Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 15-11-2006, 13:22
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (krellus @ 15-11-2006, 13:51)
          CITAT (Farbror Blå @ 15-11-2006, 09:37)
          Uj vad du tränar jämt, måste vara odlas mest vältränade rolleyes.gif

Tror jag med...

Hur som helst så gick "Kungsholmen runt" bra.
          Snacka om fin-fint väder!!! Underbart! rolleyes.gif

Härligt att det gick bra Krellus! Go grabben!! rolleyes.gif

Nja, det vet i håken, men om det är så vet i sjutton om det är positivt eller negativt... En bieffekt av träningsnarkomani i så fall.

Styrketräningen gick bra idag. Körde igenom överkroppen riktigt ordentligt. Sen var det 30 min coreträning - en himla skön träning faktiskt! rolleyes.gif

Den konditionsträning som är kvar efter min omstuvning är: 1 mil löpning och 1 timme step-up i veckan. Resten är olika former av styrketräning. Undrar om konditionsdelen räcker för att 1) Hålla fettvikten 2) Bibehålla min kondis Vad tror ni??? Får väl prova och se vad som händer annars...

Fast nästa termin blir det joxigt igen. Då tillkommer ett boxpass som kommer att ligga på torsdagar. Step-upen flyttas till måndagar och så vill jag ju springa åtminstone en gång också! ohmy.gif Hur blir det då då..... blink.gif

Citera
          krellus
          Inlägg 15-11-2006, 15:39
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

CITAT (stina @ 15-11-2006, 13:22)
          Fast nästa termin blir det joxigt igen. Då tillkommer ett boxpass som kommer att ligga på torsdagar. Step-upen flyttas till måndagar och så vill jag ju springa åtminstone en gång också! ohmy.gif Hur blir det då då..... blink.gif

Alla dessa svåra beslut! tongue.gif

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-11-2006, 19:21
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Ja du, hur göra Stina: Längre fram när du landat i det nya kanske du kan prova att lägga upp träningen utifrån något annat mönster. Jag tänker ju ungefär så här. Styrka var tredje eller varannan dag. Om jag kör styrketräning var tredje dag så tränar jag ju på olika dagar. Då kan jag plocka in olika konditionspass. De dagar konditionspasset sammanfaller med ett jympapass så tänkte jag köra det. Annars cykla en runda eller simma.

Nej jag vet inte....

Citera
          krellus
          Inlägg 16-11-2006, 08:12
          Länk hit: #64

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 19:21)
          Ja du, hur göra Stina: Längre fram när du landat i det nya kanske du kan prova att lägga upp träningen utifrån något annat mönster. Jag tänker ju ungefär så här. Styrka var tredje eller varannan dag. Om jag kör styrketräning var tredje dag så tränar jag ju på olika dagar. Då kan jag plocka in olika konditionspass. De dagar konditionspasset sammanfaller med ett jympapass så tänkte jag köra det. Annars cykla en runda eller simma.

Nej jag vet inte....

Och vilodagen då? Finns den? biggrin.gif
          Den är ju oerhört viktig trots allt.

I helgen blir det 2 löp pass... ett längre och ett kortare.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 16-11-2006, 08:42
          Länk hit: #65

Medlem

CITAT (krellus @ 16-11-2006, 09:12)
          CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 19:21)

Nej jag vet inte....

Och vilodagen då? Finns den? biggrin.gif
          Den är ju oerhört viktig trots allt.

I helgen blir det 2 löp pass... ett längre och ett kortare.

Å hur är det med dina vilodagar Krellus? rolleyes.gif

Idag blir det veckans "maratonpass". 1 tim step-up och 1 tim poweryoga. Å jag som fick träningsvärk efter styrketräningen igår. ohmy.gif Jag tränade bara överkropp - lät bli magen eftersom jag skulle köra core och lät bli benen pga dagens pass - så det blev ganska intensivt. Känner i "ryggfiléerna" och i biceps. Som tur är är det inte så mycket träning för dom idag - skulle vara biceps då i poweryogan. Men det löser sig. rolleyes.gif

Det trista med roteringsmodellen är att det inte blir någon kontinuitet på passen. Man är ju som ett litet gäng som kör ihop med den gemenskap det ger.... Men jag får se hur jag löser vårterminen. Boxningen kanske inte är någe kul alls när jag får prova.

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 16-11-2006, 09:05
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Hjälp mig med någon bra benövning! Mitt knä har blivit kasst igen och tål inte belastning vilket innebär att bodypumpen får vara ett tag. Knäböj med skivstång - ajjjjjj! Som tur är funkar step-passen. MEN - finns det någon bra benövning, för rumpa och lår, som inte belastar knäet och som göras i gymmet?

--------------------
          Lena

Citera
          Hannele
          Inlägg 16-11-2006, 09:16
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Lena i Torslanda @ 16-11-2006, 09:05)
          MEN - finns det någon bra benövning, för rumpa och lår, som inte belastar knäet och som göras i gymmet?

Det där kan du ju fråga instruktören.
          Men den där maskinen, där man står och "gungar" benet fram o tillbaka,
          med olika belastning, känns ju inte i knäna?

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          jagochjag
          Inlägg 16-11-2006, 11:23
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 8 796

Hjälp mig med någon bra benövning! Mitt knä har blivit kasst igen och tål inte belastning vilket innebär att bodypumpen får vara ett tag. Knäböj med skivstång - ajjjjjj! Som tur är funkar step-passen. MEN - finns det någon bra benövning, för rumpa och lår, som inte belastar knäet och som göras i gymmet?

alla benövningar som jag kan komma på belastar knäet på något sätt, gå och kolla upp det med en läkare så du inte förstör knäet mer

--------------------
          För man vill ha vad man vill ha och man vill ha det nu
          Och om man ser en möjlighet att ta så kvittar det hur
          För vi är vildare än djur när det gäller att ta
          Och står någon i min väg, ja då smäller det bra
          Ingenting är heligt för nu roffar vi åt oss
          Kan man tjäna på ett tåg, ja då hoppar vi på
          Jag menar, varför kompromissa, varför vika en tum?
          För någon annan gjorde det ska jag vara lika dum

Citera
          krellus
          Inlägg 16-11-2006, 11:47
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (stina @ 16-11-2006, 08:42)
          Å hur är det med dina vilodagar Krellus? rolleyes.gif

Jag är i en mellan period just nu så jag springer "bara" 3-4 dagar i veckan.
          Normalt, måndag, onsdag, lördag och/eller söndag så jag har några vilodagar.
          Men, visst... när jag börjar köra lite spinning och styrketränar i vinter så blir det kanske lite körigt. tongue.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-11-2006, 12:32
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag skulle nog ta upp det där med instruktören, om inte annat för att få bekräftat vilka övningar du bör låta bli och inte.

Har du benskydd, linda eller annat stöd för knäet när du tränar?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 16-11-2006, 13:13
          Länk hit: #71

Medlem

Jo det får väl bli ett snack med med någon av intruktörerna. Jag är inte så ofta i gymmet längre, tycker det är roligare med gruppassen så därför blir det bara att jag slinker in då och då.
          Jag har inte något stöd för knäet - borde kanske plocka fram mitt gamla och se om det hjälper. Har gjort ett titthål för några år sedan och det är troligtvis små flisor som rör på sig då och då och fastnar på fel ställen.

--------------------
          Lena

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 16-11-2006, 14:22
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Vattengympa? roligare än på gymmet med kanske=)

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-11-2006, 14:26
          Länk hit: #73

Medlem

Ett benskydd som stöd kan hjälpa muskulaturen medan du bygger upp den, om det behövs lite extra support. Dessutom kan det vara skönt med den extra tryggheten, tyckte iaf jag i början efter att mitt knä hoppade ur led. Det tog ganska lång tid innan jag vågade träna utan benskyddet.

Jag fick rådet att jag skulle sitta ner så att benet hängde fritt och sedan pendla med benet i en kontrollerad rörelse (fast då var mitt knä jätteskadat). När jag kunde göra det utan smärta fick jag göra samma övning med viktmanchett, tills ortopeden ansåg att jag kunde röra knäet som vanligt. Det var inte alls kul eftersom alla övningarna skulle göras hos sjukgymnasten. sad.gif

Idag är jag jättenoga med benböjen eftersom jag vet att jag har ett instabilt knä, och det enda som håller ihop eländet är benmusklerna. Skulle jag börja slarva kan jag få besvär från knäet igen och det vill jag inte.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 16-11-2006, 14:56
          Länk hit: #74

Medlem

CITAT (krellus @ 16-11-2006, 12:47)
          CITAT (stina @ 16-11-2006, 08:42)

Å hur är det med dina vilodagar Krellus?  rolleyes.gif

Jag är i en mellan period just nu så jag springer "bara" 3-4 dagar i veckan.
          Normalt, måndag, onsdag, lördag och/eller söndag så jag har några vilodagar.
          Men, visst... när jag börjar köra lite spinning och styrketränar i vinter så blir det kanske lite körigt. tongue.gif

Inte ensam narkoman i den här tråden kanske? tongue.gif

Träningen idag gick bra. Step-upen var kul och poweryogan jätteskön. Step-upen börjar faktiskt inte kännas så himla "nära-döden" längre. Ändå hoppar jag överallt där det går. Undrar om hon har lättare koreografi eller om min kondis blivit bättre... Vill inte fråga, det verkar så kaxigt.

Nåväl - kroppen känns bra, imorgon blir det styrketräning innan helgvilan! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-11-2006, 17:12
          Länk hit: #75

Medlem

Cyklade en timme, hann två mil - och nej det var inte meningen. Jag glömde mig eftersom jag satt och kollade på TV samtidigt biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 16-11-2006, 17:13
          Länk hit: #76

Medlem

CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 18:12)
          Cyklade en timme, hann två mil - och nej det var inte meningen. Jag glömde mig eftersom jag satt och kollade på TV samtidigt biggrin.gif

Bravo! Måste vara kanon att motionera och se på tv samtidigt. rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-11-2006, 17:16
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (stina @ 16-11-2006, 17:13)
          CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 18:12)

Bravo! Måste vara kanon att motionera och se på tv samtidigt. rolleyes.gif

Det är perfekt, jag blir så uttråkad av att hålla på med konditionsträning i vanliga fall men med en TV framför mig har jag något att koncentrera mig på. Det enda jag behöver hålla koll på är genomsnittsfarten, så att den inte sjunker under det jag inbillar mig är en lämplig nedre gräns (idag t ex valde jag 20kmph efetrsom jag inte cyklat på ett tag, annars brukar jag satsa på högre fart).

Har jobbat och slarvat med både kost och träning så det kändes bra att komma igång igen. Har iaf inte gått UPP i vikt av slarvet, och det är ju en lättnad.

--------------------

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 16-11-2006, 19:11
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 14:26)
          Ett benskydd som stöd kan hjälpa muskulaturen medan du bygger upp den, om det behövs lite extra support.

Vilken typ av skydd använder du? Jag har tidigare använt vulkan men de är så otympliga tycker jag.
          Idag struntade jag i strike-passet eftersom jag vet att det sliter på knäna och körde cross-trainer och löpband istället. Så länge knäet inte utsätts för vridningar eller för djupa böjningar så känns det ok.

--------------------
          Lena

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 16-11-2006, 19:14
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 16-11-2006, 14:22)
          [Vattengympa? roligare än på gymmet med kanske=)

Det är jättekul med vattengympa. Tyvärr är det för långt för mig att åka för att det ska passa tidsmässigt! Jag har aldrig varit så trött som efter den gången jag testade vattengympa. Trodde inte att det skulle "ta" så . benen var som gelé laugh.gif

--------------------
          Lena

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-11-2006, 19:44
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (Lena i Torslanda @ 16-11-2006, 19:11)
          CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 14:26)
          Ett benskydd som stöd kan hjälpa muskulaturen medan du bygger upp den, om det behövs lite extra support.

Vilken typ av skydd använder du? Jag har tidigare använt vulkan men de är så otympliga tycker jag.
          Idag struntade jag i strike-passet eftersom jag vet att det sliter på knäna och körde cross-trainer och löpband istället. Så länge knäet inte utsätts för vridningar eller för djupa böjningar så känns det ok.

Jag använder rehband, deras knäskydd som heter 7051.

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 01:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon