Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

164 sidor V  « < 102 103 104 105 106 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2007 års Svammeltråd
          Leia
          Inlägg 30-01-2007, 10:17
          Länk hit: #2061

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Eva i Skåne @ 30-01-2007, 08:17)
          CITAT (Leia @ 30-01-2007, 07:27)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 22:04)
          Garderobsfördelningen ser ut så att han har 4 garderober för sig själv och jag o barnen delar på 3.  :huh:

laugh.gif Det känns som om det är hemma hos mig du pratar om Magdis. Sambon har mer än dubbelt så mycket kläder som mig. Och allt gammalt ska sparas "för det kan vara bra om man ska måla någon gång..." wacko.gif laugh.gif

Detta är tydligen inget unikt fenomen. Min man är likadan.
          Två garderober har jag, sönerna var sin och maken har en hel klädkammare!!!! Lite annat finns där också, det ska erkännas, men han har ingen koll på vad som ligger längst bak på hyllorna.

Visst skulle jag kunna rensa, men det är en principsak för mig. Han ska ta hand om sitt .... unsure.gif

Jag skulle gladeligen rensa åt honom - om jag bara fick. Jag finner nämligen stor tillfredställelse i att rensa bort saker - till skillnad från honom. rolleyes.gif smile.gif

Citera
          malin72
          Inlägg 30-01-2007, 10:19
          Länk hit: #2062

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

laugh.gif laugh.gif laugh.gif och jag får panik för att han kastar allt gamalt men jag sparar laugh.gif jag letar efter saker och han säger men det var lääääänge sen dom kastades smile.gif
          ni ska bara vet hur arg jag blir rolleyes.gif tongue.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Leia
          Inlägg 30-01-2007, 10:25
          Länk hit: #2063

Medlem

CITAT (malin72 @ 30-01-2007, 08:22)
          jag är tvungen att tvinga honom att skaffa nya kläder tongue.gif tongue.gif

Tänk vad olika det är..... biggrin.gif Själv får jag försöka hindra honom att köpa nya kläder...
          Försöka övertyga honom inför varje vinter att man inte måste köpa en ny jacka vinterjacka varje år. Vi kommer behöva bygga ut huset snart pga han alla kläder ohmy.gif laugh.gif Faktiskt så har han föreslagit det!!!!! laugh.gif
          Sedan ska han ofta köpa kläder för att ha om han behöver vara lite snyggare klädd någon gång.... Sedan när det kommer dagar då lite snyggare kläder skulle vara aktuellt (tex julafton) nej då ska han ha en adidas tröja och jeans, för de där "finkläderna" är ju inge´sköna! wacko.gif laugh.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 30-01-2007, 10:32
          Länk hit: #2064

Medlem

CITAT (Betty @ 30-01-2007, 09:44)
          Vid en första anblick tänkte jag att han kanske var väldigt intresserad av kläder, men så var verkligen inte fallet - han är en klädhamster!

laugh.gif Klädhamster!!!! Det kommer att bli mitt nya smeknamn på min sambo!!! Han har vinterjackor hänger uppe på vinden som han inte har använt på de 12 åren som vi har varit ihop. Skulle inte tro att han kommer att någonsinn använda dem, men han använder sig även av invändningen att de kan bli moderna igen! laugh.gif

Citera
          malin72
          Inlägg 30-01-2007, 10:33
          Länk hit: #2065

Medlem

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja det är skojj....för 11 år sedan när vi lärde känna varandra var han så noga med kläder.så snygga kläder på sig jämt...garderoben var full då....

men på något sätt så har det ändrats,jag tror att jag ska tänka till det bättre för om man tänker efter så är det nog mera avslappnat familje far över det hela nu....mys byxor och tröja på kvällarna och jeans annars

om han nu då kunde sluta kolla saker på bilen med det som är nytt så förståss laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          Leia
          Inlägg 30-01-2007, 10:38
          Länk hit: #2066

Medlem

CITAT (malin72 @ 30-01-2007, 10:33)
          laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja det är skojj....för 11 år sedan när vi lärde känna varandra var han så noga med kläder.så snygga kläder på sig jämt...garderoben var full då....

Dörrvaktssyndrom? Tror att de bryr sig mer om sitt utseende när de jobbar på krogen bland alla "snygga människor". Nu för tiden är min sambo också mer avslappnad med sitt utseende, bryr sig inte om han är lite ruffsig i håret tex. Men i början när vi var ihop och han fortfarande jobbade som dörrvakt var han ganska fåfäng rolleyes.gif (viss var din sambo också dörrvakt?) smile.gif

Citera
          malin72
          Inlägg 30-01-2007, 11:20
          Länk hit: #2067

Medlem

CITAT (Leia @ 30-01-2007, 10:38)
          CITAT (malin72 @ 30-01-2007, 10:33)
          laugh.gif  :lol:  :lol: ja det är skojj....för 11 år sedan när vi lärde känna varandra var han så noga med kläder.så snygga kläder på sig jämt...garderoben var full då....

Dörrvaktssyndrom? Tror att de bryr sig mer om sitt utseende när de jobbar på krogen bland alla "snygga människor". Nu för tiden är min sambo också mer avslappnad med sitt utseende, bryr sig inte om han är lite ruffsig i håret tex. Men i början när vi var ihop och han fortfarande jobbade som dörrvakt var han ganska fåfäng rolleyes.gif (viss var din sambo också dörrvakt?) smile.gif

japp det stämmer men det började han med bara för 3 år sen så i hans fall så var det restaurang tiden mm som var värst laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          men visst på kvällarna är man väl extra snygg för att se bra ut i dörren laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif inga mjukisbyxor där inte

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          Leia
          Inlägg 30-01-2007, 11:28
          Länk hit: #2068

Medlem

Àpråpå min sambo, så är han inte så nöjd idag. rolleyes.gif Jag har nämligen fått en beundrare på mitt jobb som flörtar för fullt med mig, och igår köpte han tom blommor åt mig. rolleyes.gif Han vet att jag har sambo och barn, men det bryr han sig uppenbarligen inte om. Ska erkänna att jag är lite smickrad, beundraren är både snygg, trevlig och rolig. Men jag skulle ALDRIG ge upp det jag har idag, det är för bra, så sambon har inget att oroa sig för. wub.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 30-01-2007, 11:37
          Länk hit: #2069

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Leia @ 30-01-2007, 11:28)
          Àpråpå min sambo, så är han inte så nöjd idag. rolleyes.gif  Jag har nämligen fått en beundrare på mitt jobb som flörtar för fullt med mig, och igår köpte han tom blommor åt mig. rolleyes.gif  Han vet att jag har sambo och barn, men det bryr han sig uppenbarligen inte om. Ska erkänna att jag är lite smickrad, beundraren är både snygg, trevlig och rolig. Men jag skulle ALDRIG ge upp det jag har idag, det är för bra, så sambon har inget att oroa sig för. wub.gif

Men hallå...vad spännande liv du har då....skicka hit honom...jag vill ha massor av blommor *fniss* laugh.gif tongue.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Leia
          Inlägg 30-01-2007, 11:45
          Länk hit: #2070

Medlem

CITAT (maudan @ 30-01-2007, 11:37)
          Àpråpå min sambo, så är han inte så nöjd idag. rolleyes.gif  Jag har nämligen fått en beundrare på mitt jobb som flörtar för fullt med mig, och igår köpte han tom blommor åt mig. rolleyes.gif  Han vet att jag har sambo och barn, men det bryr han sig uppenbarligen inte om. Ska erkänna att jag är lite smickrad, beundraren är både snygg, trevlig och rolig. Men jag skulle ALDRIG ge upp det jag har idag, det är för bra, så sambon har inget att oroa sig för. wub.gif

Men hallå...vad spännande liv du har då....skicka hit honom...jag vill ha massor av blommor *fniss* laugh.gif tongue.gif

Ja, jag vet, det är ju´alltid lite trevligt med beundrare rolleyes.gif biggrin.gif Men sambon är som sagt inte sååå nöjd.... rolleyes.gif tongue.gif Men han har nog fått sig en liten tankeställare, när han åkte iväg för en stund sedan så sa han att han älskade mig wub.gif Och han är inte en sådan som tjatar om det i vanliga fall! biggrin.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 30-01-2007, 11:55
          Länk hit: #2071

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Leia @ 30-01-2007, 11:45)
          CITAT (maudan @ 30-01-2007, 11:37)

Ja, jag vet, det är ju´alltid lite trevligt med beundrare rolleyes.gif biggrin.gif Men sambon är som sagt inte sååå nöjd.... rolleyes.gif tongue.gif Men han har nog fått sig en liten tankeställare, när han åkte iväg för en stund sedan så sa han att han älskade mig wub.gif Och han är inte en sådan som tjatar om det i vanliga fall! biggrin.gif

Men ibland så behöver dom vakna upp du vet...inte fel de heller wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Piccante
          Inlägg 30-01-2007, 19:19
          Länk hit: #2072

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 17:53)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 17:48)
          Alltså gubben och hans papper!  :angry: *morr*
          Jag har hunnit städa i princip hela huset (och det var stökigt!!) medan han hållit på och sortera sina gamla tidningar och anteckningar. Inte kasta, utan sortera...o det ser inte ut som att vi blir av med särskilt mycket av skräpet.  :(

Jag vet hur svårt det är. Jag är också en sån där hamster. Men när jag läst en bok xxxxx så tog jag till mig ett råd som säger: För varje sak sak ska man fundera på vad den saken betyder. Vad skulle hända om jag slängde den?

