Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

164 sidor V  « < 149 150 151 152 153 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2007 års Svammeltråd
          AnitaO
          Inlägg 14-04-2007, 19:14
          Länk hit: #3001

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Svår fråga Markus g.gif
          Jag tillhör ju den generationen där det fick vara som det är med den saken.
          Har man brösthår så har man, annars får man vara utan biggrin.gif
          Tycker det känns underligt med tanken på att raka bort det om man nu har det.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Ophelia
          Inlägg 14-04-2007, 19:20
          Länk hit: #3002

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Markus_H @ 13-04-2007, 23:31) *
          Hej odlaiter! Har haft en rolig diskussion under kvällen med några vänner angående utseende och utseende fixering. Vore kul att få höra lite åsikter från allmänheten? Många män verkar ha greppat rakhyveln nu för tiden och rakar både här och där medan andra tvärvägrar och ser ingen anledning. Vi hade ganska olika meningar om den saken. Så vad tycker allmänheten egentligen???

Brösthår eller inte brösthår på män? När blir det för mycket? Hur ska det se ut, rak, krulligt, mörkt, ljust vad är fint och vad är inte?

Ärligt talat. Jag har svårt för män som rakar sig i tid och otid på sådana ställen som på bröstet men det är upp till mannen om han vill lägga tid på sådana petitesser. En man som har lite eller mycket hårväxt rör mig inte ryggen. Rakt, krulligt, mörkt eller ljust.....det är mig fullkomligt irrelevant.

Citera
          Alba
          Inlägg 14-04-2007, 19:23
          Länk hit: #3003

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Ja när jag växte upp, och började intressera mig för killar, ansågs det som manligt med hår på bröstet.

Första gången jag hörde talas om att killar rakar bort håbeklädnad var i Big Brother för flera år sedan. De rakade sig ju både här och där. blink.gif

Då var jag mest förvånad........varför ?

Många gör det av praktiska skäl, anser det vara mer hygieniskt.

Jag tycker att var och en gör som de vill. Vill man ha hår så har man det och vill man inte så rakar man bort det.
          Varken det ena eller det andra stör mig på något sätt.

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-04-2007, 21:00
          Länk hit: #3004

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag tycker att männen ska ha kvar sitt brösthår. smile.gif Det både känns och ser mysigt ut.

Sen att det inte är brösthåret man går efter i val av partner är ju en annan sak. Dock skulle jag inte alls vilja att min man rakade bröstet och det skulle han aldrig göra heller som tur är. biggrin.gif

Glömde ju: Ja Linus, jag tycker du ska ta på lite glitter! biggrin.gif Eller använda nån hudkräm som gör att det skimrar lite om huden. Skulle säkert bli jättesnyggt. biggrin.gif wink.gif

Och för att svara på det Markus frågade om när blir det för mycket hår?, ljust, mörkt, krulligt? o.s.v: Det blir inte för mycket! (enligt mig då) Hur det ser ut beror ju på hur mannen ser ut i övrigt, brösthåret passar ju liksom till. smile.gif

PS: Min man är hårig som en grottbjörn! biggrin.gif

Redigerat av Magdis: 14-04-2007, 21:07

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 14-04-2007, 21:28
          Länk hit: #3005

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Waow .... tycker också det är härligt med fällar tummenupp.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 14-04-2007, 21:34
          Länk hit: #3006

Gäster

CITAT (Magdis @ 14-04-2007, 22:00) *
          Glömde ju: Ja Linus, jag tycker du ska ta på lite glitter! biggrin.gif Eller använda nån hudkräm som gör att det skimrar lite om huden. Skulle säkert bli jättesnyggt. biggrin.gif wink.gif

PS: Min man är hårig som en grottbjörn! biggrin.gif

haha vet inte det , om det blir så bra det .

har du frågat gubben din om han vill ställa upp med glitter ?

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-04-2007, 22:10
          Länk hit: #3007

Medlem

CITAT (flaxss @ 14-04-2007, 22:34) *
          haha vet inte det , om det blir så bra det .

har du frågat gubben din om han vill ställa upp med glitter ?

Jamen det skulle väl bli snyggt om du går på discotek o har en urringad tröja på dig! tummenupp.gif Nä jag har inte frågat gubben om det för jag tror nog det passar bättre på unga grabbar. biggrin.gif Förresten skulle det nog inte synas så mycket på honom bland allt hår. smile.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 14-04-2007, 22:19
          Länk hit: #3008

Gäster

CITAT (Magdis @ 14-04-2007, 23:10) *
          Jamen det skulle väl bli snyggt om du går på discotek o har en urringad tröja på dig! tummenupp.gif Nä jag har inte frågat gubben om det för jag tror nog det passar bättre på unga grabbar. biggrin.gif Förresten skulle det nog inte synas så mycket på honom bland allt hår. smile.gif

köp sånt glittrig klister å klistra på hans hår , så du vill att jag byter ut bilden mot en med glitter på istället ?? tongue.gif ohmy.gif
          porrlinus är i farten igen biggrin.gif

Redigerat av flaxss: 14-04-2007, 22:20

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-04-2007, 22:27
          Länk hit: #3009

Medlem

CITAT (flaxss @ 14-04-2007, 23:19) *
          köp sånt glittrig klister å klistra på hans hår , så du vill att jag byter ut bilden mot en med glitter på istället ?? tongue.gif ohmy.gif
          porrlinus är i farten igen biggrin.gif

Hihi, det får du göra som du vill! Bra idé med glitterklistret, jag tror dottern har några slags pennor med glitterkräm i, det kanske funkar! Hehe, när han vaknar på morgonen är brösthåret fullt med lila glitter! whist.gif giggle.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 14-04-2007, 22:29
          Länk hit: #3010

Gäster

CITAT (Magdis @ 14-04-2007, 23:27) *
          Hihi, det får du göra som du vill! Bra idé med glitterklistret, jag tror dottern har några slags pennor med glitterkräm i, det kanske funkar! Hehe, när han vaknar på morgonen är brösthåret fullt med lila glitter! whist.gif giggle.gif

haha , take it easy with him unsure.gif

vad tror du han säger då om han har fult med lila glitter på bringan rolleyes.gif biggrin.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-04-2007, 22:35
          Länk hit: #3011

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Alba @ 14-04-2007, 20:23) *
          Ja när jag växte upp, och började intressera mig för killar, ansågs det som manligt med hår på bröstet.

Första gången jag hörde talas om att killar rakar bort håbeklädnad var i Big Brother för flera år sedan. De rakade sig ju både här och där. blink.gif

Jag tycker att var och en gör som de vill. Vill man ha hår så har man det och vill man inte så rakar man bort det.

Nämen visst är det märkligt detta? Det var mkt därför jag och några kompisar började diskutera just detta när vi talade om utseende. Förr var det simmare på elit nivå som rakade bröstet för att bli snabbare, sen blev det engelska fotbollsspelare?! Springer man snabbare på plan då kanske??? Sen blev det Big Brother deltagarna som greppade hyveln och rakade både här och där, så har det rullat på...
          Fattar inte varför det modet har tagit sig sådana proportioner för jag tycket det är jättekonstigt att vissa förklarar krig mot den egna kroppen och utbrister, aaaah det växer något på mig!!!! fear.gif Menar finns det där så finns det, då är det väl naturligt eller?
          Roligt att se att inte många verkar bry sig om hur det ser ut eller rent av gillar det i stället.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gillan
          Inlägg 15-04-2007, 04:55
          Länk hit: #3012

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Verkar som om man, trots stenåldersåsikt fortfarande vågar visa sig på stan då giggle.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Gillan
          Inlägg 15-04-2007, 05:13
          Länk hit: #3013

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Visst var det så Alba! Och om jag inte missminner mig så var en karl ganska " omanlig " om han inget hår hade rolleyes.gif !!! ( och nu ska han ta bort det om han råkar ha nåt giggle.gif )
          CITAT (Alba @ 14-04-2007, 20:23) *

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          pejori
          Inlägg 15-04-2007, 23:00
          Länk hit: #3014

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

här är en till, som föredrar att det som växer på en mans kropp ska vara kvar rolleyes.gif
          både på bröstet och andra trevliga platser, inte rakat här inte flirting.gif naughty.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          malin72
          Inlägg 15-04-2007, 23:16
          Länk hit: #3015

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

ok då kan jag säga så här....vill att det ska vara hår på kroppen hos män...men INTE på ryggen sick.gif jag klarar det bara inte(sorry om det är någon här som har det)
          men vaxa bort det eller nåt...... no.gif jag erkänner att det är så stark för mig att när jag såg hårigaste mannen eller vad det hette på 3.an tror jag där det var tävling om vem som var hårigast .då mådde jag illa bokstavligt..."ryser"

annars japp hår på bröstet tummenupp.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Pirum
          Inlägg 16-04-2007, 00:59
          Länk hit: #3016

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Tror utseendefixeringen drabbat även män i högre grad nu, bland annat ska muskler från gym synas mer, och då rakas och solbränns det. Själv har jag för mycket underhudsfett för sådana extravaganser, dessutom är jag för lat, orkar knappt raka ansiktet ens. Och varför ligga i solen när man kan sitta i skuggan?

Ok, jag skiter väl i hur andra män ser ut, men jag tycker inte om ifall det ger ett snett och onaturligt ideal. På samma sätt som jag tycker synd om den hårfixering som drabbat tjejer på senare tid. Ska inte gå in i detalj, men när jag gick på gymnasiet var det vanligt att tjejer inte rakade sig under armarna. Sen bara på ett par år svängde det helt, ALLA rakade sig under armarna, typ, och även på andra ställen. Och nu även en del killar.

Hår är inte farligt. Fast kanske skulle jag höja på ögonbrynen om jag träffade en tjej med mer hår på magen/bröstet än jag. Men det är väldigt osannolikt.

Tillägg : får väl i denna sena timme vara ärlig nog att säga att om jag nån gång får "könshår" (ursäkta ordvalet) på bröst eller rygg så kanske jag ska överväga trimmern.

Redigerat av Pirum: 16-04-2007, 01:04

--------------------
          zon2.5

Citera
          Leia
          Inlägg 16-04-2007, 07:59
          Länk hit: #3017

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Härligt att se att svammeltråden ligger på sida ett! smile.gif

När det gäller behåring på mäns bröst spelar det mig faktiskt inte någon roll, men jag måste hålla med Malin om att jag inte gillar håriga ryggar. Men skulle den man blir kär i ha det så skulle man nog vänja sig vid det också antar jag.

Själv har jag jobbat hela härliga varma helgen, 10 timmars pass.... Men det verkar bli en fin dag i dag också så jag ska strax ge mig ut på en hundpromenad och sedan fixa lite i trädgården. smile.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 20-04-2007, 10:56
          Länk hit: #3018

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Har ni inget att svamla om? Jag har haft dåligt med tid för odla på sistone, men för den sakens skull behöver ju inte ni sluta svamla! blink.gif
          Vår gamla dator började bli slö, trött och väldigt "hängig", så innan katastrofen var ett faktum har jag räddat vad som räddas kunde, har bl.annat bränt ner 2-3000 bilder på skivor. Vilket mastodontjobb att sortera och organisera! wacko.gif Vill bara tala om för er att det straffar sig att av ren lättja bara ladda in bilder från kameran och tänka att jag ordnar och lägger bilderna på skiva en regnig dag! Till slut vet man inte var man skall börja röja i röran! unsure.gif
          Nu har vi ny dator ( med massor av plats för nya bilder rotfl.gif ) och så är det då dags att bekanta sig med det nya Vista. Det verkar inte vara så stor skillnad mot XP som vi hade innan, men grafiken ser lite annorlunda ut.
          Så, nu har jag svamlat av mig lite! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Magdis
          Inlägg 20-04-2007, 11:02
          Länk hit: #3019

Medlem

Svamlet tycks ha falnat på sistone. Gällande dator är vi i samma sits som du Biggan varit i nyss, datorn är på upphällningen här. Vi måste köpa nytt Windows och formatera om hårddisken, men innan dess måste ju alla bilder brännas på skiva m.m. Det är ett jobb man inte ser fram emot precis.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 20-04-2007, 11:17
          Länk hit: #3020

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Magdis @ 20-04-2007, 12:02) *
          Svamlet tycks ha falnat på sistone. Gällande dator är vi i samma sits som du Biggan varit i nyss, datorn är på upphällningen här. Vi måste köpa nytt Windows och formatera om hårddisken, men innan dess måste ju alla bilder brännas på skiva m.m. Det är ett jobb man inte ser fram emot precis.

VARFÖR gör man det inte efterhand när man VET vilket jobb man får annars confused.gif
          Det var likadant förr, (innan datorns tid) där jag i allafall hade massor med kuvert med bilder i byrålådan rolleyes.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera

164 sidor V  « < 149 150 151 152 153 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 20:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon