Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
AnitaO
Är det okej med er andra att vi startar på ny kula på det nya året? rolleyes.gif

Vi var bortbjudna till grannar i går och fick en toppenmiddag.
Löjromssnittar och champagne till förrätt. Hjortfilé med murkelsås till varmrätt. Till det fick vi rött vin, och slutligen panacotta med hjortron till efterrätt som sköjldes ner med ännu lite bubbel.

Mmmm .... vad gott det var smile.gif
askar
Kul med nya fräscha trådar. smile.gif

Maken håller på att klä av granen... den har gjort sitt för i år...
17.e julen och den barrrar inte ens. biggrin.gif

Den ska återigen få vila i sin fina kartong, fram till Lucia.
ninnisky
Hos oss i Götet har det regnet snett i natt igen. Maken håller på att se över alla plåtbeslag på fönstren.

Kul jobb en nyårsdag.! Jag ska ut i trädgården och gräva ner några tulpaner som jag köpte hos Christer i Tråvad. Det är fortfarande mjukt i jorden!

Får inte plocka bort några julsaker än -för barnbarnen kommer till fredag och det är DERAS JOBB!
anna_rispan
Jag fick feber igår kväll! sad.gif Inge kul alls. Men vi hade lyxen att kunna se fyreverkerier från sovrumsfönstret. Bättre kan man väl inte ha??!! smile.gif
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 01-01-2007, 11:41)
Jag fick feber igår kväll! sad.gif Inge kul alls. Men vi hade lyxen att kunna se fyreverkerier från sovrumsfönstret. Bättre kan man väl inte ha??!! smile.gif

Trist att bli sjuk på självaste nyårsafton sad.gif
Hoppas du mår bättre idag då.
anna_rispan
Jag tror inte jag har feber iallafall. Men peppar peppar ta i trä. Vågar inte säga för mycket. Förkylningen hänger i ännu. sad.gif
Nej det känn extra trist at vara sjuk över nyår. Jag har en del små saker för mig för att se hur året ska bli o det ser trist ut när man börjar med sjukdom....
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 01-01-2007, 12:01)
Jag tror inte jag har feber iallafall. Men peppar peppar ta i trä. Vågar inte säga för mycket. Förkylningen hänger i ännu. sad.gif
Nej det känn extra trist at vara sjuk över nyår. Jag har en del små saker för mig för att se hur året ska bli o det ser trist ut när man börjar med sjukdom....

En snabbkur : ta en knäckebrömacka och smöra, pressa på vitlöksklyftor (så många du törs) salta och käka. Förkylningen släpper rätt snabbt av den, gott o starkt...... unsure.gif ett tips om du delar säng med nån...gör en till den också rolleyes.gif wub.gif
Alba
Jag tycker som så - nytt år nya trådar.

Vi var hemma igår och firade för oss själva med god mat. Förkylning !
Jag kan inte låta bli att tänka på alla de miljoner som brändes upp i går.
Det var ovanligt mycket smällare. Stackars alla skotträdda djur.

I dag blir det lugnt med en bok i bästa läshörnan.
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 01-01-2007, 12:12)
En snabbkur : ta en knäckebrömacka och smöra, pressa på vitlöksklyftor (så många du törs) salta och käka. Förkylningen släpper rätt snabbt av den, gott o starkt...... unsure.gif ett tips om du delar säng med nån...gör en till den också rolleyes.gif wub.gif

Funkar det när fökylningen är som värst också? Vi brukar göra så för att försöka döda förkylningen när den är på gång.
Vi får väl prova igen då helt enkelt! smile.gif
yenny
Det låter bra det med en ny tråd smile.gif

Igår var vi borta för en gång skull på nyårsafton.
Det blev smördegsinbakad oxfile med vitlöksost i och potatisgratäng.
Glass till eftrerätt och senare ost och kex. Vi var ute vid tolvslaget och jisses vad det smälde. De små stackars katterna gömde sej under badkaret. Min Frida hemma är just inte rädd, så jag vågade lämna henne ensam.
Betty
Firade nyår precis som vi brukar - hemma med en god middag i lugn och ro. Åkte in till stan lagom till 12-slaget och tittade på fyrverkeriet. smile.gif
Snöflinga
Perfekt väder för denna nyårsdag, regn och rusk rolleyes.gif Desto roligare igår hos goda vänner ... så dagen kommer att gå i lugnets tecken med tända ljus, en god bok och överblivna julpraliner ....
Magdis
En totalt sömnlös natt blev det för mig, inte för att jag var ute på festligheter utan för att Lilleman hade lust att strula hela natten. sad.gif

Fyrverkerier var det gott om här vid 12-slaget och redan innan det. Man kunde aldrig tro att folk skulle ha köpt så mycket raketer i ett litet villaområde utanför Piteå men det var rena Lützen-dimman här. Maken fick videofilma fyrverkerierna så att Caroline skulle få se på film idag. Det var tur det, för hon vaknade gråtande imorse och sa "jag missa fyrverkerierna!"

Hur många har ont i håret idag då? rolleyes.gif Sånt slipper jag iallafall! tongue.gif
AnitaO
Jag har lite ont i håret rolleyes.gif biggrin.gif
Farmor
Här där jag bor har man inte förstått att det inte är nyårsafton längre. Bomber och raketer smäller hela tiden, precis som det gjort i en månads tid. Visst är det vackert med fyrverkeri, men inte under en så lång period. Och alla pengar som går upp i rök sen ohmy.gif .

Måste säga att jag längtar efter tystnaden nu.
Irene_L
När vi kom hem vid två-tiden i natt efter ett trevlig nyårfirande hos vänner såg vi att våran postlåda var sprängd i småbitar. sad.gif
Så tråkigt!!! Vi hade en speciell postlåda som såg ut som ett litet hus. Den fanns när vi köpte huset och jag gillade den verkligen.
Tänk att man inte ska få ha sina saker ifred mad.gif
Jaja det blir att skaffa en ny och hoppas att den får vara ifred.
mvh
Irene
Snöflinga
Trist sad.gif
Alba
Å se det snöar
Å se det snöar, det var väl roligt hurra
Nu blir det vinter ...........

Hurraaa det snöar !!!!
Kathy
CITAT (Alba @ 01-01-2007, 19:20)
Å se det snöar
Å se det snöar, det var väl roligt hurra
Nu blir det vinter ...........

Hurraaa det snöar !!!!

Snö??? Var?? Var???? *fuskigt*....
malin72
ja fyyyyyyyyyyy vad trött jag är på regn och åter regn

lite avis är jag ...för barnens skull rolleyes.gif
Kathy
Vår nyårsmiddag bestod av rostad brödskiva med skagenröra, lax och dill
därefter entrecote med halstrade grönsaker (morötter och svartrötter) hemgjord rösti och till det en himmelsk pepparsås smaksatt med konjak. Till efterrätt blev det färsk ananas och italiensk glass.
Bubbel till förrätten och rött vin till huvudrätten samt bubbel strax innan 12-slaget.
Hugo och Ikaros var helt oberörda av smällandet, så vi passade på att gå ut och titta på fyrverkerierna istället.

Idag har jag gjort nytta på jobbet. smile.gif
Magdis
vi har också fått snö ikväll smile.gif
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 00:14)
vi har också fått snö ikväll smile.gif

Näääeeeeeeeee.........ni också??? sad.gif
Kathy
Vill ha 1 dm snö här....*önskar*
Magdis
CITAT (Scrollan @ 02-01-2007, 00:14)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 00:14)
vi har också fått snö ikväll  :)

Näääeeeeeeeee.........ni också??? sad.gif

Japp...här brukar ju vara massor av snö så här års i vanliga fall. Blir spännande att se om vi får all snö på en gång som brukar komma under en vinter unsure.gif
Magdis
CITAT (Scrollan @ 02-01-2007, 00:16)

flytta till Lycksele då...det hade fått 1 dm snö idag. rolleyes.gif
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 00:18)
CITAT (Scrollan @ 02-01-2007, 00:16)

flytta till Lycksele då...det hade fått 1 dm snö idag. rolleyes.gif

Näää...det blir så långt att pendla till jobbet då. tongue.gif
Magdis
Jag ska göra om lite i dotterns rum nu när hon blivit så stor att hon har en bestämd uppfattning om vad hon gillar...det är rosa, lila och romantiskt som gäller nu. biggrin.gif Prinsess- stilen.
Vi var på Elkedjan idag och köpte nya lampor åt henne, taklampa och fönsterlampa som var likadana med rosa tygskärm och cerisa pärlfransar. biggrin.gif
Leia
Nu har en granne precis varit och bett om ursäkt för nattens smällande (med tanke på att Dino blev så rädd som jag skrev om ien annan tråd)
Tyvärr hjälper det inte att be en hund om ursäkt, han är ju´redan skrämd han sad.gif

Grannen verkade uppriktigt ledsen iallafall och sa själv att det var klantigt och ogenom tänkt. En annan granne som också var med inatt bad tydligen sambon om ursäkt tidigare idag.
AnitaO
Då kan man ju i alla fall hoppas att det inte upprepas.
Såg du det jag skrev i husdjursforumet om den där CD:n som man kan köpa och vänja hunden vid skottljud?
Snöflinga
Magdis ... vad söt Lilleman är wub.gif På första avataren såg han ut som en liten kyckling och nu mest som vis prost tongue.gif Krama sötungen från mej, fast inte så hårt så att han spyr ....
faith
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 18:36)
Jag ska göra om lite i dotterns rum nu när hon blivit så stor att hon har en bestämd uppfattning om vad hon gillar...det är rosa, lila och romantiskt som gäller nu. biggrin.gif Prinsess- stilen.
Vi var på Elkedjan idag och köpte nya lampor åt henne, taklampa och fönsterlampa som var likadana med rosa tygskärm och cerisa pärlfransar. biggrin.gif

wub.gif
askar
Emelie snart 4 år, fick ett sminkbord i julklapp smile.gif
Hon är prinsessa mest hela tiden och när hon sov över här
hade hon med sig fyra par "prinsesskor som hon ställde fint på rad
innan det var sovdags. wub.gif
Magdis
CITAT (Snöflinga @ 02-01-2007, 21:31)
Magdis ... vad söt Lilleman är wub.gif På första avataren såg han ut som en liten kyckling och nu mest som vis prost tongue.gif Krama sötungen från mej, fast inte så hårt så att han spyr ....

Hihi..spyr gör han ändå! biggrin.gif Javisst ser han ut som ett litet prostämne, flera hakor o allt! rolleyes.gif Han smilar lite på den där bilden men den är så liten så det syns dåligt.
Snöflinga
Visst är det lustigt, med alla små prinsessor, oavsett vilken påverkan föräldrar osv. har ... så blir de i en viss ålder ... just prinsessor wub.gif Älskar rosa, glitter, volanger, diadem ... ju häftigare desto bättre laugh.gif Love...
Magdis
så här ser lillans nya taklampa ut. Fönsterlampan är likadan, fast mindre förstås. biggrin.gif
AnitaO
En liten tröst till Magdis rolleyes.gif tongue.gif wub.gif

anna_rispan
Vilken fin måne det var i morse. wub.gif Lyste mot mig när jag satt vid frukostbordet.
Leia
CITAT (anna_rispan @ 03-01-2007, 08:56)
Vilken fin måne det var i morse. wub.gif Lyste mot mig när jag satt vid frukostbordet.

wub.gif wub.gif wub.gif

Fast jag är en "månkvinna" och har haft en vaken natt inatt.....Men visst är den vacker! smile.gif wub.gif

Nu börjar Odla sega för mig igen, det är bara tidiga mornar som det går bra för mig, otroligt frustrerande. Sökfunktionen funkar aldrig längre, och jag som har vårkänslor börjar få planer på trädgårdsprojekt vill verkligen söka bland trädgårdssidorna! sad.gif
anna_rispan
ja, samma här. det står server shutdown in progress. om man kunde få veta om de jobbar på det eller inte. om man ska leta rätt på nåt annat ställe o hänga på så länge eller ge upp totalt. men det är synd för det finns som sagt massa intressanta trådar att läsa för att få inspiration o kunskap. smile.gif

fast jag har inte tid mer att vara här ändå. ska plugga nu. smile.gif

jobbigt att inte sova ordentligt. sad.gif Hoppas att du får en bra dag ändå.
Leia
CITAT (anna_rispan @ 03-01-2007, 09:16)
jobbigt att inte sova ordentligt. sad.gif Hoppas att du får en bra dag ändå.

Jag är ledig idag så det enda som jag ska göra är att träna och promenera med hunden! smile.gif wub.gif
LadyG
Ibland får jag ideliga felmeddelanden, men sen jag tömde chachen har jag (peppar peppar) inte fått ett enda. Kan ju vara ren tur också smile.gif
Leia
Max älskar att knyta snören kors och tvärs i huset, det har han dock inte fått göra sedan Dino kom in i huset. Men eftersom Dino faktiskt hitintills inte rivit granen fick Max prova om Dino var mogen även för denna konstighet rolleyes.gif

Dino var väldigt skeptisk först, bestämde sig för att smaka lite på banden och har faktiskt inte rört dem sedan jag sa att han inte fick! smile.gif

Så nu får jag krypa eller hoppa över band var jag än ska i huset.... laugh.gif
(skulle kunna tänka mig att ni hellre skulle vilja se kort på det.... tongue.gif laugh.gif )
LadyG
laugh.gif

Hunden ser lite misstänksam ut, vad månne detta vara för påfund smile.gif
AnitaO
Ha, ha .... vad gör Max med snörena då? biggrin.gif

Pustar en stund.
Tog mig i den lata julkragen idag och satte igång med att tapetsera om i köket.
Inte så kul, men det blir ju skoj när det är klart smile.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 03-01-2007, 12:06)
Ha, ha .... vad gör Max med snörena då? biggrin.gif

Gör? Dom ska bara sitta där och göra livet lite svårare för oss som inte är lika vig som han! biggrin.gif
Det är väll mest själva knytandet han tycker är roligt, att städa undan är ju´som bekant inte lika kul... tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 03-01-2007, 12:06)
Pustar en stund.
Tog mig i den lata julkragen idag och satte igång med att tapetsera om i köket.
Inte så kul, men det blir ju skoj när det är klart smile.gif

Jag tycker att det är super kul att tapetsera. Däremot så är det viktiga underarbetet skit tråkigt, så det får sambon göra.... rolleyes.gif smile.gif
Leia
Hum... det går inte riktigt lika bra med snörena längre.... laugh.gif

Biggan_
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Snöflinga
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon