Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 27 28 29 30 31 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Farbror Blå
          Inlägg 04-12-2006, 13:56
          Länk hit: #561

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

visst tränade du också karate?=)

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 04-12-2006, 17:09
          Länk hit: #562

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (Farbror Blå @ 04-12-2006, 14:56)
          visst tränade du också karate?=)

japp, har dock inte tränat i dojon så mkt på ett tag
          jag har varit sjuk så mkt sad.gif ska försöka i veckan

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          stina
          Inlägg 04-12-2006, 19:39
          Länk hit: #563

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Har suttit i möte hela dagen - så idag blev veckans vilodag. Men ve och fasa - jag börjar få hosta! mad.gif Bara det inte blir värre, för jag ska springa imorgon...

Citera
          stina
          Inlägg 04-12-2006, 19:44
          Länk hit: #564

Medlem

CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 12:19)
          Ska nog planera bort styrketräningen, jag har lyckades få träningsvärk i bröstmusklerna, ryggmusklerna, biceps och triceps. Inte så mycket, men tillräckligt för att ett styrkepass ikväll bara skulle bli plågsamt.

Men cykla gör jag nog ändå, det har ju inget med överkroppen att göra biggrin.gif

Grattis till kvittot på hård träning LadyG! rolleyes.gif Så talar en sann fighter, alltid finns det någon kroppsdel som fungerar! tongue.gif

(min träniningsvärk är borta nu)

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-12-2006, 19:52
          Länk hit: #565

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 04-12-2006, 19:39)
          Har suttit i möte hela dagen - så idag blev veckans vilodag. Men ve och fasa - jag börjar få hosta! mad.gif Bara det inte blir värre, för jag ska springa imorgon...

Honungste ska vara bra och lena i halsen så inte hostan blir värre.

Men då ska man ju gilla honung och te. rolleyes.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 04-12-2006, 19:55
          Länk hit: #566

Medlem

Tack för tipset - jag gillar både honung och te! rolleyes.gif

Sambon har samma halsproblem, hans började i förrgår. Det verkar inte bli något annat än hosta och heshet för han är piggelin för övrigt. rolleyes.gif Håller tummarna att det blir så för mej också, för då går det ju bra att träna om man bara är lyhörd på hur det känns... För visst är det väl så att det är en myt att en förkylning automatiskt omöjliggör träning - har för mig att jag läst det alldeles nyligen på någon träningssajt. Att man ska vara försiktig om man mår dåligt, eller har ont i halsen, eller feber....

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-12-2006, 19:57
          Länk hit: #567

Medlem

CITAT (stina @ 04-12-2006, 19:44)
          Ska nog planera bort styrketräningen, jag har lyckades få träningsvärk i bröstmusklerna, ryggmusklerna, biceps och triceps. Inte så mycket, men tillräckligt för att ett styrkepass ikväll bara skulle bli plågsamt.

Men cykla gör jag nog ändå, det har ju inget med överkroppen att göra biggrin.gif

Grattis till kvittot på hård träning LadyG! rolleyes.gif Så talar en sann fighter, alltid finns det någon kroppsdel som fungerar! tongue.gif

Tur att träningsvärken försvunnit, den kan bli lite irriterande efter ett tag.

Känner att baksidan av benen är lite ömma, men inte värre än att jag kan ta en lite lugnare tur. Behöver ju inte köra värsta intervallpasset smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 04-12-2006, 19:59
          Länk hit: #568

Medlem

CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 20:57)
          CITAT (stina @ 04-12-2006, 19:44)

Tur att träningsvärken försvunnit, den kan bli lite irriterande efter ett tag.

Känner att baksidan av benen är lite ömma, men inte värre än att jag kan ta en lite lugnare tur. Behöver ju inte köra värsta intervallpasset smile.gif

Nej, man KAN träna lugnt också LadyG (sägs det tongue.gif wink.gif )

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-12-2006, 19:59
          Länk hit: #569

Medlem

CITAT (stina @ 04-12-2006, 19:55)
          Tack för tipset - jag gillar både honung och te! rolleyes.gif

Sambon har samma halsproblem, hans började i förrgår. Det verkar inte bli något annat än hosta och heshet för han är piggelin för övrigt. rolleyes.gif Håller tummarna att det blir så för mej också, för då går det ju bra att träna om man bara är lyhörd på hur det känns... För visst är det väl så att det är en myt att en förkylning automatiskt omöjliggör träning - har för mig att jag läst det alldeles nyligen på någon träningssajt. Att man ska vara försiktig om man mår dåligt, eller har ont i halsen, eller feber....

Har man en infektion i kroppen ska man vara försiktig, men bara vanlig hosta behöver inte betyda att det är en infektion. Det kan lika gärna vara för torr inomhusluft eller någon annan irritation i halsen slemhinnor som gör att man hostar.

Känns kroppen frisk och stark i övrigt kan man träna, men det känne rman bäst själv.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-12-2006, 20:02
          Länk hit: #570

Medlem

Ja, jag känner mej piggelin! Är väl lite misstänkt eftersom sambon har samma rossel i halsen, men det känns ju på en gång i kroppen om den inte mår bra när man börjar träna - och då är det ju bara att lägga av.

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-12-2006, 20:04
          Länk hit: #571

Medlem

CITAT (stina @ 04-12-2006, 19:59)
          Nej, man KAN träna lugnt också LadyG (sägs det tongue.gif wink.gif )

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag har hört något åt det hållet jag också smile.gif

Får se om det ligger någon sanning idet också rolleyes.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-12-2006, 20:06
          Länk hit: #572

Medlem

CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 21:04)
          Nej, man KAN träna lugnt också LadyG (sägs det  :P  ;) )

Du får skriva och berätta om det var sanning eller skröna... tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-12-2006, 20:08
          Länk hit: #573

Medlem

CITAT (stina @ 04-12-2006, 20:06)
          CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 21:04)
          Nej, man KAN träna lugnt också LadyG (sägs det  tongue.gif  wink.gif )

Du får skriva och berätta om det var sanning eller skröna... tongue.gif

Det ska jag smile.gif

Undrar vad det var som gav mig sån träningsvärk strax under skulderbladen, funderade på om det var plankan som satte sig där (den enda övning jag kan komma på som tog ryggen också).

Jag funderar på det medan jag trampar smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 04-12-2006, 20:09
          Länk hit: #574

Medlem

Det kan det säkert vara - jag tycker plankan är lika jobbig för ryggen som för magen. Även axlarna är det tungt för tycker jag.

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-12-2006, 21:26
          Länk hit: #575

Medlem

En mil på nästan exakt en halvtimme, det var väl ett lugnt tempo för att vara jag? Såååå skönt att stretcha efteråt, det behövdes verkligen. Men nu känner jag mig mjuk och go, och mjukare lär jag bli i badet. Jag kommer att ha samma konsistens som en aladåb när jag är klar biggrin.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-12-2006, 21:28
          Länk hit: #576

Medlem

CITAT (stina @ 04-12-2006, 20:09)
          Det kan det säkert vara - jag tycker plankan är lika jobbig för ryggen som för magen. Även axlarna är det tungt för tycker jag.

Då måste det vara den, för armhävningar tar inte de musklerna, det är mer axlar, triceps och biceps som får slita hund då. Ska ta med klocka med sekundvisare nästa gång, kan vara kul att se hur dålig man är på det där med plankan smile.gif

Min rygg är svag, så det lär ju inte bli så länge rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 05-12-2006, 01:43
          Länk hit: #577

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Här skiftas ni om att ha träningsvärk ser jag, och idag är det min tur! sad.gif
          Fast det är inte som ni tror! sleep.gif
          Var iväg och köpte en sån där jätteboll på coop forum, tänkte att det är bra med omväxling på träningen. Maxfit, 75 cm i diameter. Så skulle vi då blåsa upp fanskapet när vi kom hem. Letade upp en fotpump och började pumpa, det gick väl skapligt men för det första så blev den aldrig 75 cm i diameter och för det andra så pös luften ut innan man hann sätta i pluggen, den hade ingen backventil utan bara ett hål rätt in. Nåväl, den blev skapligt fylld till slut och jag skulle prova den rolleyes.gif och jesses såna vurpor blink.gif blink.gif wacko.gif ...så idag har jag träningsvärk! blink.gif ...och sambon också. Han hade använt sådan innan på dialysen och tyckte att det var väl inga problem med att hålla balansen på en sån rolleyes.gif ...ända tills han själv provade och åkte omkull och slog ryggen i en av rattarna på roddmaskinen blink.gif ..så nu har han också träningsvärk fast han inte ens hann sätta sig på bollen! sad.gif
          Jag skall lämna tillbaka eländet och köpa i sportaffären istället.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 05-12-2006, 08:34
          Länk hit: #578

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Usch - gjorde ett urbota dumt misstag igår. Måndagar brukar jag köra 2,5 timma och så även igår. Kände när jag påbörjade sista passet att det inte funkade som vanligt. Fick en konstig känsla i bröstet och när det var 1/2 timma kvar slög hjärtat dubbelslag. Det var bara att avbryta och åka hem. Kunde inte förstå varför orken tröt så totalt. Kom på det sedan - i fredags lämnade jag blod. Man ska ju inte träna det närmaste dygnet och det har jag alltid följt men nu blev det nog för mkt anstängning för tätt inpå. Någon som upplevt samma?

--------------------
          Lena

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 05-12-2006, 08:47
          Länk hit: #579

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Japp!
          i min gröna ungdom gick jag och gav blod på morgonen och styrketränade på kvällen, samt avslutatde med ett 5km lopp..

jag dricker inte alkohol, men jag gissar att känslan är den samma dagen efter blodgivning, huvudet är tungt som en sten, kroppen inte i fas med sej själv. Som när man vaknar kl 3 på natten och sta stappla upp, ni vet när man är så trött att man blir andfådd...

Lena du måste nog ta det lilla lugna efter blodgivningen!

kkryp upp i soffan framför en bra film, eller framför brasan, med nåt järnrikt mums smile.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-12-2006, 08:53
          Länk hit: #580

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

blodpudding! mums! med lingonsylt.

Citera

223 sidor V  « < 27 28 29 30 31 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 15:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon