| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
14-12-2006, 20:10
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
CITAT (LadyG @ 14-12-2006, 21:06) CITAT (anna_rispan @ 14-12-2006, 20:01) Jag förstår att du mår prima nu. O träningen hade gått bra också. Starkt jobbat! Tack  Det är av det här skälet jag tränar så mycket, bland annat. Jag torr fast och bestämt att kroppen är gjord för att röra sig och att den blir lyckligare av det. Jag sover bättre och vaknar lättare om jag får träna regelbundet. Jag har hälsosammare aptit också, jämnare s a s och jämnare blodsocker. Dessutom blir jag lite kinkig om jag missar mina pass  Det där med lyckan stämmer verkligen! Jag är faktiskt i princip alltid glad och lycklig (om det inte händer något speciellt naturligtvis). Skrattar och är glad på jobbet, är aldrig sur för att det är måndag (då börjar ju träningsveckan för mej  ). Är fullständigt övertygad om att det är träningen, att jag rör så mycket på mej och får mina "endorfinkickar" som ger mej glädjen även i vardagen!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:14
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
Åh, det låter verkligen härligt när ni skriver att ni känner er glada o harmoniska av träningen. Tänk om alla kunde förstå hur viktigt det är för kroppen. Jag har förstått men inte blivit lika biten som Stina o LadyG. Däremot kan jag nog känna att sömnen blir ännu bättre efter motion. Jag är nog för det mesta rätt glad ändå.... Fast jag har ju perioder då så klart.... Tänk om min bekanting som sover lite dåligt i bland kunde förstå det då och ta sig en promenad eller nåt..... P.s körde lite styrketräning hemma i dag. orkade köra 2x10 armhävningar på knä i dag!! jippi!!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:15
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 14-12-2006, 21:08) CITAT (stina @ 14-12-2006, 20:06) Gör det - du skulle säkert gilla det! Det kan man ju verkligen köra vetenskapligt med mycket uträkningar, scheman och planering (som du gillar  ) Visst finns det väl gym på Salveo också? Oja, fast jag vet inte om de har klippkort. Har iofs inte frågat, men man kan nog betala per gång har jag för mig. Högst upp i det blåvita huset, motsvarar väl 4 våningar ungefär. Där har de löpband och cyklar och en hord maskiner jag inte begriper mig på  Jag tror att jag kommer att hamna där i januari, som kompensation för all julmaten  Å vad kul!!! Då kan vi examinera och diskutera styrketräningsmaskiner också!  Det är samma maskinmärke som jag kör på, så om du vill kan vi gå dit en gång tillsammans i januari och utforska maskinparken. Jag kan ju i alla fall dom maskiner jag kör på, dom har jag ju fått genomgång av en tränare på. Tycker du inte att det räcker har dom väl tränare man kan boka (fast det brukar vara ganska dyrt om man inte tecknar årskort...) Såg att man om man går dit en gång betalar en summa och då får man träna vad man vill och klättra hur mycket man vill under en dag (om jag fattat det rätt...)
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:17
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 14-12-2006, 21:14) P.s körde lite styrketräning hemma i dag. orkade köra 2x10 armhävningar på knä i dag!! jippi!! Bravo!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:18
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (stina @ 14-12-2006, 20:10) Det där med lyckan stämmer verkligen! Jag är faktiskt i princip alltid glad och lycklig (om det inte händer något speciellt naturligtvis). Skrattar och är glad på jobbet, är aldrig sur för att det är måndag (då börjar ju träningsveckan för mej  ). Är fullständigt övertygad om att det är träningen, att jag rör så mycket på mej och får mina "endorfinkickar" som ger mej glädjen även i vardagen!  Låter som jag, också en väldigt glad person som ler mycket och gärna. Det bara måste bero på träningen, att vara nedstämd och träna går liksom inte ihop. Har för mig att man t om ordinerar motion vid nedstämdhet.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:19
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 14-12-2006, 21:18) CITAT (stina @ 14-12-2006, 20:10) Det där med lyckan stämmer verkligen! Jag är faktiskt i princip alltid glad och lycklig (om det inte händer något speciellt naturligtvis). Skrattar och är glad på jobbet, är aldrig sur för att det är måndag (då börjar ju träningsveckan för mej :rolleyes: ). Är fullständigt övertygad om att det är träningen, att jag rör så mycket på mej och får mina "endorfinkickar" som ger mej glädjen även i vardagen! :rolleyes: Låter som jag, också en väldigt glad person som ler mycket och gärna. Det bara måste bero på träningen, att vara nedstämd och träna går liksom inte ihop. Har för mig att man t om ordinerar motion vid nedstämdhet. Förutom när jag missar träningen - då är jag också väldans kinkig...
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:20
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 14-12-2006, 20:14) P.s körde lite styrketräning hemma i dag. orkade köra 2x10 armhävningar på knä i dag!! jippi!! Starkt! Armhävningar är så bra för överkroppen, en jättenyttig övning!
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:24
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 14-12-2006, 20:15) Å vad kul!!! Då kan vi examinera och diskutera styrketräningsmaskiner också!  Det är samma maskinmärke som jag kör på, så om du vill kan vi gå dit en gång tillsammans i januari och utforska maskinparken. Jag kan ju i alla fall dom maskiner jag kör på, dom har jag ju fått genomgång av en tränare på. Tycker du inte att det räcker har dom väl tränare man kan boka (fast det brukar vara ganska dyrt om man inte tecknar årskort...) Såg att man om man går dit en gång betalar en summa och då får man träna vad man vill och klättra hur mycket man vill under en dag (om jag fattat det rätt...) Låter ju jätteskoj, du har rutin och jag är en glad entusiast - vi kan välta hela bygget  Man kan prenumerera på rubb som stubb (gruppträning, gym & klättring) om man kopplar avgiften till autogiro, hur smidigt som helst. Ingen dyr engångskostnad iaf, även om det säkert blir lika dyrt per år som på andra gym. Sen ligger det ju fasligt bra tycker jag, inte alls långt från ju-jutsun så jag är ju ofta i de trakterna hur som helst. Sumpan är ju inte större än att man kan promenera dit man vill
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:29
|

Medlem

|
Ja men då gör vi så! Jättekul!  Då får dom jädrar i min låda passa sej på gymmet!  Du kan mycket mer om träning än mej, men jag har i alla fall fått instruktioner om det är något särkilt man måste tänka på i dom olika maskinerna. Det låter väl toppen för dej att ha allt det där under samma tak. Om jag fattar det rätt måste man ju vara två för att klättra och då kan du ju sticka till gymmet istället om maken din inte kan klättra!  Hade jag inte valt att träna på luncherna hade jag nog valt det stället för min träning.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2006, 20:44
|

Medlem

|
Så har man något kul att se fram emot i januari också  Gissa om det blir tungt att klättra med magen full av julmat  Salveo är helt klart gymmet jag helst skulle välja, nya lokaler, fräscht och bra personal. Kanske inte det billigaste men inte värre än några andra heller. Sen har de öppet tillräckligt länge för att man ska hinna med lite också, jag klättrar gärna eftermiddagar och kvällar och de har öppet till 23 så då hinner man ju med en del
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 08:46
|

Medlem

|
Även om vardagen är kul i sig så är det viktigt att ha små "extrakulstationer" inplanerade som grädde på moset! Kan tänka mej att det är tungt i vanliga fall och hur ska det då inte bli efter allt frossande! Idag är det som sagt styrketräning.  Ska genast packa ner handskarna för jag hatar att köra utan sådana - gör så himla ont i händerna tycker jag om man ska köra tungt... Jobbigt nog ändå utan att man behöver bli skinnflådd också  Bra investeringstips LadyG om det är så att du fastnar för styrketräning (om du inte har sådana redan) - och till alla andra styrketränare naturligtvis - . Inte dyra alls! Jag har ett par Nike dri-fit som är tunnt tyg på ovansidan och med mocksförstärkningar i handflatorna. Någon mer än jag som håller med om att handskar är ett måste vid styrketräning eller är jag en ensam mes???
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 09:15
|
Medlem
Antal inlägg: 899
Medlem nr: 8 850

|
Instämmer, och har ett par likadana
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 09:31
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
det som kallas hårdhandskarna?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 10:06
|

Medlem
Antal inlägg: 1 123
Medlem nr: 250

|
Har aldrig kunna styrketräna utan handskar. Ändå har jag inga frökenhänder precis  det har man inte som energisk trädgårdsentusiast. Men det är väl för att vi tillhör dem som inte är blyga med att lägga på vikter
--------------------
Lena
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 10:08
|

Medlem

|
kan tro det, som ni tränar=)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 10:14
|

Medlem

|
CITAT (Lena i Torslanda @ 15-12-2006, 11:06) Har aldrig kunna styrketräna utan handskar. Ändå har jag inga frökenhänder precis  det har man inte som energisk trädgårdsentusiast. Men det är väl för att vi tillhör dem som inte är blyga med att lägga på vikter  Stämmer för mej också! Alla timmar med spaden i näven härdar händerna, men inte för dom tunga vikterna på gymmet! Dessutom har flera av maskinerna räfflade stålstänger, förmodligen för att man inte ska halka, och det gör oooooont!  Värst tycker jag är att träna chins utan handskar, när man ska lyfta upp sig själv. Aj, aj.....  Skinnet i mina handflator kommer lixom i kläm. Visst - inget mesande med fjuttvikter här inte, eller hur!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 10:25
|

Medlem

|
hur många gånger kan du dra upp dej? *nyfiken*
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 10:27
|

Medlem

|
Jag drar inte upp mej utan motvikt. Vet inte om jag grejar det - har faktiskt aldrig provat. Jag kör med 15 kg's motvikt och då kör jag 3x6-8 ggr. Så några gånger borde jag väl klara utan motvikt - ska testa någon gång och återkomma. Dips kör jag utan motvikt och då ca 3x10 ggr. Men man kan inte jämföra två personer med varandra - jag är ju förhållandevis lätt! Tjingeling!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-2006, 10:40
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 15-12-2006, 10:27) Jag drar inte upp mej utan motvikt. Vet inte om jag grejar det - har faktiskt aldrig provat. Jag kör med 15 kg's motvikt och då kör jag 3x6-8 ggr. Så några gånger borde jag väl klara utan motvikt - ska testa någon gång och återkomma. Dips kör jag utan motvikt och då ca 3x10 ggr. Men man kan inte jämföra två personer med varandra - jag är ju förhållandevis lätt! Tjingeling!  näe vet, men jag är också bra lätt
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|