CITAT (Magdis @ 08-08-2008, 11:49)

Ja det fixar sig säkert en vacker dag när jag försöker få av mig den efter träningen. Man måste skala av den nerifrån o liksom vränga den över kroppen men tar jag o sliter lite i ärmarna så brister de nog snart.
Tidernas värsta träningsvärk har jag idag, inte helt oväntat. Jag får smörja på lite liniment o se glad ut.
När jag börjar jobba om tre veckor kommer jag kanske inte hinna träna så mycket (då heller) men det finns ett litet gym på sjukhuset som vi får använda gratis. Det finns hantlar, skivstänger, konditionsmaskiner och en del enklare träningsmaskiner (benpress, axelpress m.m.) På gymet där jag har månadskort nu finns det ju hur mycket som helst, men det kostar skjortan också. Hur skulle ni ha gjort? Fortsatt att betala dyra pengar för att kunna träna lyxigt nån gång i veckan eller sagt upp kortet och tränat gratis på det enklare gymet?
Jag skulle ha tränat på det enklare gymet och sen lagt pengarna på något annat trevligt istället men det beror väl på vilka krav man har på träningen.
För min del är det stilltje just nu. Har gjort illa foten så ett ben har gått av, mot tån till, så det går inte göra så mycket tyvärr. Inget dom gipsar heller utan det är bara att ta det lugnt och halta runt..
Har i alla fall bestämt mig för att köpa årskort på simhallen och börja simma minst 2 gånger i veckan. Bra för ryggen också som jag har problem med. Kanske gå någon Yoga eller Pilateskurs också om det blir nån..
Har precis fått jobb på orten och därmed mer fritid så nu ska det blir mer ordning på kroppen, hade jag tänkt