Om man kan svara på varför saken ska vara kvar då känns det mera rätt att ha den kvar.

Testa om din man tänker så.

Jag kämpar då o då. Min sambo brukar ställa frågan till mig också. Vad ska du ha det här till? Kan jag inte ge ett rimligt svar så får saken gå till soperna.

Spännande läsning om andra "hamster-beteenden" laugh.gif Jag ska försöka följa Annas råd och börja fundera över varför jag sparar på vissa saker blink.gif

Jag städade min klädkammare i dag och jag är ganska duktig på att samla på mig lådor har jag märkt. Det står ofta på kvitton och garantisedlar som man får när man köper prylar att ska varan bytas eller returneras så måste man använda originalförpackningen.
          så varje gång jag har köpt något så åker lådan in i förrådet och sparas. Sedan när garantitiden har gått ut så står jag där och tänker.
          Ska jag slänga den nu... unsure.gif

Sen brukar jag komma fram till det att, nä den är nog väldigt praktisk att ha för rätt som det är så kanske jag kommer på att jag kan förvara något i den.

så idag har jag röjt ut tio tomkartonger och jösses vad plats det blev över helt plötsligt ohmy.gif . Jag kanske är ett sådant där hamsterfall unsure.gif ?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          AnitaO
          Inlägg 30-01-2007, 20:21
          Länk hit: #2073

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Värst var väl när min man skulle spara ett gammalt strykjärn som ramlat i golvet och spruckit för att det kunde "vara bra att ha" blink.gif
          Jo, jättebra. Särskilt när man får gratis ström genom hela kroppen laugh.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-01-2007, 20:29
          Länk hit: #2074

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (AnitaGg @ 30-01-2007, 20:21)
          Särskilt när man får gratis ström genom hela kroppen laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif *Skrikskrattar så det dånar i huset* laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          stennie
          Inlägg 30-01-2007, 21:12
          Länk hit: #2075

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

CITAT (AnitaGg @ 30-01-2007, 20:21)
          Värst var väl när min man skulle spara ett gammalt strykjärn som ramlat i golvet och spruckit för att det kunde "vara bra att ha" blink.gif
          Jo, jättebra. Särskilt när man får gratis ström genom hela kroppen laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Den var bra!

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-01-2007, 21:21
          Länk hit: #2076

Medlem

Jag fick ett vansinnesutbrott ikväll som resulterade i att jag bar och släpade ut en massa gammal bråte och åkte iväg till Återvinningsstationen i -17 grader. Så nu har jag ont överallt. rolleyes.gif

Jag kan bli smällarg bara så där pang ibland men nu hade jag väl gått och samlat. När maken nu är inne på sin 3:e dag med sorterandet av sina gamla papper och det bara ser värre o värre ut för varje sekund o jag är tvungen att ta hand om allt annat + barnen - då blev det för mycket.

Men nu är det mycket tommare här. rolleyes.gif Anledningen till att jag har lite panik är att dopgästerna kommer på fredag o vi måste hinna fixa lite annat än bara en massa papper sen 30 år tillbaka.

Citera
          askar
          Inlägg 30-01-2007, 21:22
          Länk hit: #2077

Gäster

Nämen ström genom kroppen
          Rakpermanent...................... laugh.gif sleep.gif

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 30-01-2007, 21:24
          Länk hit: #2078

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

sleep.gif Kan......även vara bra om......man "råkar" få ett hjärtstillestånd ohmy.gif
          Det har jag sett Mr.Bean göra..... laugh.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          askar
          Inlägg 30-01-2007, 21:26
          Länk hit: #2079

Gäster

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2007, 21:21)
          Jag fick ett vansinnesutbrott ikväll som resulterade i att jag bar och släpade ut en massa gammal bråte och åkte iväg till Återvinningsstationen i -17 grader. Så nu har jag ont överallt. rolleyes.gif

Jag kan bli smällarg bara så där pang ibland men nu hade jag väl gått och samlat. När maken nu är inne på sin 3:e dag med sorterandet av sina gamla papper och det bara ser värre o värre ut för varje sekund o jag är tvungen att ta hand om allt annat + barnen - då blev det för mycket.

Men nu är det mycket tommare här. rolleyes.gif Anledningen till att jag har lite panik är att dopgästerna kommer på fredag o vi måste hinna fixa lite annat än bara en massa papper sen 30 år tillbaka.

Jag kan nästan känna din frustration Magdis.
          sad.gif wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-01-2007, 21:27
          Länk hit: #2080

Medlem

Det är inte den bästa matchningen kanske...pedant gifter sig med slarver. wub.gif blink.gif

Citera

164 sidor V  « < 102 103 104 105 106 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 01:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon