| |
|
  |
2007 års Svammeltråd |
|
|
|
askar
|
29-01-2007, 19:12
|
Gäster

|
Och jag har varit på Kommunstyrelsemöte i 6,5 tim slutade nyss.
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
29-01-2007, 19:33
|
Gäster

|
CITAT (Eva i Skåne @ 29-01-2007, 19:29) Jag tycker det låter rysligt tråkigt Agneta men det är tur att inte alla göra det  Det är så otroligt intressant och man lär sig så mycket.  Vi följer det via radio... jag är inte aktiv politiker.
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
30-01-2007, 07:56
|
Gäster

|
CITAT (malin72 @ 30-01-2007, 07:43) jaha och jag började morgonen med att få ett pm där en skriver att personen känner sig driven härifrån...tråkigt tycker jag..men jag vill inte skriva i den andra tråden usch och fy för stämmningen på forumet hoppas att våren kommer med bättre och varmare tankar.. Jag slipper trista PM , sedan jag lovat att öppet tala om i forum vem som skrev och citera innehållet. Är man missnöjd så är det mer reko att säga det öppet, än att tassa och viska lite här och lite där. Sedan tycker jag inte heller att man ska ta "forumlivet" på alltför stort allvar. Det handlar iaf om till största delen, fjärrkontakt med människor vi inte känner mer än det lilla (om ens något) personen talar om i sin profil. Ingen idé att må dåligt pga sånt... är min åsikt alltså.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 08:05
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (askar @ 30-01-2007, 07:56) Jag slipper trista PM , sedan jag lovat att öppet tala om i forum vem som skrev och citera innehållet. Är man missnöjd så är det mer reko att säga det öppet, än att tassa och viska lite här och lite där. Sedan tycker jag inte heller att man ska ta "forumlivet" på alltför stort allvar. Det handlar iaf om till största delen, fjärrkontakt med människor vi inte känner mer än det lilla (om ens något) personen talar om i sin profil. Ingen idé att må dåligt pga sånt... är min åsikt alltså.  Bra taktik Men bortsett från det så är det en sån grej som jag tycker man ska anmäla direkt. Kan man inte stå för sina åsikter öppet, så kan man behålla dom för sig själv.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 08:17
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
CITAT (Leia @ 30-01-2007, 07:27) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 22:04) Garderobsfördelningen ser ut så att han har 4 garderober för sig själv och jag o barnen delar på 3. :huh:  Det känns som om det är hemma hos mig du pratar om Magdis. Sambon har mer än dubbelt så mycket kläder som mig. Och allt gammalt ska sparas "för det kan vara bra om man ska måla någon gång..."  Detta är tydligen inget unikt fenomen. Min man är likadan. Två garderober har jag, sönerna var sin och maken har en hel klädkammare!!!! Lite annat finns där också, det ska erkännas, men han har ingen koll på vad som ligger längst bak på hyllorna. Visst skulle jag kunna rensa, men det är en principsak för mig. Han ska ta hand om sitt ....
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 08:29
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Min man lägger inte särskilt mycket pengar på att köpa kläder även om han handlar en del ibland. Här är det mest problemet att han aldrig vill gallra ut det gamla. Det var ett kul citat någon gjort innan i tråden "ha om han ska måla nån gång"  Det har inte min gubbe kommit på att skylla på Men sen är det visst också typiskt manligt att glömma byta om när dom verkligen ska göra nåt, inte komma ihåg förrän det är för sent. Jag skulle ju bara... lite grann... Där är min pappa ett strå vassare än mannen måste jag säga
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 09:08
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Och jag börjar få resfeber, ja inte i meningen nervös, utan den där kul, lite pirriga känslan. Äventyrslusta är nog ett bra ord. Så inte har jag tid att sitta här inte. Men morgonstunden på Odla har ju blivit en form av ritual. Kaffekoppen i handen och glasögonen på. Och så har jag en förmåga att " ha heeela dan på mig ". Plötsligt är dan slut och jag har inte gjort en bråkdel av vad jag skulle
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 09:12
|

Medlem

|
CITAT (Evgeni @ 30-01-2007, 09:08) Och jag börjar få resfeber, ja inte i meningen nervös, utan den där kul, lite pirriga känslan. Äventyrslusta är nog ett bra ord. Så inte har jag tid att sitta här inte. Men morgonstunden på Odla har ju blivit en form av ritual. Kaffekoppen i handen och glasögonen på. Och så har jag en förmåga att " ha heeela dan på mig ". Plötsligt är dan slut och jag har inte gjort en bråkdel av vad jag skulle  Ska du resa bort? Det har jag missat. Vart går färden?
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 09:12
|

Medlem

|
CITAT (malin72 @ 30-01-2007, 09:10) CITAT (Evgeni @ 30-01-2007, 09:08) Och så har jag en förmåga att " ha heeela dan på mig ". Plötsligt är dan slut och jag har inte gjort en bråkdel av vad jag skulle  :lol: men jag förstår inte vad du menar händer aldrig mig   av nån mystisk anledning tror jag inte på dig
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 09:21
|

Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 30-01-2007, 09:12) CITAT (Evgeni @ 30-01-2007, 09:08) Och jag börjar få resfeber, ja inte i meningen nervös, utan den där kul, lite pirriga känslan. Äventyrslusta är nog ett bra ord. Så inte har jag tid att sitta här inte. Men morgonstunden på Odla har ju blivit en form av ritual. Kaffekoppen i handen och glasögonen på. Och så har jag en förmåga att " ha heeela dan på mig ". Plötsligt är dan slut och jag har inte gjort en bråkdel av vad jag skulle  :lol: Ska du resa bort? Det har jag missat. Vart går färden?  Det trodde jag inte nån kunde ha missat. På torsdag åker jag till Tulippernas land i två veckor. Min syster fyller 50 År, och då passar jag på att stanna lite längre än just några dagar. Jag har ju hälften av mina rötter därifrån
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 09:35
|

Medlem

|
CITAT (Evgeni @ 30-01-2007, 09:21) CITAT (AnitaGg @ 30-01-2007, 09:12) CITAT (Evgeni @ 30-01-2007, 09:08) Och jag börjar få resfeber, ja inte i meningen nervös, utan den där kul, lite pirriga känslan. Äventyrslusta är nog ett bra ord. Så inte har jag tid att sitta här inte. Men morgonstunden på Odla har ju blivit en form av ritual. Kaffekoppen i handen och glasögonen på. Och så har jag en förmåga att " ha heeela dan på mig ". Plötsligt är dan slut och jag har inte gjort en bråkdel av vad jag skulle  Ska du resa bort? Det har jag missat. Vart går färden?  Det trodde jag inte nån kunde ha missat. På torsdag åker jag till Tulippernas land i två veckor. Min syster fyller 50 År, och då passar jag på att stanna lite längre än just några dagar. Jag har ju hälften av mina rötter därifrån  Häftigt  Det är fint där!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 09:44
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Eva i Skåne @ 30-01-2007, 08:17) CITAT (Leia @ 30-01-2007, 07:27) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 22:04) Garderobsfördelningen ser ut så att han har 4 garderober för sig själv och jag o barnen delar på 3.   Det känns som om det är hemma hos mig du pratar om Magdis. Sambon har mer än dubbelt så mycket kläder som mig. Och allt gammalt ska sparas "för det kan vara bra om man ska måla någon gång..."  Detta är tydligen inget unikt fenomen. Min man är likadan. Två garderober har jag, sönerna var sin och maken har en hel klädkammare!!!! Lite annat finns där också, det ska erkännas, men han har ingen koll på vad som ligger längst bak på hyllorna. Visst skulle jag kunna rensa, men det är en principsak för mig. Han ska ta hand om sitt ....  Haha vad jag har skrattat åt era inlägg om hamstermakar, jag har en sån jag med!  När jag och min man träffades för sisådär 12 år sen så hade han sex garderober, ett linneskåp och en liten klädkammare proppfulla med kläder. Vid en första anblick tänkte jag att han kanske var väldigt intresserad av kläder, men så var verkligen inte fallet - han är en klädhamster! Där fanns kläder ända från hans tonårstid alltså 20 år gamla urvuxna kläder. När vi så småningom flyttade ihop rensade jag ut, med hans tillåtelse, jag fick ihop tre stora sopsäckar proppfulla med kläder att ge bort till mer behövande. Numera är det jag som helt tar hand om klädvården, i det ingår att, mot hans gruffande, få med honom till stan för att köpa nya kläder ibland. Och garderobsfördelningen är den motsatta, vi delar på en klädkammare plus att jag har tre extra garderober bara för mig.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-2007, 09:52
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Evgeni @ 30-01-2007, 09:21) Så roligt Gillan, hoppas ni får en trevlig resa! En vårresa till tulippernas land står sen många år på min reseönskelista - vet bara inte hur en sån resa skulle kunna vara praktiskt genomförbar för min del... det är ju mitt i den tiden som jag har fullt upp med alla mina små frösådder här hemma...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|