Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 41 42 43 44 45 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 15-12-2006, 10:43
          Länk hit: #841

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Ett litet tillägg om styrketräning. Hur mycket jag orkar varierar väldigt mycket från gång till gång. För mej varierar det mer på styrketräningen än konditionsträningen av någon anledning. Kanske för att man mer kör max vad man orkar på styrketräningen, fast korta insatser. Skulle man köra så på konditionsträningen skulle det säkert variera lika mycket - om man skulle träna korta stunder på maxpuls alltså...

Så ibland går det bra - ibland går det åt pipsvängen. Pipsvängsdagar får man ägna åt teknik istället och göra det bästa av situationen.... rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 10:43
          Länk hit: #842

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Handskar lär nog vara bra om jag ska hantera vikter över 30 kilo, stången hemma väger 27,5 som mest och den hanterar jag utan handskar. Men Då har jag söta märken i händerna efteråt. smile.gif

Chins lär nog dröja innan jag klarar med mina modiga 72 kilo, fast vem vet vad som händer i framtiden? smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 15-12-2006, 10:45
          Länk hit: #843

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 15-12-2006, 11:40)
          CITAT (stina @ 15-12-2006, 10:27)
          Jag drar inte upp mej utan motvikt. Vet inte om jag grejar det - har faktiskt aldrig provat. Jag kör med 15 kg's motvikt och då kör jag 3x6-8 ggr. Så några gånger borde jag väl klara utan motvikt - ska testa någon gång och återkomma.

Dips kör jag utan motvikt och då ca 3x10 ggr.

Men man kan inte jämföra två personer med varandra - jag är ju förhållandevis lätt!

Tjingeling!  :rolleyes:

näe vet, men jag är också bra lätt smile.gif

Killar brukar ha lättare för det där - kanske för att vi oftast är annorlunda byggda. Ni har ju i regel en större muskelmassa över bröst/armar och är lite mindre nertill. Nu fattade ju inte gud vad han skapade för något när han gjorde mej blink.gif , så jag är inget typfall, men för dom allra flesta är det ju så.

Citera
          stina
          Inlägg 15-12-2006, 10:47
          Länk hit: #844

Medlem

CITAT (LadyG @ 15-12-2006, 11:43)
          Handskar lär nog vara bra om jag ska hantera vikter över 30 kilo, stången hemma väger 27,5 som mest och den hanterar jag utan handskar. Men Då har jag söta märken i händerna efteråt. smile.gif

Chins lär nog dröja innan jag klarar med mina modiga 72 kilo, fast vem vet vad som händer i framtiden? smile.gif

Men det är ju så bra på gymmet - ALLA kan köra chins. Och så plockar man bort ett par kilo i taget - och en dag så.... rolleyes.gif När jag började köra chins hade jag 35 kg motvikt och 30 kg på dips och det är väl knappt ett år sedan! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 10:48
          Länk hit: #845

Medlem

CITAT (stina @ 15-12-2006, 10:47)
          Men det är ju så bra på gymmet - ALLA kan köra chins. Och så plockar man bort ett par kilo i taget - och en dag så.... rolleyes.gif När jag började köra chins hade jag 35 kg motvikt och 30 kg på dips och det är väl knappt ett år sedan! rolleyes.gif

Chins är en mycket bra ryggövning så jag är villig att testa, det är få övningar som täcker hela ryggen som den gör. smile.gif

Får se hur mycket motvikt det kommer att behövas, bara jag inte välter något sleep.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 15-12-2006, 10:49
          Länk hit: #846

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (LadyG @ 15-12-2006, 11:43)

du gör verkligen framsteg du=)
          snart kör du chins utan motvikter=)

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 15-12-2006, 10:52
          Länk hit: #847

Medlem

CITAT (LadyG @ 15-12-2006, 11:48)
          Men det är ju så bra på gymmet - ALLA kan köra chins. Och så plockar man bort ett par kilo i taget - och en dag så....  :rolleyes: När jag började köra chins hade jag 35 kg motvikt och 30 kg på dips och det är väl knappt ett år sedan!  :rolleyes:

Chins är en mycket bra ryggövning så jag är villig att testa, det är få övningar som täcker hela ryggen som den gör. smile.gif

Får se hur mycket motvikt det kommer att behövas, bara jag inte välter något sleep.gif

Det kan du inte, för allt sitter ordentligt fast! tongue.gif Det är ju lite teknik också inblandat - man vänjer sig. Jag tyckte det var groteskt hemskt första gångerna, trots motvikten! Det är fortfarande jobbigt värre - en av dom övningarna där resultatet mest hänger på dagsformen för mej. Ja, det är nog det allra jobbigaste i gymmet tycker jag.

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 10:55
          Länk hit: #848

Medlem

Jag misstänker att dips är den hemskaste övningen för min del, för jag har inte gjort några övningar alls som ens antyder att de skulle kunna träna samma muskler i den omfattningen som dips gör.

Jag är så sugen att jag nästan studsar på stolen, underligt nog känns inte det myckna cyklandet alls i benen idag som jag trodde det skulle.

--------------------

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 15-12-2006, 11:10
          Länk hit: #849

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

CITAT (stina @ 15-12-2006, 08:46)
          Idag är det som sagt styrketräning. rolleyes.gif Ska genast packa ner handskarna för jag hatar att köra utan sådana - gör så himla ont i händerna tycker jag om man ska köra tungt... Jobbigt nog ändå utan att man behöver bli skinnflådd också sad.gif Bra investeringstips LadyG om det är så att du fastnar för styrketräning (om du inte har sådana redan) - och till alla andra styrketränare naturligtvis - . Inte dyra alls! Jag har ett par Nike dri-fit som är tunnt tyg på ovansidan och med mocksförstärkningar i handflatorna.

Någon mer än jag som håller med om att handskar är ett måste vid styrketräning eller är jag en ensam mes??? sleep.gif

Nope, håller fullständigt med - hellre handskar än valkar och ont (ringarna skaver - nej, jag giter inte ta av dem). Vi har nog likadana handskar, Stina,visst är de sköna! Jag tror att de kostade 179:-

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 13:01
          Länk hit: #850

Medlem

Kastade mig över styrketräningsgrejorna här hemma, kunde inte låta bli biggrin.gif

Inte skratta bara, jag äger inte fler vikter än såhär så det får bli som det blir smile.gif

10 assisted chins (Eftersom jag får manuell hjälp vet jag inte riktigt vad jag lyfter i Kg här)

10*4 armhävningar från fötterna
          10*4 crunches
          10*3 benböj (Lätt!)
          10*3 benböj med 25Kg stång över axlarna (forfarande lätt!)

50s*2 plankan (smärtsamt sista gången, ryggen var fasligt trött!)

10*2 stångrodd (27,5 Kg) För lätt.
          5*2 Militärpress (27,5 Kg) Lagom tungt!
          3*1 Bicepscurls med stång (27,5Kg) Tuuungt!!!
          5*2 Bicepscurls med stång (25Kg) Bättre.

Eftersom jag vill kunna klättra imorgon håller jag mig kort och gör inte mer än så just nu. Kanske cyklar en sväng ikväll om benen är med på det. smile.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-12-2006, 13:05
          Länk hit: #851

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Vad bra då kan jag önska mig handskar till fördelsedagspresent. Så lite som jag lyfter nu så hinner jag nog inte få ont i händerna inna den dagen. smile.gif

Om en håller emot benen hur ska den som håller emot göra?? Alltså när man gör såna där chins?

Jogggade intervall på löpbandet idag. 2-minuters intervaller blev det. Det kändes rätt okej, tyckte inte att pulsen hann sjunka så mycket....så dålig kondis har jag rolleyes.gif Men kan nog klämma in några fler minuter innan jag ger upp nästa gång. När jag har mer tid.

O som Stina nämnde tidgare att det märks skillnad mellan gångerna. I dag kändes det lite trögare med "sittande chins".

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 13:26
          Länk hit: #852

Medlem

Assisterade chins (sådana jag gör).

Stina hade en maskin som kunde det där också, som såg smidigt ut (och man får veta vad man lyfter) smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 15-12-2006, 13:28
          Länk hit: #853

Medlem

CITAT (Maria i Helsingborg @ 15-12-2006, 12:10)
          CITAT (stina @ 15-12-2006, 08:46)
          Idag är det som sagt styrketräning.  :rolleyes:  Ska genast packa ner handskarna för jag hatar att köra utan sådana - gör så himla ont i händerna tycker jag om man ska köra tungt...  Jobbigt nog ändå utan att man behöver bli skinnflådd också sad.gif  Bra investeringstips LadyG om det är så att du fastnar för styrketräning (om du inte har sådana redan) - och till alla andra styrketränare naturligtvis - . Inte dyra alls! Jag har ett par Nike dri-fit som är tunnt tyg på ovansidan och med mocksförstärkningar i handflatorna.

Någon mer än jag som håller med om att handskar är ett måste vid styrketräning eller är jag en ensam mes???  -_-

Nope, håller fullständigt med - hellre handskar än valkar och ont (ringarna skaver - nej, jag giter inte ta av dem). Vi har nog likadana handskar, Stina,visst är de sköna! Jag tror att de kostade 179:-

Så här ser mina ut:

Citera
          stina
          Inlägg 15-12-2006, 13:30
          Länk hit: #854

Medlem

CITAT (LadyG @ 15-12-2006, 14:01)
          Kastade mig över styrketräningsgrejorna här hemma, kunde inte låta bli biggrin.gif

Inte skratta bara, jag äger inte fler vikter än såhär så det får bli som det blir smile.gif

10 assisted chins (Eftersom jag får manuell hjälp vet jag inte riktigt vad jag lyfter i Kg här)

10*4 armhävningar från fötterna
          10*4 crunches
          10*3 benböj (Lätt!)
          10*3 benböj med 25Kg stång över axlarna (forfarande lätt!)

50s*2 plankan (smärtsamt sista gången, ryggen var fasligt trött!)

10*2 stångrodd (27,5 Kg) För lätt.
          5*2 Militärpress (27,5 Kg) Lagom tungt!
          3*1 Bicepscurls med stång (27,5Kg) Tuuungt!!!
          5*2 Bicepscurls med stång (25Kg) Bättre.

Eftersom jag vill kunna klättra imorgon håller jag mig kort och gör inte mer än så just nu. Kanske cyklar en sväng ikväll om benen är med på det. smile.gif

Bra jobbat!!! rolleyes.gif

Skratta, Åt vaddå....????

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-12-2006, 13:30
          Länk hit: #855

Medlem

mm, men jag tänkte ju köra på i min sittande chins o sen ta med mig sambon till eljusspåret för där finns det en ställning man kan göra chins i. måste bara komma på vad jag ska ha som första delmål på chins-stegen... unsure.gif
          men alltså räcker det med att han har mina fötter i händerna o sen följer med lite ner, men ändå lyfter lite?? ska bli kul o prova.
          en sån där finurlig maskin som Stina använder finns inte på Frisksis lilla gym smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 13:38
          Länk hit: #856

Medlem

CITAT (stina @ 15-12-2006, 13:30)
          Bra jobbat!!! rolleyes.gif

Tack wub.gif

Eftersom ni styrketränar regelbundet och är vana kanske vikterna jag använder bara ser fjuttiga ut (vet inte hur starka folk är egentligen, har fått för mig att alla är mycket starkare än jag).

Fast snart klarar jag kanske 1 minut på plankan, och det har jag aldrig gjiort förut. 50s verkar vara en magisk gräns när allt får mjölksyra samtidigt och det bara skriker i hela kroppen. Måste komma över det där på något vis, det måste gå att komma upp i 1 minut jämt.

Hur gör du Stina!?!?

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 13:39
          Länk hit: #857

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 15-12-2006, 13:30)
          mm, men jag tänkte ju köra på i min sittande chins o sen ta med mig sambon till eljusspåret för där finns det en ställning man kan göra chins i. måste bara komma på vad jag ska ha som första delmål på chins-stegen... unsure.gif
          men alltså räcker det med att han har mina fötter i händerna o sen följer med lite ner, men ändå lyfter lite?? ska bli kul o prova.
          en sån där finurlig maskin som Stina använder finns inte på Frisksis lilla gym smile.gif

Japp, han lyfter bara precis så mycket att du orkar lyfta dig själv. Sätt delmål 5 stycken och kanske 10 om några månader? Om det känns för lätt/svårt kan du ju alltid justera i efterhand.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 15-12-2006, 13:40
          Länk hit: #858

Medlem

Nu har jag varit och tränat. Tuffade på riktigt duktigt i gymmet. För första gången på evigheter noterade jag vilka vikter jag körde med. Så här blev det:

1. Roddmaskin - 35 kg
          2. Ryggdrag, framför - 30 kg
          3. Framsida ben - 35 kg
          4. Chins - 20 kg motvikt
          5. Dips - 0 kg motvikt
          6. 100 sit-ups
          7. Sittande rodd - 50 kg
          8. Bänkpress i Smithmaskinen - 35 kg
          9. Utfall i Smithmaskinen - 35 kg
          10. 25 benlyft - 25 rumplyft - 25 benlyft - 25 rumplyft
          11. Insida ben - 15 kg
          12. Utsida ben - 15 kg

Å sen hände det något som gjorde att min föresats att bara köra styrketräning idag sprack.... När jag satt och pustade ut efter att ha kört utsida ben knackade det på min rygg. Där står en av tjejerna jag brukar prata med. Famnen full av boxhandskar och mitsar: Snälla, snälla, kan vi inte slåss lite???? Ögonen glittrade på henne så den inviten kunde man inte motstå. En halvtimmes tokboxning blev det - attans kuligt! rolleyes.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-12-2006, 13:41
          Länk hit: #859

Medlem

Du är iallafall starkare än mig LadyG.... biggrin.gif

Sen är det väl så att alla är på olika ställen. Så det skulle ju inte ge så mycket om jag rabblade mina vikter. Särskilt som jag är nybörjare. Tänker att det räcker om jag nämner ökningarna.

Däremot tycker jag det är roligt att läsa om er som har hållit på ett tag vad ni orkar med. Det ger mig en sporre. Har de klara't så kan jag också! smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 15-12-2006, 13:41
          Länk hit: #860

Medlem

CITAT (LadyG @ 15-12-2006, 14:38)
          CITAT (stina @ 15-12-2006, 13:30)
          Bra jobbat!!!  :rolleyes:

Tack wub.gif

Eftersom ni styrketränar regelbundet och är vana kanske vikterna jag använder bara ser fjuttiga ut (vet inte hur starka folk är egentligen, har fått för mig att alla är mycket starkare än jag).

Fast snart klarar jag kanske 1 minut på plankan, och det har jag aldrig gjiort förut. 50s verkar vara en magisk gräns när allt får mjölksyra samtidigt och det bara skriker i hela kroppen. Måste komma över det där på något vis, det måste gå att komma upp i 1 minut jämt.

Hur gör du Stina!?!?

Be maken hetsa dej - det var så jag gjorde i början när jag skulle slå mina tidsrekord - bad om hjälp!!

Citera

223 sidor V  « < 41 42 43 44 45 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2026, 03:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon