| |
|
  |
2007 års Svammeltråd |
|
|
|
|
14-04-2007, 19:14
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
Svår fråga Markus Jag tillhör ju den generationen där det fick vara som det är med den saken. Har man brösthår så har man, annars får man vara utan  Tycker det känns underligt med tanken på att raka bort det om man nu har det.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2007, 19:20
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
CITAT (Markus_H @ 13-04-2007, 23:31)  Hej odlaiter! Har haft en rolig diskussion under kvällen med några vänner angående utseende och utseende fixering. Vore kul att få höra lite åsikter från allmänheten? Många män verkar ha greppat rakhyveln nu för tiden och rakar både här och där medan andra tvärvägrar och ser ingen anledning. Vi hade ganska olika meningar om den saken. Så vad tycker allmänheten egentligen???
Brösthår eller inte brösthår på män? När blir det för mycket? Hur ska det se ut, rak, krulligt, mörkt, ljust vad är fint och vad är inte? Ärligt talat. Jag har svårt för män som rakar sig i tid och otid på sådana ställen som på bröstet men det är upp till mannen om han vill lägga tid på sådana petitesser. En man som har lite eller mycket hårväxt rör mig inte ryggen. Rakt, krulligt, mörkt eller ljust.....det är mig fullkomligt irrelevant.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2007, 19:23
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Ja när jag växte upp, och började intressera mig för killar, ansågs det som manligt med hår på bröstet. Första gången jag hörde talas om att killar rakar bort håbeklädnad var i Big Brother för flera år sedan. De rakade sig ju både här och där. Då var jag mest förvånad........varför ? Många gör det av praktiska skäl, anser det vara mer hygieniskt. Jag tycker att var och en gör som de vill. Vill man ha hår så har man det och vill man inte så rakar man bort det. Varken det ena eller det andra stör mig på något sätt.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2007, 21:00
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Jag tycker att männen ska ha kvar sitt brösthår.  Det både känns och ser mysigt ut. Sen att det inte är brösthåret man går efter i val av partner är ju en annan sak. Dock skulle jag inte alls vilja att min man rakade bröstet och det skulle han aldrig göra heller som tur är.  Glömde ju: Ja Linus, jag tycker du ska ta på lite glitter!  Eller använda nån hudkräm som gör att det skimrar lite om huden. Skulle säkert bli jättesnyggt.  Och för att svara på det Markus frågade om när blir det för mycket hår?, ljust, mörkt, krulligt? o.s.v: Det blir inte för mycket! (enligt mig då) Hur det ser ut beror ju på hur mannen ser ut i övrigt, brösthåret passar ju liksom till.  PS: Min man är hårig som en grottbjörn!
Redigerat av Magdis: 14-04-2007, 21:07
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
14-04-2007, 21:34
|
Gäster

|
CITAT (Magdis @ 14-04-2007, 22:00)  Glömde ju: Ja Linus, jag tycker du ska ta på lite glitter!  Eller använda nån hudkräm som gör att det skimrar lite om huden. Skulle säkert bli jättesnyggt.  PS: Min man är hårig som en grottbjörn!  haha vet inte det , om det blir så bra det . har du frågat gubben din om han vill ställa upp med glitter ?
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2007, 22:10
|
Medlem

|
CITAT (flaxss @ 14-04-2007, 22:34)  haha vet inte det , om det blir så bra det .
har du frågat gubben din om han vill ställa upp med glitter ? Jamen det skulle väl bli snyggt om du går på discotek o har en urringad tröja på dig!  Nä jag har inte frågat gubben om det för jag tror nog det passar bättre på unga grabbar.  Förresten skulle det nog inte synas så mycket på honom bland allt hår.
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
14-04-2007, 22:19
|
Gäster

|
CITAT (Magdis @ 14-04-2007, 23:10)  Jamen det skulle väl bli snyggt om du går på discotek o har en urringad tröja på dig!  Nä jag har inte frågat gubben om det för jag tror nog det passar bättre på unga grabbar.  Förresten skulle det nog inte synas så mycket på honom bland allt hår.  köp sånt glittrig klister å klistra på hans hår , så du vill att jag byter ut bilden mot en med glitter på istället ?? porrlinus är i farten igen
Redigerat av flaxss: 14-04-2007, 22:20
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2007, 22:35
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Alba @ 14-04-2007, 20:23)  Ja när jag växte upp, och började intressera mig för killar, ansågs det som manligt med hår på bröstet. Första gången jag hörde talas om att killar rakar bort håbeklädnad var i Big Brother för flera år sedan. De rakade sig ju både här och där. Då var jag mest förvånad........varför ? Många gör det av praktiska skäl, anser det vara mer hygieniskt. Jag tycker att var och en gör som de vill. Vill man ha hår så har man det och vill man inte så rakar man bort det. Varken det ena eller det andra stör mig på något sätt. Nämen visst är det märkligt detta? Det var mkt därför jag och några kompisar började diskutera just detta när vi talade om utseende. Förr var det simmare på elit nivå som rakade bröstet för att bli snabbare, sen blev det engelska fotbollsspelare?! Springer man snabbare på plan då kanske??? Sen blev det Big Brother deltagarna som greppade hyveln och rakade både här och där, så har det rullat på... Fattar inte varför det modet har tagit sig sådana proportioner för jag tycket det är jättekonstigt att vissa förklarar krig mot den egna kroppen och utbrister, aaaah det växer något på mig!!!!  Menar finns det där så finns det, då är det väl naturligt eller? Roligt att se att inte många verkar bry sig om hur det ser ut eller rent av gillar det i stället.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-04-2007, 04:55
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Verkar som om man, trots stenåldersåsikt fortfarande vågar visa sig på stan då
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-04-2007, 05:13
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Visst var det så Alba! Och om jag inte missminner mig så var en karl ganska " omanlig " om han inget hår hade  !!! ( och nu ska han ta bort det om han råkar ha nåt )CITAT (Alba @ 14-04-2007, 20:23)  Ja när jag växte upp, och började intressera mig för killar, ansågs det som manligt med hår på bröstet. Första gången jag hörde talas om att killar rakar bort håbeklädnad var i Big Brother för flera år sedan. De rakade sig ju både här och där. Då var jag mest förvånad........varför ? Många gör det av praktiska skäl, anser det vara mer hygieniskt. Jag tycker att var och en gör som de vill. Vill man ha hår så har man det och vill man inte så rakar man bort det. Varken det ena eller det andra stör mig på något sätt.
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-04-2007, 23:00
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
här är en till, som föredrar att det som växer på en mans kropp ska vara kvar både på bröstet och andra trevliga platser, inte rakat här inte
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2007, 00:59
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
Tror utseendefixeringen drabbat även män i högre grad nu, bland annat ska muskler från gym synas mer, och då rakas och solbränns det. Själv har jag för mycket underhudsfett för sådana extravaganser, dessutom är jag för lat, orkar knappt raka ansiktet ens. Och varför ligga i solen när man kan sitta i skuggan?
Ok, jag skiter väl i hur andra män ser ut, men jag tycker inte om ifall det ger ett snett och onaturligt ideal. På samma sätt som jag tycker synd om den hårfixering som drabbat tjejer på senare tid. Ska inte gå in i detalj, men när jag gick på gymnasiet var det vanligt att tjejer inte rakade sig under armarna. Sen bara på ett par år svängde det helt, ALLA rakade sig under armarna, typ, och även på andra ställen. Och nu även en del killar.
Hår är inte farligt. Fast kanske skulle jag höja på ögonbrynen om jag träffade en tjej med mer hår på magen/bröstet än jag. Men det är väldigt osannolikt.
Tillägg : får väl i denna sena timme vara ärlig nog att säga att om jag nån gång får "könshår" (ursäkta ordvalet) på bröst eller rygg så kanske jag ska överväga trimmern.
Redigerat av Pirum: 16-04-2007, 01:04
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2007, 07:59
|

Medlem
Antal inlägg: 3 145
Medlem nr: 7 103

|
Härligt att se att svammeltråden ligger på sida ett! När det gäller behåring på mäns bröst spelar det mig faktiskt inte någon roll, men jag måste hålla med Malin om att jag inte gillar håriga ryggar. Men skulle den man blir kär i ha det så skulle man nog vänja sig vid det också antar jag. Själv har jag jobbat hela härliga varma helgen, 10 timmars pass.... Men det verkar bli en fin dag i dag också så jag ska strax ge mig ut på en hundpromenad och sedan fixa lite i trädgården.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2007, 10:56
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Har ni inget att svamla om? Jag har haft dåligt med tid för odla på sistone, men för den sakens skull behöver ju inte ni sluta svamla! Vår gamla dator började bli slö, trött och väldigt "hängig", så innan katastrofen var ett faktum har jag räddat vad som räddas kunde, har bl.annat bränt ner 2-3000 bilder på skivor. Vilket mastodontjobb att sortera och organisera!  Vill bara tala om för er att det straffar sig att av ren lättja bara ladda in bilder från kameran och tänka att jag ordnar och lägger bilderna på skiva en regnig dag! Till slut vet man inte var man skall börja röja i röran! Nu har vi ny dator ( med massor av plats för nya bilder  ) och så är det då dags att bekanta sig med det nya Vista. Det verkar inte vara så stor skillnad mot XP som vi hade innan, men grafiken ser lite annorlunda ut. Så, nu har jag svamlat av mig lite!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2007, 11:02
|
Medlem

|
Svamlet tycks ha falnat på sistone. Gällande dator är vi i samma sits som du Biggan varit i nyss, datorn är på upphällningen här. Vi måste köpa nytt Windows och formatera om hårddisken, men innan dess måste ju alla bilder brännas på skiva m.m. Det är ett jobb man inte ser fram emot precis.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2007, 11:17
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Magdis @ 20-04-2007, 12:02)  Svamlet tycks ha falnat på sistone. Gällande dator är vi i samma sits som du Biggan varit i nyss, datorn är på upphällningen här. Vi måste köpa nytt Windows och formatera om hårddisken, men innan dess måste ju alla bilder brännas på skiva m.m. Det är ett jobb man inte ser fram emot precis. VARFÖR gör man det inte efterhand när man VET vilket jobb man får annars Det var likadant förr, (innan datorns tid) där jag i allafall hade massor med kuvert med bilder i byrålådan
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|