Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

31 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Hur Heteros framhäver sin sexualitet
          Rapchic
          Inlägg 19-12-2006, 19:05
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (Kat @ 18-12-2006, 23:12)
          Som svar på påståenden annan tråd ("Det lustiga är att det är bara de med andra sexpreferenser än heterosexualitet som går ut var som helst och ordar högt och vitt om sin rätt att finnas, accepteras och märkas... Mera sällan heterosexuella som brakar in i deras sfär och gör likaledes.")
          kommer här en förklaring till hur heterosexuella manifesterar sin sexualitet:

Heterosexuella på gayklubb talar så gott som ALLTID om heterosexuella. Gärna övertydligt och till många personer, trots att ämnet inte varit på tal. Personer som på något sätt försvarar HBT-personer eller säger sig ha HBT-vänner tenderar att tala om att de är heterosexuella i samma andetag. Det senaste har vi exempel på i denna diskussions ursprungstråd.

Många verkar tro att de inte manifesterar sexualitet, när de i själva verket gör det hela tiden:

I Förlovningsannonser
          På Bröllopsfoton
          I Dödsurnor
          När de går hand i hand på stan
          När de pussas offentligt
          När kvinnor talar om sina män
          När män talar om sina kvinnor
          I Tv-program
          I Reklam
          I Artiklar i tidningar och på nätet
          I Tester i tidningar och på nätet
          När det dansas pardans

När Kalle däremot berättar att han och hans pojkvän varit ute i skogen och plockat svamp, då handlar det inte om svamp i mångas öron - utan om SEX.

förstår jag dig rätt att jag skulle diskriminera
          folk om jag går och håller handen med
          min pojkvän på stan ??? eller har jag missförstått
          inte tycker jag det är negativt att kära par
          håller handen eller pussas m.m ute på stan
          det är ju bara gulligt

är det mar akceptabelt om man är bi eller homosexuell
          nej det är LIKA akceptabelt (betoing på lika
          efterson det är det lika gullit vilka än som pussas)

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 19-12-2006, 19:07
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (LadyG @ 19-12-2006, 00:58)
          En far och hans son åker i samma bil och råkar ut för en trafikolycka. Fadern omkommer. Sonen blir allvarligt skadad och får föras till sjukhuset med ambulans. Han förbereds för operation, men kirurgen som skulle operera honom säger "Jag kan inte operera den här pojken - det är ju min son." Hur hänger det ihop?

Kirurgen är pojkens mamma. Men hur är det relevant i denna tråden? wink.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          stina
          Inlägg 19-12-2006, 20:12
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Kat @ 19-12-2006, 10:18)
          Befolkningen består av betydligt fler kön än två. Men det intressantaste är väl varför det är viktigt i några andra sammanhang än fortplantning?

Med risk för att bli stämplad som "snuskis" - men visst sjutton är könet intressant i fler sammanhang än när man ska fortplanta sig! tongue.gif rolleyes.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 19-12-2006, 20:32
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Whiskuchi @ 19-12-2006, 19:07)
          En far och hans son åker i samma bil och råkar ut för en trafikolycka. Fadern omkommer. Sonen blir allvarligt skadad och får föras till sjukhuset med ambulans. Han förbereds för operation, men kirurgen som skulle operera honom säger "Jag kan inte operera den här pojken - det är ju min son." Hur hänger det ihop?

Kirurgen är pojkens mamma. Men hur är det relevant i denna tråden? wink.gif

Om du läser raden ovanför den där historien så kanske du förstår.
          Jag citerar den här nedan.

Könsneutralitet sitter oftast inte i texten, utan i folks medvetande och det Kat kan du inte ändra på
          rolleyes.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 19-12-2006, 20:40
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Pirum @ 19-12-2006, 11:32)
          Har de senaste dagarna haft som hobby att förstrött lyssna till folks kallprat på en ny arbetsplats, och det är verkligen enormt vad folk ställer frågor till varandra. Frågor som säkert är menade att vara trevliga, men det måste vara tröttsamt att för femtioelfte gången få frågor som "är du gift, har du barn, har du pojkvän" osv när man kanske är nyskild, ofrivilligt barnlös eller inte är ett skvatt intresserad av att ha en pojkvän.

Det här var intressant tycker jag. Sånt är tröttsamt. Jag kan inte förstå varför det är sååå intressant att fråga nästan det första nån gör. Hur bor du? Har du pojkvän?

Jag tror att jag frågar sånt väldigt sent i en bekantskap, om jag inte klurat ut nåt innan dess alltså. Tycker det är roligare om nån spontant berättar om sig själv.

Det är nästan så jag föredra fårgan om vädret.

Men det allra roligaste är ju om man får frågor om ens intressen o liknande. smile.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 19-12-2006, 20:41
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (stina @ 19-12-2006, 20:12)
          Befolkningen består av betydligt fler kön än två. Men det intressantaste är väl varför det är viktigt i några andra sammanhang än fortplantning?

Med risk för att bli stämplad som "snuskis" - men visst sjutton är könet intressant i fler sammanhang än när man ska fortplanta sig! tongue.gif rolleyes.gif

Absolut rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Reserv
          Inlägg 19-12-2006, 20:44
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Självklart rolleyes.gif tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 19-12-2006, 20:47
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Reserv @ 19-12-2006, 20:44)

Fortplantningen är en ganska liten del i det sammanhanget ja! wub.gif rolleyes.gif

Citera
          Kat
          Inlägg 19-12-2006, 21:03
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

CITAT (Blomstertanten @ 19-12-2006, 13:25)
          Om man nu ändrar språket förändrar det då folks inställning och syn på saker och ting ?
          Man kanske ska börja i andra änden, med att förändra inställningen så kanske språket förändras automatiskt så småning om. unsure.gif

Att helt plötsligt ta bort alla ord som signalerar kön blir inte lätt !

Könsneutrala namn , inga män eller kvinnor , tanter och farbröder , inte ens några människor !
          ohmy.gif

Det finns väl inget som hindrar att man gör flera saker samtidigt?

Jag tror det är skitsvårt att förändra språket på det viset, men jag tycker det är väl värt att försöka. Det innebär ju inte att det slutar finnas kvinnor och män, utan bara att vi får ett utrymme för något MER.

Citera
          Kat
          Inlägg 19-12-2006, 21:08
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (ullislerum @ 19-12-2006, 14:32)
          CITAT (Kat @ 18-12-2006, 22:12)
          Som svar på påståenden annan tråd ("Det lustiga är att det är bara de med andra sexpreferenser än heterosexualitet som går ut var som helst och ordar högt och vitt om sin rätt att finnas, accepteras och märkas... Mera sällan heterosexuella som brakar in i deras sfär och gör likaledes.")

Heterosexuella på gayklubb talar så gott som ALLTID om heterosexuella. Gärna övertydligt och till många personer, trots att ämnet inte varit på tal. Personer som på något sätt försvarar HBT-personer eller säger sig ha HBT-vänner tenderar att tala om att de är heterosexuella i samma andetag. Det senaste har vi exempel på i denna diskussions ursprungstråd.

Många verkar tro att de inte manifesterar sexualitet, när de i själva verket gör det hela tiden:

I Förlovningsannonser
          På Bröllopsfoton
          I Dödsurnor
          När de pussas offentligt
          I Tv-program
          I Reklam
          När det dansas pardans

När Kalle däremot berättar att han och hans pojkvän varit ute i skogen och plockat svamp, då handlar det inte om svamp i mångas öron - utan om SEX.

jag hade tänkt att hålla mej utanför denna tråd, men det här är bara för dumt!!!!!!!!

Jag manifesterar INTE min sexualitet genom att hålla min make i handen på stan. Jag håller honom i handen för att det känns tryggt och skönt. Om du blir provocerad av det är det verkligen ditt problem INTE mitt. Jag skiter fullständigt i vem eller vad du väljer att hålla i handen, att pussa offentligt m m. Jag har t ex vid flertal gånger både pussat och hållit min bästa tjejkompis i handen offentligt och vad du och andra tycker om det funderar jag inte över. En av mina bästa kompisar är en kille som är homosexuell till sin läggning. Även honom har jag gått arm i arm med, fått en och annan puss av.. ska det oxå vara fel i dina ögon?! Eftersom vi inte dras till varandra på något annat sätt än att vi tycker om varandras närvaro.. Vem är du till att döma vad som är rätt och fel, vem som får visa sin kärlek och vem som "manifesterar"..
          Dessutom har jag ett kompispar som om dom säger att dom varit i skogen och "plockat svamp" så skulle jag direkt förstå att.. tja.. här har det varti annan aktivitet än svampplockning.. sleep.gif och dom är av samma läggning som jag.. så det där håller inte.. eller så har du bara stött på människor som vill provocera dej.. vilket inte låter helt konstigt.. unsure.gif

Nej, jag blir inte provocerad och ytterst få blir det, just för att heterosexualitet är normen.
          Problemet är att det inte går för homo- och bisexuella att göra samma sak, utan att det röner någon som helst uppmärksamhet.
          Som du såg i den föregående tråden, så var det flera stycken som ansåg att jag pratade om SEX, fast jag aldrig varit i närheten av att tala om det.

Det är en åtskilnad som jag vägrar acceptera.

Om heterosexuella ska manifestera sin sexualitet på de här sätten, så måste det bli lika normalt att alla andra gör likadant. Och där är vi inte på långa vägar, även om du själv anser dig vara där.

Citera
          flaxss
          Inlägg 19-12-2006, 21:14
          Länk hit: #71

Gäster

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-12-2006, 20:47)

Fortplantningen är en ganska liten del i det sammanhanget ja! wub.gif rolleyes.gif

man använder det 2-5gånger till det sen resten av livet till annat .

men att hålla i hand och annat sånt har med kärlek att göra tycker jag det som hetro kan det kan bögar ock lesbiska med göra . fast samhället kanske inte riktigt är framme än därvid som alla kan göra det men för förhoppnings vis kommer det . jag har läst bägge trådarna skulle egentligen inte skriva i denna men gjorde det nu och jag kan inte själv diskutera detta för jag har blivit förvirrad av vad det egentligen handlar om å allt ja typ . sen är det väl så som andra säger det är nåt som vi automatiskt gör skriver så vads er du hos det motsatta könet oki so whatever inte dör jag av det och jag har pojkvän då är jag bög men jag bryr mig inte min värld rasar inte ner för en sån sak . finns mycket värre saker i mitt liv som att man mördar bögar eller nåt annat .

jahapp nu har jag med skrivit vet inte vad ni tycker
          egentligen bryr jag mig inte heller så mycket om vad ni tycker om detta mitt inlägg ska gå vidare till krukväxter nu

hejs hejs

Citera
          Kat
          Inlägg 19-12-2006, 21:16
          Länk hit: #72

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 19-12-2006, 16:23)
          Är det inte aningen naivt att tro att en majoritet av något slag inte ska prägla ett samhälle.
          Sen kan det ju handla om sexuell läggning eller religion.
          Det är väl självklart att det sätter sin prägel på massor av saker.

När man läser det du skriver, så får man nästan uppfattningen av att man är en riktigt vidrig person om man försvarar sin rätt att vara heterosexuell.

Det du skriver har precis motsatt effekt tyvärr.
          I stället för att öka förståelselsen, så retar du upp folk i stället.
          Du verkar helt besatt av detta med könsdelar.

Vi är inte könsneutrala. Vi har ett kön!
          Det kan varken du eller nån annan ändra på.

Att få slängt i ansiktet att man "osynliggör" andra människor och bli förolämpad på löpande band av en liten besserwisser som tror sig veta allt, är tydligen nåt man ska ta. Jävlar alltså om det hade varit tvärtom. Då hade det skrikits i högan sky om diskriminering.

Du behöver lära dig att du inte kan banka in dina åsikter i andra människor.
          Det är inte den som skriker högst som har mest rätt.

Vi är alla medlemmar i detta samhälle och måste rimligen kunna sätta så pass mycket prägel som dem vi representerar. Så är det inte alls. Heterosexnormen är massivt dominerande.

Man ska inte behöva försvara sin sexualitet överhuvudtaget. Men ibland måste majoriteter se över hur de agerar för att inte klampa på andra i sitt sätt att regera.

Om det jag skriver har motsatt effekt på sig, så är det inte mitt fel, utan ditt eget. Du HAR möjlighet att reflektera över det jag skriver på ett objektivt sätt, men väljer att sätta upp försvarsgarden och känna dig hotad i din roll. Varför du känner dig hotad av att släppa in fler i din sfär är något jag skulle råda dig att tänka över grundligt. Speciellt med tanke på att det är helt fabricerat av dig själv.

Du får gärna vara hur mycket kön du vill för mig. Personligen HAR jag ett kön, istället för att vara ett. Jag är en individ och har rätt att bli respekterad som en sådan.

Sedan skulle jag önska att du lägger dina förlöjligande kommentarer åt sidan. De hjälper inte diskussionen framåt.

Citera
          Kat
          Inlägg 19-12-2006, 21:21
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Leocarpus @ 19-12-2006, 17:42)
          CITAT (Gossen Ruda @ 19-12-2006, 17:05)
          CITAT (AnitaGg @ 19-12-2006, 16:23)
          CITAT (Kat @ 19-12-2006, 09:18)

Befolkningen består av betydligt fler kön än två

Ja, ha. Och vilka kön är det då?

Jag undrar också. Behöver naturläran skrivas om?

Om inget har ändrats det senaste året så har människan två könskromosomer x och y med de vanligaste kombinationerna xx och xy. Fler än två varianter verkar rätt osannolikt. Om någon har en annan åsikt i den frågan så vore det väldigt spännande att få veta hur det ligger till och dessutom kan nog vederbörande inkassera ett Nobelpris i medicin och fysiologi.

Nej, det är inte osannolikt. Det finns alla möjliga kombinationer, som exempelvis XXY, YXX...
          Jag är ingen biolog, så du bör fråga någon som forskat i detta för närmare information.
          Men ja, naturläran behöver skrivas om, eftersom den är ofullständig.

Citera
          Kat
          Inlägg 19-12-2006, 21:23
          Länk hit: #74

Medlem

CITAT (Ophelia @ 19-12-2006, 19:04)
          Har dock lite funderingar gällande inlägget under lär känna leken. Fråga nr 25 blir ju vad man tolkar det som oavsett sexuell ståndpunkt då det handlar om det motsatta könet. ALLT behöver inte handla om sex gällande kön.

Om det inte handlar om heterosexuellas syn på "det andra könet", varför skulle man då ens besvära sig om att specificera könet?

Citera
          Kat
          Inlägg 19-12-2006, 21:29
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (Rapchic @ 19-12-2006, 19:05)

I Förlovningsannonser
          På Bröllopsfoton
          I Dödsurnor
          När de pussas offentligt
          I Tv-program
          I Reklam
          När det dansas pardans

det är ju bara gulligt

Ja, du har missförstått.

Det hela handlar om att heterosexuella manifesterar sin sexualitet HELA tiden - och det är inte fel i sig.

Problemet är att homosar som gör detsamma - eller kräver att bli sedda - allt för ofta ses som att de "gör en stor grej av det", "tjatar", "pratar om det hela tiden" etc.
          När de i själva verket bara gör som alla andra! blink.gif

Man bör vara medveten om att det finns HB-personer överallt och inte ställa sådana frågor/säga sådana saker som FÖRUTSÄTTER att alla i närheten är heterosexuella.

Jag är ledsen att det ser ut på det viset - men det gör det.
          Det sker på alla skolor och de flesta arbetsplatser varje dag. Ibland går det till och med till sådana extremer att folk kastas ut från krogar eller misshandlas.

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 19-12-2006, 21:51
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

CITAT (flaxss @ 19-12-2006, 21:14)

men att hålla i hand och annat sånt har med kärlek att göra tycker jag det som hetro kan det kan bögar ock lesbiska med göra . fast samhället kanske inte riktigt är framme än därvid som alla kan göra det men för förhoppnings vis kommer det . jag har läst bägge trådarna skulle egentligen inte skriva i denna men gjorde det nu och jag kan inte själv diskutera detta för jag har blivit förvirrad av vad det egentligen handlar om å allt ja typ . sen är det väl så som andra säger det är nåt som vi automatiskt gör skriver så vads er du hos det motsatta könet oki so whatever inte dör jag av det och jag har pojkvän då är jag bög men jag bryr mig inte min värld rasar inte ner för en sån sak . finns mycket värre saker i mitt liv som att man mördar bögar eller nåt annat .

egentligen bryr jag mig inte heller så mycket om vad ni tycker om detta mitt inlägg ska gå vidare till krukväxter nu

hejs hejs

Du är för härlig du Flaxx, precis rätt inställning har du . Och du gör alldeles rätt i att ägna dig åt dina krukväxter i stället för det ger mer tillfredställelse än en massa meningslöst tjafs som inte leder någon vart wub.gif rolleyes.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 19-12-2006, 21:52
          Länk hit: #77

Gäster

CITAT (Kat @ 19-12-2006, 21:29)
          CITAT (Rapchic @ 19-12-2006, 19:05)

I Förlovningsannonser
          På Bröllopsfoton
          I Dödsurnor
          När de pussas offentligt
          I Tv-program
          I Reklam
          När det dansas pardans

det är ju bara gulligt

Ja, du har missförstått.

Det hela handlar om att heterosexuella manifesterar sin sexualitet HELA tiden - och det är inte fel i sig.

Problemet är att homosar som gör detsamma - eller kräver att bli sedda - allt för ofta ses som att de "gör en stor grej av det", "tjatar", "pratar om det hela tiden" etc.
          När de i själva verket bara gör som alla andra! blink.gif

Man bör vara medveten om att det finns HB-personer överallt och inte ställa sådana frågor/säga sådana saker som FÖRUTSÄTTER att alla i närheten är heterosexuella.

Jag är ledsen att det ser ut på det viset - men det gör det.
          Det sker på alla skolor och de flesta arbetsplatser varje dag. Ibland går det till och med till sådana extremer att folk kastas ut från krogar eller misshandlas.

så är det bögar och lesbiska riskerar mer för det är mer normalare att en man och kvinna kysser varann . men dom kan alla göra det men dom riskerar som sagt mer . men samhället går framåt tur för det och jag skiter i vad andra gör och har inga fördomar om andra ser jag två killar eller två flickor så bryr jag mig inte om dom är ett par eller kompisar . men som sagt samhället är som det är och det går framåt . men som i texter eller annat är det någ mer inpregat hur det ska vara jag själv hade någ med skrivit vad ser du hos det motsatta könet . för jag tänker så det motsatta könet är ett kön som inte är jag eller hur man ska förklara kanske andra tänker nåt annat . när jag svarade på den frågan svarade jag inte för en sexuell eller kärleks handling utan som en kompis relation därför skrev jag personen i helhet hade det stått vad ser du hos det samma kön då hade jag kanske skrivit ögon eller händer eller rumpa whatever . och min värld körde inte ihop sig bara för där var en sån fråga för jag tog den inte på det viset . jag tror inte andra bögar eller lesbiska bryr sig heller så mycket så länge dom inte blir nedslagna som där går framåt att man kan visa sina känslor mer utan att bli skadad .

jag hade inte orkat lägga ner tid på tjata om denna fråga vad ser du hos det motsatta könet .

Citera
          flaxss
          Inlägg 19-12-2006, 21:53
          Länk hit: #78

Gäster

CITAT (monka @ 19-12-2006, 21:51)
          CITAT (flaxss @ 19-12-2006, 21:14)

hejs hejs

Du är för härlig du Flaxx, precis rätt inställning har du . Och du gör alldeles rätt i att ägna dig åt dina krukväxter i stället för det ger mer tillfredställelse än en massa meningslöst tjafs som inte leder någon vart wub.gif rolleyes.gif

jo men jag rädd i att jag kanske blir några inlägg till eller bara detta sista men annars så har jag så mycket roligare bland krukväxterna wub.gif

ska inte göra nåt stort av detta

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-12-2006, 21:55
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag funderar på att skriva ett inlägg om min inställning till saken men inte ikväll, är för trött. Kanske i morgon. Ladda upp för säkerhets skull, Kat. Du kommer möjligen att få användning av alla argument men tyvärr, inget biter på mig för min heterosköld är ogenomtränglig. rolleyes.gif laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Kat
          Inlägg 19-12-2006, 22:01
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (flaxss @ 19-12-2006, 21:52)
          så är det bögar och lesbiska riskerar mer för det är mer normalare att en man och kvinna kysser varann . men dom kan alla göra det men dom riskerar som sagt mer . men samhället går framåt tur för det och jag skiter i vad andra gör och har inga fördomar om andra ser jag två killar eller två flickor så bryr jag mig inte om dom är ett par eller kompisar . men som sagt samhället är som det är och det går framåt . men som i texter eller annat är det någ mer inpregat hur det ska vara jag själv hade någ med skrivit vad ser du hos det motsatta könet . för jag tänker så det motsatta könet är ett kön som inte är jag eller hur man ska förklara kanske andra tänker nåt annat . när jag svarade på den frågan svarade jag inte för en sexuell eller kärleks handling utan som en kompis relation därför skrev jag personen i helhet hade det stått vad ser du hos det samma kön då hade jag kanske skrivit ögon eller händer eller rumpa whatever . och min värld körde inte ihop sig bara för där var en sån fråga för jag tog den inte på det viset . jag tror inte andra bögar eller lesbiska bryr sig heller så mycket så länge dom inte blir nedslagna som där går framåt att man kan visa sina känslor mer utan att bli skadad .

jag hade inte orkat lägga ner tid på tjata om denna fråga vad ser du hos det motsatta könet .

Jag vet med säkerhet att det är många bi- och homosexuella som känner sig marginaliserade av det här. Många blir inte ens varse om HUR marginaliserade förrän de kommit till en viss punkt. Många blir förbannade då, men det ser jag som ett hälsotecken. Hellre arg än med känsla av mindrevärde, som många HBT-personer ofta bär. I synnerhet innan de kommit ut.

Självklart förstår jag att inte alla orkar engagera sig för att bidra till kampen och det tror jag att alla förstår. Men någon måste ju föra den också, liksom alla andra kamper i världen.
          Men man väljer sina strider efter det som intresserar en.

(Det som stör mig är att många verkar ha rätt att bestämma över vad andra bör lägga sin energi på.)

Citera

31 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-03-2026, 09:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon