Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

164 sidor V  « < 131 132 133 134 135 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2007 års Svammeltråd
          askar
          Inlägg 13-02-2007, 21:23
          Länk hit: #2641

Gäster

CITAT (askar @ 13-02-2007, 13:06)
          Just nu har jag lånat ut honom några timmar..
          håller på att fixa elfel i dotterns bil.

Inte konstigt att skyltbelysningen inte fungerade..
          hela kabelstammen var ihopsmält ohmy.gif
          Ett under att det inte tagit eld... men nu är kablarna provisoriskt
          tejpade så bilen klarar besiktningen.
          Till sommarn när sol och värme återänt... ska det fixas mer permanent.smile.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 13-02-2007, 22:08
          Länk hit: #2642

Gäster

jag har kommit på hur allt ska se ut framåt tror jag ,
          ska ha ett år ledigt ( kanske jobba en dag i veckan ) och under det året kan jag ta det lugnt fixa vad som behövs med familj och sen eventuellt leta efter nån . sen därefter söka in på en yrkes utbildning efter det året och börja med nya krafter och sen efter det året söka jobb och eventuellt flytta och börja ett eget liv så smått . och det är ju så lite kvar nu av skolan så det ska jag orka igenom .
          tycker detta låter bra så det ska jag följa .

vad tror ni blir det vår nu !! unsure.gif
          känns som om det kommer gå upp och ner och bli en kall och lång vår . snart är februari slut sen bara mars kvar och i april brukar det bli vår , 1april förra året var det vår hos mig . fast sen vet man alldrig kanske slår om till varmt eller vinter igen

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-02-2007, 22:15
          Länk hit: #2643

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 22:08)
          ska ha ett år ledigt ( kanske jobba en dag i veckan ) och under det året kan jag ta det lugnt fixa vad som behövs med familj och sen eventuellt leta efter nån . sen därefter söka in på en yrkes utbildning efter det året och börja med nya krafter och sen efter det året söka jobb och eventuellt flytta och börja ett eget liv så smått . och det är ju så lite kvar nu av skolan så det ska jag orka igenom .
          tycker detta låter bra så det ska jag följa .

Går du ut gymnasiet nu i vår? När jag skulle gå ut gymnasiet så oroade jag mig konstigt nog inte alls...tänkte väl att det skulle ordna sig med allting. Veckan efter studenten var jag ute på galej och träffade en kille..vi höll ihop i 6 år. Jag hade lite uppehåll efter gymnasiet och gjorde lite allt möjligt, hade bl.a en ungdomspraktikplats och gick några roliga kurser.

Det är ju ganska likt dina planer. smile.gif Tror det blir toppen för dig också.

Jag tog studenten -92 och sen började jag sjuksköterskehögskolan januari -94. Ett stort hopp från det jag sysslat med tidigare eftersom jag läste humanistisk linje på gymnasiet och trodde att jag skulle ta en fil.kand eller nåt...men det blev helt toppen som det blev. Livet kan ta snabba vändningar. smile.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 13-02-2007, 22:19
          Länk hit: #2644

Gäster

jag slutar till sommaren så jag går väl ca 3månader till ,
          bodde du hemma när du gjorde det ??

jo livet kan vara nyckfullt jag ville helst ha allt nu och sen leva det men så funkar det inte man skapar ju sig ett liv på vägen

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-02-2007, 22:23
          Länk hit: #2645

Medlem

CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 22:19)
          jag slutar till sommaren så jag går väl ca 3månader till ,
          bodde du hemma när du gjorde det ??

jo livet kan vara nyckfullt jag ville helst ha allt nu och sen leva det men så funkar det inte man skapar ju sig ett liv på vägen

Ja jag bodde hemma hos mina föräldrar när jag gick ut gymnasiet och jag bodde kvar där ett år efter det också. Men när jag började plugga på högskolan bodde jag med min kille.

Du kanske kunde söka ungdomspraktik inom nåt med trädgård? smile.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-02-2007, 22:33
          Länk hit: #2646

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 22:08)
          tycker  detta låter bra så det ska jag följa .

vad tror ni blir det vår nu !!  :unsure:
          känns som om det kommer gå upp och ner och bli en kall och lång vår . snart är februari slut sen bara mars kvar och i april brukar det bli vår , 1april förra året var det vår hos mig . fast sen vet man alldrig kanske slår om till varmt eller vinter igen

Du har kommit till rätta med din framtidsångest, det var väl skönt smile.gif

Hoppas verkligen det blir vår snart, jag orkar inte med att gå och frysa länge till mad.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          flaxss
          Inlägg 13-02-2007, 22:42
          Länk hit: #2647

Gäster

CITAT (Leocarpus @ 13-02-2007, 22:33)
          Hoppas verkligen det blir vår snart, jag orkar inte med att gå och frysa länge till mad.gif

jo plus med lite hjälp va mormor så nu tror jag det ska gå bra , hoppas jag inte blir lika hysterisk över nåt annat haha biggrin.gif

fast det är plus grader ute så är det kallt och ruggigt i med det är dimma och regn och moln

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-02-2007, 22:48
          Länk hit: #2648

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 22:42)
          jo plus med lite hjälp va mormor så nu tror jag det ska gå bra , hoppas jag inte blir lika hysterisk över nåt annat haha biggrin.gif

Tyckte du utryckte det väldigt bra; ...så funkar det inte man skapar ju sig ett liv på vägen

Att man funderar över tillvaron ibland och har sina bekymmer är nog en del av livet. Man kommer aldrig ifrån det. Så var inte rädd för att bli hysterisk över något annat det löser sig nog ska du se.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          AnitaO
          Inlägg 14-02-2007, 05:15
          Länk hit: #2649

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Du skulle kunna göra som min son Linus.
          Han har nog känt ungefär som du. Han gick ut gymnasiet förra året.
          Nu läser han på halvfart (som det heter) en fristående kurs på universitetet.
          Dom har schemalagd skoltid 1 dag i veckan. Sen jobbar han lite extra för att dryga ut inkomsten.
          Eftersom han pluggar på universitetet så har han rätt till en studentlya, vilket han trivs utmärkt med.
          Han trivs så bra så han ska nog ta nån ny kurs till höstterminen och köra så ett år till.

Han behöver inte bestämma sig, men får ändå bra utbildning att ha i bakfickan när han ska söka jobb på allvar liksom.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-02-2007, 16:16
          Länk hit: #2650

Medlem

Det svamlas för lite nu tycker jag! biggrin.gif

Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi! ohmy.gif Jag tackar min lyckliga stjärna för att han inte har tänder ännu! Fortsätter han så här blir jag snart tvungen att skaffa push-up! laugh.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 14-02-2007, 16:49
          Länk hit: #2651

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-02-2007, 16:16)
          Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi!  :o laugh.gif

Det där får du lära honom av med innan han kommer upp i tonåren laugh.gif laugh.gif

Kunde inte låta bli ... det var ju öppet mål för tusan
          rolleyes.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Magdis
          Inlägg 15-02-2007, 12:35
          Länk hit: #2652

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 14-02-2007, 16:49)

Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi!  ohmy.gif laugh.gif

Det där får du lära honom av med innan han kommer upp i tonåren laugh.gif laugh.gif

Kunde inte låta bli ... det var ju öppet mål för tusan
          rolleyes.gif

Ska han hålla på så där så lär han få sluta amma fortare än det var tänkt...särskilt när han fått tänder! wub.gif Hoppas han inte blir lika tidig med tänder som Caroline. biggrin.gif

Citera
          morellen
          Inlägg 15-02-2007, 13:47
          Länk hit: #2653

Medlem
          Antal inlägg: 383
          Medlem nr: 5 180

Hej, hej!
          Nån som minns mig? Har varit näst intill förlorad i bebisdimmorna ett tag och övergivit odla lite till förmån för RIKTIGT skitsnack på föräldrarforumet (tänk att det kan finnas sånt intresse för output från de små?)
          Hoppas tiden skall räöcka till odla med nu för i takt med ljuset börjar växtintresset vakna igen.

--------------------
          Ibland blir det mer växter än man plan(t)erat

Citera
          Magdis
          Inlägg 15-02-2007, 13:59
          Länk hit: #2654

Medlem

CITAT (morellen @ 15-02-2007, 13:47)
          Hej, hej!
          Nån som minns mig? Har varit näst intill förlorad i bebisdimmorna ett tag och övergivit odla lite till förmån för RIKTIGT skitsnack på föräldrarforumet (tänk att det kan finnas sånt intresse för output från de små?)
          Hoppas tiden skall räöcka till odla med nu för i takt med ljuset börjar växtintresset vakna igen.

Japp visst minns jag dig! smile.gif Vilket föräldraforum brukar du hänga på? Jag skrev och läste mycket på såna när jag fått första barnet men nu har jag inte lika mycket intresse för det längre. Hänger hellre här på Odla. biggrin.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 15-02-2007, 14:00
          Länk hit: #2655

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Välkommen tillbaka Morellen!
          Visst minns jag dig. Vi har bytat pelargoner om jag inte är helt ute och reser.

Bebisar är go´a wub.gif , men prata babybajs på ett forum låter lite ensidigt laugh.gif så det är bra att ditt odlingsintresse vaknat till liv.

Citera
          morellen
          Inlägg 15-02-2007, 14:05
          Länk hit: #2656

Medlem
          Antal inlägg: 383
          Medlem nr: 5 180

Hänger på familjeliv, som förstagångsmamma är det lite skönt med back-up när man börjar oroa sig för hur prickig en bebis kan bli utan att BVC tycker att allt är "normalt" rolleyes.gif
          Eva: Jo visst har vi bytt pelargoner. Tyvärr gick det åt h-vet med mina efter bebisen, de klarade inte att bli så försummade, har en kvar bara. Få se om det blir några i år eller om jag håller mig till Hoyorna

--------------------
          Ibland blir det mer växter än man plan(t)erat

Citera
          flaxss
          Inlägg 16-02-2007, 00:25
          Länk hit: #2657

Gäster

åhh vad roligt , hittade en från usa och det var jätte roligt att snacka med han på msn , fast man ska någ inte bli för djup med det för usa är ju en liten bit ifrån

Citera
          flaxss
          Inlägg 16-02-2007, 00:26
          Länk hit: #2658

Gäster

CITAT (morellen @ 15-02-2007, 13:47)
          Hej, hej!

välkommen tillbaka hit säger jag med wub.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-02-2007, 12:03
          Länk hit: #2659

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Det svamlas för lite nu tycker jag! biggrin.gif

Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi! ohmy.gif Jag tackar min lyckliga stjärna för att han inte har tänder ännu! Fortsätter han så här blir jag snart tvungen att skaffa push-up! laugh.gif

Han är lik dej Magdis! Du brukar ju också leka med maten har vi sett! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Ophelia
          Inlägg 16-02-2007, 13:25
          Länk hit: #2660

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Måste få svamla lite...för en timme sedan ringde telefonen och jag har blivit erbjuden att komma på anställningsintervju. Har i januari tackat ja till en annan tjänst hos samma arbetsgivare. Tänk så tokigt, sökte i augusti/september och inte hört något och därför trott att jag inte var aktuell längre. Blir en aning förvånad...eller ganska förvånad...hmm....MYCKET förvånad smile.gif

Undrar om det är någon som sitter däruppe som kanske tycker att efter några år av att simma i dy kanske behöver muntras upp smile.gif

Citera

164 sidor V  « < 131 132 133 134 135 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 06:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon