Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

31 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Hur Heteros framhäver sin sexualitet
          Kathy
          Inlägg 30-12-2006, 12:12
          Länk hit: #501

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 12:09)
          Scrollan, har du inte insett att Kat kör med selektiv läsning rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif Visst har jag märkt det.......flera gånger. smile.gif
          Jag tolkar det som om att antingen så är mina frågor obehagliga eller så är de fullträffar! biggrin.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 30-12-2006, 12:13
          Länk hit: #502

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 12:12)
          CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 12:09)
          Scrollan, har du inte insett att Kat kör med selektiv läsning rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif Visst har jag märkt det.......flera gånger. smile.gif
          Jag tolkar det som om att antingen så är mina frågor obehagliga eller så är de fullträffar! biggrin.gif

Jag tror på alternativ 2 rolleyes.gif biggrin.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Kat
          Inlägg 30-12-2006, 12:15
          Länk hit: #503

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 12:06)
          Jag ser att du hoppar över mina frågor, Kat.

Det stämmer.
          De känns som vi avhandlat det kapitlet redan och jag tänker inte gå in på det igen.

Är det någon som vill diskutera ämnet för tråden är jag fortfarande öppen för det.

Citera
          Gillan
          Inlägg 30-12-2006, 12:21
          Länk hit: #504

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:48)
          Evengi: (jag vänder mig till dig eftersom du verkar ha andra tankar an att delta i den lilla smutskastningskampanjen)

Hur tycker du man ska göra för att inte osynliggöra grupper i samhället?

Är det kanske värdefullt att lära sig när andra religioner/folkgrupper har sina högtider, funderade jag på imorse?

Kanske kan det minska segregeringen om andra än den egna gruppen förstår och ser ens kultur?
          Vad tror du? (och ni andra som är intresserade av att tala om frågan)

Jag tror överhuvud taget att det är ett måste att försöka sätta sig in i hur andra människor än en själv tänker, känner, fungerar. Jag vill inte, och försöker heller inte göra skillnad mellan dig och mig. Vi är alla lika mycket värda. Sen är jag heller inte helt fördomsfri. Det tror jag inte man kan vara.

När jag säger att alla är lika mycket värda, har jag ändå väldigt svårt att förlika mig med tex; antisemitism, rasförtryck,barnmisshandel, homofobi etc,etc,etc.........

Alltså har jag som alla andra fördomar som jag kanske inte borde ha, men som jag dock står för att jag har. Jag tycker helt enkelt inte om elakhet i någon form. Och att diskutera är inte likvärdigt med att kasta skit på varandra. Spelar ingen roll hur arg man än blir. Då får man förbaske mig krypa till korset och be om ursäkt för att man var dum. Och det kan jag tycka att en del har väldigt svårt för. Ingen av oss är felfri. Det är bara att acceptera facto, men vi kan jobba på det smile.gif

Men nån lösning på fenomenet att inte " osynliggöra någon", det har jag inte. Inte mer än att varje människa borde gå till sig själv och fundera på hur man själv vill bli bemött, och på grundval av det bemöta andra människor likadant. smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Kat
          Inlägg 30-12-2006, 12:28
          Länk hit: #505

Medlem

CITAT (Evgeni @ 30-12-2006, 12:21)

Men nån lösning på fenomenet att inte " osynliggöra någon", det har jag inte. Inte mer än att varje människa borde gå till sig själv och fundera på hur man själv vill bli bemött, och på grundval av det bemöta andra människor likadant. smile.gif

Det är en bra tanke, men ack så svår.
          I synnerhet då man gärna utgår att andra tänker likadant som man själv - vilket de naturligtvis inte alltid gör.

I ett främmande land skulle jag nog uppskatta att bli hälsad "God Jul" och att kunna få ta ut ledigt under helgen, även om et bara är jag och familjen som firar den.
          Kanske är det en idé att lära sig vad omgivningen har för traditioner, för att kunna bejaka dem (Utan att för den skull delta, om man inte vill det)?

Citera
          Kathy
          Inlägg 30-12-2006, 13:03
          Länk hit: #506

Medlem

CITAT (Kat @ 30-12-2006, 12:15)
          CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 12:06)

Jag ser att du hoppar över mina frågor, Kat.

Det stämmer.
          De känns som vi avhandlat det kapitlet redan och jag tänker inte gå in på det igen.

Är det någon som vill diskutera ämnet för tråden är jag fortfarande öppen för det.

Frågorna nya. smile.gif
          Men, naturligtvis är det valfritt huruvida du vill svara på frågorna eller ej.
          Om du väljer att inte svara på dem, så ger det fritt spelrum för spekulationer, syftet med hela din tråd.
          Vet du, jag tror inte att syftet med din frågeställning i tråden är information ifrån din sida, utan mer en provokation, att "röra om i grytan".
          Och varför just kring en storhelg som julen?
          Julen är ångestskapande för många och genom att starta upp en sån här mastodonttråd (som den här har blivit) så förflyttar man fokuset från allt kring julen till en mer vardaglig situation.

Men eftersom ämnet är avslutat för din del, så förväntar jag mig heller inget bemötande av mina spekulationer. smile.gif

Citera
          CalleF
          Inlägg 30-12-2006, 13:12
          Länk hit: #507

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 7 548

CITAT (Evgeni @ 30-12-2006, 12:21)
          Evengi: (jag vänder mig till dig eftersom du verkar ha andra tankar an att delta i den lilla smutskastningskampanjen)

Hur tycker du man ska göra för att inte osynliggöra grupper i samhället?

Är det kanske värdefullt att lära sig när andra religioner/folkgrupper har sina högtider, funderade jag på imorse?

Kanske kan det minska segregeringen om andra än den egna gruppen förstår och ser ens kultur?
          Vad tror du? (och ni andra som är intresserade av att tala om frågan)

Jag tror överhuvud taget att det är ett måste att försöka sätta sig in i hur andra människor än en själv tänker, känner, fungerar. Jag vill inte, och försöker heller inte göra skillnad mellan dig och mig. Vi är alla lika mycket värda. Sen är jag heller inte helt fördomsfri. Det tror jag inte man kan vara.

När jag säger att alla är lika mycket värda, har jag ändå väldigt svårt att förlika mig med tex; antisemitism, rasförtryck,barnmisshandel, homofobi etc,etc,etc.........

Alltså har jag som alla andra fördomar som jag kanske inte borde ha, men som jag dock står för att jag har. Jag tycker helt enkelt inte om elakhet i någon form. Och att diskutera är inte likvärdigt med att kasta skit på varandra. Spelar ingen roll hur arg man än blir. Då får man förbaske mig krypa till korset och be om ursäkt för att man var dum. Och det kan jag tycka att en del har väldigt svårt för. Ingen av oss är felfri. Det är bara att acceptera facto, men vi kan jobba på det smile.gif

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
          - Veikko Koskenniemi, författare 1885-1962

Jag tror att herr Koskenniemi är inne på rätt spår.

För övrigt - all heder åt de som behållt takt och ton genom hela diskussionstråden. Som moderator på lunarstorm.se är jag van att se både det ena och det andra men maken till personliga påhopp som jag sett här har jag nog aldrig varit med om.

Citera
          Kathy
          Inlägg 30-12-2006, 13:42
          Länk hit: #508

Medlem

Hej och Välkommen till odla, CalleF. smile.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 30-12-2006, 13:44
          Länk hit: #509

Medlem

Här kan man komma i kontakt med odlas forumansvariga.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 30-12-2006, 14:51
          Länk hit: #510

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 13:42)
          Hej och Välkommen till odla, CalleF. smile.gif

Jag tycker alltid det är lika faschinerande när en ny medlem som skrivit ett inlägg tidigare efter ett halvår som medlem lyckas dyka rätt in i lejonets kula.
          Många väljer ju att mjuka upp med lite lugnare diskussioner smile.gif

Välkommen i alla fall Calle.
          Vad gäller jämförelsen med Lunarstorm, så tycker jag nog att du överdriver i alla fall.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          malin72
          Inlägg 30-12-2006, 14:52
          Länk hit: #511

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

sidan 34 ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif jo men då måste man ju säga att det ledde till vad som önskades eller unsure.gif unsure.gif hoppas nu att den andra tråden inte blir lika lång wink.gif

känns som att man inte kommer någon stanns här..

CalleF välkommen hit smile.gif och jag hoppas nu att det inte är vi som gör dom personliga påhoppen du talar om unsure.gif

jag struntar numera i vad kat anser..jag tar illa vid mig av att man kommer in till odlas forum och säger orden knulla mm så jag kan säga att om detta fortsätter så kommer jag om ingen annan redan gjort det kontakta Ingemar...

det är faktiskt så Kat att även om du tycker att orden är ok och nu gjort en annan tråd ang det så återkommer det här..

jag tror våran väntan på att få börja så och tala om annat börjat ta ut fel sida av oss rolleyes.gif

opsssssssss sidan 35 laugh.gif laugh.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Kat
          Inlägg 30-12-2006, 16:14
          Länk hit: #512

Medlem

CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 13:03)

Frågorna nya. smile.gif
          Men, naturligtvis är det valfritt huruvida du vill svara på frågorna eller ej.
          Om du väljer att inte svara på dem, så ger det fritt spelrum för spekulationer, syftet med hela din tråd.
          Vet du, jag tror inte att syftet med din frågeställning i tråden är information ifrån din sida, utan mer en provokation, att "röra om i grytan".
          Och varför just kring en storhelg som julen?
          Julen är ångestskapande för många och genom att starta upp en sån här mastodonttråd (som den här har blivit) så förflyttar man fokuset från allt kring julen till en mer vardaglig situation.

Men eftersom ämnet är avslutat för din del, så förväntar jag mig heller inget bemötande av mina spekulationer. smile.gif

Frågorna har ställts tidigare och svaret på dem blir detsamma och responsen likaså. Därför bryr jag mig inte om att kommentera dem åter.

Den fantasi som råder kring mig som person är synnerligen livlig och utökas för varje ord som jag publicerar. Om jag väljer att svara eller inte på en bunt frågor eller påståenden som jag tycker är fullständigt ointressanta gör knappast vare sig till eller från.
          Med tanke på bemötande så vore tacksamhet över att jag överhuvudtaget bemödar mig att svara på somligt vara på sin plats.

Citera
          Kathy
          Inlägg 30-12-2006, 18:18
          Länk hit: #513

Medlem

Fantasi eller inte, på ett forum blir du den person dina ord gör dig till. wink.gif Kanske därför som texten man väljer att skriva är betydande, beroende på hur man vill bli bemött.
          Finns inte så mycket mer att tillägga.
          Önskar dig ett riktigt gott slut och ett Gott Nytt År!

Citera
          Kat
          Inlägg 30-12-2006, 18:32
          Länk hit: #514

Medlem

Enligt min erfarenhet spelar det inte den minsta roll vad man säger eller gör inför människor som redan har bestämt sig.

Citera
          Kathy
          Inlägg 30-12-2006, 18:34
          Länk hit: #515

Medlem

CITAT (Kat @ 30-12-2006, 18:32)
          Enligt min erfarenhet spelar det inte den minsta roll vad man säger eller gör inför människor som redan har bestämt sig.

Tja...har du bestämt dig för den inställningen, utifrån tidigare erfarenheter, så spelar det heller ingen roll om människor har bestämt sig eller ej. wink.gif

Citera
          Kat
          Inlägg 30-12-2006, 19:00
          Länk hit: #516

Medlem

CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 18:34)
          CITAT (Kat @ 30-12-2006, 18:32)

Tja...har du bestämt dig för den inställningen, utifrån tidigare erfarenheter, så spelar det heller ingen roll om människor har bestämt sig eller ej. wink.gif

Det känns som jag får mer och mer vatten på min kvarn i det här ärendet.

Citera
          Fenja
          Inlägg 30-12-2006, 19:06
          Länk hit: #517

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Vet du vad det känns som Kat? Ärligt talat? Som om du på något vis i denna tråden personifierat , över all önskvärd tydlighet, alla rimliga fördomar man kan ha som gör att man tycker illa om homosexuella. Jag tror inte att jag är ensam om att känna så...
          DET måste ju vara LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT i från din målsättning?
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Leia
          Inlägg 30-12-2006, 19:09
          Länk hit: #518

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Fenja @ 30-12-2006, 19:06)
          Vet du vad det känns som Kat? Ärligt talat? Som om du på något vis i denna tråden personifierat , över all önskvärd tydlighet, alla rimliga fördomar man kan ha som gör att man tycker illa om homosexuella. Jag tror inte att jag är ensam om att känna så...
          Mvh
          Fenja

Amen. smile.gif

Citera
          Kat
          Inlägg 30-12-2006, 19:13
          Länk hit: #519

Medlem

Mvh
          Fenja

Med tanke på hur vänligt jag bemött dig, i den här tråden och den tidigare, så är det bara att beklaga att du inte uppfattat detta.

Vad som bekymrar mig mer är dock att det finns människor som inte kan skilja på sak och person. Det är den typen av människor som tenderar att ge en hel folkgrupp skit för enskilda individers förehavanden. Det är mycket beklämmande.

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-12-2006, 19:25
          Länk hit: #520

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Kat @ 30-12-2006, 19:13)
          Mvh
          Fenja

Med tanke på hur vänligt jag bemött dig, i den här tråden och den tidigare, så är det bara att beklaga att du inte uppfattat detta.

Men ge dig!! blink.gif Tror du att det funkar som att om jag slickar dig i arslet i ena tråden så slickar du mig i arslet i nästa?? wacko.gif Här gäller inte tjänster och gentjänster, här gäller att alla har rätt att vädra sin personliga åsikt, vilket vi alla har försökt göra, men nedtrampande komentarer från dig då förstås.

Citera

31 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 18:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon