CITAT (LadyG @ 20-12-2006, 22:19)
CITAT (Leocarpus @ 20-12-2006, 22:10)
Nu kanske jag uppfattas lite provokativ av vissa?

när jag skriver detta men jag uppfattar inte alla de beteenden som de visade i första programmet som typiskt svenska. Scenen vid busskuren kan jag hålla med om men att man aldrig pratar med varandra på bussen eller i kön kan jag inte hålla med om. Det är nog snarare "stockholmskt" än "svenskt" beteende.
Det är kanske för att jag är uppväxt på landsbygden som jag känner så för här känner alla varandra, det blir lätt så när man bor på en ort med 10000 inv att hälften är släkt med varandra och resten känner man från skolan, föreningen etc. Men även i "stora" staden Göteborg tycker jag att folk brukar vara sociala och öppna mot andra. Jag har ofta blivit tilltalad av andra än alkoholister på spårvagnar och offentliga plaster.
Det är kanske mer ett storstads fenomen att folk är mer anonyma och inte intresserar sig för andra i onödan?
Absolut inte provokativt imho. Är född och uppvuxen i en mindre ort och flyttat till Stockholm och jag håller med dig.
det är inte ett dugg provokativt att tycka som man tycker - tycker jag
men jag håller inte med!
jag är visserligen född i en liten stad men uppvuxen och boende i stockholm och jag tycker tvärtom. här i sthlm kan jag prata med precis vem som helst, på tunnelbanan, i biokön, i affären och vem som helst kan börja prata med mig. men kommer jag till en mindre stad/ort så upplever jag att folk bara tittar på mig och inte vill prata.
kan det vara för att man inte känner sig "hemma"?
jag gillar fö fredriks program!