Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 01-12-2006, 17:36
          Länk hit: #501

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Stina, du är obetalbar! laugh.gif Den här gången får du skylla dig själv om du får träningsvärk, det finns inget att skylla på biggrin.gif

Biggan, att du orkar! Jag är imponerad. Det kommer att gå bra med julbordet, du kan ju smaka lite av varje utan att lassa på jättemycket. Och alkohol ÄR bra på att bryta ner fettsyrorna, eller hjälpa kroppen med det iaf. Så lite sprit ska du nog allt satsa på, inte för mycket så du får blyluva imorgon bara laugh.gif smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 01-12-2006, 19:46
          Länk hit: #502

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

LadyG: Nu förstår jag precis hur du kände det när du väste fram skrattet! ohmy.gif Fy fasiken, det känns som om jag blivit överkörd av en ångvält! laugh.gif Nu först börjar fingrarna lyda på högerhanden, det var en jäkel att slå hårt med högernäven! tongue.gif

Men nu är det tre dagars träningsvila (som tur är). Ska sitta på konferens hela måndagen.

Det här med att magen tål fett sämre om man äter fettsnål mat stämmer för mej. Jag får kramp i gallgångarna om jag äter för fet mat, pizza till exempel går inte. Har iofs fått det så hela mitt vuxna liv, men det krävs mindre nu för att jag ska drabbas. Så jag är försiktig och skulle olyckan vara framme är det bara medicinen Papaverin (kramplösande) som hjälper.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 01-12-2006, 19:50
          Länk hit: #503

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (stina @ 01-12-2006, 20:46)
          Det här med att magen tål fett sämre om man äter fettsnål mat stämmer för mej. Jag får kramp i gallgångarna om jag äter för fet mat, pizza till exempel går inte. Har iofs fått det så hela mitt vuxna liv, men det krävs mindre nu för att jag ska drabbas. Så jag är försiktig och skulle olyckan vara framme är det bara medicinen Papaverin (kramplösande) som hjälper.

samma här kan alldrig äta på hamburgarresturang nu
          äter då och så pizza men det blir mer och mer sällan
          (tycker det är gott men det är inte så kul sen)
          vet inte om jag har samma problem som du efter dock (förstod inte)

gymmade idag var bara jag och en kille(man) på gymmet
          pojkvännen är redan på lägret
          det var länge sen jag gick ensam till gymmet unsure.gif

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          stina
          Inlägg 01-12-2006, 20:02
          Länk hit: #504

Medlem

Hoppas träningen gick bra Rapchic!

När jag får kramp i gallgången får jag en djävulusisk smärta i solarplexus ungefär. Det strålar även ut i ryggen och upp i halsen. Ibland ända upp i tänderna. Det gör fruktansvärt ont och blir ömt över solarplexus också. INTE kul!!! Jag har aldrig varit hos läkare med mina problem, utan gissar bara på diagnosen. Mamma har samma problem, det går tydligen i arv och jag vet flera personer som har samma åkomma. Så det är tydligen vanligt (framför allt hos kvinnor). sad.gif Mamma och jag kallar det för att vi har "klämsel". rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-12-2006, 20:02
          Länk hit: #505

Medlem

Tur att du får vila länge, för den typen av träningsvärk du åkt på låter som att den kommer att stanna ett tag. Risken finnas att du är öm på måndag, trots vila.

Min motion har idag bestått av att tvätta, skura badrummet, putsa fönster och pyssla med blommorna. Svettigt, även om det inte var regelrätt träning egentligen.

Är mycket sugen på att cykla en stund, får se om jag gör det.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 01-12-2006, 20:05
          Länk hit: #506

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 21:02)
          Tur att du får vila länge, för den typen av träningsvärk du åkt på låter som att den kommer att stanna ett tag. Risken finnas att du är öm på måndag, trots vila.

Min motion har idag bestått av att tvätta, skura badrummet, putsa fönster och pyssla med blommorna. Svettigt, även om det inte var regelrätt träning egentligen.

Är mycket sugen på att cykla en stund, får se om jag gör det.

Ja, jag fasar för vad som komma skall imorgon! ohmy.gif

Vad skönt det låter med städning - jag ska försöka få lite adventsfint i helgen har jag tänkt. Fönstrena är fruktansvärt skitiga - dom blir det här på Sturegatan tyvärr... Går ju inte att byta till rödrandiga julgardinerna och låta rutorna vara smutsiga....

Känner jag dej rätt kommer du att landa på cykeln LadyG! rolleyes.gif Tänkte faktiskt på dej när jag boxades idag. Har du provat det någon gång - känns som något du skulle gilla. Fast jag kanske har fel... rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-12-2006, 20:20
          Länk hit: #507

Medlem

Intressant att det inte bara är jag som får problem av fet mat, det är något som kommit i samband med träningen vill jag nog påstå. Jag tål inte feta såser t ex bearnaise längre, jag får som magknip efter maten och blir fruktansvärt uppblåst och öm. Det kan ta hela kvällen innan det går över, och det gör ooont när magen knorrar och har sig. Fast mitt onda sitter längre ner, strax under naveln och ut mot sidorna.

Boxning låter kul, fast jag skulle nog bli frustrerad av att inte få andvända fötterna också biggrin.gif Vi kör lite sparring med handskar ibland, och då brukar fötterna vilja vara med och daska lite, trots att de inte får...

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 01-12-2006, 20:23
          Länk hit: #508

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 21:20)
          Intressant att det inte bara är jag som får problem av fet mat, det är något som kommit i samband med träningen vill jag nog påstå. Jag tål inte feta såser t ex bearnaise längre, jag får som magknip efter maten och blir fruktansvärt uppblåst och öm. Det kan ta hela kvällen innan det går över, och det gör ooont när magen knorrar och har sig. Fast mitt onda sitter längre ner, strax under naveln och ut mot sidorna.

Boxning låter kul, fast jag skulle nog bli frustrerad av att inte få andvända fötterna också biggrin.gif Vi kör lite sparring med handskar ibland, och då brukar fötterna vilja vara med och daska lite, trots att de inte får...

Fast på Boxklassern så sparkade vi också. Inte med fötterna, men med låren körde vi. "Det här ska ni bli bra på tjejer, att knäa alltså, för ni vet aldrig när ni behöver det" sa tränaren! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-12-2006, 20:29
          Länk hit: #509

Medlem

Åh, kul! Knän och fötter är jag ganska bra på, händerna är jag sämre med däremot. Jag är långsam med händerna av någon anledning, fel teknik kanske. Skulle vilja kunna slå kobrasnabbt, Rapchic som tränar karate kan säkert det, men det är jag mer sengångare än så länge smile.gif

Det är fruktansvärt bra ben/mag-övning att studsa runt och knäas (och undvika knän eller ta emot knän på mittsar).

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 01-12-2006, 20:34
          Länk hit: #510

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 21:29)
          Åh, kul! Knän och fötter är jag ganska bra på, händerna är jag sämre med däremot. Jag är långsam med händerna av någon anledning, fel teknik kanske. Skulle vilja kunna slå kobrasnabbt, Rapchic som tränar karate kan säkert det, men det är jag mer sengångare än så länge smile.gif

Det är fruktansvärt bra ben/mag-övning att studsa runt och knäas (och undvika knän eller ta emot knän på mittsar).

Ja just knäningsövningen var jättejobbig. Vi skulle stå på varsin sida om lokalen och där skulle vi göra 10 knäböj samtidigt. Sen skulle den som skulle knäa springa i full fart över lokalen fram till den som stod med mittsarna och köra 10 knäsparkar - båda skulle köra 10 höga knälyft i snabb takt - 10 knäsparkar. Och så rusa tillbaka till andra sidan av lokalen och börja om.... Det är svårt att få kraft i knäningen tycker jag. Man måste luta sig bakåt för att få kraft från hela kroppen och lätt att tappa balansen om man som jag är ovan.

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-12-2006, 20:43
          Länk hit: #511

Medlem

CITAT (stina @ 01-12-2006, 20:34)
          Ja just knäningsövningen var jättejobbig. Vi skulle stå på varsin sida om lokalen och där skulle vi göra 10 knäböj samtidigt. Sen skulle den som skulle knäa springa i full fart över lokalen fram till den som stod med mittsarna och köra 10 knäsparkar - båda skulle köra 10 höga knälyft i snabb takt - 10 knäsparkar. Och så rusa tillbaka till andra sidan av lokalen och börja om.... Det är svårt att få kraft i knäningen tycker jag. Man måste luta sig bakåt för att få kraft från hela kroppen och lätt att tappa balansen om man som jag är ovan.

Låter som en skoj variant, det måste jag testa på söndag smile.gif

Balansen är för det mesta största boven till varför man saknar kraft i knäna, men det kommer med tiden. Det är bara att öva och öva, så sitter de där till sist. Om man knäar i rätt ögonblick får man med sig kraften från benet man står på, om man liksom skjuter ifrån med stödjebenet (inte upp på tå utan man skjuter sig framåt) i exakt det ögonblick när knäet ska till och träffa. Vissa kan knäa så hårt att det motsvarar kraften från en bil som krockar i 55 km/h (såg det på National Geographics, så otroligt brutalt!! Hade det inte varit en docka han knäade hade han dött av revben in i hjärtat eller nått!).

Nej, nu måste jag få cykla, jag är så sugen!! tongue.gif Prata träning sådär rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 01-12-2006, 20:53
          Länk hit: #512

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 21:29)

nä inte än... jag blir snabbt trött (dålig kondis)
          + sparkar är det jag är sämst på
          är mkt bättre på slag

min pojkvän däremot är jättbra på sparkar

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-12-2006, 21:34
          Länk hit: #513

Medlem

CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 20:53)
          är mkt bättre på slag

Kondisen är egentligen det lättaste att fixa, teknikerna kan du redan: kör intervallträning, löpning, simmning eller cykling (eller något annat som roar dig) 1 minut maxtempo och 1 minut lugnare. Joggning brukar passa bra till det. Det enda du behöver är två pass i veckan i några veckor vid sidan av karaten. Sen räcker det att du underhållstränar konditionen på karaten.

Kunde inte hålla mig från cykeln utan körde ett intervallpass. Det bara blev så sleep.gif 1 minut maxfart/1 minut lite saktare. Pulsen for upp i 172 som mest och mot slutet fick jag inte ner den udner 160 trots andningsteknik och koncentration. Så snabbt har jag aldrig avverkat en mil på det motståndet (5 av 8, tid: 23:52).

Lyxbad med badolja och peeling anbefalles rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 01-12-2006, 22:19
          Länk hit: #514

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 22:34)
          CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 20:53)
          är mkt bättre på slag

Kondisen är egentligen det lättaste att fixa, teknikerna kan du redan: kör intervallträning, löpning, simmning eller cykling (eller något annat som roar dig) 1 minut maxtempo och 1 minut lugnare. Joggning brukar passa bra till det. Det enda du behöver är två pass i veckan i några veckor vid sidan av karaten. Sen räcker det att du underhållstränar konditionen på karaten.

Kunde inte hålla mig från cykeln utan körde ett intervallpass. Det bara blev så sleep.gif 1 minut maxfart/1 minut lite saktare. Pulsen for upp i 172 som mest och mot slutet fick jag inte ner den udner 160 trots andningsteknik och koncentration. Så snabbt har jag aldrig avverkat en mil på det motståndet (5 av 8, tid: 23:52).

Lyxbad med badolja och peeling anbefalles rolleyes.gif

tror du inte säck är bäst igentligen
          då tränar man ju tekniker + kondis
          (fast man koncentrerar sig på kondis)

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 01:31
          Länk hit: #515

Medlem

CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 22:19)
          tror du inte säck är bäst igentligen
          då tränar man ju tekniker + kondis
          (fast man koncentrerar sig på kondis)

Man blir bra på det man tränar på heter det ju, så visst förbättras nog hastigheten i nävarna OCH kondis samtidigt. Men det kommer att ta lite längre tid för kondisen, bara så du är beredd på det smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 08:26
          Länk hit: #516

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 22:34)
          Kunde inte hålla mig från cykeln utan körde ett intervallpass. Det bara blev så  -_-  1 minut maxfart/1 minut lite saktare. Pulsen for upp i 172 som mest och mot slutet fick jag inte ner den udner 160 trots andningsteknik och koncentration. Så snabbt har jag aldrig avverkat en mil på det motståndet (5 av 8, tid: 23:52).

Lyxbad med badolja och peeling anbefalles  :rolleyes:

Hjäääälp - kan någon komma och baxa upp mej ur sängen! ohmy.gif tongue.gif

Jag har grotesk träningsvärk ÖVERALLT utom i huvudet och fötterna! Det brummar i hela kroppen när jag ligger stilla, för att inte tala om hur det känns när jag rör på mej eller - ve och fasa - skrattar! Så gud nåde den som är minsta kulig här idag! tongue.gif wink.gif

Förstod väl att du skulle få ett träningsanfall LadyG! tongue.gif Visst är det kul med intervallträning. Tiden går fortare och det känns som om man får "leka" lite. rolleyes.gif Tränaren på Boxpasset sa att det är en typisk intervallträning. Korta, explosiva serier av maxansträngning varvat med kort vila. Fantastiskt bra jobbat - du är GRYM!

Jag som ska putsa fönster idag. Får prova med det mest akuta - köksfönstret och se om det över huvud taget går. Fast det brukar bli lite bättre när man väl börjar röra på sig - värst är precis så här på morgonen innan man gått upp och kommit igång....

Hoppas du fick ett riktigt skönt lyxbad LadyG - det är du värd!!!! rolleyes.gif wub.gif

Citera
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 08:37
          Länk hit: #517

Medlem

CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 21:53)

Ja, när man inte provat tror man att det är vila att stå med mittsarna, men det är ju fruktansvärt jobbigt att parera och ta emot alla slag. Man måste ju spänna sig i hela kroppen för att orka hålla emot slagen och för att inte tappa balansen. Tjejen jag boxades med i onsdags slappnade av en sekund precis när jag slog och hon fick en smäll av mittsen i ansiktet! ohmy.gif Men som tur var gick det bra. rolleyes.gif

Om ni vill kan ni läsa om mitt gyms Box-träning här. Det är Marcus vi tränade för och som har lunchpasset jag tror jag ska börja gå på efter jul:

Box på Saga Motion

Citera
          Rapchic
          Inlägg 02-12-2006, 11:52
          Länk hit: #518

Medlem

CITAT (stina @ 02-12-2006, 09:37)
          CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 21:53)

Ja, när man inte provat tror man att det är vila att stå med mittsarna, men det är ju fruktansvärt jobbigt att parera och ta emot alla slag. Man måste ju spänna sig i hela kroppen för att orka hålla emot slagen och för att inte tappa balansen. Tjejen jag boxades med i onsdags slappnade av en sekund precis när jag slog och hon fick en smäll av mittsen i ansiktet! ohmy.gif Men som tur var gick det bra. rolleyes.gif

Om ni vill kan ni läsa om mitt gyms Box-träning här. Det är Marcus vi tränade för och som har lunchpasset jag tror jag ska börja gå på efter jul:

Box på Saga Motion

va jag skrev inte det... eller skrev jag det i sömnen unsure.gif
          nä nu blev det läskigt... men att det är träning att stå med mitzar vet jag
          särskilt om man har otur och hamnar med den största killen
          eller nån sempai, då känns det ju som om man inte har nån mitz ju
          även om man är beredd på det tongue.gif

--------------------

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 02-12-2006, 13:30
          Länk hit: #519

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (stina @ 02-12-2006, 08:26)
          Jag har grotesk träningsvärk ÖVERALLT utom i huvudet och fötterna! Det brummar i hela kroppen när jag ligger stilla, för att inte tala om hur det känns när jag rör på mej eller - ve och fasa - skrattar! Så gud nåde den som är minsta kulig här idag! tongue.gif wink.gif

Om jag inte har missförstått något handlar boxpassen om en sorts boxningsträning där man inte pucklar på varandra, som en sorts pacifistboxning alltså? Boxning, the noble art of self defence. Men vem ska skydda dig mot dig själv? smile.gif

Eller boxpass kanske syftar på engelskans box, dvs låda, för utövaren kjänner sig smidig som en låda dagen efter?

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 13:33
          Länk hit: #520

Medlem

Det enda jag kan rekommendera mot brutal träningsvärk är promenad, i lugnt tempo i minst en timme, följt av ett varmt bad och massage (idrottsmassage, dvs riktigt djupgående med kraftiga rörelser). Det går inte över, men man kan röra sig igen efter det.

Sitta stilla och bara lida gör saken bara värre. smile.gif

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 10:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon