Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Webbradio
          faith
          Inlägg 15-01-2007, 01:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Vilka webbradiostationer lyssnar ni på?
          Vilken typ av musik spelas där?
          Länk?

--------------------

Citera
          3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (20 - 39)
          LadyG
          Inlägg 16-01-2007, 13:28
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Bee @ 16-01-2007, 13:27)
          CITAT (LadyG @ 16-01-2007, 12:37)
          CITAT (Bee @ 16-01-2007, 12:03)
          Lugna favoriter kan jag inte med längre. Det är sån deppig musik som man absolut inte blir glad av. Ljud-Prozak  wink.gif

Håller inte med, men det kanske beror på vilket humör man är på själv? Jag uppfattar det som lugn bakgrundsmusik, inte en massa ompa-ompa (typ hip-hop) eller dunka-dunka (typ rock) som man ändå inte kan lyssna på rolleyes.gif

Tänk vad man kan se olika på saker smile.gif

Du har så rätt. Visst beror det på humöret för stunden och vilken tid på dagen det är! Dessutom har smaken växlat mellan åren.

Mitt problem är att jag LYSSNAR på musiken. Har svårt att låta bli. Då blir det problem med för mycket sirap för mig. Det slår över på ngt sätt med all hjärta och smärta.
          Å andra sidan är cd-samlingen stor så vill jag ha hyfsat lugn - och absolut positiv - musik sätter jag gärna på en cd med tex Eric Bibb. Helt underbar musik.

Aha, där har du en viktig skillnad. Jag lyssnar inte på musiken, inte aktivt iaf. Det är nog därför jag missat reklamen också biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          *Mademoiselle*
          Inlägg 16-01-2007, 14:25
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 899
          Medlem nr: 8 850

Vinyl 107 & Studio 107.5 wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-01-2007, 14:38
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

På vanliga radion har jag lyssnat mycket på Lugna Favoriter sedan Lilleman föddes...lyssnar på det på webradio nu också sedan tipset här. smile.gif När jag låg på BB hade jag radion på Lugna Favoriter hela tiden och även när Lilleman tittade ut på världen för första gången...de spelade You raise me up med Josh Groban när de la upp honom på mitt bröst. smile.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 16-01-2007, 14:44
          Länk hit: #24

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag lyssnar mest på radio P4, lokalradion. Gärna sport, som dock alltför ofta avbryts av musik.
          Det som är bra med nätet är att man kan lyssna på lokalradio inte bara från stället där man råkar befinna sig rent fysiskt.

Däremot är det ibland strul med rättigheter så att inte P4 får sända sport över nätet sad.gif

Har för övrigt ambitioner om att lyssna mer på P1, då det är den bästa kanalen, men, jag har inte lyckats träna in det i mina vardagsrutiner.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Laci
          Inlägg 17-01-2007, 02:12
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 49
          Medlem nr: 7 172

CITAT (faith @ 15-01-2007, 01:20)
          Vilka webbradiostationer lyssnar ni på?
          Vilken typ av musik spelas där?
          Länk?

På webben lyssnar jag på spraydio.com
          Där kan man välja vilken typ av kanal man vill lyssna på
          www.spraydio.com

Citera
          netaave
          Inlägg 17-01-2007, 11:49
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Inte så ofta men näär det händer är det ofta på dansbandsdax.se, där kan man också önska låtar.

--------------------

Citera
          Karin i Småland
          Inlägg 17-01-2007, 11:57
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 174
          Medlem nr: 11

Lyssnar varje fredagkväll då det är "Kalaslistan" kl. 22.10.....min äkta hälft ligger 1:a där med sitt gäng "Madde & Grabbarna.
          På "Sverigetoppen" ligger de 4:a och de ligger i toppen även i Norge och Finland wub.gif biggrin.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 17-01-2007, 15:23
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Karin i Småland @ 17-01-2007, 11:57)
          Lyssnar varje fredagkväll då det är "Kalaslistan" kl. 22.10.....min äkta hälft ligger 1:a där med sitt gäng "Madde & Grabbarna.
          På "Sverigetoppen" ligger de 4:a och de ligger i toppen även i Norge och Finland wub.gif biggrin.gif

Aldrig hört talas om innan dom hamnade där.

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 17-01-2007, 15:32
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Karin i Småland @ 17-01-2007, 11:57)

Nu blir det ju ändring i programmet fr.o.m fredag.
          Blir Kalaslistan kvar ?

Citera
          Karin i Småland
          Inlägg 17-01-2007, 15:47
          Länk hit: #30

Medlem

Netaave.....Madde & Grabbarna är en rätt nybildad dansbandsorkester (2006), därför är det inte konstigt att du inte hört talas om dom innan rolleyes.gif

Tror att Kalaslistan kommer varannan vecka.

Citera
          renate
          Inlägg 17-01-2007, 16:52
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Yahoo Musikradio
          Klassikzauber

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          netaave
          Inlägg 17-01-2007, 19:23
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Karin i Småland @ 17-01-2007, 15:47)
          Netaave.....Madde & Grabbarna är en rätt nybildad dansbandsorkester (2006), därför är det inte konstigt att du inte hört talas om dom innan rolleyes.gif

Tror att Kalaslistan kommer varannan vecka.

Ändå finns dom varken på dansbandsdax eller har sin spelplan på dansa.se Dom kanske skulle börja med att presentera sig på hemsidan och lägga ut sin spelplan om dom nu vill vara med dom stora pojkarna och leka.

Det krävs nog mer än smsröster för det, hela kalaslistans uppläggborde ändras så det verkligen är dom bästa orkestrarna som får topplaceringarna. Baseras på publikunderlag t.ex. att dom orkestrar som drar mest publik får högsta poäng, då skulle kalaslistan bli rättvis, som det är nu är det ju ofta grabbarna själva och deras anhöriga som sms-röstar. Då får man ibland dessa mindre kända orkestrar i topp.

--------------------

Citera
          Karin i Småland
          Inlägg 17-01-2007, 20:27
          Länk hit: #33

Medlem

Dom finns med lite överallt, även dansa.se under "orkestrar"...om du läser tidningen Får jag Lov så är det ett reportage i senaste numret.
          Dom finns även med på dansmusik.com med en ny låt från cd:n som heter "Ingen"...den gick upp på Sverigetoppen direkt (4:e plats just nu).
          Finns även med på Dansbandstoppen.no (Norge).
          Madde var vokalist tidigare i "Grönvalls" (inte helt okänt dansband).
          Grammofonbolaget "Scranta" tar inte in vilka som helst i sitt stall...Madde & Grabbarna kom in direkt där!
          På Hemsidan: maddeochgrabbarna.se under länkar kan du se några av de ställen de spelar på.
          Dom inriktar sig absolut INTE på spelningar på "båtar".

Jag kommenterar inte Kalaslistans vara eller icke vara....det är Radio P4 som bestämmer reglerna.

Väntar med stor spänning på att få höra vilken känd Dansbandsorkester som du får till Granebergsparken (jag känner till stället väl, eftersom jag bott nära Sunnersta).

Citera
          Alba
          Inlägg 17-01-2007, 20:30
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Men Netaave nu är du orättvis.
          Madde och grabbarna ligger i topp pga att de är så bra.
          Tror inte de kan få ihop röster från släkt och vänner som kan matcha andra mer kända orkestrar. Om röstningen skulle gå till som du säger har ju nya orkestrar inte en chans på listan.

Citera
          netaave
          Inlägg 17-01-2007, 21:27
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Karin i Småland @ 17-01-2007, 20:27)
          Dom finns med lite överallt, även dansa.se under "orkestrar"...om du läser tidningen Får jag Lov så är det ett reportage i senaste numret.
          Dom finns även med på dansmusik.com med en ny låt från cd:n som heter "Ingen"...den gick upp på Sverigetoppen direkt (4:e plats just nu).
          Finns även med på Dansbandstoppen.no (Norge).
          Madde var vokalist tidigare i "Grönvalls" (inte helt okänt dansband).
          Grammofonbolaget "Scranta" tar inte in vilka som helst i sitt stall...Madde & Grabbarna kom in direkt där!
          På Hemsidan: maddeochgrabbarna.se under länkar kan du se några av de ställen de spelar på.
          Dom inriktar sig absolut INTE på spelningar på "båtar".

Jag kommenterar inte Kalaslistans vara eller icke vara....det är Radio P4 som bestämmer reglerna.

Väntar med stor spänning på att få höra vilken känd Dansbandsorkester som du får till Granebergsparken (jag känner till stället väl, eftersom jag bott nära Sunnersta).

Ja jag såg hemsidan, utan spelplan och presentation.
          Jo jag har dansat mycket till Grönvalls men någon Madde kommer jag inte ihåg.
          Orkestern jag bokat är Micke Ahlgrens så klart. Uppsalabo som jag är.

Alba det är tyvärr exakt så det går till. Både där och på FJL lista, en tidning jag inte tar i min hand.

Jag säger inte att orkestern är dålig, har aldrig hört eller hört talas om dom innan kalasplaceringen.
          Men att en okänd orkester går förbi alla stora för att dom är så bra köper jag inte när det gäller sms-röstning, måste till mer kött på benen typ publiksiffror för det.
          Det förs stora diskussioner om detta på alla dansforum, ingen etablerad orkester idag tar sms-listor på allvar. Jag har diskuterat det med flera av dom eftersom jag sköter hemsidornas gästböcker åt några av dom.

--------------------

Citera
          Karin i Småland
          Inlägg 17-01-2007, 22:18
          Länk hit: #36

Medlem

Presentation?? Vad mer behövs än att visa sig på fotona på hemsidan + att visa vad de kan på scen biggrin.gif
          Någon spelplan behövs inte visas upp p.g.a att de inte är intresserade att ta spelningar uppöver landet...de har fullt upp här nere i södern + Norge och Finland.
          Om du inte vet vem Madde i Grönvalls var (hon efterträdde Monia) så vet jag inte wink.gif

Tycker du kritiserat mycket och rakt på sak utan att som du säger själv vare sig ha hört eller sett denna orkester, för mig är det som att skriva kritik på t.ex en film jag aldrig sett tongue.gif

Att en "okänd" orkester går förbi alla de stora.......beror ju helt klart på att lyssnarna tycker dom är kanonbra!
          Jag får väl säga som du själv....Micke Ahlgrens har jag ALDRIG hört talas om, ej heller hört spela...men jag såg att de spelar mest på "båtarna" så det är väl orsaken.
          Jag trodde du hade fått tag i Thorleifs, Mats Bergmans eller Mona G´s eller de verkligt stora wub.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 18-01-2007, 08:36
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Karin i Småland @ 17-01-2007, 22:18)
          Presentation?? Vad mer behövs än att visa sig på fotona på hemsidan + att visa vad de kan på scen biggrin.gif
          Någon spelplan behövs inte visas upp p.g.a att de inte är intresserade att ta spelningar uppöver landet...de har fullt upp här nere i södern + Norge och Finland.
          Om du inte vet vem Madde i Grönvalls var (hon efterträdde Monia) så vet jag inte wink.gif

Tycker du kritiserat mycket och rakt på sak utan att som du säger själv vare sig ha hört eller sett denna orkester, för mig är det som att skriva kritik på t.ex en film jag aldrig sett tongue.gif

Att en "okänd" orkester går förbi alla de stora.......beror ju helt klart på att lyssnarna tycker dom är kanonbra!
          Jag får väl säga som du själv....Micke Ahlgrens har jag ALDRIG hört talas om, ej heller hört spela...men jag såg att de spelar mest på "båtarna" så det är väl orsaken.
          Jag trodde du hade fått tag i Thorleifs, Mats Bergmans eller Mona G´s eller de verkligt stora wub.gif

Observera Karin att jag bara kritiserar röstningssystemet.

Tycker du ska gå in på t.ex. Blenders och Sannex hemsidor och se hur en bra sida ser ut.
          Vad jag menar med bra band är dom som är populära bland dansfolket, vi som är ute jämt och åker över nästan hela landet, samt kryssar mycket.

Sen är det inte som du antyder att båtspelningar är någon andra sortens spelningar, alla toppband spelar på båtarna. Dit hör inte Thorleifs, lasse-Stefans Arvingarna kan jag säga, dom kallas bland dansfolk för "wannabeeband" därför att dom drar så mycket "ickadansande" publik. I Malung, på dansbandsveckan går det inte att dansa till dessa band eftersom golvet är fullt av dessa som inte dansar.

De band som är populärast i sverige idag om man ser till publiksiffror är Claes Lövgrens, Drifters, Blender, Jannez, Sannex, Mats Bergmans, Cavalkad, Chiquita, Streaplers och Micke Ahlgrens, i den ordningen. Dom spelar över hela landet och även på båtarna. CL har på 60% av sina jobb 2006 haft publikrekord.
          Och dom ska jag kryssa till på måndag. wub.gif

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 18-01-2007, 09:02
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Love 103.9

Mycket behaglig musik som får minnena att vakna, Lite för mycket reklam bara wub.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 18-01-2007, 09:57
          Länk hit: #39

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Claes Lövgrens har jag aldrig hört talas om, och att de skulle vara bättre än Lasse-Stefanz har jag svårt att tro tongue.gif Fascinerande att läsa om dansbanden hur som helst.

--------------------
          zon2.5

Citera
          netaave
          Inlägg 18-01-2007, 11:39
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Pirum @ 18-01-2007, 09:57)
          Claes Lövgrens har jag aldrig hört talas om, och att de skulle vara bättre än Lasse-Stefanz har jag svårt att tro tongue.gif Fascinerande att läsa om dansbanden hur som helst.

Nej lyssnar man bara på kalas och svensktoppen och aldrig är ute, då är dom nog ganska okända. Men dom lever gott på oss dansfreak. wink.gif Har sitt muciserande som yrke och turnerar runt i landet.

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-01-2026, 16:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon