Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur hittade du Odla´s forum ?
          Farmor
          Inlägg 01-01-2007, 19:09
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 274
          Medlem nr: 6 581

Oj vad jag fick grunna på den här frågan, men till slut dök svaret fram ur dimmorna. Jag hittade hit när jag läste länklistan på Saintpauliasällskapets hemsida.

Jag skriver inte så mycket, men läser nästan varje dag och har mycket nöje av det. Beroende? ....... vet inte, men kanske lite. tongue.gif wub.gif

--------------------
          Anne

Citera
          Kathy
          Inlägg 01-01-2007, 23:56
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Jag hittade hit pga att jag hade hört rykten om att ett av mina recept fanns upplagt här ( i receptdelen - vilket också visade sig stämma ) utan att den som lagt in det hade sagt var det kom ifrån utan istället sade att det var hämtat ifrån en veckotidning. Efter några turer så bekräftade veckotidningen att de aldrig hade publicerat det nämnda receptet och de rekommenderade att alltid ange källa vid publicering.

En inte alltför trevlig start, men fortsättningen blev/är desto trevligare. Speciellt efter det att jag blev orkidéfantast och därefter blev med trädgård och tillhörande sommarstuga.
          Det finns så mycket tips och råd här på odla.
          Dessutom har jag fått en del nya vänner här... wub.gif ...ingen nämnd men jag tror ni vet vilka ni är. wub.gif

Citera
          imk
          Inlägg 02-01-2007, 08:23
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 4 720

Det var nog Netaave som tipsa mig via bedroforumet. Läser ofta här men skriver sällan...men tror jag ska ändra på det..ha ha...här är lite ruljans på skrivande och sånt gillar jag!

/Maja

Citera
          Fialotta
          Inlägg 02-01-2007, 11:09
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Var så länge sen så inte kommer jag ihåg....tror jag var ny på det här med datorer o sökte på blommor...har för mig det var så unsure.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-01-2007, 11:12
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Säger samma som maudan och jag var här och läste i flera år innan jag reggade mig tongue.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          vickeva
          Inlägg 02-01-2007, 16:22
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 429
          Medlem nr: 2 441

Jag hade en fråga om min idegran, och så hittade jag hit. Jag var helt inne på att ta bort den, men jag tänkte att jag skulle kolla om det gick att beskära den. Skrev en fråga här, och fick en massa svar, och det slutade med att jag ser med helt andra ögon på min jättestora idegran. Den står fortfarande kvar, obeskuren..
          Så här såg den ut då, men den har vuxit...

--------------------

Citera
          renate
          Inlägg 02-01-2007, 17:06
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Det var en bra fråga, jag kom faktiskt inte ihåg det,men det kan ha varit så att jag fick ett nyhetsbrev från odla.nu men är inte säker. tongue.gif tongue.gif

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 02-01-2007, 18:55
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Någon gång år 2000 tipsades jag av en släkting och var här en hel del men så föll det i glömska och jag återvände inte förrän helt nyligen.

ingrid

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-01-2007, 19:48
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (Berith @ 01-01-2007, 11:34)
          CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,31-12-2006, 19:29)
          Och jag har varit med sedan någon gång runt år 2000 fast då var det det gamla forumet som inte såg ut såhär och inte kommer jag ihåg hur jag hittade dit.

Samma här! biggrin.gif

Jag var också med på gamla forumet. Trodde faktiskt det var före 2000, men jag minns ju både Berith och Åsa från min nybörjartid, så efter dom blev jag medlem här.

Jag var inte så himla van vid internet och inte vid trädgård heller, men hade hört en väninna prata om Odla.nu. Jag hittade inte medlemsforumet från början utan läste en massa annat och skickade nybörjarfrågor som Sylvia och Göran besvarade. Jag tror det var i ett sånt svar nån av dem skrev att det oftast gick att få bra och snabba svar på medlemsforumet och sen dess är jag fast här laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif Mycket har jag lärt mig, och flera riktigt goda vänner och många cybervänner har jag fått under åren.

Experternas på Odla frågespalt har jag ingen aning om om den ens existerar längre. Numera är det forumindex jag startar på och oftast stannar vid.

smile.gif smile.gif wub.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 02-01-2007, 21:38
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Provar igen efter tre bort"errade" svar ; Det är länge sedan nu , men då prenumenerade jag på en tidning som heter PC för alla och där utnämnde de Odla till bästa trädgårdssaiten ... vilken den ju också är wub.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 03-01-2007, 06:59
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Eva i Skåne @ 02-01-2007, 19:48)
          CITAT (Berith @ 01-01-2007, 11:34)
          CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,31-12-2006, 19:29)
          Och jag har varit med sedan någon gång runt år 2000 fast då var det det gamla forumet som inte såg ut såhär och inte kommer jag ihåg hur jag hittade dit.

Samma här! biggrin.gif

Jag var också med på gamla forumet. Trodde faktiskt det var före 2000, men jag minns ju både Berith och Åsa från min nybörjartid, så efter dom blev jag medlem här.

rolleyes.gif
          Joodu... jag är faktiskt lite osäker på när det egentligen var. Litade på Åsa när det gällde 2000. tongue.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 08:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon