Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det ett ogräs eller inte?, Fundering kring mina monster
          Carro
          Inlägg 01-06-2003, 20:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 1 543

Hej
          Jag har varit ute och rensat lite i min trädgård (är helt nybörjare på det här med trädgårdar). Överallt finns det en växt som jag har döpt till monstret eftersom den finns överallt och har jätterötter som verkar omöjliga att få upp (och antagligen kommer den väl tillbaka nästa år igen förstås).

Den har ca 15 cm stora avlånga (brett lansettformade kan man säga så?) blad som är blågröna, inte släta utan lite ojämna (som gulliviveblad ungefär) Stammen är hårig och överst kommer det blåa och rosa (starka färger) blommor. Växten blir ca 40 cm hög (vad jag hittills sett i alla fall). Rötterna är tjocka (om jag odlade morötter skulle jag vara rätt nöjd) och verkar finnas hur många som helst av.

Det jag funderar på är om det är ett ogräs eller om det kanske från början är en planterad växt och vad den i så fall kan tänkas heta.

MVH Carina Lidström i Söråker

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 07:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon