| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
30-11-2006, 21:06
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Ja jätte-jätteskoj var det faktiskt! Men hur jag mår imorgon i kroppen vill jag inte ens tänka på...  Får se om jag klarar styrketräning eller får springa istället eller ve och fasa får hoppa träningen.... Men det ska mycket till innan jag skippar det helt, jag får väl GÅ på löpbandet i värsta fall. På måndag blir det nämligen ingen träning, då sitter jag på konferens hela dagen. Jag hittade inget på julmarknaden, däremot lyckades jag bränna en faslig massa pengar på Lindex/Åhlens/Twilfit! Låter som om du fått rejäl benträning idag LadyG!  Ett fotbad tycker jag brukar vara kanon när man gått omkring en massa. Eller ligga med benen upplagda på ett par kuddar så att dom får ligga lite högt och vila ett tag.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 21:40
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Förhoppningsvis har du lagom mycket träningsvärk så att du känner att du varit duktig men inte så mycket att du känner dig handikappad  Jag brände en hop pengar på Åhléns också, främst på badolja och hudvårdsprodukter, det kändes som att jag var värd det och lite lyxigt att ha under morgonrocken. Har planer på att ta ett lyxbad, inviga lite nya krämer och lotions och belöna mig själv lite för att jag varit duktig idag. Glöm inte att träningsvärken kan kännas mindre en kvart in i träningen, så bara för att det känns för djävligt ibland behöver det inte kännas så när du väl kommer igång.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 21:46
|

Medlem
Antal inlägg: 1 884
Medlem nr: 7 335

|
jag hade tänkt komma tillbaka till dojon ikväll men instruktören varnade att det skulle bli hårt (gradering för vissa i helgen) så det blev åhlens för mig istället (julklapp till min syrra blev det) ps nu i helgen på norrlandslägret ska min pojkvän gradera vill ni hålla tummarna för han?
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 21:49
|

Medlem

|
Klart vi håller tummarna för honom, vilken grad kämpar han för?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 21:52
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 30-11-2006, 22:49) Klart vi håller tummarna för honom, vilken grad kämpar han för? gult (sjunde kuy blir det tror jag, för trött för att räkna) jag är så stålt över han  han har inte missat en gradering än (till skillnad från mig som började samtidigt som han men har bara graderat en gång)
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 21:59
|

Medlem

|
Hoppas han lyckas!!! (fuskade och googlade på kyokushin kai, gult är 6:e kyu, såg att det blir kumite också. Tycker nästan synd om honom, kumite i er stil brukar vara extra hårt på gradering)
Håller tummarna!!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 22:01
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 30-11-2006, 22:59) Hoppas han lyckas!!! (fuskade och googlade på kyokushin kai, gult är 6:e kyu, såg att det blir kumite också. Tycker nästan synd om honom, kumite i er stil brukar vara extra hårt på gradering)
Håller tummarna!!! han är duktig i kumite så det oroar jag mig inte för (han lär mig mkt vi tränar hemma på kumite varje dag) det jag snarare oroar mig för är att graderingen sker efter en och en halv dags stenhård träning, plus hans tå är inte helt 100%
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 22:07
|

Medlem

|
Oj, då måste du se till att han får i sig mycket snabba kolhydrater, gärna i vätskeform. Även en relativt liten (cirka 2%-ig) vätskeförlust kan sätta ner prestationsförmågan med 20%, och ska han träna så länge måste han ha både kolhydrater och salter. Det bästa vore en energidryck gjord för extrema prestationer, Denna till exempel. Tån är nog inte mycket att göra åt, bara hoppas på att den håller. Det går att sköta om den extra bra efter graderingen, en gradering kommer inte så ofta. Skönt att kumiten inte kommer att bli det svåraste, då är det bara kata och en drös tekniker att oroa sig för  (Jag skulle vart mest orolig för kumite iofs men det är ju jag det, som inte kan kumite  )
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 22:10
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 30-11-2006, 23:07) Oj, då måste du se till att han får i sig mycket snabba kolhydrater, gärna i vätskeform. Även en relativt liten (cirka 2%-ig) vätskeförlust kan sätta ner prestationsförmågan med 20%, och ska han träna så länge måste han ha både kolhydrater och salter. Det bästa vore en energidryck gjord för extrema prestationer, Denna till exempel. Tån är nog inte mycket att göra åt, bara hoppas på att den håller. Det går att sköta om den extra bra efter graderingen, en gradering kommer inte så ofta. Skönt att kumiten inte kommer att bli det svåraste, då är det bara kata och en drös tekniker att oroa sig för  (Jag skulle vart mest orolig för kumite iofs men det är ju jag det, som inte kan kumite  ) finns det nått man kan köpa i vanliga affärer eller man kan göra hemma (har dextrosolpulver) tror inte man hinner beställa
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 22:25
|

Medlem

|
Pripps energy fungerar också bra, den innehåller inget koffein (potentiellt livsfarligt i kombination med tuff träning). Däremot innehåller den socker och slater i kombination som ska hjälpa kroppen bibehålla sin prestanda. Uppladdning kan man läsa en del om här men också hur man använder Pripps Energy i pulverform.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 22:28
|

Medlem

|
CITAT (Rapchic @ 30-11-2006, 23:10) finns det nått man kan köpa i vanliga affärer eller man kan göra hemma (har dextrosolpulver) tror inte man hinner beställa http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenw...1256FCE0047A7D0kan det här vara nått eller???? norrlandslägret är ju ganska kännt för att vara tufft och åvanpå det så har vår dojo en förbannelse på oss när det gäller det lägret bara typ ett par (om nån) kommer till det lägret (pga sjukdomar skador m.m) fastän många anmäler sig
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2006, 22:40
|

Medlem

|
Jag är lite skeptisk till att den blandningen blir koncentrerad nog för att innehålla tillräckligt mycket energi för en tuff gradering, men jag är inten näringsexpert. Det är fullt möjligt att det där fungerar bra under en lång, vanlig träning.
Däremot skulle jag nog satsa på Energy-pulvret till extremare prestationer eftersom jag vet att det fungerar.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2006, 09:25
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 30-11-2006, 22:40) Förhoppningsvis har du lagom mycket träningsvärk så att du känner att du varit duktig men inte så mycket att du känner dig handikappad  Jag brände en hop pengar på Åhléns också, främst på badolja och hudvårdsprodukter, det kändes som att jag var värd det och lite lyxigt att ha under morgonrocken. Har planer på att ta ett lyxbad, inviga lite nya krämer och lotions och belöna mig själv lite för att jag varit duktig idag. Glöm inte att träningsvärken kan kännas mindre en kvart in i träningen, så bara för att det känns för djävligt ibland behöver det inte kännas så när du väl kommer igång.  Oj, oj, oj.... Någon har slagit mej på ryggen med en påk inatt!  Tyder iofs på att jag hade rätt teknik, för tränaren sa att vi skulle slå så att kraften kom från ryggen, inte armen, för då orkar man inte. Får se vad jag klarar av att göra idag på träningen....
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2006, 10:43
|

Medlem

|
Rätt teknik, bara lite ovan vid de nya rörelserna. Fast eftersom du är så vältränad kommer du nog inte får lika mycket träningsvärk nästa gång, om du inte tar ut dig exceptionellt mycket
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2006, 14:17
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Två mil på cykel i morse och trehundra roddtag nu! Skall på julfest med jobbet i kväll och tränar upp konditionen inför kvällens dans! Det blir julbord och jag får väl leta upp lite grönfoder och dricka vatten till!  Tror inte magen tåler varken sprit eller fet mat efter flera månaders återhållsamhet med mat och speciellt fet mat!:unsure: Tycker annars att en snaps sitter fint till julmaten!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2006, 14:43
|

Medlem

|
Bra jobbat Birgitta!  Ha så kul på festen. Jag håller med dej - en snaps är pricken över i till julmaten!  Min teori är att snapsen hjälper till med matsmältningen.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2006, 14:48
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 01-12-2006, 14:43) Min teori är att snapsen hjälper till med matsmältningen.  Ett bra argument!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2006, 14:51
|

Medlem

|
CITAT (Birgitta P @ 01-12-2006, 15:48) CITAT (stina @ 01-12-2006, 14:43) Min teori är att snapsen hjälper till med matsmältningen. :P Ett bra argument!  Absolut - skål Biggan!
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2006, 14:56
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 01-12-2006, 14:51) CITAT (Birgitta P @ 01-12-2006, 15:48) CITAT (stina @ 01-12-2006, 14:43) Min teori är att snapsen hjälper till med matsmältningen.  Ett bra argument!  Absolut - skål Biggan! 
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|