Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fuktighet i hyreslägenhet..., Vågar jag spraya mycket?
          Whiskuchi
          Inlägg 31-12-2006, 16:55
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (flaxss @ 31-12-2006, 15:06)
          CITAT (kristerh @ 29-12-2006, 11:51)
          CITAT (flaxss @ 28-12-2006, 13:14)
          alla/många moderna akvarium har täckglas och en heltäckande lysramp och  då stannar vattnet kvar i  karet .

Jag har ett "modernt" akvarium (225 liter) med täckglas o en sån där heltäckande plastramp som ser ut som ett lock, och den dunstar vatten som bara den,
          jag fyller på med ca 15 -20 liter varannan vecka wink.gif så visst kommer vattnet ut, tror det beror på vilken temp man har i vattnet.

kan det inte vara ljusrampen som bränner bort vattnet . eller så läcker det nån stanns . jag har ett öppet akvarium och ett modernt med både värme och ljuse det mer moderna är helt täckt och där avdunstar lite .
          så i båda mina fyller jag inte alls på så ofta kanske var tredje-fjärde vecka och då har bara nivån sjunkit 1-3cm det som är öppet blir det fler gånger på .
          men temperaturen har kanske en betydelse med .
          men man ska ändå inte använda akvarium som fuktare

Vaddå "bränner bort"? Vatten avdunstar, det bränns inte bort... akvarier funkar utmärkt som luftfuktare, även om jag avråder å det bestämdaste att skaffa akvarie endast av den anledningen.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          kristerh
          Inlägg 31-12-2006, 20:22
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (flaxss @ 31-12-2006, 15:06)
          kan det inte vara ljusrampen som bränner bort vattnet . eller så läcker det nån stanns . jag har ett öppet akvarium och ett modernt med både värme och ljuse det mer moderna är helt täckt och där avdunstar lite .

Nej det läcker inte utan dunstar helt enkelt, som det alltid gör med akvarier.

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          niklaswik
          Inlägg 01-01-2007, 14:46
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 809
          Medlem nr: 4 547

CITAT (Scrollan @ 31-12-2006, 14:16)
          Kan du inte sätta upp en plastfond på väggen?
          Efter det att vi fick ommålat på jobbet så köpte vi in en plastmatta och satte upp den på väggen intill diskmaskinen.

Egentligen var det ett plastunderlägg man ska ha under skrivbordsstolen så att hjulen inte gör fula märken i golvet, men det nya användningsområdet funkar bra det med. smile.gif

Annars finns det luftfuktare att hänga på elementen, man fyller krukorna med vatten och sen avdunstar det med hjälp av elementens värme.

Det skulle jag nog kanske kunna göra.. smile.gif Eller så fixar jag nån slags luftfuktare till hela rummet så kan jag flytta på dom där sakerna när jag ska duscha dom..

--------------------
          //Niklas

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 15:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon