Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 44 45 46 47 48 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 16-12-2006, 19:52
          Länk hit: #901

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Reggade du som Stina .........eller Fia-Lotta Hurtbulle (ser jag att en nykomling heter)? Ett passande namn på dig i vilket fall som helst tongue.gif

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          stina
          Inlägg 16-12-2006, 19:58
          Länk hit: #902

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Japp, Fia-Lotta är jag. tongue.gif Håller på och lägger in nästa veckas träningspass... Himla kuligt - tack för tipset!!! rolleyes.gif

Vad är du reggad som?

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 16-12-2006, 20:01
          Länk hit: #903

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Haha skitbra namn! laugh.gif
          Visst verkar det som ett bra ställe?! Massor med tävlingslystet folk, massor av erfarenhet och kunskap under ett och samma "tak".

Jag skickar ett PM på plats.

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          stina
          Inlägg 16-12-2006, 20:06
          Länk hit: #904

Medlem

Jag får lägga in månadens tidigare träning från jobbet, för där har jag noterat det i min almanacka - kommer inte ihåg i huvudet. blink.gif Ska bli kul att jämföra sin egen träning med hur andra gör... rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-12-2006, 20:18
          Länk hit: #905

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Maria i Helsingborg @ 16-12-2006, 19:19)
          Det är bara löpningen igen - sprang 3 km, backtränade 2 km, intervallade 2 km och sprang sista 1,3 km hem och kapade "av en ren olyckshändelse" 12 sekunder från varje km i snitt. Gissa om jag blev paff och GLAD när jag registrerade mitt löp! smile.gif

Finns någon av er på funbeat.se förresten?

Mmmm jag kan nästan känna doften ända hit LadyG tongue.gif
          Jag ska inte baka förrän på tisdag och lördag nästa vecka - annars försvinner det! biggrin.gif

Grattis!! Det måste kännas riktigt riktigt bra! smile.gif

Har aldrig hört talas om funbeat, ska se vad det är.

Ska baka en omgång till närmare jul, för det här lär ju aldrig räcka!! biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 16-12-2006, 20:19
          Länk hit: #906

Medlem

Säg till om du reggar dej där LadyG! rolleyes.gif

Citera
          suddis
          Inlägg 16-12-2006, 20:21
          Länk hit: #907

Medlem
          Antal inlägg: 370
          Medlem nr: 6 293

Ny-yogad och glad! Så ni vet. smile.gif

/suddis.

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-12-2006, 20:26
          Länk hit: #908

Medlem

CITAT (stina @ 16-12-2006, 20:19)
          Säg till om du reggar dej där LadyG! rolleyes.gif

Reggade mig med mitt tidigare nick Lady Godiva smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-12-2006, 22:37
          Länk hit: #909

Medlem

Nu är jag intervall-cyklad också, det var skoj. 1 minut full fart och 1 minut lugnare tempo i 10 intervaller. Kul smile.gif

Det ska tydligen vara riktigt bra för fettförbränningen läste jag, den ökar visst betydligt mer av intervallträning än vanlig konditionsträning. Musklerna blir upp till 35% bättre på att använda fett som bränsle än vid vanlig konditionsträning, så gissa vad jag kommer att göra oftare.

Ska testa om det håller att köra två HIIT (High Intensity Interval Training) pass samma vecka, det märker man på hur trött och sliten man blir.

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-12-2006, 23:04
          Länk hit: #910

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Jag cyklade en timme i morse och det blev gott och väl 2,2 mil av det!
          Kör i intervaller kan man nog kalla det som jag cyklar! Jag kör på för allt vad tygen håller men måste lugna ner mej emellanåt för jag får mjölksyra i benen, när jag har gått ner i varv en stund så öser jag på igen! biggrin.gif
          PS! Det är inte nyttigt att baka kakor, dom tar bara slut! DS

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-12-2006, 23:07
          Länk hit: #911

Medlem

Bra jobbat, en timme är lång tid på cykeln smile.gif

Du har så rätt om kakorna, det har redan börjat gå åt. Som tur är lider inte maken av viktproblem så det gör inget att han är som en dammsugare i kakburkarna biggrin.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-12-2006, 23:14
          Länk hit: #912

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (LadyG @ 16-12-2006, 23:07)

Du har så rätt om kakorna, det har redan börjat gå åt. Som tur är lider inte maken av viktproblem så det gör inget att han är som en dammsugare i kakburkarna biggrin.gif

Vägen till mannens hjärta går genom magen! ohmy.gif tongue.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-12-2006, 23:33
          Länk hit: #913

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 16-12-2006, 23:14)
          CITAT (LadyG @ 16-12-2006, 23:07)

Vägen till mannens hjärta går genom magen! ohmy.gif tongue.gif

laugh.gif Du har så rätt, så rätt!!! laugh.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-12-2006, 08:33
          Länk hit: #914

Medlem

God morgon! rolleyes.gif Himlans vad duktiga ni är på era cyklar! rolleyes.gif

Suddis: Visst blir man glad av yoga - så sant så! rolleyes.gif

Jag ska försöka köra två 1-timmeslöppass den här veckan (ladda inför julfrosseriet tongue.gif ) 30 min uppladdning (ökar farten långsamt under hela tiden), 5 min pust å drick och sen 30 min intervallträning.

LadyG - du får gärna berätta vad du vet om HIIT. Vad kännetecknar det? Var går gränsen?

Min intervallträning på löpbandet är nog i särklass det som gett mej bäst konditionsökning (känns det som). Sen jag började köra det känns step-up-passet som ett "ganska jobbigt pass". Tidigare var det en nära-döden-upplevelse. För det ÄR verkligen fokuserat på att vi ska bli totalt slut. Men nu blir jag inte det längre. rolleyes.gif Men jag gör vad jag kan, hoppar upp på brädan när vi ska gå upp, sparkar så högt jag kan när vi sparkar och försöker komma så högt jag kan när vi hoppar över brädan. Min "marschfart" på löpbandet har också ökat från kanske 9 km/tim till 11 km/tim. Och jag har ju inte hållt på länge alls med det - så det ger snabba resultat.

Idag ska jag gulla med min man:
          1. Åka iväg till apoteket i Solna och köpa hans hudsalva (han har torr hud och problem med klåda - bara en speciell salva från Apoteket hjälper och den är slut)
          2. Baka hans favoritkakor - gaffelkakor - trots att jag inte tänkt baka alls i år
          3. Laga hans favoritmat - lutfisk

Jag har förresten träningsvärk i ljumskarna och i ryggen! Ljumskarna beror nog på att jag körde något tyngre på insida ben i fredags än vad jag brukar. Eftersom jag inte skriver upp hur mycket jag lägger på så körde jag samma som för utsida ben, 15 kg. Men jag brukar nog köra 12 kg på insidan (är svagare där). Ryggen beror nog på boxningen, för det är på sidorna av ryggen.

Kul att du är reggad på funbeat LadyG! Jag kommer nog till en början använda det som träningsdagbok. Hinner nog inte "surra" så mycket mer på internet än vad jag gör idag här på Odla. Men vi får se....

Oj vad långrandig jag blev så här på morgonkvisten... ohmy.gif

Citera
          suddis
          Inlägg 17-12-2006, 09:38
          Länk hit: #915

Medlem
          Antal inlägg: 370
          Medlem nr: 6 293

CITAT (stina @ 17-12-2006, 08:33)
          God morgon!  :rolleyes:  Himlans vad duktiga ni är på era cyklar!  :rolleyes:

Suddis: Visst blir man glad av yoga - så sant så!  :rolleyes:

Jag ska försöka köra två 1-timmeslöppass den här veckan (ladda inför julfrosseriet  :P ) 30 min uppladdning (ökar farten långsamt under hela tiden), 5 min pust å drick och sen 30 min intervallträning.

LadyG - du får gärna berätta vad du vet om HIIT. Vad kännetecknar det? Var går gränsen?

Min intervallträning på löpbandet är nog i särklass det som gett mej bäst konditionsökning (känns det som). Sen jag började köra det känns step-up-passet som ett "ganska jobbigt pass". Tidigare var det en nära-döden-upplevelse. För det ÄR verkligen fokuserat på att vi ska bli totalt slut. Men nu blir jag inte det längre.  :rolleyes: Men jag gör vad jag kan, hoppar upp på brädan när vi ska gå upp, sparkar så högt jag kan när vi sparkar och försöker komma så högt jag kan när vi hoppar över brädan. Min "marschfart" på löpbandet har också ökat från kanske 9 km/tim till 11 km/tim. Och jag har ju inte hållt på länge alls med det - så det ger snabba resultat.

Idag ska jag gulla med min man:
          1. Åka iväg till apoteket i Solna och köpa hans hudsalva (han har torr hud och problem med klåda - bara en speciell salva från Apoteket hjälper och den är slut)
          2. Baka hans favoritkakor - gaffelkakor - trots att jag inte tänkt baka alls i år
          3. Laga hans favoritmat - lutfisk

Godmorgon!

Visst blir man glad av Yoga! Men jag tycker man blir glad av all träning, efteråt iaf, men just nu är det yogan som passar in bäst för mig, med tid, plats och motivation.
          Ni andra är ju så himla duktiga med cykling, löpning, rodd och jag vet inte allt! Jag har iaf önskat mig ett gummiband i julklapp. smile.gif

Det låter som om din man kommer bli riktigt bortskämd idag!! Mysigt. smile.gif

Det känns som om jag ev. håller på att bli förkyd igen, ont i halsen och det kliar i ögonen. sad.gif Typiskt isf, jag var ju sjuk i 2 omgångar utan att bli riktigt frisk mellan, sen fick jag en kruka på ena tån så den blev alldeles svart och nu när jag känner mig ok i den (eller jag har ont ännu men jag kan iaf röra den) så blir jag förkyld igen?`Småbarnsföräldralivet i ett nötskal antar jag? smile.gif Ida har precis varit sjuk så det är väl det som kommer, OM det kommer jag kan lika gärna bara vara trött! biggrin.gif

Idag blir det nog ingen träning för mig. Ska handla lite och förbereda julen lite. Kanske koka knäck och baka nån kaka? Känns väldigt långt från träning.. smile.gif

/suddis.

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-12-2006, 09:38
          Länk hit: #916

Medlem

HIIT är så vitt jag vet ganska fritt, så länge de intensiva intervallerna verkligen är intensiva. Man ska upp i runt 90% av maxpulsen för att det ska ta ordentligt. Det är det svåraste tycker jag för pulsen sjunker verkligen snabbt om man inte ligger i. Fast visst är HIIT det snabbaste sättet att skaffa sig bra kondition, det finns det mängder av studier som visar.

Enda nackdelen är att det är oerhört jobbigt smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-12-2006, 12:51
          Länk hit: #917

Medlem

60 minuters ju-jutsu avklarat, nu ska det bli gott med julbord! smile.gif

Idag blev det mycket armhävningar, 20*2, för att vara en söndagsträning.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-12-2006, 15:37
          Länk hit: #918

Medlem

Bravo LadyG! - nu är du verkligen förtjänt av julbord. Blir det det idag?

Åkte du tunnelbana idag och klev av vid Vreten kl 10.55 ca? I så fall har vi suttit 3 meter från varandra mellan Sumpan och Vreten!!!! Jag vet ju inte om det var du, men när jag satte mej (på andra sidan om dörren) så kände jag igen ett ansikte. Kunde för mitt liv inte placera det och jag stirrade och stirrade och grunnade och grunnade. Vid Vreten steg den här personen (du???) av. Mörka kläder, en mörk ryggsäck och långt, ljust, fint hår i en hästsvans. Var det du? Jag kom på vem människan var lik precis när den klev av. Jag hoppade upp och skulle ropa, men då gick dörrarna igen.... Jag skulle till Solna.

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-12-2006, 19:10
          Länk hit: #919

Medlem

CITAT (stina @ 17-12-2006, 15:37)
          Bravo LadyG! - nu är du verkligen förtjänt av julbord. Blir det det idag?

Åkte du tunnelbana idag och klev av vid Vreten kl 10.55 ca? I så fall har vi suttit 3 meter från varandra mellan Sumpan och Vreten!!!! Jag vet ju inte om det var du, men när jag satte mej (på andra sidan om dörren) så kände jag igen ett ansikte. Kunde för mitt liv inte placera det och jag stirrade och stirrade och grunnade och grunnade. Vid Vreten steg den här personen (du???) av. Mörka kläder, en mörk ryggsäck och långt, ljust, fint hår i en hästsvans. Var det du? Jag kom på vem människan var lik precis när den klev av. Jag hoppade upp och skulle ropa, men då gick dörrarna igen.... Jag skulle till Solna.

Jajamänsan, det var suveränt, en lång sittning med massor av mat! Uj vad jag är mätt nu! biggrin.gif Jag kommer inte att behöva äta på en vecka biggrin.gif

Det kan nog ha varit jag, jag var påväg till ju-jutsun ungefär vid den tidpunkten. Satt och planerade passet (det gör jag nästan jämt på tunnelbanan) så jag kan nog sett ganska sur ut smile.gif (I så fall var det definitivt jag). rolleyes.gif

Imorgon är en ny träningsdag! smile.gif wub.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-12-2006, 19:18
          Länk hit: #920

Medlem

Det där med att inte behöva äta tycker jag brukar vara tvärt om! Jag är väl aldrig så hungrig som dan efter jag har frossat. Konstigt, men så är det för mej...

Då var det du! Attans att jag inte kopplade tidigare! sad.gif Men nu känner jag definitivt igen dej om jag ser dej igen (innan vi ses på klättringen). rolleyes.gif Nej, du såg inte sur ut - snarare inåtvänd. Jag försökte stirra ut dej för att du skulle titta på mej så att jag skulle märka om det var någon jag kände, men du märkte tydligen inte ens att jag glodde! rolleyes.gif Djupt inne i planerandet alltså.

Jaaaaa - imorgon är det träning! rolleyes.gif Ska springa för kung och fosterland, för på kvällen är det min tur att frossa i julens mat! På tisdagen blir det min icke-träningsdag, för då ska jag till tandläkaren och göra ett ganska stort ingrepp kl 13.00 och jag måste äta innan för det lär det inte bli mycket av direkt efteråt.... ohmy.gif

Citera

223 sidor V  « < 44 45 46 47 48 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2026, 04:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon