Nu funkar inte sökfunktionen så jag kan inte dra upp min gamla tråd om Kaprifolen.
Nåväl, jag köpte två Kaprifoler i våras på Plantagen. De var märkta med information om att det skulle vara vit Kaprifol och jag frågade för säkerhets skull om det stämde.
Väl i stugan så planterades Kaprifolen och tiden gick. Blommor kom....men inte sjutton var de vita utan
röda.
Jag letade upp Plantagens hemsida och mailade dem om det som hänt.
Inget svar....jag maialde igen...och igen...och igen.....osv.
Nu hade jag vägarna förbi Plantagen där jag köpte Kaprifolen och gick in för att prata med dem.
Jag pratade med butiksinnehavaren som berättade att det inte bara var Kaprifolen som hade varit felmärkt från leverantören utan även Klematis och Rododenron.
Han frågade om jag hade kvittot kvar, vilket jag oturligt nog inte hade, men i så fall kunde jag lokalisera fakturan om jag hade betalt med kort - vilket jag hade. Ja, det lät ju bra.
Jag berättade även att jag hade mailat dem vid ett flertal tillfällen via deras hemsida men inte fått någon återkoppling. Då såg han lite konstig ut och svarade att de brukar ha som policy att återkoppla snabbt på mail som de får. Jaså, det säger du?
Utöver detta, så måste jag ta med mig Kaprifolen om jag vill reklamera. Det räcker alltså inte att enbart klaga och få en skälig ersättning eftersom den var felmärkt, och att jag sen behåller växterna.
Nix, jag ska åka 2x20 mil för att gräva upp Kaprifolen för att sen frakta hem den och sen vidare till Plantagen.
Jag tror inte att Plantagen känner till uttrycket "good will".
Ni inser att det inte är lönt att hålla på med så mycket omak för 318kronor.
Det var absolut sista gången som jag handlar på Plantagen!
Fick även höra att Plantagen håller på att köpa upp Hortus, så jag kommer inte handla av dem heller.
Tacka vet jag "min" handelsträdgård i Älvkarleby.