CITAT (AnitaO @ 07-07-2007, 11:09)

070707 är jag lite bakis faktiskt

Då är vi två!
Jag hade iallafall besök av en familj med en 5-årig pojke som är hysteriskt rädd för hundar igår. Dino fick därför tillbringa största delen av kvällen i köket vilket han tyckte var mycket märkligt, för han brukar jämt få vara med.
Till en början tordes inte pojken ens titta på Dino genom kompostgallret, men hur det var så lyckades jag få 5 åringens förtroende (första gången jag träffar honom) och han blev djupt imponerad över att jag kunde få Dino att göra cirkuskonster som att rulla runt vacker tass osv.
Sedan började jag låta honom peta in godis till Dino genom gallret, så småningom gav han Dino godis ur sin hand, efter en del listigt lirkande från min sida fick jag in honom på Dinos sida av gallret och han fick själv ge komandon till Dino ("Give me five" var såklart roligast

) Kvällen slutade med att pojken och Dino blev "bästisar"!
Vid gott mod som jag var lovade jag även att han skulle få följa med på promenad idag och hålla i kopplet. Så det var bara att bita i det sura äpplet och promenera bakfull och ämlig som jag har varit idag. Men det var det värt! Vilken lycka att se förändringen på pojken!

Jag kände verkligen att jag gjorde något bra! Och föräldrarna är lyriska, de har kämpat med att försöka få honom mindre rädd länge.