I Helsingborg där jag bor ligger det en skola i kvarteret intill vårt. Många ungar passerar på gången utanför vårt hus på väg till och från skolan varje dag, inget konstigt med det. Men det är 4 ligister som i stort sett dagligen; sparkar på vår ytterdörr, bankar på våra fönster, kastar saker på våra fönster, rycker upp blommorna ur krukorna och slänger iväg, vräker ut krukorna i gången så att jorden far omkring, ringer på porttelefonen, skriker in genom eventuellt öppna fönster osv!
Nu är jag så trött på detta så det är inte klokt, och jag blir sällan arg! Kontaktade skolan som säger att de känner till problemet men de kan inget göra (SIC!) Flera andra på de andra gatorna har också hört av sig och de kan bara rekommendera att vi polisanmäler... Undrar vilken prio det skulle få
Än så länge har jag inte lyckats få en bild på dem MEDAN de gör det här, får väl läga mig i bakhåll, men jag har tagit bild på skador OCH på ungj-a utanför en annan dörr. Är helt övertygad om att andra på skolan skulle känna igen dem och kunna identifiera dem men frågan är; ska vi gå vidare och riskera att ännu mer blir förstört eller hålla andan och vänta på att de går sitt sista år på skolan och sedan flyttar någon annanstans?
Jag är emot aga och alla sorters våld men just nu skulle de inte vara säkra i mitt sällskap!