Flicka eller pojke?
Var på dop av systerdottern i somras och är det en flicka rekommenderar jag att INTE köpa halsband...folk är väldigt förutsägbara. Jana fick inte mindre än 6 stycken halsband...och hur ofta använder små barn halsband? Nej, satsa på något praktiskt och inte så vanligt istället som både hon och föräldrarna kan ha nytta av.
Beror ju på hur nära ni är och hur mycket det får kosta också.
Till Jana köpte vi äggsockor, 6 par sockor i en äggkartong som heter
Soggs, rolig grej och strumpor behövs ju alltid (går ju göra själv också, de var rätt dyra) och en skitsmart "stol"
Sac n´seat som vi har till Isak också, perfekt när man går bort och det inte finns någon barnstol, sätts fast på en vanlig stol.
När vi var på ett par bekantas pojkes dop så fick han en söt nalle, den blev hans favorit eftersom han nästan bara fick tenngrejer annars som också brukar vara standard och sååååå tråkigt tycker jag i alla fall.
Plantera ett träd tycker jag är en fin gest men då krävs det ju att föräldrarna har trädgård och är med på att sköta det.
Själva har vi inte döpt Isak och tänker inte göra det heller, han ska få bestämma själv och vi är inte religiösa själva. Verkar som att många döper bara för att det är nåt man "ska" göra för att alla andra gör det, känner många som aldrig går i kyrkan och inte är religiösa för 5 öre och döper ändå....men det är ju en annan diskussion