla muskler i armarna o benen men även rygg höfter o rygg. Nu var jag inte helt otänad förut men hade inte den riktiga "gisten" för att riktigt komma igång men nu så är jag med på 'banan'. Innan jag köpte stavarna har jag använt mig av vanliga traditionella stavar och varit nöjd med dem Men nu kan jag ärligt säga att jag inte vill byta mina nya mot den äldre sorten. En stor fördel med fjädrand stavar är att de är så 'mjuka' att gå med på asfalt och de 'fäster' bra Sedan kan man själv avgöra hur 'effektiv' man vill vara Trycker man ner fjädringen till botten så blir det 4,5kg:s tryck orkar man inte det hela vägen så trycker man bara ner mindre Stavarna fungerar i all terräng där det är möjligt att gå med stavar, man kan t o m springa med dem, men eftersom jag inte är någon "springare" så har jag inte testat det.
          Men som sagt var redan efter en vecka så känner jag stor skillnad i hela kroppen. Trängsvärk har jag i stort sett sluppit men det beror nog på att jag inte var helt otränad innan...........Nu när jag har "kommit igång" så kommer jag att variera gång underlaget eftersom jag har den fantastiska turen att bara genom att välja vilken väg jag skall gå har jag möjlighet till asfalt, grusväg eller skogsmark Jag brukar gå ca 45-75 min per gång och det är lämpligt för mig

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-08-2008, 17:25
          Länk hit: #4449

Medlem

Grattis till de nya gångstavarna Ladyn! smile.gif Du som bor så vackert till också, det är ju perfekt att ströva omkring med stavar.

Ikväll har jag varit och styrketränat igen. Det var nästan folktomt på gymet, vad nu det kan bero på! whist.gif

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 10-08-2008, 21:23
          Länk hit: #4450

Medlem

confused.gif ........ja hur kan folk prioritera TV framför ett uppfriskande träningspass? dunno.gif det begriper inte jag heller
          I vilket fall som hellst så gillar jag inte det där med "gym", fråga mig inte varför det bara är så. Så därför är det ju helt perfekt för mig som älskar att gå i skog o mark att kunna "kombinera" både nytta med nöje tummenupp.gif För de nya stavarna ger nog igentligen samma träning (beroende på att vi har så varierande terräng) Armmusklerna o ryggen får ju styrketräning i o med fjädringen, och benen, rumpan o höfterna får man också stor användning av Så jag vill nog säga att jag köpt ett eget "gym" men för utomhus användning giggle.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          estet
          Inlägg 11-08-2008, 12:14
          Länk hit: #4451

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Rodd och "snabb" styrke idag, mest ben. Igår sprang jag en längre runda hemma plus utfall, vikter för armar och core.

--------------------
          Zon 6

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-09-2008, 17:52
          Länk hit: #4452

Medlem

Nu har jag använt mig av mina nya gångstavar ca en månad och är 'helnöjd' Nu har jag gått stavgång efter asfaltsväg grusväg och efter skogsvägar och jag tycker att stavarna fungrar lika bra på alla underlag. Även om det kanske inte syns så mycket utanpå kroppen så känner jag mig nu mycket starkare och piggare. Men samtidigt har jag ju haft tur med väder och vind denna månad och jag har kunnat gå flera gångpromenader i kombination med att ta mig upp på höga höjder Det i sin tur leder ju till att jag fått användning av de flesta musklerna i kroppen. Många tänker ju bara på hur jobbigt det är att klättra uppför, men det är även jobbigt att ta sig ner för när det är brant För att inte tala om alla små ben o fot muskler som måste arbeta när man balanserar sig fram mellan olika stenar och liknande när man skall ta sig nerför.........Men jag känner mig FRISK! o STARK! yahoo.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 17-10-2008, 16:31
          Länk hit: #4453

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Vart har alla DUKTIGA motionerande odlaiter tagit vägen? confused.gif Insåg nyss att det är längesedan jag läste den här tråden...

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera

223 sidor V  « < 221 222 223
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-12-2025, 11:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon