| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
19-12-2006, 15:09
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Hej, Tänkte bara berätta att jag är hemma igen från tandkirurgen. Ligger och vilar med en påse frysta wokgrönsaker i ansiktet (för att inte svullna, hade ingen is...  ) Det var för j-igt rent ut sagt, opererade ut en tand med enorma rötter som vuxit fast i käkbenet. En tandläkare och en kirurg som turades om att borra loss rotbitar och bända. Imorgon är jag nog snygg. Blev beordrad ispåse i ansiktet för att lindra svullnaden, därav wokpåsen alltså... Hälsar Stina
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2006, 15:12
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
CITAT (stina @ 19-12-2006, 15:09) Hej, Tänkte bara berätta att jag är hemma igen från tandkirurgen. Ligger och vilar med en påse frysta wokgrönsaker i ansiktet (för att inte svullna, hade ingen is...  ) Det var för j-igt rent ut sagt, opererade ut en tand med enorma rötter som vuxit fast i käkbenet. En tandläkare och en kirurg som turades om att borra loss rotbitar och bända. Imorgon är jag nog snygg. Blev beordrad ispåse i ansiktet för att lindra svullnaden, därav wokpåsen alltså... Hälsar Stina ooo, låter jobbigt! hoppas att det läker fint o utan komplikationer.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2006, 15:23
|

Medlem
Antal inlägg: 370
Medlem nr: 6 293

|
Usch usch! Det låter nästan som min operation i höstas här. Rötterna var jättebråkiga! Men läkningen gick finfint och visst var jag lite svullen och blå men inte som när jag opererade bort visdomständerna. Rötter som hullingar. Mamma berättade att min farfar hade enorma rötter, de hade dragit bort en tand på honom i överkäken och förstört hela vägen till bihålorna. Jag har yogat idag! Förkylningen vek ner sig efter lite halsont bara. Wohooo! /suddis.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2006, 15:24
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
"Krya på dig" Stina eller hur man nu säger. Lät inte så käckt det de gjorde. Hoppas att kylan hjälper!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2006, 15:33
|

Medlem

|
CITAT (suddis @ 19-12-2006, 16:23) Usch usch! Det låter nästan som min operation i höstas här. Rötterna var jättebråkiga! Men läkningen gick finfint och visst var jag lite svullen och blå men inte som när jag opererade bort visdomständerna. Rötter som hullingar. Mamma berättade att min farfar hade enorma rötter, de hade dragit bort en tand på honom i överkäken och förstört hela vägen till bihålorna. Jag har yogat idag! Förkylningen vek ner sig efter lite halsont bara. Wohooo! /suddis. Ja, tydligen är det så att om en tand har "dumma" rötter har ofta fler det... Jag har också råkat ut för att dra ut visdomständerna i överkäken och rötterna gick upp i näsan så det blev hål upp i näsan som fick sys igen. Kul med yogan! Skönt att din förkylning var en "snäll" sort!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2006, 15:34
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 19-12-2006, 16:24) "Krya på dig" Stina eller hur man nu säger. Lät inte så käckt det de gjorde. Hoppas att kylan hjälper! Tack Rossi! Jag som planerat in styrketräning imorgon. Får väl sätta tränings-bh´n i ansiktet istället kanske.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2006, 22:50
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (stina @ 19-12-2006, 15:33) CITAT (suddis @ 19-12-2006, 16:23) Usch usch! Det låter nästan som min operation i höstas här. Rötterna var jättebråkiga! Men läkningen gick finfint och visst var jag lite svullen och blå men inte som när jag opererade bort visdomständerna. Rötter som hullingar. Mamma berättade att min farfar hade enorma rötter, de hade dragit bort en tand på honom i överkäken och förstört hela vägen till bihålorna. Jag har yogat idag! Förkylningen vek ner sig efter lite halsont bara. Wohooo! /suddis. Ja, tydligen är det så att om en tand har "dumma" rötter har ofta fler det... Jag har också råkat ut för att dra ut visdomständerna i överkäken och rötterna gick upp i näsan så det blev hål upp i näsan som fick sys igen. Kul med yogan! Skönt att din förkylning var en "snäll" sort!  Ujj din stackare! Hoppas du kryar på dig riktigt fort! Du kanske kan träna lite försiktigt, om det inte gör allt för ont imorgon? Internet har legat nere så det blir en rask rapport av dagens aktiviteter. I brist på internet cyklade jag 40 minuter på förmiddagen, kunde ändå inte göra något. Därefter blev det dubbelpass ju-jutsu på kvällen, men som instruktör blev det inte så mycket gjort idag, det var elevernas kväll eftersom de graderade  Det gick jättebra f ö
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 08:18
|

Medlem

|
Hurra, har inte ont alls i munnen!  Liiiite svullen (syns bara om man vet om det). Ska träna styrketräning idag, men har bestämt mej att inte köra med så tunga vikter - dumt att utmana ödet. Bättre att köra lätt och lite fler repetitioner och inte ta i för kung och fosterland så här direkt efter ingreppet. Kul att graderingarna gick bra LadyG!
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 10:46
|

Medlem

|
Bra att du tar det lite piano, man ska inte utmana ödet.
Min konditionsträning idag får bestå av långa promenader. Ska jaga julkappar på stan, och det lär ju ta sin lilla tid om jag känner mig själv rätt.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 11:28
|

Medlem
Antal inlägg: 1 072
Medlem nr: 3 347

|
Kul att se att ni tränar och står i! Ingen vinterkräksjuka för min del så här långt så jag springer vidare. Igår blev det en kortare 6 km tur i snön. Nu drar hårdträningen igång inför maran i Juni så nu blir det tufft. Försöker äta med "måtta" men det är ju lite svårt då det är julbord med jobbet etc. Tycker ändå att jag har lyckats hyfsat. Ha en bra jul nu allihopa!
--------------------
Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 12:20
|

Medlem

|
God jul till dig också Krellus, vi följer dig på din väg mot maran så håll oss uppdaterade tack
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 12:40
|

Medlem
Antal inlägg: 1 123
Medlem nr: 250

|
Ja nu gäller det att inte bli en soffpotatis under den långa ledigheten - ska vara ledig i 10 dagar. Jag har alltid svårt att komma iväg och träna när jag är ledig, det är mkt lättare att åka direkt från jobbet. Det får bli många och långa promenader så inte julmaten ger alltför stort avtryck på kroppen Idag har jag rott och kört lite i gymmet här på jobbet. Inte alls dumt. det känns som en bra använd lunchrast.
--------------------
Lena
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 13:21
|

Medlem

|
God jul Krellus!!!! Nu har jag varit på gymmet. Tanken var 90 min styrketräning, men jag träffade min favoritboxningskompis som skulle springa på löpbandet så jag tränade styrketräning medan hon sprang och så körde vi en halvtimme boxning efteråt. Nu skakar mina armar vill jag lova!  Men rackarns så kul det är! Vi har bestämt att träna ihop nästa fredag så att jag får förgylla den dagen då jag som den ända på jobbet måste in och arbeta. Vad gör man inte för att strö lite rosor på sin vardags många gånger knaggliga stig...
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 21:36
|

Medlem

|
Vet inte om det beror på att träningen på sistone gått ganska lugnt till eller vad, men jag fick iaf för mig att cykla en och en halv timme vilket är längre än jag någonsin suttit på cykeln i ett sträck. Knappt 32 kilometer kom jag på den tiden och hade inte cykelsadeln drivit ner mig hade jag kunnat sitta kvar och trampa än. Sista 30 blev lite tyngre, men inte värre än att jag kunde bita ihop och fortsätta. Det var långt ifrån det jobbigaste jag varit med om - intervaller är MYCKET jobbigare!
Jag tror det betyder att jag bör höja motståndet eller öka farten eftersom jag bara blir svettig och pulsen ligger stadig runt 130 (+-5bpm) men jag får inte mjölksyra och jag blir inte trött. Dags att omvärdera cyklingen lite, helt enkelt.
Fast det känns bra i kroppen i övrigt, bortsett från att cykelsadeln är obekväm och inte gjord för att sitta länge på.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 21:45
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (LadyG @ 20-12-2006, 21:36) Fast det känns bra i kroppen i övrigt, bortsett från att cykelsadeln är obekväm och inte gjord för att sitta länge på. Nä, ibland önskar man att det fanns motionscykel med inbyggd fåtölj, i allafall efter första milen!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 21:46
|

Medlem

|
CITAT (Birgitta P @ 20-12-2006, 21:45) CITAT (LadyG @ 20-12-2006, 21:36)
Fast det känns bra i kroppen i övrigt, bortsett från att cykelsadeln är obekväm och inte gjord för att sitta länge på.
Nä, ibland önskar man att det fanns motionscykel med inbyggd fåtölj, i allafall efter första milen!  går det inte köpa en annan sadel o byta?? det måste ju finnas nån som passar. hur klarar sig de där långdistansåkarna annars??
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 21:58
|

Medlem

|
Tror att motionscyklar är lite annorlunda, iaf ser min inte riktigt ut som en cykel
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 22:00
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 20-12-2006, 21:58) Tror att motionscyklar är lite annorlunda, iaf ser min inte riktigt ut som en cykel  Dåligt då. Då får de uppfinna sadlar o byta ut med. En sån cykel är väl inte gratis? o den ska man ha ett tag?? då borde de ha olika sadlar. allas rumpor är ju inte likadana
|
|
|
|
|
|
|
|
20-12-2006, 22:03
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 22:00) CITAT (LadyG @ 20-12-2006, 21:58) Tror att motionscyklar är lite annorlunda, iaf ser min inte riktigt ut som en cykel  Dåligt då. Då får de uppfinna sadlar o byta ut med. En sån cykel är väl inte gratis? o den ska man ha ett tag?? då borde de ha olika sadlar. allas rumpor är ju inte likadana Absolut!!! Jag håller med dig, men tyvärr har jag inte sett varken ny rumpa eller sadel till salu, så jag får stå ut
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|