Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 25 26 27 28 29 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 14:33
          Länk hit: #521

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Fizzgigg @ 02-12-2006, 14:30)
          CITAT (stina @ 02-12-2006, 08:26)
          Jag har grotesk träningsvärk ÖVERALLT utom i huvudet och fötterna! Det brummar i hela kroppen när jag ligger stilla, för att inte tala om hur det känns när jag rör på mej eller - ve och fasa - skrattar! Så gud nåde den som är minsta kulig här idag!  :P  ;)

Om jag inte har missförstått något handlar boxpassen om en sorts boxningsträning där man inte pucklar på varandra, som en sorts pacifistboxning alltså? Boxning, the noble art of self defence. Men vem ska skydda dig mot dig själv? smile.gif

Eller boxpass kanske syftar på engelskans box, dvs låda, för utövaren kjänner sig smidig som en låda dagen efter?

biggrin.gif biggrin.gif

Jo, man pucklar faktiskt på varandra, men man turas om! Den som inte pucklar får ha skydd och det är dom man ska puckla på. tongue.gif

Citera
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 14:35
          Länk hit: #522

Medlem

CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 14:33)
          Det enda jag kan rekommendera mot brutal träningsvärk är promenad, i lugnt tempo i minst en timme, följt av ett varmt bad och massage (idrottsmassage, dvs riktigt djupgående med kraftiga rörelser). Det går inte över, men man kan röra sig igen efter det.

Sitta stilla och bara lida gör saken bara värre. smile.gif

Känner mej lite smidigare nu faktiskt när jag klättrat omkring och putsat köksfönstret och bytt gardiner. rolleyes.gif Bara jag inte hostar eller skrattar! Fick naturligtvis en hostattack på Hemköp och folk tittade när jag kröp ihop i smärtor och lät som jag vet inte vad när jag försökte kväva hostningen med ett kvidande.... tongue.gif

Har inget badkar sad.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 14:43
          Länk hit: #523

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 02-12-2006, 14:35)
          CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 14:33)
          Det enda jag kan rekommendera mot brutal träningsvärk är promenad, i lugnt tempo i minst en timme, följt av ett varmt bad och massage (idrottsmassage, dvs riktigt djupgående med kraftiga rörelser). Det går inte över, men man kan röra sig igen efter det.

Sitta stilla och bara lida gör saken bara värre. smile.gif

Känner mej lite smidigare nu faktiskt när jag klättrat omkring och putsat köksfönstret och bytt gardiner. rolleyes.gif Bara jag inte hostar eller skrattar! Fick naturligtvis en hostattack på Hemköp och folk tittade när jag kröp ihop i smärtor och lät som jag vet inte vad när jag försökte kväva hostningen med ett kvidande.... tongue.gif

Har inget badkar sad.gif

Din stackare, om det känns så här idag kommer du att vara ett vrak 48 timmar efter träningspasset (det är då träningsvärken når sin kulmen).

Himla synd på badkaret, men du kanske kan anlita sambon som massör? Värme och massage är de två bästa sakerna man kan ge sig när man har ont av träningsvärk.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 14:49
          Länk hit: #524

Medlem

Ja, i morgon bitti är det nog inget kuligt.... ohmy.gif Jag tror jag ska ta en riktigt lång och varm dusch ikväll i alla fall och tigga till mej lite massage som du föreslår. Det är tur att kompisen Eva och jag har bestämt att vi ska boxas lite varje gång vi träffas på gymmet så att kroppen hinner vänja sig innan passen drar igång efter jul! För den här var den i särklass värsta träningsvärk jag kännt - tom värre än efter Bodypump. Men jag kan ju inte stava till lagom tyvärr - tar i för kung och fosterland vad jag än gör. Det var några killar som tränade i gymmet när Eva och jag höll på och dom skrattade åt dom två skogstokiga tjejerna som slog så att det stod härliga till - hon är minst lika galen som jag är! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 15:13
          Länk hit: #525

Medlem

Men det är väl kul att ni är lika entusiastiska (inte skogstokiga!) båda två? Då kan ni ju sporra varandra till stordåd, det är väl bra?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 15:31
          Länk hit: #526

Medlem

CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 16:13)
          Men det är väl kul att ni är lika entusiastiska (inte skogstokiga!) båda två? Då kan ni ju sporra varandra till stordåd, det är väl bra?

Jo det är kul! rolleyes.gif Svårt att träna ihop med någon som är halventusiastisk, då är det bättre att träna själv!

Har du klättrat idag, LadyG? Jag längtar verkligen efter mellandagarna när jag ska få följa med och prova! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 15:37
          Länk hit: #527

Medlem

Inte idag, vi håller på med adventsstädning och pyntning så det blir nog ingen tid över för väggarna tyvärr. Men det kommer fler dgaar. Det ska bli jättekul att klättra i mellandagarna, i synnerhet när man är lagom stinn av all julmat biggrin.gif

Hoppas du inte är lika höjdrädd som jag bara, jag får hög puls av klättringen även om jag klättrar lugnt ocj sitlla.

Fast en tur på cykeln blir det nog, jag har ingen värk idag efetr gårdagens utsvävningar så då kan jag cykla idag också smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 15:45
          Länk hit: #528

Medlem

CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 16:37)
          Hoppas du inte är lika höjdrädd som jag bara, jag får hög puls av klättringen även om jag klättrar lugnt ocj sitlla.

Fast en tur på cykeln blir det nog, jag har ingen värk idag efetr gårdagens utsvävningar så då kan jag cykla idag också smile.gif

Jag vet faktiskt inte om jag är höjdrädd - det ska bli väldigt intressant att få veta det. rolleyes.gif Antingen blir det tvärnit eller så går det bra (INTE skratta!) Undrar om det är någon skillnad för hjärtat med den pulshöjningen eller den som blir när man tränar konditionsträning.... Fast det är väl adrenalin som får hjärtat att pumpa hårdare så det borde inte vara samma sak. Vad tror du????

Klart du hamnar på hojen en sväng idag också! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 16:06
          Länk hit: #529

Medlem

CITAT (stina @ 02-12-2006, 15:45)
          Jag vet faktiskt inte om jag är höjdrädd - det ska bli väldigt intressant att få veta det. rolleyes.gif Antingen blir det tvärnit eller så går det bra (INTE skratta!) Undrar om det är någon skillnad för hjärtat med den pulshöjningen eller den som blir när man tränar konditionsträning.... Fast det är väl adrenalin som får hjärtat att pumpa hårdare så det borde inte vara samma sak. Vad tror du????

Klart du hamnar på hojen en sväng idag också! rolleyes.gif

Jag tror att även om du får lite svindel så är du för envis för att låta det hindra dig, och jag tänker inte skratta. fast jag tror att pulshöjningen man får av adrenalinet nog inte riktigt fungerar som konditionsträningen. Fast jag kan hur fel som helst här, jag har egentligen ingen aning tongue.gif

Det blir nog en sväng på hojen ikväll också, om inte annat för att jag älskar att bada när jag är trött och sen somnar jag som en liten bebis. Jag har aldrig sovit så gott som när jag började cykla regelbundet.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 16:10
          Länk hit: #530

Medlem

Nej - blir jag rädd så tar det överhanden över envisheten! ohmy.gif Och när man får svindel så är det ju en så stark känsla så att man blir paralyserad - då tar det tvärstopp!!!!

Det är lustigt - alla säger att dom sover så gott när dom tränar. Det funkar för mej, men inte om jag
          1) Tränat riktigt hårt på dagen
          2) Tränat på kvällen.

Kroppen går liksom på högvarv - är speedad om ni förstår och har lite svårt att slappna av. Men det tar jag!

tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 16:22
          Länk hit: #531

Medlem

Jag förstår vad du menar, lider som tur är inte själv av det problemet. Jag tror att just badet på kvällen, när jag ligger och slappar, gör att jag varvar ner och slappnar av väldigt mycket. Det blir lättare att somna då.

I början frös jag också fast på väggen, men man kan lära sig komma förbi det. Metoden påminner om KBT, man vänjer sig sakta vid högre och högre höjder tills man är nästan besvärsfri. fast det tar ganska mycket tid.

Nu för tiden får jag åtminstone inte svindel på en stol!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 02-12-2006, 18:41
          Länk hit: #532

Medlem

CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 17:22)
          Jag förstår vad du menar, lider som tur är inte själv av det problemet. Jag tror att just badet på kvällen, när jag ligger och slappar, gör att jag varvar ner och slappnar av väldigt mycket. Det blir lättare att somna då.

I början frös jag också fast på väggen, men man kan lära sig komma förbi det. Metoden påminner om KBT, man vänjer sig sakta vid högre och högre höjder tills man är nästan besvärsfri. fast det tar ganska mycket tid.

Nu för tiden får jag åtminstone inte svindel på en stol!

Ja man ska ha badkar!!!! sad.gif

Jag har "frusit fast" på ett hustak en gång. Det var på ett brant plåttak där jag höll på att lägga upp nockplåtar och helt plötsligt blev jag livrädd och var övertygad om att jag skulle ramla ner. Inte kul!!!! Jag kunde ju inget annat göra än att hålla mej fast för kung och fosterland och vänta tills "anfallet" gått över - ingen kunde ju ta ner mej. ohmy.gif

Annars har faktiskt sambon värre höjdskräck än vad jag har. Ska det klättras upp i träd eller upp på tak så får jag göra det - han KAN bara inte!

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 20:43
          Länk hit: #533

Medlem

Men det är exakt så jag gjorde för att komma högre; bara vänta tills anfallet gått över och pulsen sjunkit igen. Det verkar som om kroppen vänjer sig, lite i taget, när den upptäcker att det är ofarligt.

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-12-2006, 22:29
          Länk hit: #534

Medlem

Och visst blev det en sväng på cyklen idag med, 40 minuter lagom lugnt tempo idag för att spara på energin tills imorgon. tongue.gif

Blev mest svettig men inte speciellt trött, precis som jag avsåg.

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 03-12-2006, 01:27
          Länk hit: #535

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

...oj,oj,oj vad ni har varit flitiga att skriva! ohmy.gif
          ...och träna! biggrin.gif
          Det gick bra igår med julbordet, skippade kålen, prinskorvar, köttbullar och allt som såg fett ut! Åt inte en smula från gottebordet och inte kex och ost i heller!
          Vad jag åt? Grovt bröd, ägg o löksill, rostbiff, skinka och kalkon.
          Fanns en massa sallader i majonäsgegga men inte en enda naturell råkostsallad så jag plockade faktiskt friskt av dekorationen, salladsblad, gurka och tomater biggrin.gif Två snapsar Skåne slank också ner och och ett par glas isvatten, jag är som tur är ingen ölälskare, senare på kvällen blev det två glas vitt vin! biggrin.gif

Idag har jag cyklat av mej massa kalorier (spriten innehåller väl mängder av dylika) 22 km på en timme + ½ timmes rodd. Tog pulsen några gånger under tiden och den pendlade mellan 95 och 155.

Stackars dej Stina som har så kraftig träningsvärk!
          Skulle kanske hjälpa att gå till simhallen och bada bastu och simma ett par längder! unsure.gif unsure.gif unsure.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          stina
          Inlägg 03-12-2006, 08:38
          Länk hit: #536

Medlem

Hej cykeltjejerna! Jag är så imponerad över era cykelbedrifter - jag som är allergisk mot motionscyklar! tongue.gif Ni är verkligen jätteduktiga!!!

Lady G: Är det inte så att en står och håller i linan för den som klättrar? Då kan det ju bli lite tråkigt för den som gör det för mej när mina "anfall" ska gå över... unsure.gif

Birgitta: Vad duktig du var på julbordsmiddagen - åt precis av det som var bra! Men varför skippade du kålen? Var den onyttigt tillagad??? En snaps i varje ben - perfekt dos tycker jag också! tongue.gif Jag gillar inte heller öl och det är ju bra att slippa sukta efter det.... rolleyes.gif

Träningsvärken känns faktiskt konstigt nog lite bättre idag. Vaknade med kramp i ryggslutet - men bara jag rullat upp ur sängen och gått omkring lite så släppte det. Det kan ju vara så att det var torsdagens boxning som gav det mesta (inte fredagens) och då var det ju faktiskt 48 timmar igår (LadyG skrev ju att det är värst då). Så nu vänder det verkar det som. Ska ta det lugnt idag och imorgon så på tisdag är jag nog fit-for-fight för ett löppass igen. Simma är skönt, men jag pallar inte simhallar på helgen (för mycket skrikande ungar ohmy.gif )....

/Stina

Citera
          stina
          Inlägg 03-12-2006, 08:45
          Länk hit: #537

Medlem

Men LadyG - fy skäms!!!! mad.gif tongue.gif wink.gif

Läste minsann i en annan tråd att damen inte äter frukost! DU av alla!!! När jag vant mej vid slemmig gröt kan du också få i dej något på morgonen! Förändring å det omedelbararaste!

tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-12-2006, 09:38
          Länk hit: #538

Medlem

Inte lär det bli tråkigt inte, det är ju alltid så att en säkrar och en klättrar. Jag brukar också få mina anfall f ö smile.gif

rolleyes.gif Proteindryck är nog inte riktigt frukost, men flytande är det enda jag får i mig på mornarna smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 03-12-2006, 09:41
          Länk hit: #539

Medlem

CITAT (LadyG @ 03-12-2006, 10:38)
          Inte lär det bli tråkigt inte, det är ju alltid så att en säkrar och en klättrar. Jag brukar också få mina anfall f ö smile.gif

rolleyes.gif Proteindryck är nog inte riktigt frukost, men flytande är det enda jag får i mig på mornarna smile.gif

Känns skönt (så att du inte blir less på mej om utifall.... sleep.gif )

Proteindryck är väl bättre än ingenting - jag har ju kört många år med en drickyoghurt och då på förmiddagen och inte på morgonen! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-12-2006, 09:44
          Länk hit: #540

Medlem

CITAT (stina @ 03-12-2006, 09:41)
          CITAT (LadyG @ 03-12-2006, 10:38)

rolleyes.gif  Proteindryck är nog inte riktigt frukost, men flytande är det enda jag får i mig på mornarna smile.gif

Känns skönt (så att du inte blir less på mej om utifall.... sleep.gif )

Proteindryck är väl bättre än ingenting - jag har ju kört många år med en drickyoghurt och då på förmiddagen och inte på morgonen! rolleyes.gif

Less? Det tror jag inte, då får du bosätta dig däruppe laugh.gif

Det är bättre än ingenting, men det är inte riktig frukost. Enda gångerna jag kan äta frukost är på hotell märkligt nog.

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 25 26 27 28 29 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 12:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon