Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fixa skugga för perenner, "permanent" skuggning av land
          fredwel
          Inlägg 18-01-2007, 21:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 120
          Medlem nr: 6 602

Hej!

Vi har byggt hus och har nu 900 m2 lera som förhoppningsvis ska bli en trädgård förr eller senare. I år kommer vi framför allt att fortsätta med markarbeten, lägga lite gräsmatta, förbereda rabatter och lägga gångar. Jag hade tänket att köpa träd och en del perenner vid rean i höst.

Vad jag funderar på nu är att så "en massa" perenner på en avskild del av tomten redan nu för att sedan flytta dom i höst eller i vår till den plats där vi vill ha dom. Problemet är att denna plats lgger rätt soligt, och åtminstone en del av perennerna jag kommer att vilja ha trivs bäst i skugga. Är det någon som har en idé om hur jag skulle kunna skugga mina perennner under detta år? Jag funderar på någon sorts väv och sätta upp bågar över planteringarna. Tror ni att detta skulle funka? Andra förslag?

/Fredrik

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon