Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gula bladkanter på chilin, - för varmt, för mörkt, för torrt?
          catlady
          Inlägg 04-12-2006, 16:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 475
          Medlem nr: 7 256

Min ena prydnadschili har haft gula bladkanter i flera månader. Bladen ser inte vissna ut eller rullar sig, men bladkanterna skiftar i gult. Den står i söderfönstret med extra belysning i form av en lysrörs-skrivbordslampa från IKEA. Den får gott om vatten och jag sprejar den också med vatten ungefär varannan dag. Den får näring 1-2 ggr i månaden nu i vinter. Nu är det 15-17 grader i fönstret, men det kommer bli kallare.
          En stor aralia jag hade i norrfönstret hade samma problem för några veckor sedan, men den tappade också de blad som skiftade i gult. Efter att den flyttades till ett västerfönster och började sprejas oftare blev det dock bättre. Men detta verkar alltså inte hjälpa chilin. Kan det vara något annat jag inte tänkt på, som t.ex. för mycket kalk i vattnet?
          I samma fönster står en annan chili, mango, avokado, tre citrusar, ett olivträd och två hoyor, och de verkar alla trivas bra.
          Tacksam för svar!

--------------------
          God odlingslycka!
          Hälsningar från Katarina ute på landet i zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 20:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon