Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

164 sidor V  « < 161 162 163 164 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2007 års Svammeltråd
          anna_rispan
          Inlägg 11-10-2007, 16:01
          Länk hit: #3241

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

I dag har jag rensat i min epost! Jag hoppas att det betyder att jag bara kommer att få trevliga och positiva mail hädanefter. smile.gif
          Jag har suttit och kopierat en hel del jag vill ha kvar och sedan klistrat in i worddokument för att sedanmaila detta till mig själv. sen har jag gkjort några nya mappar för jag ska testa funktionen att posten som kommer in soreteras direkt.

Nu är det bara en handfull mail i inkorgen. Hoppas att jag orkar hålla efter skiten nu bara...Nån mer som får en alldeles igengyttrad inkorg?

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-10-2007, 16:42
          Länk hit: #3242

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (anna_rispan @ 11-10-2007, 17:01) *
          Nu är det bara en handfull mail i inkorgen. Hoppas att jag orkar hålla efter skiten nu bara...Nån mer som får en alldeles igengyttrad inkorg?

Ja jag!! Just nu är det nåt fel på Outlook så det hämtar hem samma meddelanden om och om igen. Jag hade fått 30 nya mail på en gång nyss men egentligen var det bara 3. Samma 3 som jag fått typ 30 ggr förut också. Öppnar jag outlook nu kan jag slå vad om att jag får 30 stycken igen. wacko.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-10-2007, 16:46
          Länk hit: #3243

Medlem

CITAT (Magdis @ 11-10-2007, 17:42) *
          Ja jag!! Just nu är det nåt fel på Outlook så det hämtar hem samma meddelanden om och om igen. Jag hade fått 30 nya mail på en gång nyss men egentligen var det bara 3. Samma 3 som jag fått typ 30 ggr förut också. Öppnar jag outlook nu kan jag slå vad om att jag får 30 stycken igen. wacko.gif

Oj! det där låter inget skoj alls. men det är ju oförskyllt. när det inte är så då. har du masor av post i inkorgen då med?? känner mig ensam om mina mindre bra organisatoriska förmågor.

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-10-2007, 20:45
          Länk hit: #3244

Medlem

Elias låg och snuttade i sig bröstmjölk nyss och så släppte han taget, pekade o sa: tutte! o så höll han på så flera gånger. Tramsebyxa! giggle.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-10-2007, 11:09
          Länk hit: #3245

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Han lär sej ordet på det som han kommer att återkomma till lite senare i livet! giggle.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-10-2007, 14:09
          Länk hit: #3246

Medlem

CITAT (Biggan_ @ 13-10-2007, 12:09) *
          Han lär sej ordet på det som han kommer att återkomma till lite senare i livet! giggle.gif

Ja det ska börjas i tid! giggle.gif Klart att man först lär sig de ord som är viktigast här i livet: Mamma och Tutte! rotfl.gif
          Han är även duktig på att skaffa sig de grejer han vill ha. Inget är för högt upp eller för långt in på bordet för att nås. smile.gif Når man inte själv så använder man helt enkelt ett redskap att peta till sig grejerna med. Skojigast effekt blev det när han använde en pastaslev för att dra åt sig en annan slev ur en gryta med....den gjorde en frivolt ur grytan och maten sprutade åt alla håll. rotfl.gif

Men han kan städa undan efter sig också. smile.gif Han fick en ostsmörgås på ett fat igår kväll o plötsligt var fatet borta, jag hittade det ingenstans. Men sen såg jag en misstänkt utbuktning på mattan o där under vardagsrumsmattan låg fatet...uppochner. biggrin.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-10-2007, 14:30
          Länk hit: #3247

Medlem

CITAT (Magdis @ 13-10-2007, 15:09) *
          .../.../...
          Men han kan städa undan efter sig också. smile.gif Han fick en ostsmörgås på ett fat igår kväll o plötsligt var fatet borta, jag hittade det ingenstans. Men sen såg jag en misstänkt utbuktning på mattan o där under vardagsrumsmattan låg fatet...uppochner. biggrin.gif

Hahahah. Han har redan lärt sig att sopa skiten under mattan alltså. vem kan ha gjort så i städningen då. Hmmm. flirting.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-10-2007, 15:27
          Länk hit: #3248

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 13-10-2007, 15:30) *
          Hahahah. Han har redan lärt sig att sopa skiten under mattan alltså. vem kan ha gjort så i städningen då. Hmmm. flirting.gif

whistling.gif angel_not.gif

Citera
          aanderss
          Inlägg 13-10-2007, 15:31
          Länk hit: #3249

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

CITAT (anna_rispan @ 13-10-2007, 15:30) *

tummenupp.gif giggle.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 03-11-2007, 11:38
          Länk hit: #3250

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Igår kväll gick vi med grannarna ut i skogen på en "spökbana". Barnen i byn hade planerat i dagarna tre. De hade varit ut och satt upp refleker som man skulle följa med ficklampa. Läskiga gubbar fanns här och var och meddelanden och instruktioner som skulle skrämma upp oss. Typ "titta inte bakåt för då....." De hade även lejt en mamma som var spöke under ett lakan och hoppade fram och spökade. biggrin.gif
          En lyckad kväll var det, och till nästa år var vi alla överens om att idee´n ska utvecklas! smile.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 09-11-2007, 07:59
          Länk hit: #3251

Medlem

Jag kollade på Lyxfällan igår. Usch vad läskigt! Vad sårbar man blir som människa om man blir fast i pengar pengar pengar!!

Citera
          Gillan
          Inlägg 09-11-2007, 08:22
          Länk hit: #3252

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

rotfl.gif , Tack anna för att du precis puttade upp den här tråden. Jag har alldeles nyss skrivit det , i mina ögon, lustigaste svaret i min Odlahistoria blush.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-11-2007, 12:24
          Länk hit: #3253

Medlem

CITAT (Gillan @ 09-11-2007, 08:22) *
          rotfl.gif , Tack anna för att du precis puttade upp den här tråden. Jag har alldeles nyss skrivit det , i mina ögon, lustigaste svaret i min Odlahistoria blush.gif

Det där kallar jag för kvalificerat svammel! rotfl.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 09-11-2007, 13:25
          Länk hit: #3254

Medlem

Jag har nu läst så att jag blivit åksjuk. Dags att äta lunch kanske??

Citera
          vindspel
          Inlägg 09-11-2007, 14:08
          Länk hit: #3255

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Glad eller svammeltråd, det samma...Jag är bjuden på middag både fredag och lördag kväll....vilken lyx w00t.gif

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Leia
          Inlägg 12-11-2007, 11:23
          Länk hit: #3256

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Gillan @ 09-11-2007, 08:22) *

Och det var? I vilken tråd? Eller menade du att det var att du tackade anna för att hon puttade upp tråden? Jag "hajjar nolla" biggrin.gif rolleyes.gif confused.gif Jag har haft några dagar intensiv jobbning och har inte häng med riktigt i trådarna. smile.gif
          Men nu är jag ledig i tre dagar och Dino och jag har i dag först sjussat Max till skolan, tagit en timmes skogspromenad ochsedan har vi slagit in alla små adventskalenderspaket som Max ska få i år. Det var STOR skillnad på att ha med Dino i år när han är 1 1/2 år mot förra året då han var 6 månader, vid paketinslagningen. Jag önskar verkligen att jag hade haft förra årets paketinslagnin på film, för då var det kalabalik av stora mått eftersom Dino var en sådan vild valp. I år var han mycket intresserad och nosade noga på allt och klampade runt och rörde till med tassarna, men jag behövde inte jaga honom över hela huset för att få tillbaka snören, tejp, papper, saker..... laugh.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 17-11-2007, 10:05
          Länk hit: #3257

Medlem

Igår var jäntan och jag på hårsalong och fixade till oss. Hon blev klippt och fick några neonrosa slingor och guldglitter. biggrin.gif
          Jag blev klippt och fick håret tonat i min egen hårfärg. Jag hade nämligen blonderat i somras och då gjorde de så att topparna var mörkare och bottnen ljusare och så en massa ännu ljusare slingor. När det växer ut så ser det inte roligt ut. Därför ville jag återställa ordningen. Mörkblond, hette visst min egen hårfärg, fast jag tycker nog den ser mer ut som brun jag. Jag är jättenöjd!!
          Dyrt blir det när man ska bli fin, kalaset gick på 1400:- för oss bägge. Sen var vi ju tvungna att fika på café innan vi gick dit också. tongue.gif Men det är roligt att kunna göra såna här saker tillsammans med sin dotter nu. smile.gif Lilleman fick vara hemma med pappa och vara ute på promenad i 1,5 timme. smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-11-2007, 14:06
          Länk hit: #3258

Medlem

Vi har ju rätt mycket snö nu och idag har Lilleman åkt snowracer för första gången. Han fick sitta längst fram vid ratten och så satt syrran bakom och höll om honom. Ni skulle ha sett hans ansikte när jag drog dem och det började luta lite nerför på garageuppfarten. biggrin.gif Han såg så full i sjutton ut, precis som om han höll på och göra nåt jättebusigt. Sen när jag stannade och låtsades som om de skulle köra på mig så skrattade han högt. smile.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-11-2007, 17:04
          Länk hit: #3259

Medlem

CITAT (Magdis @ 22-11-2007, 14:06) *
          Vi har ju rätt mycket snö nu och idag har Lilleman åkt snowracer för första gången. Han fick sitta längst fram vid ratten och så satt syrran bakom och höll om honom. Ni skulle ha sett hans ansikte när jag drog dem och det började luta lite nerför på garageuppfarten. biggrin.gif Han såg så full i sjutton ut, precis som om han höll på och göra nåt jättebusigt. Sen när jag stannade och låtsades som om de skulle köra på mig så skrattade han högt. smile.gif

Så härligt Magdis att få vara ute och leka i snön med barnen! Det är er förunnat som bor så till att ni har snö på vintern. Här nere i Södern blir barnen som tokiga om det skulle komma snö någon dag. Då är dom ute och härjar med snön för dom vet att det inte varar så länge, oftast är den försvunnen dagen efter. Skulle den ligga längre så är den snart genomskitig.

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-11-2007, 18:12
          Länk hit: #3260

Medlem

Ja det är roligt för de små attt kunna leka i snön. Det lär bli mycket pulka och snowracer i vinter och sen nästa år får han väl testa syrrans första små skidor. smile.gif

Förresten, lilleman har på ännu ett sätt bevisat att han är mammas pojke idag. Han och jag har mumsat kålpudding med god aptit medan de övriga 50% av familjen rynkade på näsan och vägrade äta. biggrin.gif

Citera

164 sidor V  « < 161 162 163 164 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 13:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon