| |
|
  |
Fick ni något trevligt i julklapp? |
|
|
|
|
25-12-2006, 22:29
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
Jag fick bland annat en kameraväska med plats för både kamera, extra objektiv och blixt - den behövdes!  Och så fick jag ett par böcker, en dvd-film, lite pengar och godis
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-12-2006, 22:40
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
För en gångs skull så fick jag faktiskt så lite som jag önskade mig  . Jag tycker att det har gått lite inflation i julklappar i min släkt och eftersom jag själv är arbetslös  så känns det jobbigt att få julklappar (som man egentligen inte vill ha) för flera hundra när man inte har råd att ge så mkt. Men jag uppskattade de få praktiska sakerna jag fick och så fick jag två romaner att läsa oxå. Jag tar hellre en bra bok som jag kan läsa med nöje än att få femtielfte husgerådet som jag inte behöver.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-12-2006, 22:58
|

Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125

|
Fick Beatles 'The White Album' på CD av sonen. Märkligt att alla texterna sitter kvar i minnet efter snart 40 år!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-12-2006, 07:41
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Eva i Skåne @ 25-12-2006, 22:27) Från jobb brukar vi få två biobiljetter. Det har väl varit helt okej, inte jättekul, men alla kan väl använda dom eller ge vidare till barn eller bekanta. I år var det dock inga biobiljetter utan alla fick var sin cykelhjälm  Det var INTE uppskattat. De som cyklar och tycker hjälm är okej har redan skaffat sig hjälm för länge sen och väldigt många cyklar faktiskt inte Inte lätt att tillfredsställa alla när det handlar om några tusen personer, men som någon sa - nästa år får vi kanske var sin cykel  Håller med om att det inte var en särskilt väl vald julklapp till så många personer. Bättre då att hålla sig till chokladasken, delikatesskorgen eller nåt sånt. Det passar ju i alla fall majoriteten.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-12-2006, 09:02
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
CITAT (Leia @ 26-12-2006, 08:58) Haha, det var vad jag också läste när jag skummade igenom tråden
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-12-2006, 09:54
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
Jag fick lite roliga saker till köket (pepparkvarnar, ballongvisp och press) samt skålar, en kastrull med insats, rödvinsglas, cocktaliglas, fotbad, och en massa pengar (ska köpa en plasma/LCD-TV och en DVD).
Tyckte det var roligare att ge bort (gav bort 24 flaskor rött och vitt vin till föräldrarna som jag valt själv) massagemojäng med infravärme och massage till svåger samt smycken och omvårdnadsprylar till min syster.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-12-2006, 11:29
|

Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411

|
Jag fick hur mycket som hälst... men så är vi också en släkt som älskar att få ge bort klappar till varandra. Jag har fått betalt mina medlemskap i svenska hoya sällskapet och sydsvenska. En kudde som har som en bricka på sej så man kan sitte med laptoppen i knät. En verktygsbox att ha mina pärlor i. Två böcker, en om stickning och en om att skapa med pärlor. En 4armad ljustake + 4 handstöpta ljus. Massor med fina pärlor att göra smycken av + precentkort på pärlor. En vattenfontän till Frida (alltså katten) En yoga matta + yoga dvd Pengar precentkort på duka och MQ Choklad skålar i lasse åberg serien Lökhackare i tuppervere och sist men absolut inte minst: en cd skiva med en massa bilder från när brorsan och jag var små, den julklappen var verkligen jättekul att få. så här kommer ett par smakprov  Här är jag en stolt storasyster:  Och så två busfrön som blivit lite större:
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
26-12-2006, 11:38
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Fick flera böcker jag gått och suktat efter (jag är såld på Poe t ex och saknade två av hans samlingsverk), skivstångsvikter (som jag använt flera gånger redan, superbra!) men så fick jag också en klapp som nästan rörde mig till tårar, en symaskin (som jag längtat så mycket efter men aldrig vågat köpa). Maken är så snäll att jag inte har ord för det än.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
26-12-2006, 12:25
|
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

|
Glömde skriva det jag fick från jobbet. Förutom den ljuslykta jag skrev om i tråden "Eldsvåda-nästan" fick alla en biljett till nyårsrevyn här i stan med vegetarisk thaimiddag före.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-12-2006, 13:58
|

Medlem
Antal inlägg: 194
Medlem nr: 3 193

|
Jag fick oxå jätte fina julklappar. En ergorapido, dammsugaren de gjort så mkt reklam för (kanon när man har långhårig hund) En magic bullet Jätte fina smycken Parfym Tekopp En picknickväska Massa hundsaker, bla lydnads bok (behövs) Sängkläder mm.
--------------------
kramar Eva
|
|
|
|
|
|
|
|
27-12-2006, 12:28
|

Medlem
Antal inlägg: 538
Medlem nr: 7 535

|
och jag fick något som jag verkligen önskat mej! Nämligen nya blåbyxor. Alltså inte jeans utan jobbarbyxor från "blåkläder" så dom ska jag gå och ta på mej nu för vi ska tapetsera om! Ajöken! //U
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
27-12-2006, 12:29
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (yenny @ 26-12-2006, 11:29) så här kommer ett par smakprov  Här är jag en stolt storasyster:  Och så två busfrön som blivit lite större:  Så fina bilder. Jättekul att få juu...
|
|
|
|
|
|
|
|
27-12-2006, 12:37
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
DVD-film. Tärning som man kastar och får förslag på vad man ska ha till middag. (misstänker att mannen är trött på att få svaret "jag vet inte" då han frågar om vad jag vill ha till middag  ) Strumpor. Bilmodell i skala 1:43 av TinTins bil från "TinTin i Kongo", samlarobjekt. Stor, blå linneduk till sommarstugan. Chokladask. Fransk, lufttorkad delikatessalami. Handmålad porslinstallrik med birmamotiv, köpt från Birmasällskapet, deras 30-års jubileumstallrik. LUSH, badskum i fast form. Julkorg med mörk choklad, julte, julkaffe samt julkaka. Blommor. Glaslykta+julkaffe+julte+pocketbok från min chef.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|