| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
11-12-2006, 13:45
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
CITAT (Leia @ 11-12-2006, 14:44) CITAT (stina @ 11-12-2006, 13:30) Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet! :angry: :P ;)  Jag lovar att det var en engångsföreteelse!  Tack!
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2006, 09:52
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Ikväll är det ju-jutsu som gäller för min del. Cykla har jag inte gjort på ett tag och det hinner jag förmodligen inte med idag. Men det är sådant som händer.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2006, 15:05
|

Medlem

|
Var iväg och tränade på lunchen idag. Tanken var att jag skulle köra styrketräning i gymmet. Började där, men det var inget kul idag. Hade ingen go, hade glömt handskarna så jag fick ont i händerna etc, etc. Upptäckte att det började ett step/styrkepass kl 12 så det hoppade jag på. Det är min favvistränare som håller det och det är 20 min kondition på stepupbräda och sedan 40 min styrka. Det var jättekul tills vi skulle stretcha kl 12.50. Då hörde jag något välbekant ljud från högen av väskor. Ve och fasa - det var min kalender i mobilen som larmade, jag hade alldeles glömt att jag började ett möte (med extern gäst) kl 13.00. Brölade och for upp från golvet som ett jihu! Tränaren erbjöd sig att ta bort mina grejer och jag rusade ut med andan i halsen. Men jag fixade det: Duschade, fick på mej kläderna och sprang ett par kvarter längs Hornsgatan på 10 minuter! Såg ut som en komplett galning när jag kom in på mötet med dyngsurt, okammat hår, men jag hann!!!  Nu är mötet slut och jag är vrålhungrig. Hade lite musli och mjölk som jag äter just nu. Får bli nåt rejält ikväll! Hoppas din träning blir mer planerad ikväll LadyG!!! /Stina
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2006, 15:10
|

Medlem

|
Det måste varit en syn för gudar  Ibland har man Tycho Brahe-dagar helt enkelt, det går inte att komma ifrån. Som tur är brukar de bara vara förargliga, sällan riktigt ledsamma. Hoppas gästen inte tog illa upp? Efter som det är jag som ska hålla i passen ikväll så hoppas jag också på att det blir organiserat
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2006, 15:22
|

Medlem

|
Tur i oturen med andra ord  Ibland är kalendern bra att ha, jag brukar vara dålig på att konsultera den först tyvärr. Det är nog tur att jag har så långt hår som jag har, det ska till något alldeles våldsamt för att håret ska orka göra något annat än bara hänga. Det är nog värre för alla er som har en riktig frisyr, eller saknar frisyr beroende på vad vädrets makter utsatt en för.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2006, 20:48
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
tjohej alla glada!! i dag slog jag personligt rekord...i flitighet. gick o tränade i stort sett direkt när jag kommit hem. o det gick riktigt bra. sen hem o laga makaroner och ost-o-skinksås. nu är jag så mätt!!! hoppas att kroppen uppskattar vad jag gjort! i morgon tror jag att det blir lite jogging på löpbandet.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2006, 20:51
|

Medlem

|
Bra jobbat Anna! Känner dej minst sagt nöjd va? Din kropp är säkert salig!!!  Vad tränade du idag?
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2006, 20:55
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 12-12-2006, 20:51) Bra jobbat Anna! Känner dej minst sagt nöjd va? Din kropp är säkert salig!!!  Vad tränade du idag? Det var styrketräning. Körde lite olika tyngder på en del övningar. resten harvar jag på med samma några gånger till. Men snart har jag tänkt öka på alla. Ja, det känns skönt när det går bra. O när jag upptäcker att jag klarar lite tyngre, fast självklart inte lika många repetitioner då.... Läste förresten i nån gratis tidning om ett träningstips som gick ut på att man körde med hantlar och hade olika tyngder samtidigt. Alltså den ena hanteln är tyngre än den andra och så fattade jag att man skulle köra båda armar samtidigt ett gäng reps. och sen byta. Nån som hört eller läst om det??
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 08:41
|

Medlem

|
Jag kör också tyngre nu - och färre reps. Kuligare och ger snabbare resultat. Igår var det faktiskt en tjej som var med på mitt pass och som jag inte sett på ett par månader som kom fram och sa "vad du lagt på dej muskler"  Man ser det inte själv lika tydligt eftersom man ser sej själv varje dag och jag är absolut ingen biff, men hon såg i alla fall skillnad.  Det måste vara dom tyngre övningarnas förtjänst - någon annan skillnad har jag inte gjort (annat än att ta bort en träningsdag). Vågen visar ingen skillnad alls, kanske +0,5 kg så min teori om att det ska till mycket muskler innan det ger någon nämnvärd viktökning står jag fast vid. Har inte läst om träningen med olika vikter. Låter inovativt.... Kan iofs tänka mej att man om man tex kör med olika vikter så får kroppen jobba för att hålla sig rakt upprätt också. Kan det vara det som eftersträvas??? Idag är det träningsvila. Flera möten, lunch med datorleverantör och lussefirande på em här på jobbet. Inte mycket vanligt jobba alltså.... /Stina
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 11:30
|

Medlem

|
Underbart ju-jutsupass igår. Mycket teknik och randori, precis som jag vill ha det! Kände mig både stark och snabb, teknikerna fungerade suveränt för en gångs skull! Jag hade kunnat köra styrketräning efter passet, det fanns det energi kvar till. Men jag ska inte fresta lyckan när kroppen varit så snäll och uppfört sig så bra
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 11:31
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 13-12-2006, 08:41) Idag är det träningsvila. Flera möten, lunch med datorleverantör och lussefirande på em här på jobbet. Inte mycket vanligt jobba alltså....
/Stina Bra att du tar dig tid att vila, så musklerna hinner med att växa lite också  Vad tränar du nästa gång?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 11:31
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 13-12-2006, 11:30) Underbart ju-jutsupass igår. Mycket teknik och randori, precis som jag vill ha det! Kände mig både stark och snabb, teknikerna fungerade suveränt för en gångs skull! Jag hade kunnat köra styrketräning efter passet, det fanns det energi kvar till. Men jag ska inte fresta lyckan när kroppen varit så snäll och uppfört sig så bra  suveränt för dig! vad är randori?
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 11:32
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 12-12-2006, 20:55) Läste förresten i nån gratis tidning om ett träningstips som gick ut på att man körde med hantlar och hade olika tyngder samtidigt. Alltså den ena hanteln är tyngre än den andra och så fattade jag att man skulle köra båda armar samtidigt ett gäng reps. och sen byta. Nån som hört eller läst om det?? Det är inget jag känner igen, tyvärr. Men om du lyfter olika mycket vikter vid träningstillfällena kommer förmodligen kroppen inte vänja sig lika fort vid träningen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 11:34
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 11:31) CITAT (LadyG @ 13-12-2006, 11:30) Underbart ju-jutsupass igår. Mycket teknik och randori, precis som jag vill ha det! Kände mig både stark och snabb, teknikerna fungerade suveränt för en gångs skull!
Jag hade kunnat köra styrketräning efter passet, det fanns det energi kvar till. Men jag ska inte fresta lyckan när kroppen varit så snäll och uppfört sig så bra :) suveränt för dig! vad är randori? Randori en slagt fri fight där man angriper med olika angrepp, som t ex strypgrepp, grepp i handlederna, livtag eller slag och spark. En angriper och en försvarar sig hela tiden, sedan byter man roller på tränarens kommando.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 12:35
|

Medlem
Antal inlägg: 1 123
Medlem nr: 250

|
Min arbetsplats flyttade för 2 månader sedan till en fastighet som i huvudsak inrymmer ett stort dataföretag. Förra veckan fick jag reda på att det finns ett gym på bv för alla i huset. Gick ner och kollade och hittade ett kanonställe - fräscht och snyggt, alla maskiner som behövs (dessutom av nyare modell) dusch och bastu. Idag tog jag med mig träningskläder, gick ner på lunchen och rodde 2 km samt körde lite rygg och axlar. Totalt 25 minuter. Därefter lite mat. Allt hann jag på min vanliga lunchtid. Tänk vilken förmån att få träna alldeles gratis 30 sekunders gångväg från mitt arbetsrum!!!
--------------------
Lena
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 12:38
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Lena i Torslanda @ 13-12-2006, 12:35) Min arbetsplats flyttade för 2 månader sedan till en fastighet som i huvudsak inrymmer ett stort dataföretag. Förra veckan fick jag reda på att det finns ett gym på bv för alla i huset. Gick ner och kollade och hittade ett kanonställe - fräscht och snyggt, alla maskiner som behövs (dessutom av nyare modell) dusch och bastu. Idag tog jag med mig träningskläder, gick ner på lunchen och rodde 2 km samt körde lite rygg och axlar. Totalt 25 minuter. Därefter lite mat. Allt hann jag på min vanliga lunchtid. Tänk vilken förmån att få träna alldeles gratis 30 sekunders gångväg från mitt arbetsrum!!!  Kan ju inte bli bättre!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 12:47
|

Medlem

|
CITAT (Lena i Torslanda @ 13-12-2006, 12:35) Min arbetsplats flyttade för 2 månader sedan till en fastighet som i huvudsak inrymmer ett stort dataföretag. Förra veckan fick jag reda på att det finns ett gym på bv för alla i huset. Gick ner och kollade och hittade ett kanonställe - fräscht och snyggt, alla maskiner som behövs (dessutom av nyare modell) dusch och bastu. Idag tog jag med mig träningskläder, gick ner på lunchen och rodde 2 km samt körde lite rygg och axlar. Totalt 25 minuter. Därefter lite mat. Allt hann jag på min vanliga lunchtid. Tänk vilken förmån att få träna alldeles gratis 30 sekunders gångväg från mitt arbetsrum!!!  Suveränt! Den som ändå hade det så bra
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|