Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > TV i datorn avgiftbeläggs
          Jejja
          Inlägg 04-01-2007, 08:43
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 3 031

CITAT (Fizzgigg @ 04-01-2007, 00:14)
          Därför är det praktiskt att ha kontoret i vardagsrummet. smile.gif

Jo, jag har faktiskt funderat på någon slags ommöblering så jag ska få plats med allt där inne... Tyvärr blir det så dålig bild på TV:n när man kör datorn på den om man ska surfa på nätet och sånt, annars hade jag nog alltid suttit i soffan...

--------------------
          Jejja, zon 6

Citera
          *Molly*
          Inlägg 04-01-2007, 10:51
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 180
          Medlem nr: 2 979

Jag tycker att SVT har högre kvalitet på de flesta av sina program och där slipper man också de eländiga reklamavbrotten.

Citera
          Bee
          Inlägg 04-01-2007, 14:30
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (Fizzgigg @ 03-01-2007, 22:49)
          CITAT (Pirum @ 03-01-2007, 22:39)
          Själv surar jag sedan länge över att vi valt, tillsammans med ungefär hela EU verkar det som, ett så dåligt och omodernt digital-TV-system. Bildkvalitet som på 1960-talet, om man är lite hård att döma. Missförstå mig inte, ett digitalt marknät behövs. Men en bättre och modernare sändningsstandard skulle valts, högupplöst TV. Norge har bestämt sig för detta.

Så om några år kommer vi att få se parallella sändningar i marknätet, HDTV och gammaldags digital-TV. Inte speciellt effektivt. :/

(min mening är att man om några år bör släcka det nuvarande digitala marknätet och istället satsa enbart på HDTV. HDTV-boxar kommer nog att kosta runt hundringen, så det blir ingen stor förlust)

Jag håller i princip med dig och det hade nog blivit så också om man hade kunnat enas om någon HDTV-standard. Nu finns det minst sex olika upplösningar och minst två olika standarder för anslutningar (om man nu kan ha fler än en, men det är en annan historia) och många av de olika kombinationerna är inte kompatibla med varandra. Om man köper en tv-apparat som klarar av HDTV måste man gräva länge i specifikationerna för att lyckas reda ut vilka kombinationer tv:n egentligen klarar av.

Att specifikationerna för vad som är HDTV dessutom är så full av kryphål att den skulle fungera bättre som fisknät än grundläggande specifikationsdokumentation gör inte saken bättre. Det går att bluffa sig till HD-godkännanden bara för att den är så dåligt formulerad och det är delvis grunden till kaoset.

Jag såg nyårskonserten i HD-kanalen. Efter en stund var jag nästan sjösjuk ! Det böljade väldeliga när dom visade alla stråkarna och när en snutt av Wien var i bild rörde sig broarna över Donau. När vi sen slog över till den "vanliga" 1:an så var det helt ok bild.

Så ja, HDTV har nog barnsjukdomar, helt klart.

Angående tvlicens: Vissa kvällar kan man tycka att det är värt pengarna (som i tisdags tex). Men det jag framför allt uppskattar är Sveriges Radio. Dom är suveräna både vad gäller utbud och sändningskvalitet. Och så följer dom upp med webben (det gör ju SVt oxå iofs). Man kan ladda ned ett rätt stort antal radioprogram till sin mp3 och lyssna när man har tid. Det är en bra grej.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-01-2007, 15:40
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Snöflinga @ 03-01-2007, 21:22)
          Undrar hur många som inte har TV  :huh:   Personligen skulle jag inte vilja titta på en längfilm framför datorn ... då gäller ju bara en skön soffhörna  :wub:

Men det behöver man ju inte göra heller ... Du kan ju bränna filmen på DVD och titta på den på TV:n via din DVD-spelare. Eller så kan du köpa en manick (kostar bara några hundralappar) som trådlöst sänder innehållet från datorskärmen till din TV så kan du sitta och pösa i TV-soffan i alla fall. Eller så kan du koppla ihop datorn och TV:n. Eller koppla datorn till en projektor och storbildsskärm. Bra, va?! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 10-01-2007, 17:00
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Rossi @ 10-01-2007, 15:40)
          CITAT (Snöflinga @ 03-01-2007, 21:22)
          Undrar hur många som inte har TV  huh.gif   Personligen skulle jag inte vilja titta på en längfilm framför datorn ... då gäller ju bara en skön soffhörna  wub.gif

Men det behöver man ju inte göra heller ... Du kan ju bränna filmen på DVD och titta på den på TV:n via din DVD-spelare. Eller så kan du köpa en manick (kostar bara några hundralappar) som trådlöst sänder innehållet från datorskärmen till din TV så kan du sitta och pösa i TV-soffan i alla fall. Eller så kan du koppla ihop datorn och TV:n. Eller koppla datorn till en projektor och storbildsskärm. Bra, va?! smile.gif

Fantastiskt ... jag är överväldigad wub.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 10-01-2007, 17:02
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Men då har man ju en TV iallafall. Fragan var väl mer hur många som inte hade tv alls. O om det var trevligt att kolla på film framför datorn.

Eller missförstod jag unsure.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 16:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon