Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Storhandla, Olönsamt?
          Ciczi
          Inlägg 26-01-2007, 22:54
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Var utan min frysbox i nästan en månad och hade bara ett frysfack i kylskåpet (som inte var särskillt bra...) Jag fick gå och handla varje dag. och göra storkok var det inte snack om... glöm det! det var den värsta månaden på den fronten. Jag pallade inte med det till slut. Så när min nya frysbox kom tillslut så for jag och storhandlade så att jag kunde göra storkok och sedan frysa in... wub.gif

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          askar
          Inlägg 26-01-2007, 23:00
          Länk hit: #22

Gäster

CITAT (ciczi @ 26-01-2007, 22:54)
          Var utan min frysbox i nästan en månad och hade bara ett frysfack i kylskåpet (som inte var särskillt bra...) Jag fick gå och handla varje dag. och göra storkok var det inte snack om... glöm det! det var den värsta månaden på den fronten. Jag pallade inte med det till slut. Så när min nya frysbox kom tillslut så for jag och storhandlade så att jag kunde göra storkok och sedan frysa in... wub.gif

Ciczi

Visst känns det bra att ha några måltider i frysen
          som man kan ta och snabbtina i micron.smile.gif
          Jag älskar gratänger och grytor... går ju att göra stora satser av och frysa.

Citera
          Bee
          Inlägg 26-01-2007, 23:12
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Sen finns det en till aspekt på det här med att gå och handla. Det är fruktansvärt tråkigt!!
          Jag fullkomligt avskyr att gå till mataffären på väg hem från jobbet. Då vill jag bara hem så fort som möjligt och att gå runt i en affär blir en plåga.
          En gång i veckan räcker och det blir på torsdagar. Det är gott att åka hem på fredag och veta exakt vilken mat man skall ha för hela helgen.
          Har pratat med dottern om det här. Hon måste ju laga middag varje dag och visst håller hon med om att det underlättar vardagen om man planerar lite i förväg.
          Fast det var ju det där med planeringen då wink.gif .... laugh.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Ciczi
          Inlägg 27-01-2007, 09:16
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

CITAT (askar @ 26-01-2007, 23:00)
          Visst känns det bra att ha några måltider i frysen
          som man kan ta och snabbtina i micron.smile.gif
          Jag älskar gratänger och grytor... går ju att göra stora satser av och frysa.

särskillt bra är det att ha matlådor i frysen eftersom jag konsekvent vägrar att äta på skolans restaurang (=dyrt!) Gillar hemlagat! biggrin.gif

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Anma
          Inlägg 27-01-2007, 10:05
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Förut har vi alltid storhandlat 1ggr/mån sedan kompletterat med det som behövs. Nu bor vi så till att det är 7 mil till närmaste stormarknad, och att storhandla på affärerna här känns inte roligt alls. Så senaste månaden har vi bara handlat mat här hemmavid fast vi haft ärenden till Uppsala.

Det finns mindre förråd med mat (alltså sånt som håller, frysvaror och konserver mm.mm) och mer pengar på kontot. Det beror till stor del på att vi ätit upp skafferiet och frysen och inte behövt handla sådant. Men i vilket fall har jag nu på sparkontot flera tusen mer än vanligt. smile.gif
          Dessutom känns det för mig roligt att slippa tänka ut på morgonen vad vi ska äta just idag, man måste ju tina maten från frysen. Nu bestämmer vi oss innan vi handlar.
          Jag som trodde att det skulle vara urjobbigt att handla dagligen, men det tycker jag alltså inte nu när vi gjort så.
          Vad som är mest lönsamt i längden får tiden utvisa.
          smile.gif

Citera
          Sommartorparn
          Inlägg 27-01-2007, 11:28
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 045
          Medlem nr: 3 927

En annan aspekt av det hela:
          jag storhandlar oftast på det lite dyrare konsum eftersom sortimentet är större. Då ser jag till att ordna bilskjuts. Och så handlar jag det dagliga på billiga butiker som Netto o Lidl eftersom jag går förbi dom varje dag och ändå tycker det är kul att ströva runt lite där för att titta. Men då handlar jag bara så mycket som jag kan bära med mig i ryggsäcken.

Undras om dom i sin undersökning utgår från att man gör tvärtom: storhandlar där det är billigast?

--------------------
          Hellre planering än plantering

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-01-2026, 03:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon