Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dop-present, Förslag på sådan alltså
          olgak
          Inlägg 23-11-2006, 10:19
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 725
          Medlem nr: 5 697

Halskedja tycker jag var fint förslag (men det var ju avskräckande med hon som fått 6 st haha...). Annars gillar jag änglar i någon form som doppresent, t.ex. prydnadsänglar att sätta på väggen, eller hänga över sängen eller ställa i fönstret. Det är inte alltid lätt att hitta fina änglar, men nu är det ju precis rätt tid på året för det!

--------------------
          OlgaK zon II

Citera
          netaave
          Inlägg 23-11-2006, 10:42
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

En doppresent ska väl vara ett minne av dopet och något som finns kvar. Kläder växer man ur, träd kan inte flyttas med när dom blir stora. Leksaker och böcker förbrukas.
          Så tänker jag.

--------------------

Citera
          evelina
          Inlägg 23-11-2006, 11:52
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

CITAT (netaave @ 23-11-2006, 10:42)
          En doppresent ska väl vara ett minne av dopet och något som finns kvar. Kläder växer man ur, träd kan inte flyttas med när dom blir stora. Leksaker och böcker förbrukas.
          Så tänker jag.

Böcker förbrukas väl inte. Jag har fortfarande kvar mina plus barnens fina barnböcker. Mina vuxna barn är jätteglada att jag sparat dom till deras barn.

Kan ju läsas hur många ggr som helst. smile.gif

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          askar
          Inlägg 23-11-2006, 12:31
          Länk hit: #24

Gäster

CITAT (fruberglund @ 23-11-2006, 10:14)
          Flicka eller pojke?

Var på dop av systerdottern i somras och är det en flicka rekommenderar jag att  INTE köpa halsband...folk är väldigt förutsägbara. Jana fick inte mindre än 6 stycken halsband...och hur ofta använder små barn halsband? Nej, satsa på något praktiskt och inte så vanligt istället som både hon och föräldrarna kan ha nytta av.

Beror ju på hur nära ni är och hur mycket det får kosta också.

Till Jana köpte vi äggsockor, 6 par sockor i en äggkartong som heter Soggs, rolig grej och strumpor behövs ju alltid (går ju göra själv också, de var rätt dyra) och en skitsmart "stol" Sac n´seat som vi har till Isak också, perfekt när man går bort och det inte finns någon barnstol, sätts fast på en vanlig stol.

När vi var på ett par bekantas pojkes dop så fick han en söt nalle, den blev hans favorit eftersom han nästan bara fick tenngrejer annars som också brukar vara standard och sååååå tråkigt tycker jag i alla fall.

Plantera ett träd tycker jag är en fin gest men då krävs det ju att föräldrarna har trädgård och är med på att sköta det.

Själva har vi inte döpt Isak och tänker inte göra det heller, han ska få bestämma själv och vi är inte religiösa själva. Verkar som att många döper bara för att det är nåt man "ska" göra för att alla andra gör det, känner många som aldrig går i kyrkan och inte är religiösa för 5 öre och döper ändå....men det är ju en annan diskussion smile.gif

Tack för tipset smile.gif

Beställt och betalat två st Sac n´seat till tvillingarna...borde komma inom fyra dagar.
          Nog är väl internet otroligt bra. biggrin.gif

Citera
          fruberglund
          Inlägg 23-11-2006, 18:05
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (askar @ 23-11-2006, 12:31)
          Tack för tipset smile.gif

Beställt och betalat två st Sac n´seat till tvillingarna...borde komma inom fyra dagar.
          Nog är väl internet otroligt bra. biggrin.gif

Varsågod smile.gif

Ja, tänk bara på att de måste kunna sitta upp själva innan de får använda den, alltså ca 6 månader (vet inte hur gamla de är nu).

Använde den senast idag...den är hur bra som helst smile.gif Inte alltid det finns en barnstol i närheten.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          askar
          Inlägg 23-11-2006, 18:21
          Länk hit: #26

Gäster

Dom är 10 mån nu men får vänta med "stolarna" till julafton. smile.gif

Citera
          Ciczi
          Inlägg 23-11-2006, 19:09
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Våran lilla guddotter Allis fick sagoböcker; Min skattkammare och de får hon på födelsedagen tills hon har hela serien. Sista boken ska hon få nu när hon fyller tre.

När vänninans dotter Eira döptes i våras fick hon en nallebjörn och en månadsängel. Gnomys.

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          netaave
          Inlägg 23-11-2006, 19:59
          Länk hit: #28

Medlem

Vi hade en slags barnstol som blev alldeles platt och kunde läggas under vagnen, sen hakade man fast den på vilken bordsskiva som helst. Jättebra på rastplatser, i husvagnen och när man besökte någon. Barnets tyngd låste liksom fast stolen på bordsskivan.

--------------------

Citera
          Margaretha
          Inlägg 23-11-2006, 23:33
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

CITAT (olgak @ 23-11-2006, 10:19)
          Halskedja tycker jag var fint förslag (men det var ju avskräckande med hon som fått 6 st haha...). Annars gillar jag änglar i någon form som doppresent, t.ex. prydnadsänglar att sätta på väggen, eller hänga över sängen eller ställa i fönstret. Det är inte alltid lätt att hitta fina änglar, men nu är det ju precis rätt tid på året för det!

Skultunas skyddssänglar i mässing tycker jag är fina doppresenter, finns i två storlekar, och kan användas som julprydnader i framtiden.

Det är väl fint att ge ett litet barn en symbolisk skyddsängel? wub.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 23-11-2006, 23:38
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Margaretha @ 23-11-2006, 23:33)
          Skultunas skyddssänglar i mässing tycker jag är fina doppresenter, finns i två storlekar, och kan användas som julprydnader i framtiden.

Dom är fina, vi har ett par stycken på öppna spisen. året om! tongue.gif

--------------------

Citera
          Margaretha
          Inlägg 23-11-2006, 23:44
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

CITAT (netaave @ 23-11-2006, 23:38)
          CITAT (Margaretha @ 23-11-2006, 23:33)

Dom är fina, vi har ett par stycken på öppna spisen. året om! tongue.gif

Det gör ni alldeles rätt i. Det är ingenting pråligt som man tröttnar på. wub.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 23-11-2006, 23:56
          Länk hit: #32

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Tack för alla tips smile.gif Bidde sagobok med klassiska sagor och fina illustrationer. Det svåraste var nästan att hitta ett kort som var könsneutralt. Ja, jag vet att jag är vrång, men av de två fina blåa kort jag först hittade kunde inget användas, då det stod "till gossebarnet" eller liknande i dem. Och det är en flicka som ska döpas. Rosa-tecknade kort ville jag inte ha, då jag inte tyckte de var fina. Vill inte heller att min första symboliska gåva till henne ska vara en symbol för de stereotypa könsroller som präglar vårt samhälle. (Hur jag hade agerat om jag hittat ett kanonfint kort med rosa fluff, det vet jag ej...)

--------------------
          zon2.5

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-11-2006, 08:40
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Pirum @ 23-11-2006, 23:56)
          Tack för alla tips smile.gif Bidde sagobok med klassiska sagor och fina illustrationer. Det svåraste var nästan att hitta ett kort som var könsneutralt. Ja, jag vet att jag är vrång, men av de två fina blåa kort jag först hittade kunde inget användas, då det stod "till gossebarnet" eller liknande i dem. Och det är en flicka som ska döpas. Rosa-tecknade kort ville jag inte ha, då jag inte tyckte de var fina. Vill inte heller att min första symboliska gåva till henne ska vara en symbol för de stereotypa könsroller som präglar vårt samhälle. (Hur jag hade agerat om jag hittat ett kanonfint kort med rosa fluff, det vet jag ej...)

Jag håller med om svårigehten att hitta fint kort! Jag stod också o grubblade.
          Det fanns ett som var neutralt.
          Jag har för mig att jag tillslut köpte ett kort i orange med en blomma på framsidan.

Citera
          netaave
          Inlägg 24-11-2006, 11:30
          Länk hit: #34

Medlem

Finns jättefina kort med sagofigurer av Elsa Beskow m.fl.
          Sen finns det kort med rörliga ögon, ett sånt hade jag i vagnen. Det hamnade där av en slump för jag fick det när vi var på besök hos någon. Hon låg och tittade och skrattade mot det hela hemvägen så det fick sitta kvar tills hon ville börja käka på det. biggrin.gif

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 02:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon