Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 07-12-2006, 08:58
          Länk hit: #641

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Rapchic @ 07-12-2006, 09:45)
          CITAT (stina @ 07-12-2006, 09:40)
          CITAT (Rapchic @ 06-12-2006, 22:10)
          ps finns det typ kvällskurser i meditation
          det skulle nog vara bra att ha ett pass i det då och då

Jag skulle vilja slå ett slag för yogan! Lugn och stillsam träning i din egen takt utan värsta "flummet". Det finns ju olika former av yoga. Jag kör poweryoga som är en av dom mest fysiska yogaformerna. Fast det är precis så jobbigt som man själv vill och man gör allt i sin egen takt. Fokuserar hela tiden på sin kropp och framför allt sin andning. Andningstekniken i poweryogan hjälper mej i andra situationer också när jag behöver självkontroll eller slappna av! Jag tror yoga skulle kunna vara något för dej också Rapchic, suveränt mot stress bland annat. Passet avslutas också med en LÅÅÅNG avslappning - när man går därifrån är man som i en varm bubbla! rolleyes.gif

Fast jag tror inte man ska gå på yoga "då och då" som du skriver - då ger det inte så mycket. Det tar några gånger att lära sig tekniken och därmed få ut max av passet. Så man bör gå hyfsat regelbundet.

tänkte själv på det men fördyrt
          och jag har inte tid
          men jag har sett helg yoga kurser för nybörjare dock

Inte tid? Jag går en timme i veckan.... Idag ska jag gå. Är förkyld så jag skippar step-upen (för ansträngande).

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2006, 12:19
          Länk hit: #642

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Det blir ingen ju-jutsu ikväll. Jag har så ont i kroppen att jag knappt kan sitta ordentligt, än mindre flänga runt som en trasa och fightas.

Kroppen skriker efter vila, så då ska den få det. Jag har tränat varenda dag i över en vecka insåg jag när jag kollade kalendern. Kanske inte så bra.

Jag tar vilodag idag, cyklar imorgon, klättrar på lördag och fightas igen på söndag. Det blir nog bättre.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 07-12-2006, 12:31
          Länk hit: #643

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Oj har du varit så flitig LadyG. Då är det nog det bästa att vila. ta det lugnt o ha det bra!

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2006, 12:36
          Länk hit: #644

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 07-12-2006, 12:31)
          Oj har du varit så flitig LadyG. Då är det nog det bästa att vila. ta det lugnt o ha det bra!

Flitig vet jag inte, men jag blev så sporrad av framgångarna att jag glömde att vila. Fast jag vet så väl att det är i vila kroppen blir starkare, och att konstant träning enbart bryter ner kroppen till sist.

Jaja, nu har jag träningsvärk i allt utom håret känns det som, jag tror det är kroppens sätt att säga "lugna ner dig för ¤%&¤&%¤" tongue.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Rapchic
          Inlägg 07-12-2006, 12:41
          Länk hit: #645

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (stina @ 07-12-2006, 09:58)
          CITAT (Rapchic @ 07-12-2006, 09:45)
          CITAT (stina @ 07-12-2006, 09:40)
          CITAT (Rapchic @ 06-12-2006, 22:10)
          ps finns det typ kvällskurser i meditation
          det skulle nog vara bra att ha ett pass i det då och då

Jag skulle vilja slå ett slag för yogan! Lugn och stillsam träning i din egen takt utan värsta "flummet". Det finns ju olika former av yoga. Jag kör poweryoga som är en av dom mest fysiska yogaformerna. Fast det är precis så jobbigt som man själv vill och man gör allt i sin egen takt. Fokuserar hela tiden på sin kropp och framför allt sin andning. Andningstekniken i poweryogan hjälper mej i andra situationer också när jag behöver självkontroll eller slappna av! Jag tror yoga skulle kunna vara något för dej också Rapchic, suveränt mot stress bland annat. Passet avslutas också med en LÅÅÅNG avslappning - när man går därifrån är man som i en varm bubbla! rolleyes.gif

Fast jag tror inte man ska gå på yoga "då och då" som du skriver - då ger det inte så mycket. Det tar några gånger att lära sig tekniken och därmed få ut max av passet. Så man bör gå hyfsat regelbundet.

tänkte själv på det men fördyrt
          och jag har inte tid
          men jag har sett helg yoga kurser för nybörjare dock

Inte tid? Jag går en timme i veckan.... Idag ska jag gå. Är förkyld så jag skippar step-upen (för ansträngande).

där jag bor tror jag det var två
          var dock ett tag sen jag prövade
          men är faktiskt mer intresserad av meditation tror jag
          iallafall när det gäller tjejgruppen
          men för mig själv kankse man ska kolla upp hur det är
          det borde ju hjälpa karaten
          (när det gäller vighet, är ungeför vig som en byrå
          kommer alldrig upp i jodan höjd)

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2006, 13:33
          Länk hit: #646

Medlem

CITAT (LadyG @ 07-12-2006, 13:19)
          Det blir ingen ju-jutsu ikväll. Jag har så ont i kroppen att jag knappt kan sitta ordentligt, än mindre flänga runt som en trasa och fightas.

Kroppen skriker efter vila, så då ska den få det. Jag har tränat varenda dag i över en vecka insåg jag när jag kollade kalendern. Kanske inte så bra.

Jag tar vilodag idag, cyklar imorgon, klättrar på lördag och fightas igen på söndag. Det blir nog bättre.

Ja, men då har kroppen din gjort sig förtjänt av vila med råge! rolleyes.gif Tycker det låter på din träningsmängd som om du tom skulle kunna ta det lite piano på cyklingen imorgon också. Råder dej inte att låta bli (eftersom jag förstår att du liksom jag har svårt med det), men din träningsvärk är väl knappast borta imorgon?!

Jag kom just från poweryogan. Det var en vikarie, för vår yogalärare har fått armen avsparkad på kickboxning ohmy.gif . Den här läraren körde ett mycket mindre fysiskt ansträngande pass och det var nog bra med tanke på min förkylning. rolleyes.gif Var rädd att få värsta hostattackerna under passet, men det gick riktigt bra. Känner mej faktiskt lite piggare nu så här direkt efter i alla fall. Räknade ut att det bröt ut i tisdags, alltså är det 3:e dan idag och då brukar det väl vända när det är en vanlig "bondförkylning"?

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2006, 13:39
          Länk hit: #647

Medlem

CITAT (stina @ 07-12-2006, 13:33)
          Ja, men då har kroppen din gjort sig förtjänt av vila med råge! rolleyes.gif Tycker det låter på din träningsmängd som om du tom skulle kunna ta det lite piano på cyklingen imorgon också. Råder dej inte att låta bli (eftersom jag förstår att du liksom jag har svårt med det), men din träningsvärk är väl knappast borta imorgon?!

Jag kom just från poweryogan. Det var en vikarie, för vår yogalärare har fått armen avsparkad på kickboxning ohmy.gif . Den här läraren körde ett mycket mindre fysiskt ansträngande pass och det var nog bra med tanke på min förkylning. rolleyes.gif Var rädd att få värsta hostattackerna under passet, men det gick riktigt bra. Känner mej faktiskt lite piggare nu så här direkt efter i alla fall. Räknade ut att det bröt ut i tisdags, alltså är det 3:e dan idag och då brukar det väl vända när det är en vanlig "bondförkylning"?

Jo, jag hade tänkt cykla en 30-40 minuter i ett lite lagom tempo, absolut inga rekordförsök eller långsittningar imorgon inte. Som du säger så lär träningsvärken inte gått över då, bara lindrats lite som bäst. Så det blir piano för hela slanten imorgon och självdisciplin idag (för cykeln ser injudande ut) smile.gif

Visst känns det skönt efter träningen, när det går som det ska? Skönt att du slapp hostan, jag tror du har rätt i det där om tre dagar, även om jag aldrig riktigt tänkt på det själv.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2006, 13:49
          Länk hit: #648

Medlem

Någon gång ibland tycker jag att det är skönt att i förväg bestämma sig för att "idag ska jag ta det lugnt". Men åtminstone jag måste bestämma det innan för att det ska kännas skönt. Då har jag nått målet med den träningen liksom och inte backat. Blir jobbigt att vareviga gång försöka slå rekord, vara snabbast, vara starkast etc, etc. rolleyes.gif

En sjuksköterska var precis inne i mitt rum och jag frågade om det där med 3 dagar för vanlig förkylning och hon sa att det stämmer - efter 3 dagar brukar det vanligtvis vända. rolleyes.gif

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 07-12-2006, 13:56
          Länk hit: #649

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Blev riktigt orolig igår - fick då reda på att min 12-åriga brorson fått hjärtmuskelinflammation efter det att han inte varit tillräckligt försiktig med träning efter en vanlig banal förkylning. Givetvis föräldrarnas ansvar att stoppa! Nu måste han hålla sig i absolut vila ett bra tag framöver.
          Var rädda om er i samband med infektioner och annat.

--------------------
          Lena

Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-12-2006, 13:57
          Länk hit: #650

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Har funderat över om jag tränar fel?
          Oftast cyklar jag på morgonen innan jag äter frukost. Ror gör jag oftast på eftermiddagen om jag har ledig dag, annars ror jag när jag kommer hem på kvällen efter jobbet och det är vid 22.30-tiden.
          Sammanlagt tränar jag ungefär 1½ timme dagligen, det där med vilodag har jag svårt för, jag blir så rastlös!
          Men vad jag funderar över är om det är fel att dela upp passen på morgon och eftermiddag alt. kväll. Hade jag tränat allt på en gång så hade vilan emellan blivit längre, men det har kanske inte så stor betydelse när man inte tränar mer än jag gör. unsure.gif unsure.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 07-12-2006, 14:11
          Länk hit: #651

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (stina @ 07-12-2006, 13:49)
          Någon gång ibland tycker jag att det är skönt att i förväg bestämma sig för att "idag ska jag ta det lugnt". Men åtminstone jag måste bestämma det innan för att det ska kännas skönt. Då har jag nått målet med den träningen liksom och inte backat. Blir jobbigt att vareviga gång försöka slå rekord, vara snabbast, vara starkast etc, etc. rolleyes.gif

En sjuksköterska var precis inne i mitt rum och jag frågade om det där med 3 dagar för vanlig förkylning och hon sa att det stämmer - efter 3 dagar brukar det vanligtvis vända. rolleyes.gif

Jag håller med!
          Tycker också att man ska bestämma sej i förväg, då blir det liksom mer att unna sej något. Om man bara ger upp å struntar i det man tänkte, för att man inte har lust eller ork, så når man inte samma välmående och samma känsla=)

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2006, 14:30
          Länk hit: #652

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 07-12-2006, 14:57)
          Oftast cyklar jag på morgonen innan jag äter frukost. Ror gör jag oftast på eftermiddagen om jag har ledig dag, annars ror jag när jag kommer hem på kvällen efter jobbet och det är vid 22.30-tiden.
          Sammanlagt tränar jag ungefär 1½ timme dagligen, det där med vilodag har jag svårt för, jag blir så rastlös!
          Men vad jag funderar över är om det är fel att dela upp passen på morgon och eftermiddag alt. kväll. Hade jag tränat allt på en gång så hade vilan emellan blivit längre, men det har kanske inte så stor betydelse när man inte tränar mer än jag gör. unsure.gif unsure.gif

Om du delar upp det eller inte spelar nog inte någon roll. Däremot, om du kör exakt samma sträcka i samma hastighet dag efter dag så "vänjer sig" kroppen vid det och du kan få svårt att utvecklas. Om det är så kanske du ska lägga in något hårdare pass någon gång ibland (tillräckligt hårt för att ta död på din "rastlöshet" tongue.gif ) och sedan istället ha en vilodag dagen efter Men det är bara ett litet förslag....

Hälsar
          Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2006, 14:31
          Länk hit: #653

Medlem

CITAT (Lena i Torslanda @ 07-12-2006, 13:56)
          Blev riktigt orolig igår - fick då reda på att min 12-åriga brorson fått hjärtmuskelinflammation efter det att han inte varit tillräckligt försiktig med träning efter en vanlig banal förkylning. Givetvis föräldrarnas ansvar att stoppa! Nu måste han hålla sig i absolut vila ett bra tag framöver.

Så sant, man ska absolut inte leka med förkylningar - de är allt annat än ofarliga eller harmlösa.

Man leker inte med myokardit.

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2006, 14:32
          Länk hit: #654

Medlem

CITAT (stina @ 07-12-2006, 14:30)
          Men vad jag funderar över är om det är fel att dela upp passen på morgon och eftermiddag alt. kväll. Hade jag tränat allt på en gång så hade vilan emellan blivit längre, men det har kanske inte så stor betydelse när man inte tränar mer än jag gör.  :unsure:  :unsure:

Om du delar upp det eller inte spelar nog inte någon roll. Däremot, om du kör exakt samma sträcka i samma hastighet dag efter dag så "vänjer sig" kroppen vid det och du kan få svårt att utvecklas. Om det är så kanske du ska lägga in något hårdare pass någon gång ibland (tillräckligt hårt för att ta död på din "rastlöshet" tongue.gif ) och sedan istället ha en vilodag dagen efter Men det är bara ett litet förslag....

Hälsar
          Stina

Så sant som det är sagt, kunde inte sagt det bättre själv rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-12-2006, 14:46
          Länk hit: #655

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (LadyG @ 07-12-2006, 14:32)
          CITAT (stina @ 07-12-2006, 14:30)
          Men vad jag funderar över är om det är fel att dela upp passen på morgon och eftermiddag alt. kväll. Hade jag tränat allt på en gång så hade vilan emellan blivit längre, men det har kanske inte så stor betydelse när man inte tränar mer än jag gör.  unsure.gif  unsure.gif

Hälsar
          Stina

Så sant som det är sagt, kunde inte sagt det bättre själv rolleyes.gif

Exakt samma tränar jag inte varje dag. Visserligen tar jag inte ut mej till medvetslöshet. Mitt minimum är:1 mil på cykel och 150 roddtag.
          Men det blir varierat, ibland upp till 2mil på cykeln och 300 roddtag och ibland bestämmer jag mej för att träna en viss tidsmängd i stället.
          Skall prova med att ta ut mej mer och se om jag kan vila dagen efter.
          Tack för rådet!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2006, 14:49
          Länk hit: #656

Medlem

Har du testat att se hur länge du orkar cykla, eller hur många roddtag som är max?

--------------------

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 07-12-2006, 14:59
          Länk hit: #657

Medlem

Precis=)

kör gärna dina 300 eller vad det var, men ta en dag i veckan och kör max
          smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2006, 15:13
          Länk hit: #658

Medlem

CITAT (LadyG @ 07-12-2006, 15:31)
          CITAT (Lena i Torslanda @ 07-12-2006, 13:56)

Så sant, man ska absolut inte leka med förkylningar - de är allt annat än ofarliga eller harmlösa.

Man leker inte med myokardit.

Tar åt mej för närvarande.... sleep.gif Jag lovar härmed att icke träna imorgon!

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 07-12-2006, 15:14
          Länk hit: #659

Medlem

Bra!, slipper vi vara oroliga.

Lägg upp fötterna på soffbordet, svep in dej i en mysig filt och se på nån bra engelsk deckare och använd magrutorna baara till att ställa nåt drickbart på wink.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2006, 15:44
          Länk hit: #660

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 07-12-2006, 16:14)
          Bra!, slipper vi vara oroliga.

Lägg upp fötterna på soffbordet, svep in dej i en mysig filt och se på nån bra engelsk deckare och använd magrutorna baara till att ställa nåt drickbart på wink.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Om det vore så väl - jag måste jobba!!! sad.gif

Citera

223 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 20:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon