Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 35 36 37 38 39 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          anna_rispan
          Inlägg 11-12-2006, 11:43
          Länk hit: #721

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

jag undrar vem det kan vara???!!! rolleyes.gif tongue.gif

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 11-12-2006, 11:47
          Länk hit: #722

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

CITAT (stina @ 10-12-2006, 19:35)
          Jag fick tipset av min kiropraktor att någon gång ibland springa med viktbälte - puh låter jobbigt men är säkert effektivt.....  :o

Ja, en annan kör ju med "naturligt" viktbälte......... wink.gif
          Att det ska vara så svårt att låta bli att äta för mycket. Jag blir så imponerad över dina framsteg LadyG - heja! Men men, om 15 kg flyger jag också Hornsgatan fram, Stina tongue.gif ........eller åtminstone Linnégatan i Gbg? För jag har fått hybris och anmält mig till Gbg-varvet om 5 månader ohmy.gif

Frustrerad, Rossi? Tycker synd om dig men som sagt det finns gott om maskiner för dig på gymmet. Var rädd om dig.

Jag antar att det är lättare att ge sig på någon som är aktiv än inaktiv (vad det än må gälla), har inte tänkt på detta förut. En person som är inaktiv kanske uppfattas som tillbakadragen och lite svag - och dem ger man sig ju inte på. Den aktiva upplevs som en som kan "ta" mer?

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 11-12-2006, 12:36
          Länk hit: #723

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Göteborgsvarvet? hur långt är det och när går det av stapeln då?=)

*nyfiken*
          smile.gif

--------------------

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 11-12-2006, 13:04
          Länk hit: #724

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Den 12 maj 21km, BF, hänger du på? smile.gif
          Gbg-vavets hemsida

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          Leia
          Inlägg 11-12-2006, 13:04
          Länk hit: #725

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Kanske kommer ni ihåg att jag för några månader sedan hade en önskan om att gå upp i vikt? Jag satte igång att styrketräna (har gått jättebra! smile.gif ) Och jag har även vräkt i mig fikabröd på jobbet (ja,ja jag vet att det är onyttigt även för en som är smal, men jag ville ha min kurviga kropp tillbaka. Blev ju´så himla tanig efter att jag skaffade barn)
          Idag tog jag fram mina tajtaste jeans som i slutet av sommaren inte var tajta som de skulle. Men nu ni satt de som en smäck! (HUm... ok, nästan lite för tajta.... rolleyes.gif ) Jag har även märkt att jag fyllt ut bh:n bra igen, så fram med vågen och tittade efter hur mycket jag hade gått upp!
          Och den visade -1 kg mot i somras....
          blink.gif unsure.gif Är inte det lite konstigt?
          Nu spelar det egentligen ingen roll eftersom det jag ser i spegeln är till full belåtenhet och jag har aldrig varit fixerad vid antal kilo, men visst är det konstigt att jag väger MINDRE nu, än i somras när jag var smalare?! unsure.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-12-2006, 13:09
          Länk hit: #726

Medlem

hmm, ja lite kanske

men grattis!!

Citera
          Leia
          Inlägg 11-12-2006, 13:13
          Länk hit: #727

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 13:09)
          hmm, ja lite kanske

men grattis!!

Tack!

Jag vet ju att muskler "tar plats", men visst borde de även väga mera? unsure.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-12-2006, 13:14
          Länk hit: #728

Medlem

ja, men det kankse inte är så himla superlogiskt att det väger så mycket att det ger utslag. jag mnera du är väl inte så biffig som en bodybuilder??

Citera
          Leia
          Inlägg 11-12-2006, 13:16
          Länk hit: #729

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 13:14)
          ja, men det kankse inte är så himla superlogiskt att det väger så mycket att det ger utslag. jag mnera du är väl inte så biffig som en bodybuilder??

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Nej, det är jag inte! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 11-12-2006, 13:18
          Länk hit: #730

Medlem

Bara så här muskulös ungefär.... rolleyes.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-12-2006, 13:18
          Länk hit: #731

Medlem

det kanske är så att musklerna finns där o det liksom tjockar till sig. kanske inte har utökats egentligen.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-12-2006, 13:19
          Länk hit: #732

Medlem

CITAT (Leia @ 11-12-2006, 13:18)

holy makaroni!!!!!! laugh.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 11-12-2006, 13:19
          Länk hit: #733

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 13:18)
          det kanske är så att musklerna finns där o det liksom tjockar till sig. kanske inte har utökats egentligen.

Ja, konstigt är det iallafall, eller också har vågen fått fnatt unsure.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 11-12-2006, 13:20
          Länk hit: #734

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 13:19)
          CITAT (Leia @ 11-12-2006, 13:18)

holy makaroni!!!!!! laugh.gif

Jo, men du vet väll att ska man satsa så ska man! laugh.gif rolleyes.gif

(Rättade lite stavfel)

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-12-2006, 13:30
          Länk hit: #735

Medlem

JO det förståss. Men vad snabbt det gick o bli så biffig!! rolleyes.gif

Citera
          stina
          Inlägg 11-12-2006, 13:30
          Länk hit: #736

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Nu har jag varit och tränat! rolleyes.gif Tog det väldigt lugnt - ömsom sprang - ömsom gick 6 km. Kollade pulsen och den rusade upp mycket mer än normalt, så jag vågade inte ta i så mycket.... När jag har sprungit fort en mil brukar den ligga på ca 145, nu for den upp mot 170 efter ett par km lugnt löpning. Så jag varvade alltså löpning med gång för att spara lilla hjärtat. Känns i alla fall kanon att ha kommit igång! rolleyes.gif Imorgon är det styrketräning och på onsdag är det vila (jullunch med dataleverantör rolleyes.gif ) så det är ett par dagars lugn till innan torsdagens step-up.

Jag kollade min dataremsa från min kroppsanalys och det är ju inte många kilon man viftar på när man pratar muskelmassa.... Jag väger 55 kg, har 13,6 kg fett och 30 kg vatten. Min fettfria massa är alltså 41,5 kg. 30 kg vatten + 13,6 kg fett = 43,6 kg. Då återstår 11,4 kg skelett och muskler.... Så jag tror att det ska till rätt mycket musklerökning för att det ska ge något nämnvärt resultat på vågen.

Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet! mad.gif tongue.gif wink.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-12-2006, 13:33
          Länk hit: #737

Medlem

hahah. du är skojig Stina!! tongue.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 11-12-2006, 13:35
          Länk hit: #738

Medlem

CITAT (stina @ 11-12-2006, 13:30)
          Nu har jag varit och tränat! rolleyes.gif Tog det väldigt lugnt - ömsom sprang - ömsom gick 6 km. Kollade pulsen och den rusade upp mycket mer än normalt, så jag vågade inte ta i så mycket.... När jag har sprungit fort en mil brukar den ligga på ca 145, nu for den upp mot 170 efter ett par km lugnt löpning. Så jag varvade alltså löpning med gång för att spara lilla hjärtat. Känns i alla fall kanon att ha kommit igång! rolleyes.gif Imorgon är det styrketräning och på onsdag är det vila (jullunch med dataleverantör rolleyes.gif ) så det är ett par dagars lugn till innan torsdagens step-up.

Jag kollade min dataremsa från min kroppsanalys och det är ju inte många kilon man viftar på när man pratar muskelmassa.... Jag väger 55 kg, har 13,6 kg fett och 30 kg vatten. Min fettfria massa är alltså 41,5 kg. 30 kg vatten + 13,6 kg fett = 43,6 kg. Då återstår 11,4 kg skelett och muskler.... Så jag tror att det ska till rätt mycket musklerökning för att det ska ge något nämnvärt resultat på vågen.

Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet! mad.gif tongue.gif wink.gif

haha vilken vetenskaplig framställning!

Hur kan man räkna fram såna där siffror egentligen och hur kan dom stämma? går det verkligen att vara så noggrann? blink.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 11-12-2006, 13:38
          Länk hit: #739

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2006, 14:35)
          CITAT (stina @ 11-12-2006, 13:30)
          Nu har jag varit och tränat!  :rolleyes:  Tog det väldigt lugnt - ömsom sprang - ömsom gick 6 km. Kollade pulsen och den rusade upp mycket mer än normalt, så jag vågade inte ta i så mycket.... När jag har sprungit fort en mil brukar den ligga på ca 145, nu for den upp mot 170 efter ett par km lugnt löpning. Så jag varvade alltså löpning med gång för att spara lilla hjärtat. Känns i alla fall kanon att ha kommit igång!  :rolleyes:  Imorgon är det styrketräning och på onsdag är det vila (jullunch med dataleverantör  :rolleyes: ) så det är ett par dagars lugn till innan torsdagens step-up.

Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet!  :angry:  :P  ;)

haha vilken vetenskaplig framställning!

Hur kan man räkna fram såna där siffror egentligen och hur kan dom stämma? går det verkligen att vara så noggrann? blink.gif

Inte vet jag om det stämmer. Man står på en platta och håller i ett par handtag och så skickas det någon sorts signaler genom kroppen. Tydligen har fett, muskler och vatten olika motstånd och det är visst tack vare det som kroppen kan analyseras så här noga....

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 11-12-2006, 13:39
          Länk hit: #740

Medlem

CITAT (Leia @ 11-12-2006, 13:04)
          Kanske kommer ni ihåg att jag för några månader sedan hade en önskan om att gå upp i vikt? Jag satte igång att styrketräna (har gått jättebra! smile.gif ) Och jag har även vräkt i mig fikabröd på jobbet (ja,ja jag vet att det är onyttigt även för en som är smal, men jag ville ha min kurviga kropp tillbaka. Blev ju´så himla tanig efter att jag skaffade barn)
          Idag tog jag fram mina tajtaste jeans som i slutet av sommaren inte var tajta som de skulle. Men nu ni satt de som en smäck! (HUm... ok, nästan lite för tajta.... rolleyes.gif ) Jag har även märkt att jag fyllt ut bh:n bra igen, så fram med vågen och tittade efter hur mycket jag hade gått upp!
          Och den visade -1 kg mot i somras....
          blink.gif unsure.gif Är inte det lite konstigt?
          Nu spelar det egentligen ingen roll eftersom det jag ser i spegeln är till full belåtenhet och jag har aldrig varit fixerad vid antal kilo, men visst är det konstigt att jag väger MINDRE nu, än i somras när jag var smalare?! unsure.gif

håller med Anna, grattis om du tyrivs bättre med dej då!
          Intressant att det är fler av oss som är lite för smala också..
          jag verkar också kunna äta vad som heslt utan att påverkas i vikt och form.. blink.gif

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 35 36 37 38 39 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 23:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon