Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Roshäck, Jag vill också ner i träsket
          Susanna
          Inlägg 30-12-2006, 20:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 278
          Medlem nr: 1 399

Hej alla rosfantaster!

Jag odlar mest grönsaker men har nu tänkt att rama in tv sidor av min köksträdgård med en roshäck wub.gif

Tänkte att ni kunde komma med lite goda ideer till vilken eller vilka rosor jag kan välja!

Jag odlar i zon 1 på moränlera, full sol från morgon till kväll, dock något blåsigt höst, vinter och vår. Först tänkte jag mig en rabatt där jag skulle blanda rosor, klematis och lavendel, men efter att ha tittat lite i LÅG har jag nog tänkt om. Nu funderar jag mer i termer av en tät roshäck med ett fåtal sorter.

Sträckan är cirka 30 meter och jag jag vill helst inte att rosorna ska bli högre än 1,5 meter ungefär.

Jag har lutat lite åt vita roser eller ljust rosa, men är öppen för andra färger också. Orange gillar jag dock inte.

De rosor jag tittat på hitills är Jacques Cartier, Astrid Lindgren, Marie-Jeanne och Iceberg. Någon som har erfarenheter av dessa? Andra trevliga förslag?

Hälsningar från en som står på kanten till rosträsket! (bara jag inte måste lämna grönsaksträsket tongue.gif )

--------------------
          Susanna
          (med fritidshus i zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon