Vi blev av med strömmen 11.30 på söndagen och fick tillbaka den 24 timmar senare. Men bara 2 av 3 faser

vilket gör att vi fortfarande är strömlösa i vissa delar av huset. Det funkar iofs ändå, med hjälp av förlängningssladdar så har alla TV och dator t.ex. Vi eldar med ved och kunde hålla värmen som vanligt under strömlösa natten, även om fläkten till kaminen inte funkade.
På måndagen åt vi pizza, på tisdagen färdiggrillad kyckling och sen har jag försökt laga sån mat som går att fixa på en spis där det fattas lite ström. Största plattan, tillsammans med den minsta, funkar så vi svälter inte ihjäl. Och vi har ju mikro.
Det som är värst är att vara utan vatten.

Man använder ju vatten till allt! Precis allt. Vi har kunnat pumpa upp lite "för hand" till det viktigaste, till toa och till att dricka. Men fy sjutton vad skitig man känner sej nu. Visst, man kan tvätta av det värsta

men ååååh vad jag längtar efter ett riktigt långt hett bad. För att inte tala om tvätthögen som växer och växer och växer...
En familjen närstående elektriker trollerikopplade nåt igår

så nu pumpar det upp vatten 10 sekunder var tjugonde minut vilket gör att vi kan använda toa utan att fundera över om man tar vatten som behövs bättre till nåt annat.

(Man blir väldigt bra på att utnyttja offentliga toaletter. Åh att tvätta händerna i varmvatten, vilken lyx!)
Internet hoppade igång igen i onsdags, telefonen är fortfarande stendöd men det är ganska oviktigt.
Jag är väldigt glad över att det inte är kallare än nollgradigt, att det inte var snöstorm i söndags och att både familj och hus är helskinnade.
Men jag är ännu gladare över att jag kan diska idag!

Jippi!!!